Hi. A hajtórúdfej csapágy illesztési hézaga 0,026-0,063 mm. A hajtórúdszemnél nincs megadva, illetve a dugattyúcsap játéka a hajtóműszemben cím alatt 0,014-0,020 mm a méretek. Üdv Kapi
Hi. Annak idején eleve motor hibás Cromát kerestem és vettem ( dugattyú törés ) az említett problémák miatt. Kapott teljes gépmunkát, hengerfej újítást, porlasztó csúcs cserét meg a szokásos sallangot. 12 évig használtam, kis híján 400e km-rel adtam el. A felújítástól kezdve mindig kék füsttel indult, sőt városi forgalomban, rendőr lámpánál állva is adott egy kis kéket. Menet közben nem füstölt. Erőltetett nagy gázon természetesen dobta a feketét. Viszont a 10ezrenkénti olaj cserék között soha nem kellett után tölteni. Tehát a kék füsttől még lehet jó a motor. Ha valakit jobban zavar vegyen 2,5-öst az nem szokott füstölni. Ha már itt tartunk van egy 2,5-ös motorom még egyben váltóstól, de a külső sallangok nélkül eladó. Az erősebb motorkódú. Blokk nem volt megbontva, porlasztók is benne vannak. Üdv Kapi
Alacsony olajszint okozhatja, illetve ha fel van hígulva az olaj vagy eleve túl vékony. Nem jó jel, de ha melegen nem füstöl és jól megy, meg lehet venni. Csak azonnal cserélj olajat.
Az enyém is kéken füstöl. 8000 km alatt 1,5 litert töltöttem újra, szóval egyáltalán nem vészes az olajfogyasztása.
Sziasztok! a múlt héten megnéztem egy Cromát. nagyjából tűrhető állapotba volt. 1 hónap állás után pöccre indult, szépen járt a motorja, állítólag az olajból semmit nem eszik. 300 ezer km van benne. De indítás után az olaj nyomás lámpa csak egy nagy gázfröccs után alszik el. Ez mennyire lehet nagy gond? Mi okozhatja? Illetve hideg indításnal minimális kék sütje van amég be nem melegszik. (idTD motor)