Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dave Kindig Creative Commons License 2022.11.09 0 0 123218

Az már jó jel,előtted nem piszkálta senki.

Akkor épp itt az ideje.

Nyugodtan cserélheted őket "aba" bilincsre,könyebben szerelhető később.Én már megtettem .

Mindig utáltam azt az összeakasztós vacak bilincset.

Lidlibe azt hiszem akciós még a bilincskészlet abba van rengeteg méretbe.

Előzmény: Samott (123217)
Samott Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123217

Koszi szepen, igy utanaolvasva a topikban en a MAP szenzorra tippelnek, azt sikerult megtalalnom. De ha mar ott jarok a tobbit is megnezem. Az a fura hogy a motorboritas tele van csovekkel, ezek a bilincsek leszedhetoek/felrakhatok celszerszam nelkul is, vagy keressek olyat elotte?

Előzmény: Rigo35 (123216)
Rigo35 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123216

Nem tudni mi volt tisztitva szétszedve.

Első körben folytószelep le,fényesre kitakarítani.

Majd szívósor mapszenzor,ellenkező oldalon nyomásérzékelő,majd még a turbonyomás szabályzó szelep is el szokott olajosodni.

Folyszelep közben leveheted az akkusaru negativot,utána az uj értékeket "tanulja"be.

Utóbbit diaggal szokták nullázni v resetelni ki hogy nevezi.

Gyertya csak irridiumos lehet ,denso v Ngk. ( 5ohm ) .Különben trafóid elhaláloznak idővel.

 

 

Előzmény: Samott (123214)
zgi521 Creative Commons License 2022.11.08 0 0 123215

a csomagtér ajtó hibája, a fenti átvezetőben vezetékszakadás lesz. ha lehúzod a gumi alagutat, sztem látni fogod. javítható.

Előzmény: Habi úr (123211)
Samott Creative Commons License 2022.11.07 0 0 123214

Sziasztok, 1.4 T-Jet, rendszeresen karbantartva, szepen fut. De mostanaban inditaskor szivat. Vagyis inkabb nem szivat. Ugye amikor indul akkor nem alapjaraton megy (800rpm korul) hanem 1200 kornyekere felemeli a fordulatszamot amig kicsit be nem melegszik. Mostanaban viszont azt csinalja hogy beindul, de rogton a normalis alapjaratra ejtene a fordulaszamot, amitol rogton le akar fulladni. Kicsi gazfroccsel at lehet ezen lenditeni es akkor felveszi a melegedo fordulatszamot es minden megy rendben utanna. De ez biztos valami gond es nem szeretnem ha komolyabbra fordulna. Merrefele kell keresgelni, mivel lehet a problema? Tudom otthon javitani, vagy komolyabb es keressek szerelot? Koszi! 

nxor Creative Commons License 2022.10.24 0 0 123213

Sok évnyi halogatás után elkezdtem foglalkozni a ragadó műszerfal problémával.
A műszercsoport körüli kisebb takarót kiszedtem (4 csavar) és kipróbáltam rajta sokféle szert, ha valamelyik végleg tönkretenné az könnyebben és olcsóbban cserélhető.
WD40, féktisztító, benzin, lakkbenzin, motortisztító folyadékok, zsíroldók, izopropil alkohol, stb. Egyik sem működött, vagy csak nagyon minimális hatása volt.

Aceton és nitrohígító leszedte, viszont magát a műanyagot is megoldja.

Denaturált szesszel szépen lejött, viszont a kis takarót kifehérítette. De mivel ez tűnt a legjobbnak kipróbáltam a műszerfalon is egy picike darabon, és azon tökéletesen működött. Légbeömlőket, ezüst színű betétet, szélvédőnél levő légbeömlőt kipattintottam, kisebb rongyokkal, zoknikkal csináltam, hogy amit már a rongy felszedett ne kenjem vissza, és sorban haladtam kis törlésekkel egy újjal, nem nagy elhúzásokkal tenyérrel. Kb fél liter fogyott el, hibátlan lett a végeredmény, nem hagyott nyomot, nem lett fehér, foltos, nem rongálta a felületet.
A kis takarót viszont kifehérítette. Ha nem próbálkoztam volna rajta mindenféle szerrel lehet megpróbáltam volna műszerfalápolóval vagy hasonlóval vissza feketedik-e, de mivel már foltos lett az acetontól meg nitrotól, ezért az egészet gyors, folytonos, hosszú mozdulatokkal áthúztam nitros ronggyal, ismét szép fekete lett tőle. Nagyon dörgölni nem lehet, mert mint írtam oldja a felületet, ez inkább szükségmegoldás volt, de az eredmény így is egész jó lett.

 

Összefoglalva:

Ragacsos műszerfal -> denaturált szessz + rongyok + rengeteg dörzsölés -> ragadásmentes szép műszerfal

ovoid Creative Commons License 2022.08.10 0 0 123212

A csomagtér mizériádra lehet hogy a bal felső részen levő átvezető vezetéktörés a gond.....

Azt mozgasd meg.

