Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Makosx Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41592

Szia,

nem-nem hűt ha megy a kompresszor megfelelően. Nyáron ha jól eméxem 7-8 fokos levegőt fúj be most gyakorlatilag alig érezni, hogy hidegebb lenne a befújt levegő.

Előzmény: szalaics (41590)
holter78 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41591

Na megvolt az első h7 izzócserém. 1 óra 20 perc:-). Felülről, bontás nélkül. Legközelebb kb. 15 perc lesz, fő a nyugalom.

szalaics Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41590

Kicsit bővebben? A zajtól függetlenül hűt most is rendesen?

 

Előzmény: Makosx (41588)
Zsuppim Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41589

Más:  ismerősök mostanában panaszkodnak a kokszosodás miatt, mondjuk ők jellemzően csak városban használják az 1.5 dci-ket. Bontós-autószerelő ismerősöm ebben az évben már 4 ilyen motort szedett szét, a gyűrűk végig le voltak tapadva. Ilyen használat mellett érdemes elgondolkodni az EGR végleges lefalazásán, a komolyabb hibákat megelőzve. 

Makosx Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41588

Esetleg erre valami? 41578

Előzmény: Makosx (41578)
Zsuppim Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41587

"Más kérdés, hogy a chiptuning gyakorlatilag csak padlógázon működik, az meg viszonylag ritka üzemállapot, és elvileg ennyi tartalék van a gyári alkatrészekben is."  -    :)  Gyakorlatból mondom neked ( 3,5 év és közel 90000 km alapján ) hogy nem csak padlógázon működik, nem is lenne értelme. Minden fordulatszámon erősebb a chipes autó, sőt a turbólyuk is rövidebb ideig tart, mint a normál változatnál ( gyárilag nekem kb 1250 1/min-nél lépett be a turbo, most kis gázpedálpöccintésre kb 1000 1/min-nél indul ). Normál stílusban autózva 1500-2000 fordulat között el lehet járkálni városban ( ugyan vissza lehet ejteni 1200 1/min-ig és onnan még szépen elindul felfelé, de ugye tudjuk hogy ez hátrányos az 1.5 dci-nek) , 2500 fölé csak akkor kell pörgetem ha valamit nagyon el kell dönteni. Tegnap reggel munkába menet befutottam a hozzánk közel eső kisboltba, jön és mosolyogva fogad a szomszédos telepen dolgozó ismerős kolléga. Mondja hogy a minap nem tudtam elhagyni a dimbes-dombos műúton, sőt a városig végig tudott jönni velem, igaz előzésig nem jutott, de ott volt végig. Mondom biztos jó a kocsid én végig padlógázon jöttem. Akkor te voltál a szürke Avensissel? - kérdezem. Aha mondja ő. Kérdés: mekkora is a toyó?  2.0 benzin 147 Le. Óóó mondom akkor itt a megoldás, mert az enyém csak 1.5 diesel.  

Előzmény: stevie-13 (41580)
ThomBoy Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41586

Bizony ám! Azonban nem mindegy milyen a körosztása, mert 5x108 a GSII 2.0dCi, de például 5x114,3 a GSIII-é meg az újabb modellek közül több autóé. A kérdés, hogy az Espace 2005-ben milyet kapott.

Előzmény: szalaics (41584)
Zsuppim Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41585

"Tudod mi a vicces?

 

Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban.    "   - sajna már nincs meg a prospektusom, annak a hátsó felén a táblázatban alul a 106 lovas dci és az 1.6 16V között 1 másodperc körüli különbség volt. 

 

"Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent. "     - nem old meg? Emelkedőnek, hegynek felfelé, vagy 4-5 személy terheléssel vége a benzinesnek.

 

"a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás."  - mindkét esetben ( benzines és diesel ) normál használatba gondolkodom, ez a benzinesnél 8, dieselnél 5 litert jelent nálam. Ez ugye 3 literes különbség, 200000 km-nél 6000 liter ( bőkezűen 300 forinttal számolva 1800000 forint marad a zsebben, a maradék 100 forintot ( literenként ) meg áldozzuk be javításra, ez ugye 600000 forint ).

