Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.29 0 0 84792

Széles fűrészlappal nem lehet szépen kis ívben kanyarodni. Ezen a képen látszik, hogy az egy oldalon fogazott fűrészlapok csupán 13 mm szélesek:

http://docplayer.hu/docs-images/43/6324193/images/page_9.jpg

 

A nagy fogú fűrész az üvegszövetet nem elvágja, hanem szaggatja (nagy darabokban letépi a hőszigetelésről).

 

Az ideális kéziszerszám talán egy recés élű csontozókés lenne (már ha létezne recésben :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (84791)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.29 0 0 84791

Először vágd ki szépen kör alakban a külső üvegszövet hálót a vakolattal (pl aprófogú KESKENY  (fém)fűrészlappal vagy recés élű keskeny késsel), utána csinálj egy kör alakú lyukat a hőszigetelésbe. Ezután már hozzáférsz a tégla fal mindkét oldalához.

Előzmény: HG. (84790)
HG. Creative Commons License 2018.05.29 0 0 84790

Urak,

hőszigetelt házra (12 cm EPS) hogyan fúrjak (szellőzőnek) kb 12 cm átmérőjű lyukat anélkül, hogy megsértsem a hőszigetelést...?

30 cm vastag téglafal, tehát gondoltam, hogy a fél méretes fúrószárral kintről megfúrom a lyukközepet, majd schnitzerrel kívülről ügyesen körbevágom az EPS-en a megfelelő lyukat, és aztán...?

 

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.29 0 0 84789

Ha a hab másodperceken belül eléri a végleges méretét, akkor mi a célja az 5-10 perc pihentetésnek?

Előzmény: ksanci (84788)
ksanci Creative Commons License 2018.05.29 0 0 84788

No, megint előkerült a ragasztóhab-téma? :)

A Soudal Easy-t biztosan tudom ajánlani, én is azt használom. Kinyomás után gyakorlatilag a kész méretére dagad másodperceken belül, kis pihentetés után (5-10 perc) mehet a helyére, egy mm-t nem fog tovább dagadni.

 

A kiadósságáról nem tudok nyilatkozni, én nyomtam, mint süket a csengőt :) 

Előzmény: Törölt nick (84787)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84787

Kösz a válaszokat, ragasztó purhabbal fogom megoldani.) Semmi esetre sem szeretném ha bénább lenne a házam :) Normálisan ragasztom majd, és precízen összeillesztem, dolgoztam már amúgy ilyen habbal, az OSB-ből készült oromfalamra ezzel ragasztottam a lapokat.

halaloszto Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84786

Errol beszelek. Kell belole 5. Az tizezer, plusz a melo vele masik tizezer. Es ha nem csinal sablont vagy siet, nem lesz tokeletes az illeszkedes. Sporolt 30ezret ahhoz kepest ha eladta volna felaron, es lett egy kicsit benabb haza.

Előzmény: elemes (84779)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84785

Két sík felület telibe ragasztásánál valószínűleg sokkal költséghatékonyabb és erősebb a (fogazott glettvassal a teljes felületre felvitt) zsákos ragasztó.

Kisfiatal Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84784

Ja úgy igen. De falra felejtős, nekem kb 4m2-re volt elég egy palack..

Előzmény: elemes (84782)
elemes Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84783

szerintem a használat előtti rendes felrázás sokat segít, meg ha nem járt még le a habok szavatossága.

Előzmény: Kisfiatal (84780)
elemes Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84782

többfélét próbáltam én is. a soudal, a tytan és a thermomaster jó. a teka és a mester ragasztóhabból sokkal kevesebb jött ki, mint amit állítottak magukról. a soudalnak van valami olcsított verziója, sudabond easy vagy ilyesmi, nem tudom miben különbözik a soudatherm-től, egy palackot próbáltam és nem mértem a különbséget.

 

de itt nem is a falra történő ragasztásról beszéltem, hanem két, méretpontos és sík tábla egymáshoz ragasztásáról, amire egész vékony hurkákat elegendő kifújni és utána a két lapot szorosan összenyomni. ilyen használat mellett szerintem 15 m2-re is elég egy tytan753

Előzmény: Kisfiatal (84780)
Kisfiatal Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84781
Előzmény: Kisfiatal (84780)
Kisfiatal Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84780

Nem tudom, te hogy csináltad, de én itt szidtam ezeket a xarokat, ugyanis 7m2-re se volt elég egy palack.. Ráadásul xarok is voltak, kidagadtak.. Ami nekem bevált az a sima soudal szerelőhab, ami majdnem feleannyiba kerül. Azzal vártam 2-3 percet, felcuppantottam a falra, és nem dagadt ki.. És elég erősen is ragaszt sztem.

