Keresés

Részletes keresés

toga73 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 716
Ez a kényszerpihenő a nyár közepén nagyon rohadt dolog!Sajnálom!

Sajnos most aktuális kérdés:

Amikor vettem a motort a tulaj javasolta a fix lábtartót, hogy a gombával együtt milyen jól funkcionálnak. Nektek mi erről a véleményetek? Bukásnál nem tudja eltörni a lábtartó konzolt, vagy ha véletlenül leér nem okozza pont ez a bukást?
Előzmény: garfonya (714)
toga73 Creative Commons License 2006.04.24 0 0 715
MatulA+ A (669)-es hozzászólásodban nem pont a most általad tanusított magatartás negatív hatásait méltattad?
Előzmény: MatulA+ (712)
garfonya Creative Commons License 2006.04.24 0 0 714

Sziasztok!

Nagyon köszi a sok jókívánságot!

Holnap összedrótoznak, "csak" egy kulcscsont-törés. Az eset úgy volt, hogy Vágány u. a Dózsa Gy. felől mentem. Vége felé 2 sávossá válik+ lámpás kereszteződés. Külső sávban fekete Suzuki. Ahogy lehetőség volt, belsőbe mentem, mert az üres volt, ráadásul láttam, hogy telizöld van, így odahúztam egy kicsit (tényleg kicsit 50-60 km/h között). Amikor a gyalogátkelőre értem + a Suzuki mellé, akkor 1 m-re előttem ott termett egy bicajos. Hátsó villáját telibe durrantottam, aztán hallottam a motor csúszik én meg azt láttam, hogy ég-föld, ég-föld, mert pörögtem, aztán csak csúsztam. A bicajos csaj azt mondta, nem látta a naptól a pirosat. Esélyem sem volt semmire, mivel egy méterre előttem láttam meg, az autó addig takarta. Odarohantam a csajhoz, mert tiszta vér volt körülötte minden, már akkor mondta, hogy bocs. Aztán vissza a mocihoz, egy ER-5-ös srác segített felállítani a gépet, majd félre toltam. Aztán éreztem, hogy a bal karom nem funkcionál, odanyúltam és éreztem a csontot. Innentől a sokktól keztem elájulni, de nem jutottam el odáig. Mentők, kórház, holnap műtét. Néztem ki az ablakon és szomorkodtam, hogy milyen jó az idő motorozni, én meg csak a parkolóból tudtam kihozni. Valtermoto gomba volt rajta, csillapítása jó volt, mert letört, de csak esztétikai kár van+LCD befolyt. Váz, blokk hibátlan. 15e Ft/pár. Érdemes...

Vigyázzatok magatokra, talán 6-8 hét és csatlakozom én is, ha tudok.

Biztosításnál lehet egy kis gebasz, mert bicajosnak nincs kötelezője.

Írok majd még, ha tudok.

Széles utat!

 

Előzmény: nagykerekű (709)
FurrierS Creative Commons License 2006.04.24 0 0 713
Zsigulis kérdésre reagálnék egy kicsit, igazából elolvastam párszor de nem értem, hogy mit csináltál, nekem az jött le hogy országúton 84-el ment egy auto úgy érzed feltart téged, ha belső sávban megy akkor miért balról akarod kerülni? vagy csak az index-szel akartad neki jelezni hogy ott vagy? ebben az esetben miért nem volt egyszerűbb és normálisabb fellépés egyszűen a megfelő időben kisorolni a szélsőbe és egy kissebb gázadással (80-ról hatodikban is pillanatok alatt "kiharcol" az er6 akár 40 km/h-ás sebességkülönséget is -de gondolom ezt neked nem kell elmondanom:)-) szépen elmész mellette ... nagy volt a forgalom vagy mi?
Egyébként különösebb jogod nincs szerintem ilyen esetben méltatlankodni ha 90 km/h a megengedett sebesség és valaki kb. 84-el közlekedik ez belefér, még a belsőben is szerintem.
Előzmény: MatulA+ (708)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.24 0 0 712

Szasz!

 

Szerintem a telónál kell keresni a problémát, nekem nagyon puhának tűnik az eleje. Mikor a kanyarban egy pillanatra elveszed a gázt, akkor kicsit mászkálós lesz a gép, és picit vajas, az orra, lehet itt van az a zselés dolog amit az egyik cikkben írtak. Amúgy lehet orvosolni a dolgot! ;-)))))) Egygázon rongyolod végig a kanyart, és semmi gond nem lesz. Akkor még mászni se fog az orra. Meg aztán még a gumid lehet nicnsen eléggé bekopva, nem gondolod!? Állítólag, én is úgy hallottam, az elejenén még nagyon óvatosan kell menni az új gumikkal, mert van valami "film" réteg aminek a segtségével a vulkanizálóból könnyen ki tudják venni a gumit a sütőből. Meg aztán nagyon sok múlik az aszfalton is. Ezt a kifelé mászást pl nem éreztem egy óra körül, de este késő délután már lehet érezni. Szóval az is lehet, hogy a gyári gumi nem melegszik fel eléggé most még, és azért sodródik az orra.

