Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.28 0 1 54869

emlékeim szerint arra jutottunk, az ötlet a sárga nyomvonallal szimplán elkésett.

10 éve még gond nélkül mehetett volna, de azóta a Virágvölgy szépen elkezdett beépülni, elég sok a lakóépület is... persze végig lehetett volna számolni, mi az olcsóbb, az alagút vagy a kisajátítások...

Előzmény: dimelo (54868)
dimelo Creative Commons License 2021.10.28 -2 0 54868

Első mondatod így értelmezhetetlen! (talán kimaradt a kívül szó?)

Nem olvastad M4 kritikus kommentjeimet?

 

De sértettséged nyilván "lokálpatriotizmusból" fakad: Sopronnak jár az alagút. (Nyugi, már meglesz)

 

Magam részéről nem teszek olyan javaslatot, amelynek érvényét előbb nem vizsgáltam az alapvetések szerint.

 

De úgy érzékelem, hogy Neked a legfontosabb ragaszkodni a kőbevésett dogmákhoz.

A környezetvédelmi engedély 89+877 km - 90+367 km-nél jelez Natura 2000 területet. (Alagút)

 

De azt nem vizsgálták, hogy a Natura terület a WABI-nál véget ér. (1200 m dél felé)

Sopron Önkormányzatának volt javaslattételi lehetősége (nem most, 2015 előtt)

Nevetséges, ha nem hallottál még a "környezetvédelmi érvek" mindent felülíró alkalmazásáról, itt speciel a lobbiérdekek szolgálatában...

 

Lehetett volna ilyen nyomvonal is:

 

Amikor 2001-ben a Dudlesz-erdőn át tervezték (botrányos), még nem volt ennyire beépülve a Virágvölgy.

De azóta már óriási a helyi érdekű nyomás... Ezért lesz meghosszabbított (490 m-ről 780 m) alagút...

Indokolatlan mértékű ez a pénzszórás.

Bosznia-Montenegro-Szerbia több tucatnyi alagutat (és még több viaduktot) épít, magyar árakon bele sem fogtak volna...

 

 

Ja: a kormány most dicsekszik a 600 km gyorsforgalmival 11 év alatt. (54 km/év)

Lehetett volna büszkén 900 km is, ha nem pazarolnák-lopnák el...

Előzmény: rm40 (54862)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.28 0 0 54867

M87😃

rm40 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 54866
Előzmény: NAR (54865)
NAR Creative Commons License 2021.10.27 0 0 54865

M80?

Előzmény: radio100jozsi (54864)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.10.27 0 0 54864

https://kormany.hu/hirek/mar-600-kilometer-gyorsforgalmi-utszakasz-epult-2010-ota

 

"2010 előtt mindössze három gyorsforgalmi út érte el az országhatárt, ma ez a szám kilenc"

 

 

Keresem hol a 9 határt elérő gyorsforgalmi út, én nem találtam még meg.

 

M15

M1

M70

M7

M5

M43

M4

M30

 

= 8

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 0 54863

Meg ugye azzal lehet használni azM3 egy részét meg az m30 ast végig.

Előzmény: berva1 (54856)
rm40 Creative Commons License 2021.10.27 0 7 54862

> Óh, a soproni felsőbbrendűség!

 

Te beszélsz, akinek az M4-eskéden minden más lényegtelen, meg fölösleges, meg túlárazott? Nézz már a tükörbe!

 

>  A korábbi nyomvonal (2001) ment át a Dudlesz erdőn.  

De a Virágvölgy déli részén már nincs Natura, a talaj sem rosszabb, de vannak fondorlatos magánérdekek...

 

Ez nettó hazugság, idáig eddig nem süllyedtél...

Nézz már bele a környezetvédelmi engedélybe, feketén-fehéren szerepel benne, hogy a Natura2000 érintettség miatt kell az alagút. Csak azért sem linkelem, keresgélj szépen.

 

> Az M85 alagútra fölöslegesen költött 40 milliárdból meg lehetett volna az M80 2x2 sáv,

de csak akkor, ha a völgyhidakat is erőteljes költségmegtakarítás jellemezte volna.

 

Sőt az M4-es helyett is lehetett volna 2x2 sávos M80-as. Sőt, a Lánchíd felújítása helyett is.

 

 

Előzmény: dimelo (54860)
adiaboli Creative Commons License 2021.10.27 0 2 54861
Előzmény: dimelo (54860)
dimelo Creative Commons License 2021.10.27 -5 0 54860

Óh, a soproni felsőbbrendűség!

