Nem szívesen vitatkozom, de...! A bebop a ´40-es években kezdődött és fénykora is akkor volt. 1942 - Minton´s Playhouse, a stílus szülőszobája - Monk, Charlie Christian, Gillespie, a fiatal Miles... Ugyan a stílus általam egyik csúcslemezének tartott Jazz at Massey Hall egy 1953. májusi koncert felvétele Gillespie-vel, Parkerrel, Mingus-szal, csakhogy ekkorra már kifújt a bebop, mint divatirányzat.
Az 50-es évek első felére a cool, ill. a hard bop nyomta rá a bélyegét. Ez utóbbiban erőteljes szerepet kapott eme topic névadó instrumentuma... Igen: Bill Doggett és Wild Bill Davis... Sirályság!
Bírták a műsort. Egyébként hallottam a torzítást még ezen a kis hangerőn is. Valóban "hammondos" volt a sound! Tetszett mindenkinek, és örülünk, hogy volt akinek rendesen sikerült "megdöngetnie az új lezlit":-) A gyermekem is egy kicsit felvillanyozódott ettől a műsortól! (ez volt a lényeg!) Köszönjük még egyszer:-)
Igen, az tény hogy ami Usában vagy Japánban készül, annak tetemes ára van a kínai árszinthez képest. (Motion Sound, Hammond-Suzuki) Persze ez sem igazán van így, a kínai cuccok irgalmatlanul drágák. Ezért 300ft a benzin a 200 helyett, mert már nekik is baromi sok kell.
Végülis érdemes Európán belül is keresgélni mert igen jó minőségű darabok kedvezően megvásárolhatók: Viscount DB5/OB5, Clavia C1, Key-B duo, Parie K61.
Tehát szimmetrikus erősítésű, csöves. Ugyanaz a 122-es replika erősítő van benne, de némi plusz, van egy szimmetrizáló trafó is, úgyhogy egy hagyományos asszimmetrikus jel is rácsatlakoztatható. A motorok az új, csöndes, kisfeszültségű, optikai vezérlésűek. Crossover ugyanaz az erősítő utáni passzív. A hanxórók is újabbak talán izmosabbak. A magas az biztos, az 100W-os.
A szekrény ugyanúgy furnérozott, politúros. A tölcsér ugyanazon bakelit, a dobrotor a 80-as évektől ez a polisztirol. Én a suhogós fadobra esküszöm, de valójában nincs nagy különbség, mert ennek meg van egy vitorlája középen. Újonnan 3900Eu itt.
De amerikából is szállítással vámmal, áfával izmos összeg jön ki. Ha ehhez hozzáadjuk a közel százezres profi konténer árát, akkor akár kedvezőnek is taksálhatom ezt az összeget egy ilyen új darabért. Ok, békebeli öreg harcos már 400e-től előfordulhat, de ott is inkább az 500 körüli ár a jellemző.
Ennyit már kínálnak érte vagyis egy szép, régebbi 251=147-ért. Szóval egy ez alatti összegnél csak egyet lehet, örülni a kivételes alkalmi vételnek.
Ó Trambi bá. Bizony-bizony az a szép (szinte új) pedálsor. Visszasírom. OFF: Mint bőgös (ma már sokkal többet foglalkozom - megint- evvel mint a Hammond-dal): na igen, az a Pedulla gitár is nagyon jó, amin játszik
ez a 122xb (leslie 122, 11 pólusú csatlakozóval, és vezérelt=teljesen halk motorokkal).egy kb 10 éves leslie, egy barátomé volt, kb 10 x lehetett megmozgatva, gyakorlatilag új cucc, egy profi flight case-ben
Állítólag azért ilyen drága, mert elmegy magától fellépni, és még orgona sem kell hozzá.:-) Egyébként ennyiért én is passzra verném az enyémet. Pedig nagyon a szívemhez nőtt ebben a köntösben:-)
Lehet az A0-28-hoz is illeszteni tone control-boostert. Az nem jobb megoldás?
Az A0-28-on lévő hanxínszabályozót egész egyszerűen föl KELL tekerni a legélesebbre aztán elfelejteni. Levéve nemcsak tompább, hanem élettelenebb lesz a sound.
Pénz, emeberélet nem számít! Szerintem lesz aki megszponzorálja a weblapot, meg ami kell hozzá. Én is támogatólag tudnék fellépni ez ügyben:-)
A hangszín szabályozó nem tudom minek kell a cuccodhoz, de van egy jól működő csöves kapcsolásom. ECC808-ra lett tervezve, és nagyon babás a hangja. Bár én sohasem tekergetem a hangszín szabályozót, de a magas, és mély hangon +/- 12dB-t emel, és vág. Érdemes átrajzolni ECC83-ra, mert azok olcsóbb csövek. Nekem a sztereo miatt lettek ezek a csövek beépítve az előerősítőmbe. De biztosan van számtalan kapcsolás erről, csak nem mindegy, hogy milyen RC tagok vannak benne. Ezt bizony Neked kell behangolnod a füledhez.
De van az A0-28-asban is egy hangszín szabályozó poti. Az kevés?