Keresés

Részletes keresés

Ghí Creative Commons License 2008.01.24 0 0 1276
-
Ez szörnyű!
Szegény gyerekek!
Az, hogy visszavitték őket a másik állomásra a szülő értesítése nélkül,
az mennyire volt jogos?

Javaslom, kérjétek ki a biztonsági kamerák felvételeit is.
Talán az igazolja a gyerekeket!
Előzmény: PomPom8 (1270)
Ghí Creative Commons License 2008.01.24 0 0 1275
-
Nem az éjszakai járatok ellen beszélek, hiszen ezt a lehetőséget én is gyakran használom!


De ami a mai BKV-árakat illeti, hát az bizony túlzás egy alig minimálérért dolgozó,
vagy álláskereső segélyt (sem) kapó embernek még emelt díj nélkül is!

Ha ugyanis nincs meg a 200 nap munkaviszonyod, akkor az sem jár, vagy csak részarányosan.
Most képzeljétek el, hogy mennyi lehet az, ha a maximálisan kifizethető összeg

27 000,- Ft/hó !

Igazán bevezethetnék a csökkentett áru bérletet az ilyen helyzetbe került emberek számára is!
Előzmény: Szentendre (1272)
G(Dzsí) Creative Commons License 2008.01.24 0 0 1274

Meg lehet azt találni valahol, hogy egy bkv ellenőrnek mi a hatásköre, mit tehet, pl. bliccelőkkel szemben s mit nem?

Rolger Creative Commons License 2008.01.24 0 0 1273
Szentendre Creative Commons License 2008.01.18 0 0 1272

"A napi ill turistajegy érvényes az éjszakai járatokon is. Ezért teljesen indokalatlan az éjszakai járatok emelt dijjas tarifája. A BKV éjszaka is ugyanolyan – sajnos silány – szolgáltatást nyujt mint nappal."

 

Szerintem nem a legrosszabb az éjszakai közlekedés. Igaz próbálkoznak tönkretenni, több-kevesebb sikerrel, de még utazható a város éjjel.

Utaztál éjjel pl. 2004-bn?

 

"A BKV köteles minden járművön és metróállomáson biztositani azt, hogy az utas minden időben – akár automatából – megválthassa napi- havi- heti- esetleg turistajegyét, bérletét."

Már láttam, hogy az automata ad napijegyet is.

Előzmény: Ghí (1265)
Szentendre Creative Commons License 2008.01.18 0 0 1271

Néha a legártatlanabbnak tűnő ember (gyerek) is tehet érdekes dolgokat.

Láttam már ilyet.

Remélem sikerrel jár a keresés.