 

A korábbi nyomvonal (2001) ment át a Dudlesz erdőn.

 

De a Virágvölgy déli részén már nincs Natura, a talaj sem rosszabb, de vannak fondorlatos magánérdekek...

 

(A Mély út építése nevetséges pótcselekvés)

 

Ez már így fog megépülni, csak ezt a mesét nem kellene szajkózni: "nem lehetett másképp"...

 

Az M85 alagútra fölöslegesen költött 40 milliárdból meg lehetett volna az M80 2x2 sáv,

de csak akkor, ha a völgyhidakat is erőteljes költségmegtakarítás jellemezte volna.

 

És akkor most nem lehetne ezen polemizálni...

 

 

Always looking the bright side of life:)))

Előzmény: rm40 (54858)
adiaboli Creative Commons License 2021.10.27 0 0 54859

Nagyon érzéketlen vagy:-). Én inkább azt írnám elő, hogy aki a gyorsforgalmi helyett távolsági közlekedésre is az azzal párhuzamos főutat használja, az az adott szakaszra szükséges benzint ingyen kapja. Kit izgat, hogy a többiek fizetik? (Mint ahogy az érintett települések lakói is szívják a spórolók benzingőzét...) 

Előzmény: berva1 (54856)
rm40 Creative Commons License 2021.10.27 0 3 54858

Már legalább ezerszer le lett írva, hogy a szintkülönbség az csak az egyik tényező, legalább olyan fontosak a talajmechanikai viszonyok és a környezetvédelmi szempontok.

Ilyen alapon azon is lehetne hőbörögni, hogy anno a Budapest Keleti pályaudvar épületét miért több, mint 3000 darab, 15 méter hosszú vörösfenyő cölöpre építették, noha egy csomó épületnek elég volt egy jóval egyszerűbb alapozás. Ja, hogy ott addig egy mocsár volt és anélkül jól elsüllyedt volna az egész épület? És ez csak egyetlen és koránt sem egyedüli példa. Vagy csak azok a pillérek zavarnak, amelyek a felszín felett is folytatódnak?

Emellett mutasd már meg légy szíves a szikszói Natura2000 területeket. A soproni alagútnál ott a védett Dudlesz-erdő.

Előzmény: dimelo (54857)
dimelo Creative Commons License 2021.10.27 -3 0 54857

Örvendezhetnénk lelkesebben:)))

Átadás - átadás után. M80-M30.

 

Egyik szemem sír, meg a másik is...

 

2008-ban hiába érveltem, hogy az osztrákok nem építenek 2x2 sávos S7-et...

De azt akkor még nem gondolhattam, hogy 500 méteres völgyhidakkal drágítják Vas megyében a 2x1 sávot...

 

Az M30 Szikszónál legalább annyira durva a műszaki "megoldás" abszurditása: 55 méter szintkülönbség töltés-bevágás!!

 

 

Nos ehhez képest mit olvasok a Magyar Építőkben?

 

 

M85 Sopron:

 

"Az alagútra mindenképp szükség van, hiszen a város térszerkezete miatt a gyorsforgalmi utat csak ezen a nyomvonalon lehet kialakítani,

és ha ezt egy bevágással építjük meg, akkor a fél Bécsi-domb eltűnik. Olyan magas a takarás - közel 38 méter a legnagyobb - az alagút felett,

hogy az út átvezetését ezen a ponton más technológiával nem lehetett volna megoldani”

 

Lehetett volna, mint annak idején (2020. április) kiveséztük...

berva1 Creative Commons License 2021.10.26 0 3 54856

Szerintem 5200 Ft/év díjat bőven megéri az elkerülő... Inkább, mint keresztül menni a városon...

Előzmény: radio100jozsi (54854)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54855

M30-asról még az is érdekes, hogy Hernádszurdok mellett miért maradt meg a 3-as főút mellette az új M30-assal, miközben Garadnán és Novajidrányban beszántották a települést kikerülő 3-as főutat,és lényegében visszakerült a 30 évvel ezelőtti falujáró állapot.

radio100jozsi Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54854

De ne felejtsük el, hogy január 1-től fizetős lesz az M30-ason a 3-as és a 306-os főút közötti szakasza, így megszűnik a félkörön az ingyenes miskolci elkerülő ezzel. Továbbra is csak a főutas M30-as marad ingyen a Miskolc-Dél és a 3-as között.