Előzmény: elemes (84779)
elemes Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84779

egy palack tytan 753 nagyjából 2000 forint és 10 m2-re biztosan elég :)

Előzmény: halaloszto (84776)
elemes Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84778

purhabbal simán egymáshoz lehet ragasztani két réteg EPS-t.

habarcsos ragasztóval is, de akkor a 2 x 5 centiből 11 centi lesz a ragasztó miatt.

a purhabot rányomod 8 alakban, ráteszed a másik lapot, megigazotod és négy téglával leterheled.

 

és akkor a mestereknek 50 négyzetméter 10 centis lapot adsz, hogy dolgozzanak vele :)

 

esetleg meggondolod magad, 15 centi szigetelést raksz a házadra, és akkor hármasával fogod össze a meglevő lapjaidat.

 

Előzmény: Törölt nick (84775)
elemes Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84777

ha nemrég hálóztad le, akkor még nem lehet túl koszos vagy repedezett vagy málló 

 

nekem a (saját kezű) hálózás-glettelés után a felölet nem volt elég szép a vödrös szilikátos vékonyvakolathoz, ezért kapott még egy (háló nélküli) vékony réteg glettet, csak a simaságért. na azelőtt be lett vizezve a fal és borús időben készült, máskülönben (a vékonysága miatt) megégett volna.

Előzmény: Kisfiatal (84774)
halaloszto Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84776

a kettő közé kell plusz ragasztó, és ugye melóban is több. 

100m2x5cm anyag az kb 5m3, ennek az értéke új áron kb 110ezer forint. 

ha a duplázás felára m2enként 2000forint felett van, akkor nem éri meg. de ha megéri, akkor is egy csökkent értékű szigetelésed lesz.

 

én megpróbálnám féláron eladni és kész. 

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (84775)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84775

Üdv

 

10 cm EPS-el szeretném körbeszigeteltetni a házat, van viszont jó pár csomag (kb 100m2) 5cm-es lapom.

Duplán fel lehet-e őket valahogy rakatni, mennyire szakszerű dolog lenne ez?Nem magam fogom csinálni,hanem szakemberekkel szeretném majd, vállalnak-e ilyet vajon, hogy duplán teszik, vagy macerás nagyon?

Kisfiatal Creative Commons License 2018.05.28 0 0 84774

Szakik, vakolás előtt kezeljem a hálózott felületet vmivel? Sima zsákos vakolattal vakolom, majd utána festem. Van itthon vmi alapozó, festéshez vettem anno :) vagy elég ha leslagolom kicsit? 

haromegesztizennegy Creative Commons License 2018.05.27 0 0 84773

Hali!

 

A padlásról a kohósalakot nem lehet valahogyan kiszippantani? Nem tud valaki hasonló "szolgáltatást"?

Ahogy számoltam van ott vagy 6 köbméter...

LandCruiser Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84772

Nem. A csíkot, csíkokat berakom, és mivel nem egyszerre teljes vastagságban szigetelem, hanem legalább kettő, így a következő rétegnél ott egész táblát használok. Nem tartom hülyeségnek ezt a háromszögben berakást, (kőzetgyapotnál) csak feltételes a dolog. Ne legyen sok hulladék, ennyi. 

Előzmény: pajaci (84770)
elemes Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84771

nekem eszembe se jutott az ablak felső széléhez vízorros élvédőt rakni, nem tudom miért. talán elég nagy az eresz túlnyúlás, ritkán fog annyira beverni az eső, hogy ott víz csorogjon le.

 

a hálós élvédőt meg úgy kell felrakni, ahogy "adja magát", én a fal széléig kentem a ragasztót, elsimítottam a fogassimítóval, és ebbe nyomtam bele az élvédőt, meg is maradt a helyén.

azán leengedtem a hálót, lefelé halszálkában lazán belesimítottam a fogazott ragasztóba (kesztyűvel), és utána simogattam el a glettvassal.

Előzmény: Gábor_5 (84769)
pajaci Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84770

Inkább levágsz egy egész csíkot és azt dobod el?

Előzmény: LandCruiser (84768)
Gábor_5 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84769

Homlokzati fal hálózásakor, az élvédők alá kell-e kenni ágyazóragasztót vagy csak a háló alá?

Ablakok felső éléhez megfelelő-e a sima hálós élvédő vagy szükség van vizoros élvédőre?