Előzmény: PomPom8 (1270)
PomPom8 Creative Commons License 2008.01.18 0 0 1270
Segítségeteket szeretném kérni az alábbi eset kapcsán. 15-én, kedden történt, amikor egy 13 és 15 éves gyerek haza indult az iskolából és amíg a Ferenc körúti metrónál várták a szerelvényt, addig a kissebbik gyerek ráült egy törött székre és azzal játszott, hogy hogyan mozog alatta. Majd mikor ráunt, egy másik imbolygó széket keresett, azzal is játszott egy kicsit, majd felszálltak a metróra. A nyugati téren leszállították őket a metró biztonsági emberi, visszakísérték a Ferenc körútra, rendőrt hívtak, helyszíneltek, és az utazás alatt mindvégig szidalmazták, megalázták őket, majd a rendőrök kiérkezéséig a forgalmi ügyeletes helyiségébe zárták, ahol kipakoltatták velük a táskájukat, átnézték minden holmijukat, és közben a megalázó megjegyzéseket tovább folytatták. Engem, az egyik fiú apját úgy értesítettek, hogy a gyerekek összetörtek egy széket. Már ez is furcsa volt, de kérdeztem, hogyan? Ugráltak rajta. Ami nem fér a fejembe, az az, hogy a kisebbik gyerek még 50 kiló sincs, a nagyobbik meg mellkasi sérülése miatt képtelen bármilyen intenzívebb tevékenységre, mert egy döccenéstől is fájdalmai vannak (a sérülést korábbi orvosi vizsgálat, tehát nem aznapi igazolja). Akkor kiváncsi lennék, hogy egy olyan széket, amelyre 100-120kg-os emberek is biztonsággal ráülhetnek, hogyan tudtak összetörni a délutáni forgalomban, amikor tucatnyi ember jön-megy a peronon. Talán valakinek feltűnt a dolog, ezért szeretném kérni azok jelentkezését, akik látták az esetet, valamit akik emlékeznek egy imbolygó, törött székre a Ferenc körúti metró peronján az újpesti irány oldalon. Ugyanis a szék már előzőleg el volt törve, hátha ez feltűnt valakinek. Segítségetek azért lenne különösen fontos, mert a két gyereket előállították a rendőrkapitányságon garázdaság bűncselekmény miatt, holott csak az egyik ráült egy törött székre! Érdekes módon később úgy módosítottak, hogy nem garázdaságért, hanem azért lettek előállítva, mert nem tudták magukat igazolni.
Flacika Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1269
Mondtam: nem a BKV saját szabályzata... A szabályzat csak átveszi a magasabb rendű jogszabály - jelen esetben önkormányzati rendelet - előírásait. És betartja...
Előzmény: Ghí (1268)
Ghí Creative Commons License 2008.01.10 0 0 1268
-
Én megveszem a bérletet, mert még mindig az az olcsóbb!

Persze, ameddig meg tudom venni!

Visszatérve a cikkre, a BKV a saját szabályozását nem tartja be!
Elsősorban erről szól a dolog!
Előzmény: Flacika (1267)
Flacika Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1267

Fel kell homályosítsalak pár dologról.

 

"A fentiek alapján megállapitható, hogy a BKV egyrészt igazságtalan módon terhel többletköltségeket az utazókra ill. Jogtalan haszonhoz jut."

 

A BKV egyáltalán nem terhel semmit. Az árakat a Fővárosi Közgyűlés állapítja meg és nem a BKV.

 

Az átszállások költségénél nem veszel figyelembe mást, csak vonaljegyet. Gyűjtőjeggyel ugyanez 705 Ft, ami ugyan még mindig magasabb, mint a bécsi példád, de jóval 3 Euró alatt van. Ugyanez egy átszállóval és egy gyűjtőjeggyel 420+235=655 Ft, kb. 2,5 Euró. Lesz SMS jegy, az 499 Ft-ba (2 Euró) fog kerülni és 60 percig lesz érvényes akárhány átszállással (éjjel és hét végén 90 percig). Az pedig, hogy a jegy annyiba kerül, mint amennyibe, lásd az előző bekezdést (Főv. Kgy.).

 

"A BKV szabályzata így szól: Érvényes a megjelölt napon 0-24 óráig."

 

Ismét: nem a BKV szabályzata, hanem a Közgyűlés rendelete...

 

És akkor a sorszámozott kifogásaid...

 

1.) A napi-, turista- és hetijegyek elővételben is megvásárolhatóak a többi jegy- és bérletfajtához hasonlóan. Ha ma megveszed holnaputánra, akkor egész nap használhatod. Lehetne persze, hogy a napijegy érvényessége az első kezeléstől induljon, de ezt hogyan intéznéd el egy lyukasztós jegykezelővel? Mert még azok vannak többségben. Az előre megjelölt időpont pedig a pénztárosok munkáját bonyolítaná tovább, pedig így is eléggé le vannak terhelve. Ráadásul más jellegű problémák keletkezhetnek (pl. csak déltől kérted a jegyedet elővételben, de már 11-kor indulnod kellene valahová..).