Előzmény: Törölt nick (54850)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54853

Viszont az M76 os megállt.

mastero87 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54852

Yeeaaaah!!!!!! (Ezzel pedig az előző hsz-m tárgytalan is lett :D )

Előzmény: Törölt nick (54850)
mastero87 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54851

Hali! Az M30-as kapcsán néztem ide a fórumra, aztán legutolsó bejegyzésként pont ezt a rossz hírt kellett olvasnom :D Köszi mindenesetre a sok infót! Egyébként ez tuti, hogy csúszik (ráadásul egy hónapot)? Úton-útfélen (no pun intended) azt hirdették, hogy október vége, aztán október vége előtt pár nappal rájönnek, hogy még egy hónap? Valami kiderült az engedélyeztetés során esetleg, nem tudod, véletlenül?

Rendszeresen járok arra, novemberben, decemberben is megyek, már nagyon beleéltem magam a száguldásba Miskolc és Tornyosnémeti között.

Előzmény: nrobin (54807)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54850
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54849

Világos, ha leigazolták a teljesítést, akkor teljesítésnek is lennie kellett, és ennek a tervben benne kellett [volna?] lennie...

Előzmény: dimelo (54848)
dimelo Creative Commons License 2021.10.26 0 0 54848

Utána néztem volna, de a honlapon csak 2004-ig lehet visszamenni (azt sem minden témakörben).

 

Mégis elvárható, hogy az önkormányzat irattárából kerüljön elő.

Végtére is a tervező megbízását is határozatban kell rögzíteni (?)

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54846)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.25 0 0 54847

És az is biztos hogy a 8as 4 sávosítása jó sokára fog odáig elírni Herendről.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (54841)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.25 0 0 54846

Nem is feltétlen a városházára gondoltam, hanem a konkrét tervezőre, engedélyezőre.

Enélkül tervezni kb. olyan, mintha 5 amperes biztosítékot méreteznének egy elektromos főzőlaphoz...

Előzmény: dimelo (54844)
nyebojsza Creative Commons License 2021.10.25 0 0 54845

És azt vajon elemezték, hogy milyen a népesség összetétele Szolnoktól délebbre (Szanda, Falva, Újfalu...), meg északabbra (Újszász, Zagyvarékas, Jászladány...)? Plussz ennek van szívóhatása, aki ki akar költözni, az nem észak felé akar menni.... Akik kocsival járnak dolgozni, azok dugót generálnak... aki nem jár dolgozni, az nem generál forgalmat...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54843)
dimelo Creative Commons License 2021.10.25 0 0 54844

Hogy milyen kíváncsi vagy:)))

 

Ezt még a Városházán sem tudják, vagy nem tartják publikusnak.

 

Mindenképpen a Tisza-híd felől/felé van nagyobb nyomás,

aminek visszaduzzasztó hatása miatt szív a 442. út.

 

Szolnok "saját levében" fuldoklik...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54843)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.25 0 0 54843

ez m'r kiindulásnak megteszi (bár a forgalomnövekedés mögött részben más okok is állhatnak).

 

amire külön kiváncsi vagyok, hogy a balra kanyarodó forgalmi irányok mértékadó csúcsforgalmát hova becsülték... (a bevásárlóközpontba balra bekanyarodókét, meg az onnan balra távozókét)

Előzmény: dimelo (54842)
dimelo Creative Commons License 2021.10.25 0 1 54842

Azt, hogy hogyan számolták a forgalomnövekedést, nem ismerem.

De az visszakövethető, hogy mennyi volt a forgalom a bevásárlóközpont építése

előtt és azóta:

 

442. út (4.főútnál)   Összes   Teher Személy Kistgk. Busz

1999                        10754     829    9388        x     265

2009                        17296   1017  13623   2094    425

2019                        19739     668  15892   2274    306

 

* 1999-ben  még nem számolták külön a kisteherkocsikat (együtt a személlyel)

Később is okozott zavart a 3,5 t-ás határ a kisteher- és középnehéz teherkocsik felismerésénél.

 

De az összes gépjármű adat releváns, megduplázódott a forgalom,

a Tisza-híd evidens bottleneck.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54836)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.10.25 0 2 54841

A következő 20 évben biztos nem fogják bővíteni 2x2 sávra, akárhány baleset is lesz.

Egyszerűen felfoghatatlan, hogy a hidakat miért nem 2x2 sávra építették. Nem lett volna ésszerű egy kosszal megcsinálni?! Nem hiszem el, hogy összköltségvetést ez olyan jelentősen megdobta volna.

Na mindegy, legalább a nyakkendős tolvajok fényképezkedhettek!

Előzmény: rm40 (54840)
rm40 Creative Commons License 2021.10.24 0 4 54840

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!