 

Teló viszont egyre zavaróbb, hogy ennyire puha az elején. Mondjuk nem is kell aggódnom a városi közlekedésben. ;-)))))

nagykerekű Creative Commons License 2006.04.24 0 0 711
Én is megfigyeltem,hogy a legkisebb szél esetén is bizonytalanabbá válik az eleje,de mivel nincs nagyon tapasztalatom más motorokkal,ezért nem tudom eldönteni,hogy a mienk szélérzékeny,vagy az összes motor.Szélcsendben viszont teljesen stabil.Amúgy is az elejével nem vagyok igazán kibékülve,nem érzem igazán a kanyarokban stabilnak,sokszor érzem azt,hogy kifelé sodródik.Persze lehet,hogy csak én vagyok béna,nincs kizárva.Mentem például egy barátom kis monsterével és annál nincs ilyen érzésem.
Előzmény: MatulA+ (708)
bás Creative Commons License 2006.04.24 0 0 710
:-(((((

Jobbulást!

 

nagykerekű Creative Commons License 2006.04.24 0 0 709
Én is jobbulást kívánok.Ha lesz módod,meséld el mi történt,hadd okuljunk.
Előzmény: garfonya (698)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.24 0 0 708

Szasztok!

 

No, mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, így ki is mentem motorozni, mint ahogy egy korábbi bejegyzésből lehet olvasni is. Szóval mikor totális szélcsend volt, akkor egyálltalán nem jelentkezett a szitálás, még "nagy" tempónál sem. 160-170 körül. Aztán sikerült belenyalnom a 200-ba is a hétvégén. Hát ott tényleg parás a szitu, de nagyobb volt az élvezet, mint a para. ;-) Mikor beértünk Veszprémbe cimbi csak ennyit mondott:

"Nem plexi kell neked, hanem 636!"

 

Szóval nagyon megy a kicsike, és nagyon vigyázzatok az úton, mert sokan észre vesznek, és nagyon sokan segítenek is, de elég ha csak egy van közöttük aki barom állat. Sajnos találkoztam is egy hasonlóval. Kétsávos út, lakott területen kívül. Megyek a belső sávban, mert haladni szeretnék, és akkor egy Zsiguli 1200-as ott ment előttem kb. 80-84 km/h-val. Persze irányjelző kitesz balra, mert azért mégicsak nem villogtatom le az agyát egyből. Reakció: semmi! Aztán villantás, semmi. Villogtatás: semmi! Elmentem jobbról, és már be is álltam elé, tempóm egyből visszaesett 78-ra. ;-) Ő átmegy jobbra, mentem elé. De nem lassítottam jobban, és akkor kb. 2-3 mp voltam ott előtte, aztán gáz, és mentem tovább. Nem akartam bosszantani, csak jeleztem neki, hogy nem szép dolog amit csinál-csinált.

 

További szép napot!

szigiboy Creative Commons License 2006.04.24 0 0 707

Hello

 

Jobbulást!

Előzmény: garfonya (698)
FurrierS Creative Commons License 2006.04.24 0 0 706
Hello,
Jobbulást neked!
Előzmény: garfonya (698)
toga73 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 705
Részvétem!Jobbulást testileg és a motor miatt lelkileg!
Előzmény: garfonya (698)
toga73 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 704
Részvétem!Jobbulást testileg és a motor miatt lelkileg!
Előzmény: garfonya (698)
helloman Creative Commons License 2006.04.23 0 0 703
Hoppá! Ez nagy szopás, Grafonya! Milyen személyi sérülés lett? (Gondolom valami komolyabb is történ, ha műtétre kerül sor.)
Előzmény: garfonya (698)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.23 0 0 702
Mi történt!? Tudom, hogy nem pont fórum téma, de szerintem sok sok mindenkit érdekel, hogy tanuljunk belőle! Írd le mi törttént, és gyógyulj meg minél előbb! Motorral ne foglalkozz annyira, az rendbejön! Csak anyagi, meg némi lelki baj. Veled minden rendben van? Mi történt!? BAsszus, sajnálom!
Előzmény: garfonya (698)
toga73 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 701
Előzmény: piposta2 (699)
toga73 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 700
Nézd meg a Kawa oldalán, a márkakereskedők listáját vagy hívd fel őket. Megmondják neked, hogy kik a hivatalos márkakereskedők és szervizek.
Előzmény: piposta2 (699)
piposta2 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 699
Az eladó v. tulaj ezeket mondta: hivatalos kawa bélyegzővel látja el a papírokat és a szervízt a gyár elfogadta. Ebből arra következtetek hogy hiv. kereskedő v. annak akarja láttatni magát.
Előzmény: toga73 (696)
garfonya Creative Commons License 2006.04.23 0 0 698

Sziasztok!

