Én azt mondtam, ha ki van égve a sárga, vörösről zőldre az életben nem vált, csak ha térközzarvart oldanak, természetesen, ha minden izzó jó, és megkapja a jelző a zöld sarkítást, akkor zöld lesz, de nem vörösről, hanem sárgáról.
A fényáramkört a térközben a vezérmágnesek (meg a szigsin) vezérlik. Zöld vezér is húz akkor van zöld. Ha sárga vezér húz csak akkor sárga. És zöld vezér csak sárga vezér után tud meghúzni. Ezért nem lehet vörösről zöld. Csak ha a sárga ki van égve.
És blokkzavaroldást csak húzó (szabad)szigsinnél lehet végezni.
Szerintem lehet olyan is, hogy a jelzőn kiég a sárga. Ilyenkor, amikor a fedezett térköz szabaddá válik, a jelző marad vörösben, mivel sárgát nem tud kijelezni. Aztán amikor a következő jelző sárgára vált, a jelzőnkön megjelenik a zöld.
Na ja, attól függ, hogy honnan közelít a Renault... :)
Az izzócseréket megoldom saját hatáskörben, adott esetben a szig. sin gondokat is. Csak nem szeretném ezzel a csapat alatt vágni a fát, mert a végén még széjjel lesztek kergetve, mert nincs munkátok. Ezért kérdezem, hogy ezzel segít vagy árt nektek az ember.. :)))
Egyébként jöhettek a 208-as angolon váltózárat szabályozni, ha nagyon ráértek. :)))
"Az első, második jelző kezelés után ezek az izzók végleg megadják magukat, és jó időre elfelejtődik a hiba."
Szerencsére a hiba megszűnt. Izé. Érdemes bejelenteni nektek az ilyet, mindenféle teljesítmények miatt, vagy annyira azért nem nagyon szerettek kisétálni a Kaiser's-ig? :-) (T221, asszem).
Sok helyen utánanéztem, és többféle, ellentmondó választ is kaptam, így hát hozzátok fordulok kérdésemmel: A fénysorompót ellenőrző útátjárójelző, (gyors PC-skicc: /[/]) ha jelzést ad az MV felé, akkor a két fénye felváltva villog-e, vagy egyszerre? Én a felváltva villogást tartom logikusnak, de olyant is írtak a neten, hogy nem villog, csak mindkettő ég.
A 2-ra olyan megoldást tudok elképzelni, hogy a vonat amit követtetek már kihaladt a következő térközből, de az azt fedező térközjelzőben ki voltak égve a vörös izzók. Mivel a "rendszernek" az elöl haladó vonatot Megállj állású jelzővel kell fedeznie a " ti jelzőtökön" még vörös volt. Amikor aztán kihaladt a vonat a kettővel előttetek levő térközből is , már újra volt mögötte vörös jelző. A hibás jelzőn feljött a sárga, a tieteken pedig értelem szerűen a zöld.
1. kérdésre: Megnézem a rajzot, de én érdekesnek találom, mert ha bejött a vonat, és megfordult a menetirány, akkor már a kijárati jelző a zöld sarkítást kapja.
Bár az 1. kérdésre igaz magyarázat lehet, de ha még nem fordult át teljesen a menetirány akkor hogy tud kijárati jelzőt kezelni az állomás!?
A 2. kérdésemnél, igaz kimaradt, de ezt vonatból láttam, ahogy szépen csorogtunk rá a jelzőre. (Mint utóbb kiderült tehervonat vánszorgott előttünk, így "toltuk" magunk előtt. Az előtte lévő térközjelzőnél is le kellett lassítnunk, de az vörösről sárgára váltott még mielőtt megálltunk volna, ez meg vörösről egyből zöldre)
1. Többször láttam már, hogy ha egyvágányú önműködő térközös pályán bejön szemből a vonat, s utána az ellenvonat állítják a kijáratot akkor először sárga jelenik meg rajta (holott a térközök biztos szabadok, mert most jött szemből a vonat), majd pár másodperc múlva vált zöldre. (Persze nincs ez mindig így, de többször láttam már...)
2. Olyan lehetséges, hogy egy önműködő térközjelző vörösről egyből zöldre váltson?
Hát, tekintve hogy a nyomok hamar felépültek, lévén egy db. váltó van az áramkörben, ezért a fene tudja, hogy pontosan mi akasztotta vissza a rendszert, de még a fehér megjelenése előtt el lehetett nyomni. :-)
"Azért látni kellett volna, hogy hogyan is álltak a jelfogók a KE és a TK egységben..."
Na ja, csak akkor nem mint bizt. beres voltam és egyébként is: éppen váltás-hegyek voltak, szal nem lett volna nagy öröm, ha benyögöm, hogy most akkor irány a jelfogó, és nézzünk egységeket... :)))))))
De egy izzócsere azért csak belefért a napba, hogy csináljak is valami hasznosat. :)))))
"Én ilyet akkor tapasztaltam, amikor az FSzE nem került alapba."
Nos, az az érdekes, hogy azon a jelzőn fehér fény nagyon régen volt kint. Legalábbis a megelőző négy napban szinte biztos, hogy nem.
"Mondjuk olyankor is lehet, ha a zk nem tud meghúzni a zk körvezetékről, viszont a viszzajeleneltő érintkezője se tökéletes."
Hát, én is valami ilyen többoldalú hibára gondoltam, mert egy hiba ehhez szvsz kevés.. :SS
Miközben futott a hajtómű, akkor kezdett el villogni? Érdekes, mert ha meghúz az LV és a FLe, az megakadályozza a JZ jelfogó beesését, és olyankor nem is szabadna villogni a visszajelentésnek sem. De lehet, hogy rosszúl tudom.
Én ilyet akkor tapasztaltam, amikor az FSzE nem került alapba. Zavar nincs (látszólag), elnyomni a csengőt nem lehet. Valami a FÁ számlálóval volt, ha jól emlékszem. Persze ekkor a FÁ se ment és valahol itt borult ki a bili ...
Mondjuk olyankor is lehet, ha a zk nem tud meghúzni a zk körvezetékről, viszont a viszzajeleneltő érintkezője se tökéletes.
Azért látni kellett volna, hogy hogyan is álltak a jelfogók a KE és a TK egységben...