Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G.Guszti Creative Commons License 2002.09.27 0 0 1880
hello elvis!
engem érdekelne a dolog, csak most költözünk, nincs mindig emilem (szerver), jövő héten megkereslek.......
Előzmény: elvis presley (1871)
gt500 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 1879
Ahoj:))

Szerintem örülnöd kéne, hogy nem az volt benne Made In Taiwan:)))) vagy Hetcho En Mexico:))))

Deutschland Über Alles;o)

Üdv
Feuerwehrman:))

Előzmény: gabek (1878)
gabek Creative Commons License 2002.09.27 0 0 1878
Ahoj!

Nem kötözködni akarok, csak nem bírok szó nélkül elmenni a Mahle téma mellett... Amikor utoljára vettem ilyen henger-dugó készletet, akkor égbe-világba esküdözött a boltos ürge, hogy nem brazil gyártmány, tuti német cucc, meg minden. Aztán kibontottam otthon a csomagot és másfél centis betűkkel volt benne, hogy "BRASIL"...
A nagyöregek megsúgták, hogy szép és jó a brazil Mahle, de készüljek fel, hogy enni fogja az olajat, mert nem lehet egy lapon említeni a német Mahle termékekkel... Még az áruk sem egyforma...

Üdv:
GABEK

Előzmény: Kisa (1876)
vw1966 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 1877
4 db Porsche Fuchs felnit szertnék 66-os bogimra. Hol és milyen áron lehet szerezni??? Felújítandó előnyben.Előre is kösz mindenkinek. Estleg Empi 5spokes is édekel.
Kisa Creative Commons License 2002.09.27 0 0 1876
Szia Kizsbusz !
Asszem a Láng-nál volt ennyi,de holnap megkérdezem ujra,ha kell rendelek Neked.
A Pál dugókról megoszlanak a vélemények,mindenesetre az egyik legjobb cég Mo.-n,aki dugattyúkat gyárt.Kisebb terhelésű motorokban tartósak,nincs velük baj,komolyabb TDI motorba már nem biztos,hogy ezt tennék.
A léghűtéses motoroknál a hőterhelés nagy,a kenés nyűgös,nem tudom hogy viselik a megterhelést.
Ha vállalnak rá garanciát akkor jó választás lehet,én bíznék a tapasztalataikban.
Nem lehet csak egyszerűen túlméretes dugattyúkészletet (gyűrűvel,csapszeggel) rendelni Mahle-ban,és ehhez furatni a hengert ?
Az átlag Mahle dugattyúkészlet 25-50 E,a hengerfúrást,hónolást viszonylag olcsón meg lehet úszni.

Kisa

Előzmény: KIZSBusz_ (1867)
elvis presley Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1875
Tudom, emlékszem, de akkor még ugy volt, hogy megtartom öket. Szori.

EP

Előzmény: bogar69 (1873)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1874
Háj bogár69!
Ez a cím ippeg egy felújitóé. Fék, Qplung stb.
Sajnálom, hogy nem tucc erre járni. :-(
Na üdv: Pityubácsi
Előzmény: bogar69 (1873)
bogar69 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1873
kösz a cimet pityubá de maradok egyenlőre a felujított ötletnél sannos Bp nekem nagyon messze
:-((

elvis!
egy hónapot késtél legalábbis nálam

Előzmény: elvis presley (1871)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1872
bogar69: Például Bp-en a Szabolcs utcában a volt Spirál (vagy lehet, hogy most is így híjják) szerviz mellett.
Eléggé rezervátum jellegű a hely (sok a dakota), de azért nem kell besz*rni. :-)))
Ha nem Bp-i vagy, akkor nem szóltam. Sajna mást nem tudok.

Üdv: Pityubácsi

Előzmény: bogar69 (1870)
elvis presley Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1871
Halihó emberek!

Na megnéztem már végre az otthon pihenö kerékgarniturát. Négy ezüstre fujt 15 colos (aszem gyári) felni, tökéletes diagonál gumikkal, kissé horpadozott szintén ezüst VW emblémás disztárcsával.

Gumitipus: BARUM 6,40 - 15C 6PR 89L TRU TYPE OS19 T38

Ez komplettbe eladó. Ha valakit érdekel, keressetek, az árba megegyezünk!
Közs, csá!

EP

bogar69 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1870
thx!!!!!
az lesz
mint annó jeleztem amatör vagyok még
:-))
KIZSBusz_ Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1869
Ne bénázz!

Elviszed egy erre szakosodott helyre (a helyi autósboltban biztos megmondják, hogy hol van a legközelebbi vagy kinyitsz egy hirdetési újságot) és valami 1500 pénzért felújítják a régi tárcsádat (ha még lehet).

Általában másnapra kész is vannak vele.