LandCruiser Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84768

Én nem szeretném kidobálni minden egyes ferdén vágott tábla sarkát. Azt meg főleg nem szeretném, hogy a ferdén vágott deltarock határozza meg a szarufák tengelytávolságát, hogy elég széles legyen, de közben ne legyen sok hulladék. A szarufák távolságának lehetősége nem 5 cm.-en belül mozog, hogy ez univerzálisan mindenhova jó legyen, minimális hulladékkal. Tudom el lehet fordítani rövidebb és hosszabb irányba is, de a két megoldás között is van egy méret, ahol sok hulladékkal jár a beépítés. És ez sem polisztirol, de polisztirolról nem is találtam képet, ahol szarufa közé rakják. Amúgy abban igazad van, hogy erről a gyárilag ferdén vágott gyapotról nem is hallottam még. Én legalább 2 rétegben raknám eltolva. Persze jó illesztéssel lehet 1 réteg is.

Előzmény: pajaci (84767)
pajaci Creative Commons License 2018.05.26 0 0 84767

Ha nem ismersz valamit, vagy nem hallottál még róla, arra nem kell egyből kijelenteni hogy nem jó.

 

https://www.dalostuzep.hu/rockwool-deltarock#beepites

Előzmény: LandCruiser (84766)
LandCruiser Creative Commons License 2018.05.25 0 0 84766

Amúgy a háromszögbe vágás jó megoldás. Ha szigetelésre nem is, de legalább lesz egy csomó levágott háromszög. 

Ugyanis a háromszöget összetolni csak úgy lehet, ha a kettő együttes szélessége növekszik. Tehát semmire sem megoldás. Két oldalra sem, nemhogy négyre.

Előzmény: LandCruiser (84765)
LandCruiser Creative Commons License 2018.05.25 0 0 84765

Így van, ne hallgass senkire. :) 

Vághatod háromszögbe, amivel ahogy írtad 2 oldala megoldott, de ugye egy téglalapnak, négyzetnek 4 oldala van még mindig. Arról nem beszélve, hogy a polisztirolnak (szarufaközbe rakásnál) a kőzetgyapottal szemben csak hátránya van. 

A polisztirol nem kicsit drágább (még az EPS 30 is) rosszabb hőszigetelő, PUR-habozás nélkül lehetetlen pontosan beilleszteni, tehát plusz munka. Arról senki nem beszél, hogy ha nem fújod ki habbal, akkor az 1 cm.-es hőhíd nem csak a hőveszteség miatt káros, hanem ha nincs másodlagos szigetelés, akkor az belül állandó páralecsapódást jelent, ami penésszel jár, ha a szarufa mellett van az 1 cm. akkor az összes esetleges szarufák közötti pára ott fog lecsapódni, (mivel ott tud kívülről áthűlni) és a fa kimondottan szeretni a nedves környezetet. Legalább annyira, mint a gomba, penész stb, amik mind szeretik a fát. 

 

Még kőzetgyapotból is egy adott vastagságú szigetelés is úgy készül, hogy 2 vagy több réteg átfedéssel. 

 

Manapság már a 7,5x15 (leggyakoribb szarufaméret) szarufa tetejét keresztbe felülről, vagy alulról 5x5 vagy 5x10 stafnival/padlóval bepárnafázzák és az közé is szigetelést raknak, hogy a fa ne találkozzon a külső és a belső hőmérséklettel egyszerre. 

 

Aki polisztirollal szigetel szarufaközt, annak hajrá. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (84746)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.25 0 0 84764

"a szigetelés alatt a falfelület majdnem olyan meleg, mint a lakótér.

ez igaz is -- a szigetelés alatt. de ahol az indítósínt rögzítjük a falra, ott NEM lesz olyan meleg."

 

Két lehetőség van:

1: az indítósínnél azért kevésbé meleg a fal felülete mint másutt, mert a falban áramló hő készakarva nem áramlik arrafelé  (bemondta a hőrádió, hogy a falban az a környék no-go zóna)

2: a falban a hő ugyanúgy áramlik arrafelé is, de arról a részről az alumínium csík tiszta erőből szívja kifelé a hőt (és a gazdi fűtés-forintjait), ezért hűvösebb a fal ott.

Szerintem a második eset valószínűbb.

Előzmény: elemes (84752)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2018.05.25 0 0 84763

"a winwattnak szerintem jobban hiszel."

 

A winwattban hogyan lehet kiszámoltni pl a hőszigetelés-dübeleknek (pl fém szegek) mint több száz pici hőhídnak együttes hőveszteség-növeő hatását?

Előzmény: elemes (84756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!