most, hogy végre hivatalosan is működik a gsmr-HU egyes vonalakon, lesz lehetőség oktatás, utasítás és egyéb harmonizációk hiányában valamikor ténylegesen használni is? vagy ez más topic témája? kereső nem dobott ki semmit...
A MÁVTI irattárát jelenleg a MÁV Központi Archívuma kezeli; amennyiben úgy gondolod, szép gesztus lenne, ha "visszakerülne" hozzájuk. - feltéve, ha ezek eredetiben nincsenek meg náluk. Ott színesben szkennelve gyakorlatilag bárki számára hozzáférhető lenne.
Tudom, nem nekem szólt az ajánlat, de engem nagyon érdekelne. (altárói kisvasút, Komló :)). Bizyosíthatlak, hogy jó kezekbe kerülnének a holmik, nagypapám dolgozott is a nevezett helyen, igaz mozdonyvezetőként és lakatosként.
Szia! Utolsó mondatodban a kulcs. :) Ez egy vonat által vezérelt, jelzővel ellenőrzött sorompó lehetett. Ha a jelzőkezeléskor nem tartózkodik jármű a behatási ponton belül, a közelítési szakaszban, a jelző továbbhaladást engedélyező állásba kapcsolódik. Amennyiben a vonat hatására a sorompó nem kerül lezárásra, a jelző Megállj! - ba esik vissza.
Sziasztok! Balatonlellén nyaralok, és egy fura dologra lettem figyelmes Balatonlelle-felsőnél. Az egyik jelző (gondolom kijárati, a jelét nem láttam, 4+1 optikás, Siófok felé engedi a forgalmat) zöld fénnyel világított, míg mögötte az útátjáró fehéren villogott. Ez hogy lehet? A Jelzőn nem csak akkor lehet bármilyen továbbhaladást engedélyező jelzés, ha a fedezett rész megfelel a biztonságos feltételeknek? Mi van akkor, ha valami miatt nem záródik le az útátjáró? Akkor visszaesik a jelző Megállj!-ba?
Kérdés-válasz a hegyesi vonal biztberátépítése kapcsán:
Tudomásunk szerint a 13 kHz sínáramkörök tanúsítása nem lehetséges, ezért a műszaki leírás 62. oldalán található leírás alapján „Amennyiben 13 kHz szigsinek tanúsíthatósága a teljes rendszer tanúsíthatóságát akadályozza vagy ellehetetleníti, az érintett 13 kHz-es behatási pontokat Vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.” kérjük megerősíteni, hogy a 13 kHz behatási pontokat a nyertes vállalkozónak át kell alakítani tengelyszámlálós érzékelésűre.
Műszakilag a 13kHz-es generátor a 20m tengelytávú vasúti járművek érzékelését biztosítani tudja, műszakilag igazolható, ezáltal tanúsítható. Tengelyszámlálós érzékelésűre nem kell átalakítani
Ma hallottam egy érdekességet az egykori Hanság-Nagyerdő forgalmi kitérővel kapcsolatban. Azt eddig is tudtam, hogy a megszüntetés előtt Jánossomorjáról távvezérelt D55 berendezés működött itt, azonban ennek módja ismeretlen volt számomra. Viszont ma megtudtam, hogy egy Commodore Amiga számitógépen keresztül volt megvalósitva mindez. Erről tud valaki valamit? Képei esetleg vannak valakinek? (akár a Hanság-Ne. pultról is jól jönne).