 

2.) Ha a napijegy nem lenne érvényes az éjszakai járatokon, akkor nem lehetne napijegy... :) Az éjszakai szolgáltatás színvonalát meg lehet ítélni olyan szubjektíven is, mint azt Te teszed, de attól még nem biztos, hogy igazad is van. És megint cvsak nem a BKV terheli a költségeit az utasokra (lásd fent), főleg, hogy a tarifabevételek a költségek felét sem fedezik... Szóval akkor mit terhelnek?

 

Következtetés: ez nem a BKV tarifafelfogása, mert azt a Közgyűlés hagyja jóvá.

 

"Nem kell jegyet váltani és semmilyen ellenőrnek nem kell semmit felmutatni ill jegyet átadni."

 

Akkor meg magadra vess, ha megpótdíjaznak.

Előzmény: Ghí (1265)
kambekk Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1266

Támogatom! Ombudszmanhoz még nem írtam levelet soha. Tudsz adni egy elérhetőséget hozzá?

 

Esetleg egy mintalevél jól jöhetne a tömegeknek.

 

üdv

Előzmény: Ghí (1265)
Ghí Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1265
.
Nagyon érdekes észrevételeket teszek közzé!


------------------------------------ BKV Zrt „szabályzata“ ------------------------------------


Vonaljegy

Érvényes egy utazásra, átszállás és az utazás megszakítása nélkül, a járatok teljes hosszán, valamint a HÉV Budapest határán belüli vonalszakaszain. Az éjszakai járatokon nem érvényes. A jegyet a metrón és a földalattin az utazás megkezdése előtt, a többi közlekedési eszközön a felszállás után kell érvényesíteni. Bélyegzős érvényesítés esetén 60 percig, a földalattin 30 percig lehet vele utazni. A metróvonalak közötti átszálláskor új jegyet kell kezelnie. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni, és az ellenőr kérésére át kell adni.


Turistajegy

Érvényes a feltüntetett kezdőnap 0 órától a feltüntetett lejárati nap 24 óráig (összesen 3 napig) korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni és az ellenőr kérésére át kell adni.


Napijegy

Érvényes a megjelölt napon 0-24 óráig korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig HÉV-en. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni és az ellenőr kérésére át kell adni.

**

A fentiek alapján megállapitható, hogy a BKV egyrészt igazságtalan módon terhel többletköltségeket az utazókra ill. Jogtalan haszonhoz jut.


Vonaljegy

Nyugat-Európai városokban egy menetjegy egy órai utazást biztosit többszöri átszállással is, kitétel, hogy csak egy irányban szabad utazni. Igy pld Bécsben háromszori átszállás is 1,70 €, mig Budapesten a háromszori átszállás 3x1,10 €= 3,30 €! A BKV-nak ugy kell szabályozni az utazás költségeit, hogy az utasnak egy megváltott jeggyel egy irányban többszöri de megszakitás nélküli egy órányi utazást tegyen lehetövé.


Turistajegy és Napijegy


A BKV szabályzata így szól: Érvényes a megjelölt napon 0-24 óráig.


Ezzel szemben több kifogás merül fel:

1.)

Sehol nincs nyitva éjfélkor pénztár, pontosabban a munkaidö után- általában 18:00 óra után – a reggeli munkaidö megkezdéséig nincs lehetöség napijegy és turistajegy vásárlásra, így az utazni szándékozó napi és turistajegyet csak a pénztárak nyitvatartásától kezdve vehet. Természetesen így az utas kárositva van, - vagyis a BKV jogtalan haszonhoz jut - mert egy napijegy- benne a nevében – egy napra vagyis 24 óra hosszat érvényes.

A napijegy és turista jegy váltásakor kell az időpontot megadni amivel kezdödik a 24 óra, vagyis a nap. Ezen túlmenőleg azt is biztositani kell, hogy az utas maga döntse el mikor akarja megkezdeni a napijeggyrl ill a turista jeggyel az utazást, vagyis biztositani kell minden járművön ill metróállomáson a jegy érvényesitését.

2.)