Előzmény: stevie-13 (41569)
szalaics Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41584

Lehet Én tudom rosszul /vagy Te! :) de van 5 csavaros is!

Ha jól tudom a 2.0-sok!?

Előzmény: vidiadv69 (41583)
vidiadv69 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41583

Hát itt nehezen fog elmenni mert a II scenic 4*100 osztású.

Előzmény: Joós Norbert (41582)
Joós Norbert Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41582

Üdv.

Eladnám 4 db 16" scenic espace felnimet.Nálam 2005 évj 4-es grand espacén volt.

troberto Creative Commons License 2014.03.27 0 0 41581

Köszi, de nekem is kb. ilyen van az autón és szeretném lecserélni

Előzmény: DAndras79 (41531)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41580

Azon gondolkodom közben, hogy a csapágyakat a módosított vezérlés nem terheli-e jobban. Mert nekünk ugye 2.0 dCi volt és van ami a GSII-ben 150 Lovas volt miközben a Lagunáé 170 vagy 180 Lovas volt

 

 

Az a kérdés, a blokkon belül ugyanazok-e az alkatrészek. Asszem ennél a motortípusnál ezt még nem játszottuk végig, de a Renault hagyomány az, hogy az eltérő teljesítményszinthez eltérő cikkszámok, azaz más-más alkatrészek tartoznak.

 

Ez sok más autónál is így van, például a réges-régi VW/Audi adagolós TDI motorok 90 és 110 lovas változatai között gyakorlatilag nem voltak azonos cikkszámok.

 

A mostani Volvómmal elvileg hurrá a helyzet, a motorblokk és cikkszámai megegyeznek a különböző teljesítményszinteken (126 és 185 LE között), de például a váltó már teljesen más a 163 LE és a 185 LE között, ami engem el is rettentett az okosítástól.

 

Az biztos, hogy a nagyobb nyomaték jobban terheli a forgó alkatrészeket. Más kérdés, hogy a chiptuning gyakorlatilag csak padlógázon működik, az meg viszonylag ritka üzemállapot, és elvileg ennyi tartalék van a gyári alkatrészekben is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ThomBoy (41576)
Batman72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41579

Azert nem jarok vele 120-al harmadikban..  :)

Előzmény: ThomBoy (41576)
Makosx Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41578

Lenne egy kérdésem a tapasztalt szakikhoz. :-)

 

Az elmúlt meleg héten a klíma bekapcsolt de elég hangos morgó hangot ad az utastérben (a motortérben csak a kuplungkapcsolást lehet hallani) és persze a hűtés is gyenge sőt nincs.

(Emlékeim szerint a melegebb idő előtt kipróbáltam és jó hideget fújt ha a kompresszort bekapcsoltam ill télen is jól párátlanított). Kb. egy másfél éve javították (nyomáskapcsoló csere Baumgartner).

Húsvétra indulok a családdal délre, jó lenne ha működne.

1.9 dci Pivileg (autómata klíma)

Makosx Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41577

Nem mondom van ára, de persze mi olcsó a Renault-ba.

Előzmény: landigabi (41574)
ThomBoy Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41576

Azon gondolkodom közben, hogy a csapágyakat a módosított vezérlés nem terheli-e jobban. Mert nekünk ugye 2.0 dCi volt és van ami a GSII-ben 150 Lovas volt miközben a Lagunáé 170 vagy 180 Lovas volt (illetve háromféle teljesítménnyel voltak 2.0 dízelek), de én nem merném feljebb húzni, igaz, nincs is rá szükségem.

Előzmény: Batman72 (41575)
Batman72 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41575

Akkor van élmény ott is....  :))

 

Nekem,Ajka mellett,Márkón csinálták.

Ajánlották őket rallye versenyző ismerősök.

Nekik is csinálnak ezt-azt.. :)

Mondták,hogy lehetne még húzni picit,de nem javasolják,többek között azért sem,mert letérdelne a kuplungom hipp-hopp. :)

Meg nem is akarom kínozni szegényt.

