nem-nem hűt ha megy a kompresszor megfelelően. Nyáron ha jól eméxem 7-8 fokos levegőt fúj be most gyakorlatilag alig érezni, hogy hidegebb lenne a befújt levegő.
Más: ismerősök mostanában panaszkodnak a kokszosodás miatt, mondjuk ők jellemzően csak városban használják az 1.5 dci-ket. Bontós-autószerelő ismerősöm ebben az évben már 4 ilyen motort szedett szét, a gyűrűk végig le voltak tapadva. Ilyen használat mellett érdemes elgondolkodni az EGR végleges lefalazásán, a komolyabb hibákat megelőzve.
"Más kérdés, hogy a chiptuning gyakorlatilag csak padlógázon működik, az meg viszonylag ritka üzemállapot, és elvileg ennyi tartalék van a gyári alkatrészekben is." - :) Gyakorlatból mondom neked ( 3,5 év és közel 90000 km alapján ) hogy nem csak padlógázon működik, nem is lenne értelme. Minden fordulatszámon erősebb a chipes autó, sőt a turbólyuk is rövidebb ideig tart, mint a normál változatnál ( gyárilag nekem kb 1250 1/min-nél lépett be a turbo, most kis gázpedálpöccintésre kb 1000 1/min-nél indul ). Normál stílusban autózva 1500-2000 fordulat között el lehet járkálni városban ( ugyan vissza lehet ejteni 1200 1/min-ig és onnan még szépen elindul felfelé, de ugye tudjuk hogy ez hátrányos az 1.5 dci-nek) , 2500 fölé csak akkor kell pörgetem ha valamit nagyon el kell dönteni. Tegnap reggel munkába menet befutottam a hozzánk közel eső kisboltba, jön és mosolyogva fogad a szomszédos telepen dolgozó ismerős kolléga. Mondja hogy a minap nem tudtam elhagyni a dimbes-dombos műúton, sőt a városig végig tudott jönni velem, igaz előzésig nem jutott, de ott volt végig. Mondom biztos jó a kocsid én végig padlógázon jöttem. Akkor te voltál a szürke Avensissel? - kérdezem. Aha mondja ő. Kérdés: mekkora is a toyó? 2.0 benzin 147 Le. Óóó mondom akkor itt a megoldás, mert az enyém csak 1.5 diesel.
Bizony ám! Azonban nem mindegy milyen a körosztása, mert 5x108 a GSII 2.0dCi, de például 5x114,3 a GSIII-é meg az újabb modellek közül több autóé. A kérdés, hogy az Espace 2005-ben milyet kapott.
Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban. " - sajna már nincs meg a prospektusom, annak a hátsó felén a táblázatban alul a 106 lovas dci és az 1.6 16V között 1 másodperc körüli különbség volt.
"Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent. " - nem old meg? Emelkedőnek, hegynek felfelé, vagy 4-5 személy terheléssel vége a benzinesnek.
"a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás." - mindkét esetben ( benzines és diesel ) normál használatba gondolkodom, ez a benzinesnél 8, dieselnél 5 litert jelent nálam. Ez ugye 3 literes különbség, 200000 km-nél 6000 liter ( bőkezűen 300 forinttal számolva 1800000 forint marad a zsebben, a maradék 100 forintot ( literenként ) meg áldozzuk be javításra, ez ugye 600000 forint ).
Azon gondolkodom közben, hogy a csapágyakat a módosított vezérlés nem terheli-e jobban. Mert nekünk ugye 2.0 dCi volt és van ami a GSII-ben 150 Lovas volt miközben a Lagunáé 170 vagy 180 Lovas volt
Az a kérdés, a blokkon belül ugyanazok-e az alkatrészek. Asszem ennél a motortípusnál ezt még nem játszottuk végig, de a Renault hagyomány az, hogy az eltérő teljesítményszinthez eltérő cikkszámok, azaz más-más alkatrészek tartoznak.
Ez sok más autónál is így van, például a réges-régi VW/Audi adagolós TDI motorok 90 és 110 lovas változatai között gyakorlatilag nem voltak azonos cikkszámok.