A napi ill turistajegy érvényes az éjszakai járatokon is. Ezért teljesen indokalatlan az éjszakai járatok emelt dijjas tarifája. A BKV éjszaka is ugyanolyan – sajnos silány – szolgáltatást nyujt mint nappal.


A BKV köteles minden járművön és metróállomáson biztositani azt, hogy az utas minden időben – akár automatából – megválthassa napi- havi- heti- esetleg turistajegyét, bérletét.

Ameddig ezt a BKV nem tudja biztositani, vagyis a szolgáltatás szinvonala nem emelkedik, nincs joga az utasokra terhelni a saját szervezetlenségéből tehetetlenségéből adódó többlettköltségeket.


Következtetés:

El kell érni azt, hogy a BKV a fentiek szerint módositsa a közlekedési tarifafelfogását.

Erre lehetőség ombudsamanhoz való fordulás és polgári engedetlenség nyujt lehetőséget. Nem kell jegyet váltani és semmilyen ellenőrnek nem kell semmit felmutatni ill jegyet átadni.

AS

2008. jan.9
koll1 Creative Commons License 2008.01.09 0 0 1264
Akkor szólt volna, hogy felesleges.Pedig értelmes embernek tünt. Meg ezek szerint ha van nálam is megbüntetnek?
Még jó, hogy azt mondták, hogy méltányosak lesznek.Kedves.Vagy direkt mert mondták ezen napokon fokozotabb volt az ellenőrzés?Hátha valakit most szivatni lehet.
Meg nemazért de a pótdíjazásnál is lehetnének egy kicsit rendesebbek.
A másik meg, hogy januárban aznap (vasárnap) este voltam először Pesten. Most akkor hol vegyek bármit is? Főleg, hogy meghirdették az úgymond "méltányosságot "
2 napra nincs törvényes bérletem és akkor kell elkapni.Jellemző.Ha esetleg valaki megnézné megvannak még több hónapra visszamenőleg a bérleteim.Dehát ez a magyar mentalitás hivatalos helyeken.
Nem idegesítem magam tovább.Eléjük vágok 2-szer annyi pénzt asztán örüjjenek, hogy milyen ügyesek.
Flacika Creative Commons License 2008.01.08 0 0 1263
Sajnos rossz hírem van. A decemberi bérletek érvényessége nem lett meghosszabbítva... Szerintem az ellenőr félreérthetett valamit, pedig neki tudnia kellett volna, mi a helyzet. Nézd meg ezt a linket, az utolsó bekezdést! Tényleg jobban jártál volna a helyszíni pótdíjjal...
Előzmény: koll1 (1262)
koll1 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 1262
Panaszomat szeretném elmondani.
Január 6-án este vidékről felmenet nyugodtan utaztam a villamoson, miután hallottam a rádióban, hogy a decemberi bérletet január 7-ig elfogadják. Néhány megálló után felszállt az ellenőr és kérte a bérletet. Én megdöbbenve tapasztaltam tárcám kinyitásakor, hogy otthonmaradt a bérletem. Ezután közöltem az ellenőrrel, hogy van decemberi bérletem de nincs nálam.
Erre ő azt mondta, hogy akkor vigyem be a DECEMBERI vagy jan. 6-ára érvényes januári bérletemet a pótdíjintézőjükhöz és akkor leviszik a büntetést 3000 Ft-ra. Én ebbe beleegyeztem, aláírtam a papírt, hogy adataim nyilvántartják. (meg kell említenem, hogy mégegyszer rákérdezett hogy "biztos van a fent említett bérlet valamelyikéből?" nyilván azért kérdezte, mert ha nincs akkor mondja az égyéb fizetési eljárásokat, köztük hogy 6000-ből megúszom ha egyáltalán nincs bérletem és helyben fizetek)
2 napra rá a DECEMBERI valamint a január 8-tól érvényes bérletemmel bementem a pótdíj intézőhöz. Odaadtam a DECEMBERI bérletem, mire ő azt mondta, hogy a bérlet 5-én lejárt és engem 6-án büntettek meg. Erre mondtam, hogy az ellenőr azt mondta, hogy a DECEMBERi bérletemet elfogadják. Ő ismét annyit volt képes mondani, hogy az a bérlet akkor már ugyan lejárt.
Most vagy az ellenőr (bár nemhiszem) vagy a pótdíjintéző nagyon nincs tudatában a dolgoknak. Mindemellett ha tudom hogy nem lesznek hajlandóak elfogadni a DECEMBERI bérletem kifizetem a büntetést helyben az ellenőrnek(6000Ft), így fele annyit fizetek, mint utólagos befizetésnél kell.(12000 Ft)
Mindezekből az is következik, hogy ha nincs bérletem sokkal jobban járok, mivel akkor rögtön fizetek ellenőrnek 6000-et, nem dobok ki 2950 Ft-ot a bérletre valamint nem kell ezért 1 órát utazgatnom 8-án.
Ha valaki esetleg tud segíteni megköszönném.
utas77 Creative Commons License 2008.01.05 0 0 1261
Sziasztok!