Előzmény: bogar69 (1868)
bogar69 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1868
HELP!!!!!!!!!!!!

kellene nekem egy kuplung tárcsa? betét??
a gond:
gyári 180-as 7E kb
gyári 200-as 10E kb

tudom szentségtörés itt de nem tudja valaki mi helyetesithető vele???
úgy tudom valamelyik Wartburg 4 ütemű vagy 2 ütemű-é jó bele ami "csak" 3E és bár legyen szentségtörés itt de most per pill. az is nagyon jóóóó lenne
előre is thx ha valaki tudna segiteni
a tip 1303 vw

KIZSBusz_ Creative Commons License 2002.09.26 0 0 1867
Hol lehet kapni ennyiért hidrotőkét?
Nekem csak készletben kínáltak és akkor az 4000/db (és ugye 8 darab van egy készletben).
Illetve azt mondták, hogy egyesével is lehet kapni, de akkor durván 8000/db.

A jövő héten nekem is kikerül a moci a buszból, mert ki kell cserélni a dugattyúkat és akkor szeretném letudni a hidrotőkéket is.

más

Az új henger + dugó készlet a type4-es 2 lityis mocihoz 90 (a Brazil) és 120 (a Mahle) ezer forintnál keződik.
Én azt csináltam, hogy 4db régi henger elvittem a Páldugattyú (www.paldugattyu.hu) nevű céghez, akik ezeket a hengereket felfúrják (94-ről 94.5-re) javítás céljából, majd dugattyúkat öntenek bele. Annyit trükköztem még, hogy nem csökkentett kompresziós dugót kértem, hanem normál sík tetejűt. Így a kompreszió az eredeti 7.3-ról állítólag 8-ra fog nőni.
Ja és eddig az egész (a fúrás, az öntés, a gyűrűk és a csapszegek) pont fele annyiba fog kerülni, mint a Mahle készlet.
Tapasztaltabb emberkék véleménye szerint a Páldugattyú minősége valahol a Brazil és a Mahle között van...

Előzmény: Kisa (1866)
Kisa Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1866
Sziasztok !

Ma teljesen szétszedtem a mocit,ugy van,ahogy Kizsbusz mondja,olajszűrős,és jó hengerfejes lehet,mivel jó nagy a gát a szelepek közt,eszében sincs repedni.
Szétszereltem a tőkéket,elmostam kromofágban (nem durva,mert a fémet nem marja,de a kormot,kokszot azt nagyon.)
Megkockáztatom,hogy visszateszem ezeket,mert úgy tűnik,hogyjónak tűnik.nem engedi vissza az olajat,satuban is csak lassan lehet összenyomni.
Remélem nem szívom be :)
A hidrotőke darabja egyébként 2450 Ft/db.( Febi-Bilstein).
Kösz a hozzászólásokat,beszámolok a végeredményről :)

Kisa

Előzmény: AZS (1861)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1865
KIZSbusz: Köszönöm a felvilágosítást.
Eddig abban a hitben voltam, hogy hidrotőkét csak felülvezérelt brümmögőkbe pakolnak.
Hiába. Jó pap holtig...bogarazik :-))))
Előzmény: KIZSBusz_ (1864)
KIZSBusz_ Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1864
A Transporterben ugyan olyan elrendezésű moci dolgozik, mint a bogárban. Sőt az 1.6-osok, azok gyakorlatilag egy picit feljavított type1-es mocik. A type4-es (tehát ez 1.7 az 1.8 és a 2.0 -ás) blokk az sokkal (SOKKAL) masszívabb és strappabíróbb. Rendelkezik külső ("modern") olajszűrővel, hidrotőkével (az első évjáratok kivételével), iszonyat masszív hengerfejekkel, stb...
De az elv az ugyan az, mint a bogár motorjánál. Tehát a vezérműtengely alul a főtengely alatt van és ez a hidrotőkéken majd a lökőrudakon keresztül böködi a hengerfejekben leledző szelepeket.
A hidrotőke egyébként nagyon jó dolog, mert soha sem kell a szelepekkel bajlódni. De rettenetesen drágák. Egy készlet (8 darab) valami 32 ropiba kerül és azért elég macerás a cseréjük.

Ami miatt ki szokták hagyni esetleg a hidrotőkét:
- drága
- nem bírja a magas (>5000) fordulatot tartósan

Ami miatt viszont nagyon jó:
- nem kell foglalkozni a szelepekkel. (A type1-es motort, ha meghajtod, akkor már feküdhetsz is be alá szelepet állítani.)

A tuning egyik módja lehet az, hogy veszel egy lepukkadt 1.6-os "kocka" Transporter mocit. Visszaalakítod bogár motorrá és kész. Ebben már van hidrotőke és papíros olajszűrő. Az olajcsere intervallum a kétszeresére nő, a szelep problémák örökre megszünnek.

Előzmény: Pityubácsi (1862)
G.Guszti Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1863
köszönöm, utánajárok (az utcának remélem csak két "vége" van, különben ráb......)
....én az a fajta vagyok, akinek beszart a régi rádiója és régit szeretne bele....
de mindenkit meg tudok érteni, azt is aki ordíttatja a hifit, aki eldugja és aki nem..
én próbálom eredeti állapotban, stílusban tartani
Előzmény: freesucks (1849)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1862
Hali AZS!
Lehet, hogy nem tudok valamit.
A transporterekben (T3) nem felülvezérelt motor vala?
Akkor pedig a vezérműtengelynek is ott kéne laknia.
További felvilágosítást plíz :-)
Előzmény: AZS (1861)
AZS Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1861
Pontosítsunk: a hidrotőke nem a hengerfejben van, hanem a szeleplökőrudak túlsó végén, a vezérműtengely szomszédságában (és leginkább csak a flachmotorokban, amik között viszont aránylag ritka az 1,6-os, hacsak nem Typ3-asból származik).