A műszer, na az érdekes, arra tippem sincs, de hátha valaki betéved ide aki sejti, tudja....

Ámbár nagyon nyár van  :)

Előzmény: Habi úr (123211)
Habi úr Creative Commons License 2022.08.09 0 0 123211

Sziasztok,

 

Találkoztatok már ilyen hibával?

És van erre megoldás?

 

Egyik este nem indult a kocsi, lemerült az akkumlátor, kerregett, kattogott, nem volt semmi nafta az aksiban.

Reggel sem töltött fel igazán, mivel 5 éves volt már a jószág, így cseréltem.

Azóta indul.

 

Viszont, a csere után vettem észre, hogy a benzinszintjelző alap állásban nem vízszintes, hanem a szegénységjelző lámpáig beesik.

Ha teletankolom, akkor sem megy fel teljesen hanem 1 osztással kevesebbet mutat.

 

 

Van erre valami házipatika?
Hogy lehet rávenni, hogy újra jó helyen álljon?


Másik:
Ma pedig a csomagtérzár kezdett el szarakodni.
Le van csukva, de azt jelzi hogy nyitva van.
Bukkanóknál a visszajelzés eltűnik majd visszajön.
Levettem a kalaptartót, hogy megnézzem mi a helyzet a csomagtér-világítással.

Ha le van csukva a csomagtérajtó, akkor gyönyörűen világ. Ha csak a nyitóval kipattintom a csomagtérajtót, akkor el-el alszik a lámpa, de aztán újra világit.
Ha kinyitott állapotban megkocogtatom a zárat, akkor is el-el alszik a lámpa.

Gondolom a zár megadta magát. Vagy olvastam, hogy a mikrokapcsoló, de inkább cserélem az egész zárat.
Jól sejtem, hogy ez lehet a baja?

 

Köszönöm.

ovoid Creative Commons License 2022.07.27 0 0 123210

Van benne stift.....

Igaz, csak egy.

Előzmény: Énvagyok148V (123209)
Énvagyok148V Creative Commons License 2022.07.24 0 0 123209

A vezérlést nem kell rögzíteni, viszont a rögzítő szettben lévő "pók" használata nélkül nem tudod pontosan oda visszatenni a szelepfedelet ahova kéne, ami nem a tömítés miatt gond, hanem azért mert a veztengely jeladó (a szelepfedélben van) nem a megfelelő helyzetben lesz. Legendák szólnak arról hogy van akinek ez sikerül szerszám nélkül is, de ugye az esély nem 100%... Amúgy annyit kellett volna a gyárban tenniük, hogy pozícionáló stifteket tesznek a szelepfedélbe... Látom, hogy májusi a kérdésed, szóval remélem túl vagy már ezen a dolgon szívás nélkül.

Előzmény: petr.pet (123185)
Airbag. Creative Commons License 2022.06.27 0 0 123208

tankkal ellentétes oldalon emeld meg a hátsó kereket,

így a folyadék arra az oldalra megy,ahol lemegy a cső

vékony csővet told le,és 5L kannába enged,

Előzmény: ovoid (123207)
ovoid Creative Commons License 2022.06.27 0 0 123207

Igen, igazad van, de a 15 éves műanyag üzemanyag rendszert, nem szívesen bolygatnám meg.

A betöltőnyíláson át lenne a legjobb ügyeskedni.

Kb 3 méteres cső kellene, meg egy árokpart, hogy a kanna nyílása alatta legyen a tanknak.

Ha csak melléfektetnénk az autónak, akkor többet is kellene "fordulni".

De az alapkérdés akkor is megválaszolatlan, mégpedig, hogy van e valamiféle lopásgátló, a csőben....?

Nekem sikerült, teletankolás után, annyrra lenyomni hogy fúvásra bugyogott a nafta, de rövid volt és nem tudtam megszívni.

Előzmény: Airbag. (123206)
Airbag. Creative Commons License 2022.06.27 0 0 123206

AC pumpa van benne,

ki kell nyomatni vele amennyit szeretnél...

Előzmény: ovoid (123202)
ovoid Creative Commons License 2022.06.27 0 0 123205

Igen, de a benzines öngyújtót kifelejtetted... :)

Előzmény: Rigo35 (123204)
Rigo35 Creative Commons License 2022.06.26 0 0 123204

Gondolom Neked is ugyanaz jár a fejedben mint Nekem.

Otthoni kisgépekbe fűnyiró...láncfürészbe stb kellene valahogy 480ft-os áron a benzin.

Nekem semelyik kuton nem adnak kannába ennyiért,csak a 750-esből.Durva.

Robogómba se mindegy melyik kuton tankolok,szintén ez a helyzet.

Hogy roha.....meg.

 

Előzmény: ovoid (123202)
bob lee SWAGGER Creative Commons License 2022.06.25 0 0 123203

slag?

Előzmény: ovoid (123202)
ovoid Creative Commons License 2022.06.25 0 0 123202

Napi aktuális  :)

Hogy a legkönnyebb visszafejteni, leszívni a naftát a mi autónkból?