Igazából én is csak a felháborodásomat szeretném elmondani. Nagyon sok mindenben egyeteértek Mrs. Pooky-val. Sajnos ez a való igazság ilyen szar az egyész BKV.
Nekem az a legnagyobb problémám így télvíz idején hogy ugye most repkednek a mínuszok és egy buszra még nem szálltam fel úgy hogy nem fagytam volna oda az ülésre. Magyarul fűtés nuku. Tisztában vagyok azzal hogy nem melegedő a busz, de ha ahhoz van eszük hogy a bérlet árát az égbe emeljék akkor fűtve lehetnének a buszok is. Én például egy olyan utas vagyok aki becsületesen megveszem minden hónapban a bérletet, akkor nem igaz hogy ennyit nem várhat el az ember. Pedig ez csak egy alapdolog szerintem.
Dmester Creative Commons License 2007.12.05 0 0 1260
http://www.fn.hu/belfold/0712/bkv_val_buktatnak_demszkyt_177734.php
Előzmény: Dmester (1259)
Dmester Creative Commons License 2007.12.05 0 0 1259
Ezt nézzétek meg!
Szerintem vérlázító... Én néha már nem hiszek a szememnek, hogy mit művelnek ebben az országban!


Törölt nick Creative Commons License 2007.11.28 0 0 1258
Ide is beteszem a videó linkjét:
BKV sztrájkok és VEKE
Mrs. Pooky Creative Commons License 2007.11.28 0 0 1257

"Ez felháborító!"

Így is kezdhetném, de kezdem úgy, hogy elmesélem a felháborodásom okát.

Történt egyszer, hogy mikor hazafelé indultam összetalálkoztam egy ismerősömmel és a buszon beszélgetésbe elegyedtünk. Elbeszélgettünk az élet dolgairól, satöbbi, és szerintem még időben, a megállótól még jókora távolságra észrevettem, hogy hopp, nekem itt le kéne szállnom, mivel hazaértem. Oda"futottam" hát a jelzőberendezéshez, amire ránézni is fertőző (a baciktól), de egyefene, jelzek vele, mert nincs jobb. Jeleztem. Erre a sofőr -kedves, fiatal, jólnevelt- elkezdett nekem valamit magyarázni, amit persze nem hallottam, mert a sofőröknek is csak a csukott ajtón belülről nagy a szája -hogy ne mondjak csúnyábbat. Aztán leszálltam és a ... kedves buszvezető addig nem indult el, míg a dudálásra oda nem pillantottam, amikor is tapssal jutalmazta, hogy szerinte nem időben jeleztem.

Na már most! Az a legborzasztóbb az egészben, hogy a BKV színvonala a béka segge alatt van, senki sem elégedett... És akkor még ilyeneket engednek meg maguknak? Persze normális esetben tennék rá, hogy mit gondol a kedves illető, de amikor már sorozatos attrocitások érnek a BKV-tól, akkor már egy idő után tele lesz a minden és gondoltam megosztom a Tisztelt Olvasóközönséggel, hogy mik az észrevételeim;

reggelente tömegnyomor van, bár a buszok 2-3 percenként járnak. Megoldás: alternatív útvonal, dehát úgy, hogy a külvárosból egyetlen járat megy befelé, mégis mit várunk, ugyebár?...