De az eredeti kérdésre válaszolva: ha egyszer egy hidrotőke letapadt, akkor azt lehet ugyan tisztogatni meg tuningolni, csak nem nagyon érdemes. Ha nem akarsz megvenni egy új garnitúrát, akkor inkább gondolkozz el azon, hogy kivágod a francba az összeset, és átépíted hagyományosra. Az tuti nem tapad le...

Előzmény: Pityubácsi (1860)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1860
Ez a kromofágos elmosás egy kicsit durvának tűnik.
Mi volna, ha vennél egy bontott hengerfejet?
Előzmény: Kisa (1859)
Kisa Creative Commons License 2002.09.24 0 0 1859
Sziasztok !

Épp javítok egy 1.6-os boxermotoros transportert.
Csattognak a hidrotőkék elég rendesen.Kivettem a motort,szétszedtem,legalább 5-6 tőkét kéne cserélni.Ránézésre (szétszedve)nem látszik kopottnak,nem törött a rugó,jó a zárófelület,bár elég szemét olajjal járhattak vele eddig.
Szétszedés előtt átmostam motortisztítóval,új olajjal sem javult a helyzet ugyanugy csattogott.
A kérdésem az lenne,hogy ha szétszedem a hidrotőkéket,elmosom kromofágban,uj olajjal összerakom,akkor lehetséges-e,hogy megjavul ?
A 8 uj ára elég húzós ezért szeretném ezt megkerülni.Ha viszont nem válik be a takarítás,akkor nagy szívás mert szedhetem ujra szét az egészet...azt pedig nem akarom.
Mi a tapasztalatotok ?

Kösz a válaszokat !

Kisa

freesucks Creative Commons License 2002.09.24 0 0 1858
Szia!

Kérnénk róla fotót, illetve sokat segítene, ha elárulnád, mennyit szeretnél kapni érte... Pl engem is...

Legjobbakat,
stonemen

Előzmény: wyxen (1856)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 1857
Háj Wyxen!
Bocsánat az indiszkrécióért, de megnéztem a fórumos hozzászólásaidat.
Úgy látom OFF Calibrát ON akarsz venni. (ejnye-bejnye)
A mai időkben elég nehezen lehet bogit eladni. :-((
Azért sok sikert. Remélem találsz neki egy másik érzőszívű tulajt. :-)))

Üdv: Pityubácsi

Előzmény: wyxen (1856)
wyxen Creative Commons License 2002.09.24 0 0 1856
szia mindenkinek!
van egy eladó bogaram 1974. 1200ccm
csodaszép napsárga tavasszal lett fújva kívül bellül kárpit áthúzva a motorjának semmibaja
szóval szép gép
sajna ki kell szállnom belőle ha érdekel valakit

wyxen@freemail.hu

freesucks Creative Commons License 2002.09.24 0 0 1855
Ott mindenféle cucc van, új is - és ha kéred vagy megrendeled - bontott is. Árakat nem tudok viszonyítani, mert máshol még nem vásároltam. Aúgy a srác segítőkész és ért is hozzá. Többen ajánlották.

Üdv,
stonemen

Előzmény: Pityubácsi (1854)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.23 0 0 1854
Látod, ez nekem eszembe sem jutott.
Én parasztosan beraktam az új cuccot a régi helyére.
Na most már mindegy.
Amit írtál boltot, hogy lehet kapni bogi-rádiót, ott milyen cuccok vannak? Bontott?

Üdv: Pityubácsi

Előzmény: freesucks (1853)
freesucks Creative Commons License 2002.09.23 0 0 1853
Régi rádió régi hangszóróval a helyén marad.

Új rádió ládával, erősítővel meg minden egyébbel elrejt, nem mutatja avatatlan szemeknek. Törekszik az eredeti állapotok visszaállítására.

Üdv,
stonemen

Előzmény: Pityubácsi (1852)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.09.23 0 0 1852
Ah sooo! Így már értem.
És akkor a régi rádió ottmarad dísznek? Merthogy szerintem befoltozni nem túl szép látvány.
Ezért kell neked régi rádió?

Üdv: Pityubácsi

Előzmény: freesucks (1851)
freesucks Creative Commons License 2002.09.23 0 0 1851
Szia Pityubá!

A nevemről már meséltem, hogy valóságilag csak egy hirtelen ötlet... Bár a hirtelen ötletek is fakadnak valahonnan, de ez már egy másik fórum témája...
A régi bogikban a rádió helyére nem mennek be a mai rádiók (és nem is mutat jól az ultramodern rádió a régi műszerfalon), ezért sokan a kesztyűtartóba teszik be.
Ez egy vélemény, persze máshogy is lehet cselekedni...

Üdv,
stonemen

Előzmény: Pityubácsi (1850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!