"Az első, második jelző kezelés után ezek az izzók végleg megadják magukat, és jó időre elfelejtődik a hiba."
Szerencsére a hiba megszűnt. Izé. Érdemes bejelenteni nektek az ilyet, mindenféle teljesítmények miatt, vagy annyira azért nem nagyon szerettek kisétálni a Kaiser's-ig? :-) (T221, asszem).
Sok helyen utánanéztem, és többféle, ellentmondó választ is kaptam, így hát hozzátok fordulok kérdésemmel: A fénysorompót ellenőrző útátjárójelző, (gyors PC-skicc: /[/]) ha jelzést ad az MV felé, akkor a két fénye felváltva villog-e, vagy egyszerre? Én a felváltva villogást tartom logikusnak, de olyant is írtak a neten, hogy nem villog, csak mindkettő ég.
A 2-ra olyan megoldást tudok elképzelni, hogy a vonat amit követtetek már kihaladt a következő térközből, de az azt fedező térközjelzőben ki voltak égve a vörös izzók. Mivel a "rendszernek" az elöl haladó vonatot Megállj állású jelzővel kell fedeznie a " ti jelzőtökön" még vörös volt. Amikor aztán kihaladt a vonat a kettővel előttetek levő térközből is , már újra volt mögötte vörös jelző. A hibás jelzőn feljött a sárga, a tieteken pedig értelem szerűen a zöld.
1. kérdésre: Megnézem a rajzot, de én érdekesnek találom, mert ha bejött a vonat, és megfordult a menetirány, akkor már a kijárati jelző a zöld sarkítást kapja.
Bár az 1. kérdésre igaz magyarázat lehet, de ha még nem fordult át teljesen a menetirány akkor hogy tud kijárati jelzőt kezelni az állomás!?
A 2. kérdésemnél, igaz kimaradt, de ezt vonatból láttam, ahogy szépen csorogtunk rá a jelzőre. (Mint utóbb kiderült tehervonat vánszorgott előttünk, így "toltuk" magunk előtt. Az előtte lévő térközjelzőnél is le kellett lassítnunk, de az vörösről sárgára váltott még mielőtt megálltunk volna, ez meg vörösről egyből zöldre)
1. Többször láttam már, hogy ha egyvágányú önműködő térközös pályán bejön szemből a vonat, s utána az ellenvonat állítják a kijáratot akkor először sárga jelenik meg rajta (holott a térközök biztos szabadok, mert most jött szemből a vonat), majd pár másodperc múlva vált zöldre. (Persze nincs ez mindig így, de többször láttam már...)
2. Olyan lehetséges, hogy egy önműködő térközjelző vörösről egyből zöldre váltson?
Hát, tekintve hogy a nyomok hamar felépültek, lévén egy db. váltó van az áramkörben, ezért a fene tudja, hogy pontosan mi akasztotta vissza a rendszert, de még a fehér megjelenése előtt el lehetett nyomni. :-)
"Azért látni kellett volna, hogy hogyan is álltak a jelfogók a KE és a TK egységben..."
Na ja, csak akkor nem mint bizt. beres voltam és egyébként is: éppen váltás-hegyek voltak, szal nem lett volna nagy öröm, ha benyögöm, hogy most akkor irány a jelfogó, és nézzünk egységeket... :)))))))
De egy izzócsere azért csak belefért a napba, hogy csináljak is valami hasznosat. :)))))
"Én ilyet akkor tapasztaltam, amikor az FSzE nem került alapba."
Nos, az az érdekes, hogy azon a jelzőn fehér fény nagyon régen volt kint. Legalábbis a megelőző négy napban szinte biztos, hogy nem.
"Mondjuk olyankor is lehet, ha a zk nem tud meghúzni a zk körvezetékről, viszont a viszzajeleneltő érintkezője se tökéletes."
Hát, én is valami ilyen többoldalú hibára gondoltam, mert egy hiba ehhez szvsz kevés.. :SS
Miközben futott a hajtómű, akkor kezdett el villogni? Érdekes, mert ha meghúz az LV és a FLe, az megakadályozza a JZ jelfogó beesését, és olyankor nem is szabadna villogni a visszajelentésnek sem. De lehet, hogy rosszúl tudom.
Én ilyet akkor tapasztaltam, amikor az FSzE nem került alapba. Zavar nincs (látszólag), elnyomni a csengőt nem lehet. Valami a FÁ számlálóval volt, ha jól emlékszem. Persze ekkor a FÁ se ment és valahol itt borult ki a bili ...
Mondjuk olyankor is lehet, ha a zk nem tud meghúzni a zk körvezetékről, viszont a viszzajeleneltő érintkezője se tökéletes.
Azért látni kellett volna, hogy hogyan is álltak a jelfogók a KE és a TK egységben...
Sokat olvastam vissza és látom, hogy téged Százhalombatta nagyon érdekel.
Azért van ott annyi blokkelem mert van 2 db tolatásjelző és annak is van blokkeleme,a KO a kis púltról van nyomkodva.És a csengőgombok is azért vannak többen mert a tolijelzőknek is van egy.Amúgy van ismerős blokkos kolléga akivel lehetne beszélni és biztos,hogy szívesen megmutatja neked a verklit
Ma reggel tapasztaltam, hogy egyszercsak bejött a jelzőzavar, de egyik izzó sem kezdett el villogni. Gondoltam biztos hiányzik a pultizzó. Kezeljünk rá a törpékre sorban, hátha elkussol valamelyikre (vagy legalább kiderül, melyikben nincs pultizzó). Felettébb érdekes volt, hogy a hangjelzést sem lehetett elkezelni, a zavar gomb lenyomására semmi nem történt. Hmm... Pultizzó-hiány és gombhíd-gondok egyszerre? Gyanús...
Az első próbálkozásra megtaláltam az egyik legritkábban használt törpét, egy db. kitérőt fedez, mögötte szaggatott vonal... Az 1-2, 2-1 szépen felépült, célgomb elenged, ekkor indítja is a kitérőt, és bejött a törpén a villogó visszajelentés, megtalálta magát. Amint felépült, átváltott folyamatos fehérre, de közben a zavart már el lehetett kezelni, amíg futott a hajtómű (a villámkezű forgalmásztól tekintsünk el, ugyanis nem én voltam a gyors).
Meglepődtem, hogy tud olyat a D70, hogy észreveszi a zavart, de a pult nem tud róla. Sem eltörölni nem lehet, sem a villogó fény nem jelentkezik, de aztán mégis.
"...szerintem ki tudom engesztelni a hibámért." Sörrel majdnem minden elintézhető! ;-)
KSW képet a GySEV-esektől kéne kunyerbálni, vagy elmenni megnézni pl. Enesét. Én ott láttam, amikor az ELPULT készült. De képem nincs róla! Egyébként fontos? Mert akkor esetleg érdeklődök utána más forrásból ...