emlékeim szerint arra jutottunk, az ötlet a sárga nyomvonallal szimplán elkésett.
10 éve még gond nélkül mehetett volna, de azóta a Virágvölgy szépen elkezdett beépülni, elég sok a lakóépület is... persze végig lehetett volna számolni, mi az olcsóbb, az alagút vagy a kisajátítások...
Te beszélsz, akinek az M4-eskéden minden más lényegtelen, meg fölösleges, meg túlárazott? Nézz már a tükörbe!
> A korábbi nyomvonal (2001) ment át a Dudlesz erdőn.
De a Virágvölgy déli részén már nincs Natura, a talaj sem rosszabb, de vannak fondorlatos magánérdekek...
Ez nettó hazugság, idáig eddig nem süllyedtél...
Nézz már bele a környezetvédelmi engedélybe, feketén-fehéren szerepel benne, hogy a Natura2000 érintettség miatt kell az alagút. Csak azért sem linkelem, keresgélj szépen.
> Az M85 alagútra fölöslegesen költött 40 milliárdból meg lehetett volna az M80 2x2 sáv,
de csak akkor, ha a völgyhidakat is erőteljes költségmegtakarítás jellemezte volna.
Sőt az M4-es helyett is lehetett volna 2x2 sávos M80-as. Sőt, a Lánchíd felújítása helyett is.
Nagyon érzéketlen vagy:-). Én inkább azt írnám elő, hogy aki a gyorsforgalmi helyett távolsági közlekedésre is az azzal párhuzamos főutat használja, az az adott szakaszra szükséges benzint ingyen kapja. Kit izgat, hogy a többiek fizetik? (Mint ahogy az érintett települések lakói is szívják a spórolók benzingőzét...)
Már legalább ezerszer le lett írva, hogy a szintkülönbség az csak az egyik tényező, legalább olyan fontosak a talajmechanikai viszonyok és a környezetvédelmi szempontok.
Ilyen alapon azon is lehetne hőbörögni, hogy anno a Budapest Keleti pályaudvar épületét miért több, mint 3000 darab, 15 méter hosszú vörösfenyő cölöpre építették, noha egy csomó épületnek elég volt egy jóval egyszerűbb alapozás. Ja, hogy ott addig egy mocsár volt és anélkül jól elsüllyedt volna az egész épület? És ez csak egyetlen és koránt sem egyedüli példa. Vagy csak azok a pillérek zavarnak, amelyek a felszín felett is folytatódnak?
Emellett mutasd már meg légy szíves a szikszói Natura2000 területeket. A soproni alagútnál ott a védett Dudlesz-erdő.
M30-asról még az is érdekes, hogy Hernádszurdok mellett miért maradt meg a 3-as főút mellette az új M30-assal, miközben Garadnán és Novajidrányban beszántották a települést kikerülő 3-as főutat,és lényegében visszakerült a 30 évvel ezelőtti falujáró állapot.
De ne felejtsük el, hogy január 1-től fizetős lesz az M30-ason a 3-as és a 306-os főút közötti szakasza, így megszűnik a félkörön az ingyenes miskolci elkerülő ezzel. Továbbra is csak a főutas M30-as marad ingyen a Miskolc-Dél és a 3-as között.
Hali! Az M30-as kapcsán néztem ide a fórumra, aztán legutolsó bejegyzésként pont ezt a rossz hírt kellett olvasnom :D Köszi mindenesetre a sok infót! Egyébként ez tuti, hogy csúszik (ráadásul egy hónapot)? Úton-útfélen (no pun intended) azt hirdették, hogy október vége, aztán október vége előtt pár nappal rájönnek, hogy még egy hónap? Valami kiderült az engedélyeztetés során esetleg, nem tudod, véletlenül?
Rendszeresen járok arra, novemberben, decemberben is megyek, már nagyon beleéltem magam a száguldásba Miskolc és Tornyosnémeti között.
És azt vajon elemezték, hogy milyen a népesség összetétele Szolnoktól délebbre (Szanda, Falva, Újfalu...), meg északabbra (Újszász, Zagyvarékas, Jászladány...)? Plussz ennek van szívóhatása, aki ki akar költözni, az nem észak felé akar menni.... Akik kocsival járnak dolgozni, azok dugót generálnak... aki nem jár dolgozni, az nem generál forgalmat...
ez m'r kiindulásnak megteszi (bár a forgalomnövekedés mögött részben más okok is állhatnak).
amire külön kiváncsi vagyok, hogy a balra kanyarodó forgalmi irányok mértékadó csúcsforgalmát hova becsülték... (a bevásárlóközpontba balra bekanyarodókét, meg az onnan balra távozókét)
A következő 20 évben biztos nem fogják bővíteni 2x2 sávra, akárhány baleset is lesz.
Egyszerűen felfoghatatlan, hogy a hidakat miért nem 2x2 sávra építették. Nem lett volna ésszerű egy kosszal megcsinálni?! Nem hiszem el, hogy összköltségvetést ez olyan jelentősen megdobta volna.
Na mindegy, legalább a nyakkendős tolvajok fényképezkedhettek!