Tegnap rendesen eldobtam a vasat :((((( Holnapig hazaengedtek, mert csak kedden műtenek. Bukógomba nagyon jól véd, úgyhogy ha tehetitek rakjatok fel, de a gépet ne dobjátok el :)) Vétlen voltam+kivédhetetlen volt a szitu. Nagyon figyeljetek oda, amíg kiértek a városból. Biztosítás is necces lesz, mert bicajost csaptam el. Ugyebár neki nincs kötelezője...

Előzmény: toga73 (696)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.23 0 0 697

Jó napot mindenkinek!

 

No akkor az új tapasztalttal kezdeném. Nem rég értem fel Fehérvárra, és az úton kellemes tempóval jöttem, viszont mivel most szélcsend volt, így egyáltalán nem lehetett érezni azt a szitálást amit korábban írtam. ,-) Szóval no para szkacok, nagyon úgy néz ki a dolog, hogy a fránya szél ennyire befolyásolja a motor menettulajdonságait.

 

Tehét lóra, és irány a szabad ég!

Széles, és sima utat!

 

toga73 Creative Commons License 2006.04.23 0 0 696
Szia Piposta2! A Fortis Motrors nem hivatalos márkakereskedés. Szerintem nem éri meg velük foglalkozni. Az árkülönbség elenyésző, hiv. kereskedésben is ki tudsz alkudni kedvező feltételeket (ajándék,szervíz stb.). Ezeknél a szürke importőröknél a garancia olyan mint a miki egér (nem valódi).
Előzmény: piposta2 (693)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.23 0 0 695

Szevasz Helloman,

 

először is gratulálok a vashoz! nagyon szép járgányt vettél! ;-)

 

minimális felöltés 1 órán keresztül!? Nem akarom bántani a kereskedőt, de télen nekem úgy lemerült az aksim, hogy csak az indító relé kattant, de még meg se moccantotta az önindítót. Kb. 10 percet a töltőre helyeztem a vasat, és azóta töléetesen működik. Adtam nagy árammal egy lökést az aksinak, és minimális, tény kb. 10 perces töltés után úgy röffent, mintha semmi baja sem lett volna. Utána mikor már két-három percet ketyeget, fater lefullasztotta: "Na, gyerek, most ezt elbesztam, ha most nem indul, akkor megint macera előről." Indítógomra rányom, és a motor már be is pöccent!

 

Szóval nem tudom mivel milyen generátorral szerelték a Japcsi a vasat, de nagyon tuti, ebben biztos vagyok.

 

Széles, és sima utat!

szép idő van, menjetek motorozni!

Előzmény: helloman (694)
helloman Creative Commons License 2006.04.22 0 0 694
A MatulA+ által hivatkozott és meglehetősen erősen kifogásolt motoros viselkedés (az öncélú, kifejezetten figyelemfelkeltési célzatú, azonban a társadalom nem motoros tagjainak nyugalmát és sokszor a saját családom nyugalmát is jelentősen zavaró belvárosi "pörgetéssel" együtt) véleményem szerint csak arra jó, hogy a motorosok elfogadására és integrálására nem kellően felkészült autós közösség velünk szemben fennálló ellenérzéseit csak tovább fokozzuk.
Jómagam (is) azon a véleményen vagyok, hogy a tirpák autósokat jobb inkább elkerülni, ui. egy esetleges fizikai kontaktussal is járó párbajban csak mi húzhatjuk a rövidebbet. Csak óvatosan, gyerekek!