Lehet egyáltalán, vagy van valami trükk a csőben, ami ezt lehetetlenné teszi, megnehezíti?

ovoid Creative Commons License 2022.06.16 0 0 123201

Sok sikert!

Előzmény: ektomo (123200)
ektomo Creative Commons License 2022.06.16 0 0 123200

Kösz a tippeket. Megpróbálok utánuk járni.

Előzmény: ovoid (123199)
ovoid Creative Commons License 2022.06.16 0 0 123199

Csak tippek!

Hőfok jeladók, Map?

Másik hibádra, önindító.

Előzmény: ektomo (123198)
ektomo Creative Commons License 2022.06.15 0 0 123198

1.3-as multijet
télen és nyáron is inditáskor kékes felhőt lő ki magából a kipufogón aztán néhány pillanat mulva már normál lesz és többé nem füstöl.
(Ezzel még valahogy eléldegélek de)
a komolyabb és idegesítőbb probléma az hogy üzemmeleg motornál (és meleg környezetben/nyáron) sokszor nem indul. Az öninditó teker, de nem indul be. Aztán a 2. vagy 3-ik inditózás után úgy csinál mintha lemerült volna az akku, nehérzkesen forgatja a motort majd a következő inditózásnál már csak csetten de nem forgat. Ugyan akkor a műszerfal lámpák teljes erővel világítanak, tehát nem arról van szó hogy az akku lemerült. (Az akkut mértem is, nincs lemerülve)
Aztán pici (néhány perc) várakozás után újra inditva beindul mintha mi sem történt volna... innentől kezdve rendesen megy.
Néha, bizonyos fordulatnál kicsit rángat, aztán megpörgetve a motrot abbahagyja és megy mint a golyó.

Hibakódot többször olvastam, teljesen hibakód mentes.

Mi a nyavaja lehet ez?
Bármilyen segítséget/infót/ötletet köszönettel vennék.

 

pumakolyok Creative Commons License 2022.06.06 0 0 123197

Kiderült hogy csak az a kis műanyag izé kellene mert könnyen lejön. PAGF30 van ráírva, valaki?? :)

Előzmény: grande645 (123177)
ovoid Creative Commons License 2022.06.03 0 0 123196

"Igazi nepperduma"  :), szerencsére, ezen kívül is van amiből lehet tájékozódni a megtett a km-ről.

És mivel ebben biztos vagyok, azért is nem értem, mi a fenét kellett ezen a motoron csinálni.

Persze tudom, bármit, bármiért, és ezt egy használt utónál, sosem tudja meg a vevő!

Az is érdekes, hogy a nyugvó csapágyak "házai" sokkal sötétebbek, mint a hajtókarokéi....

Előzmény: Rigo35 (123195)
Rigo35 Creative Commons License 2022.06.02 0 0 123195

...."  csak 80 ezer van benne....."

 

Igazi nepperduma.(nem a te részedről,tudom).

Nem hinném hogy annyi a valós.Ha csak nem 2szer cseréltek benne olajat Ginóék.

Amúgy a tiédről van szó?

Diákként mi is igy szoktuk a mesterrel megszámozni a sorrendet cocialista autóknál,hogy melyik hova megy vissza.Ez nem változott akkor.

Előzmény: ovoid (123194)
ovoid Creative Commons License 2022.06.02 0 0 123194

Köszönöm!

Ilyesmire gondoltam én is.

De ami rohadt zavaró, hogy csak 80 ezer van benne, és sehol semmi!!!, de tényleg, nem utal arra, hogy valaha megbontották volna.

Amúgy, olaszból jött.

Előzmény: Rigo35 (123193)
Rigo35 Creative Commons License 2022.06.01 0 0 123193

Szia.

Arra hogy már generálozták valószínü.Jo esetben csak csapágycsere volt.

Előzmény: ovoid (123191)
kurta8585 Creative Commons License 2022.06.01 0 0 123192

Köszi. Meg is rendeltem (meg pár apróságot). :)

Előzmény: Rigo35 (123190)
ovoid Creative Commons License 2022.06.01 0 0 123191

Urak!

Mire gondoljon az ember, ha egy 1.4-es Grande motor, hajtókarján ilyen, festett számot lát?

Rigo35 Creative Commons License 2022.05.31 0 0 123190

Szia.Igen érdemes!

Én tudtam erről vétel után (2016) ki is vettem.Enyémbe nem volt szűkület,az oldala volt csak fekete.

De ha a T-jetbe mindenki fiat S2 acea c3 olajat használna,nem merülne fel ilyen probléma.Na meg a 30ezres olajcserét felejtsétek el. Szigoruan 10e,....vagy évente legalább !!Nem is lesz ilyen gond.

Előzmény: kurta8585 (123189)
kurta8585 Creative Commons License 2022.05.29 0 0 123189

Sziasztok. Múltkor néztem egy videót és hátha valaki megerősíti (vagy megcáfolja) az ott elhangzottakat. Konkrétan erről volna szó:

 

https://youtu.be/l2fRrysHvIU?t=1223

 

Valóban érdemes ezt a csavart kicserélni?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!