A mostani Volvómmal elvileg hurrá a helyzet, a motorblokk és cikkszámai megegyeznek a különböző teljesítményszinteken (126 és 185 LE között), de például a váltó már teljesen más a 163 LE és a 185 LE között, ami engem el is rettentett az okosítástól.
Az biztos, hogy a nagyobb nyomaték jobban terheli a forgó alkatrészeket. Más kérdés, hogy a chiptuning gyakorlatilag csak padlógázon működik, az meg viszonylag ritka üzemállapot, és elvileg ennyi tartalék van a gyári alkatrészekben is.
Az elmúlt meleg héten a klíma bekapcsolt de elég hangos morgó hangot ad az utastérben (a motortérben csak a kuplungkapcsolást lehet hallani) és persze a hűtés is gyenge sőt nincs.
(Emlékeim szerint a melegebb idő előtt kipróbáltam és jó hideget fújt ha a kompresszort bekapcsoltam ill télen is jól párátlanított). Kb. egy másfél éve javították (nyomáskapcsoló csere Baumgartner).
Húsvétra indulok a családdal délre, jó lenne ha működne.
Azon gondolkodom közben, hogy a csapágyakat a módosított vezérlés nem terheli-e jobban. Mert nekünk ugye 2.0 dCi volt és van ami a GSII-ben 150 Lovas volt miközben a Lagunáé 170 vagy 180 Lovas volt (illetve háromféle teljesítménnyel voltak 2.0 dízelek), de én nem merném feljebb húzni, igaz, nincs is rá szükségem.
2008-as Grand Scenic felső motortakaró burkolathoz keresek gumi hüvelyt. (azt az alkatrészt amibe belemegy a 3 darab nút, amit tartja az egész burkolatot).
Nem tudom, hogy mennyire pontos a megfogalmazás, de nem tudom az alkatrész pontos megnevezését. :)
Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.
Tudod mi a vicces?
Egy 1.4-es szívó benzines Clio II (98 LE, 127 Nm), ezer méteren így is ráver egy tized másodpercet egy 1.5 dCi-re (99 LE, 200 Nm), ugyanabban kaszniban.
Feltehetően arról van szó, hogy a dízelek gyorsabban lepörögnek, és ezért eggyel többször kell a váltóhoz nyúlni (szétkapcsolni a motort a hajtáslánctól), de azért látszik, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték nem old meg mindent.
Más kérdés persze a fogyasztás - a dízelek ugyanazt a teljesítményt hatékonyabban állítják elő, a dízel kontra benzines fogyasztásversenyben drasztikus különbség lehet a dízel javára, csakhogy az ebből eredő nyereség egy részét elviheti a magasabb vételár és a költségesebb karbantartás.
Nem egy Szombathelyi fiatalember csinálta véletlenül ( fekete Vw Multivan )? Nekem picit erősebb lett, én sem csináltattam teljesítménymérést, de 2-ben lepadlózva sík területen, nedves aszfalton egyenesen haladva simán elpörgeti a 225/45 17-es gumikat. Múltkor volt egy CLIP-es kiolvasásunk, elmentünk egy körre, a programban van egy rész ahol mutatja a motornyomatékot is, ott folyamatosan gyorsítva 311-et mért. Az a vidámság, hogy alapjárat közelében is 100 Nm körül pöfögnek ezek a motorok, egy 1.4-es benzines meg 4000 körül tud 118 nm-t.
Nem hiszem hogy köze van hozzá, ez a tömítés a leömlő és a turbó között van, egyszerűen csak megfáradt kissé. A turbócsonk két legtávolabbi rögzítési pontja között fáradt meg a tömítés. Ha valami nem bírná a nagyobb igénybevételt, az az egr cső, vagy ennek a csőnek a tömítése lenne.
A képen bejelöltem azt a pontot, ahol a tömítés elengedte a kraftot.
Sajnos a 2.0 áldozatul esik/esett a downsizing iránynak, így valószínű 1.8 lesz az. A mostani 1.6 is annyit tud már, mint sz egykori 1.9 (sőt), de a biturbós már azt tudja amit a mi 2.0-nk.
Én két hete vezettem 1.5 dCi GS-t (előtte csak a Fluencet), jó kis autó az, de én igénylem, hogy menjen ha akarom, így mindenképp nagyobbat (erősebbet) vettem és fogok venni.