Más: tegnap jómagam is végre egy boldog er6n tulajdonos lettem. 1 nap alatt 300 km-t tettem a gépbe. Nagyon tetszik, csak az a fránya 4000-es korlát ne lenne:o(((

Egy kis érdekesség: miután kihoztam a vasat a kereskedésből, rögtön el is indultam egy kis motorozásra. Mehettem kb. vagy 20 percet, amikor a motor km-óra konzolja egyszerűen leállt. (Sem a fordultaszámmérő, sem a sebességmérő nem üzemelt.) Amikor ez történt éppen városon kívül voltam, így rögtön 180 fokos fordulásra késztettem a paripát, és elindultam visszafelé a szerviz irányába. Azonban miután elértem a városig a motor teljesen leállt :o( Gondolhatjátok mennyire elkenődtem. Ekkor felhívtam telefonon a márkakereskedőt, aki kiküldött hozzám egy sárga (azaz a kawa esetében egy zöld) angylalt. A helyszínre érkező szerelő megállapította, amit már jómagam is észrevettem, hogy a kényszerpihenő oka elektronikai eredetű; az akku csutkára le volt merülve. Próbált betolni, de annak nem lett eredménye, így egy újabb 20 perces idegtépő várakozás után visszajött a gyerek egy csereakkuval és biztos, ami biztos egy teherautóval. Szerencsére a moci az új akku behelyezésére jól reagált és lehetővé tette számomra, hogy elguruljak a szervizig. Ott megállapították, hogy az akkumulátor lemerülésének az oka az volt, hogy a motor nem töltötte a telepet. Egy gyors átvizsgálás után rátaláltak a hibára: a generátortól jövő vezeték egyik csatlakozója nem volt összedugva. (A japán szerelő-szan biztos már a műszak vége fele pakolta össze a gépet, és piszkosul siethetett...) Ezt követően már csak egy órát kellett várnom arra, hogy ismét nyeregbe pattanhassak, amíg az akkut (a minimalista elvet követve) elegendő szintig feltöltötték.

Egyéként így fest az immáron tökéletesen működő vas:
Itt a gép
Előzmény: MatulA+ (669)
piposta2 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 693
Akorra már jogsi is lesz, talán ER-6N is. OFF a faterodnak jó szeme van, a régi töredezett plexi már nem megy a mocihoz újat még nem tudtam venni, egy P21-es most van készülőben ON
Valakinek tapasztalat/vélemény a Fortis Motors -ról?
Előzmény: MatulA+ (692)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.22 0 0 692
augusztus elején megyek Egerbe, akkor összefuthatnánk majd. Vagyis akkor biztos, hogy megyek. ;-) Nagyon szép a P20-as! Szépen rendbe raktad, gratulálok! Viszont faterom kibökte, hogy a plekó hiányzik róla, hol van!? ,-)))) szép a másik mosi is. ;-)
Előzmény: piposta2 (691)
piposta2 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 691
Heves megye
remélem most összejön a link beszúrás a motor
Előzmény: MatulA+ (690)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.22 0 0 690
Miért merre laksz? Pannonia!? WAzze!!!! Gratulálok hozzá! Remélem nagyon vigyázol rá!
Előzmény: piposta2 (688)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.22 0 0 689

Szasz Papa,

 

NEm tudom mit jelenthet a "zselés" hatás, de amire gondolok az ez lesz: kanyarban, ha egy kicsit rá kell lassítani, vagy elveszed a gázt, akkor egy picit egyből puhul a teló, és ezáltal egy furán viselkedik az eleje. Nem tudom, hogy hogyan kellene viselkednie, mert csak montihoz tudom hasonlítani, de akkor is nekem túl puhának tűnik az első teló. Ez igazándiból kanyarokban mutatkozik meg. Most az lenne a jó, ha tudnék menni egy másik motorral ugyan azon az úton, hogy érezzem azt, hogy hogyan viselkedik. Akkor lenne normálisabb összehasonlítási alapom, de így sajnos csak azt tudom mondani, mit érzek.

 

Szitálásra igazán nem találok megoldást, mert a szél is rángat téged, a kezed, és a motort is. Azért tényleg 200 környékén már eléggé merészség, legalább is nekem, felhúzni a gépet. Eddig 196 volt ameddig mertem húzni neki, tovább nem mertem még húzni. Nekem valami ilyen a véleményem.

 

Aztán most már tessék valaki más is mondjon már valamit a mociról! Vagy még csak én vagyok túl a bejáratáson?

 

üdv:

Előzmény: Papa0920 (685)
piposta2 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 688
Az nekem messze van pláne Pannóniával.
Előzmény: MatulA+ (687)
MatulA+ Creative Commons License 2006.04.22 0 0 687

Szasz!

 

Miért nem jártál Veszprém - Márkó - Zirc - Veszprém, és vissza Füred útvonalon!? Ott láthattál volna legalább egy ER-6n-t! ;-) Kint voltam motorozni, nagyon kafa idő volt. Sajnálhatja mindenki, aki nem volt kint, vagy vérezhet a szíve azoknak akik még nem kapták meg a vasat.

Előzmény: piposta2 (686)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!