Csak egy kis vérfrissítést kapott. :)

Előzmény: Zsuppim (41568)
landigabi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41574

... közben felhívtam egy márkaszervizt és megkérdeztem...

Darabja 2.270 Forint...

Előzmény: Makosx (41573)
Makosx Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41573

Ez a három gumihüvely engem is érdekelne, mert kettő már két darabban van, igaz még tartja a mototakaró burkolatot.

Előzmény: landigabi (41570)
tothjo2 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41572

Üdv mindenkinek!

 

Az indexkar problémánál tényleg használ a reszelés, mert egy márkaszervízben azt mondták hogy ki van kopva és csere.

Most akkor mi az igazság mert előbb vagy utóbb le fog törni az a kar.......

szalaics Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41571

küldtem e-mailt

Előzmény: lamarton (41562)
landigabi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41570

Tiszteletem az Uraknak!

 

2008-as Grand Scenic felső motortakaró burkolathoz keresek gumi hüvelyt. (azt az alkatrészt amibe belemegy a 3 darab nút, amit tartja az egész burkolatot).

Nem tudom, hogy mennyire pontos a megfogalmazás, de nem tudom az alkatrész pontos megnevezését. :)

 

Előre is köszönök minden tippet, segítséget.

stevie-13 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 41569

Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.

 

 

Tudod mi a vicces?

 

Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban.

 

Adatlapok:

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117821

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=117887

 

De az 1.4-es Seat Ibiza (100 LE, 125 Nm) is ráver ugyanennyit az 1.9 PD TDI-re (100 LE, 240 Nm):

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91157

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=165583

 

Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent.

 

Más kérdés persze a fogyasztás  - a dízelek ugyanazt a teljesítményt hatékonyabban állítják elő, a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás.

 

Szóval nem egyszerű :-)

 

Zsuppim Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41568

Nem egy Szombathelyi fiatalember csinálta véletlenül ( fekete Vw Multivan )? Nekem picit erősebb lett, én sem csináltattam teljesítménymérést, de 2-ben lepadlózva sík területen, nedves aszfalton egyenesen haladva simán elpörgeti a 225/45 17-es gumikat. Múltkor volt egy CLIP-es kiolvasásunk, elmentünk egy körre, a programban van egy rész ahol mutatja a motornyomatékot is, ott folyamatosan gyorsítva 311-et mért. Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.

Előzmény: Batman72 (41551)
Zsuppim Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41567

Nem hiszem hogy köze van hozzá, ez a tömítés a leömlő és a turbó között van, egyszerűen csak megfáradt kissé. A turbócsonk két legtávolabbi rögzítési pontja között fáradt meg a tömítés. Ha valami nem bírná a nagyobb igénybevételt, az az egr cső, vagy ennek a csőnek a tömítése lenne. 

 

A képen bejelöltem azt a pontot, ahol a tömítés elengedte a kraftot.

Előzmény: DAndras79 (41548)
Oczu Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41566

Igen. A pedálkar mozgatja a munkahenger szárát

Előzmény: grafy2 (41564)
ThomBoy Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41565

Sajnos a 2.0 áldozatul esik/esett a downsizing iránynak, így valószínű 1.8 lesz az. A mostani 1.6 is annyit tud már, mint sz egykori 1.9 (sőt), de a biturbós már azt tudja amit a mi 2.0-nk.

Én két hete vezettem 1.5 dCi GS-t (előtte csak a Fluencet), jó kis autó az, de én igénylem, hogy menjen ha akarom, így mindenképp nagyobbat (erősebbet) vettem és fogok venni.

Előzmény: Batman72 (41560)
grafy2 Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41564

Elnézést az amatőr kérdésért. Ez a kuplung munkahenger, ami a pedálnál van?

 

 

Előzmény: Oczu (41423)
szalaics Creative Commons License 2014.03.25 0 0 41563

A Scenic francia nyelvűjét most is áttudom küldeni, a megane magyar nyelvűjét csak holnap, kell a francia is?

Előzmény: lamarton (41562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!