Aztán a kedves utazóközönség elégedetlenségét nem úgy fejezi ki, hogy "fejeseknél", illetékeseknél reklamál, hanem úgy, hogy egyszerűen bunkó és egy rövid, alighangos "elnézést" szócska helyett kilök a metróból. Mivel hogy ott is szardíniának érzem magam egy nagy, kék, "ajtókzáródnak" konzervdobozban.

A metrók koszosak, büdösek, mert a nagy metrósjegyellenőrző-akció ellenére bármelyik hajléktalan felszállhat a metróra, ez csak megálló függő. És erre sem az a megoldás, hogy szól valaki és a következő megállónál hatalmas, hajtalan emberke jön és kibassza a csöves nénit a metrókocsiból. (már elnézést!)

A jegy- és bérlet árak csillgászatian magasak a színvonalhoz képest. Télen a buszokon nincs fűtés, nyáron ájuldoznak rajtuk, mert nincs levegő.

Szertinem határozottan NEM új táblák és járatelnevezések kellenének, hanem új buszok, hogy ne 30 éves, szétesőben lévő buszok furikázzák a jónépet.

És ha már jegyet ellenőriznek, ne úgy csinálják, hogy elállják az emberek útját és vagy ne lehessen lemenni a metróhoz, vagy ne lehessen lelépni a mozgólépcsőről, mert már ott megállítanak és nem félre, hanem ott, helyben, muti meg mindent.

És ha még továbbra is jegyet ellenőriznek, és naponta nem változnak az "ellenőrök", ahogy a népek is meg tudják jegyezni őket, akkor ők is igyekezzenek olyan embereket feltartani, akik nem voltak ott, ugyanakkor, ugyanarra, csak előző nap. Persze egyéne válogatja, de ha én valakire odafigyelek, annak megjegyzem az arcát, a vonásait. Persze kitudja, hogy az alkohol hagyott-e még ennyi értelmet az ellenőrök fejében. Ugyanis szerintem vannak olyan "ellenőrök", akik szinte csak jegyellenőrző droidok, mert csak állnak, és van bennük valami mozgásérzékelő, mert ahelyett, hogy bármit is megnézne, csak bólint, amikor elmegy mellette valaki.

Szerintem ez borzasztó...

Meg az, hogyha én szökőévenként egyszer véletlenül nem időben jelzek, velem bunkók, másoknak megállnak két megálló között, mert ők haverok. Vagy ha lassabban szállok le, rám csukják az ajtt, de ha az öregek másznak buszt, akkor ők bénázhatnak negyed órán át egy lépcsőfokkal (és persze végül úgy kerülnek fel a buszeveresztre, hogy felhúzzák őket), akkor velem, miért kell szemétkedni? Csak mert fiatal vagyok? Az öregek, idősebbek, miért hiszik, hogy minden fiatal egyformán bunkó? Megmondom őszintén, mióta már anyukámék nélkül közlekedem, és ők nem szólnak, hogy adjam át a helyem, nem teszem ezt meg. Miért tenném, ha így is, úgy is azt hallom csak mindenhol, hogy a "mai fiatalok így meg úgy!"?  Ők is voltak fiatalok, és lehet, hogy akkor még nem voltak buszok, de nem hiszem, hogy annyival illedelmesebbek lettek volna, mint mi. És miért van az, hogy ha piacnapon felszállunk a villamosra azt kell hallgatnom magam mellett, hogy egy bácsi hogyan tűdőzi le mellettem a taknyát, aztán hogy hortyogja vissza a szájüregébe, hogy aztán lenyelje? Komolyan mondom, olyan dolgok vannak, hogy a gyomrom felfordul és ha én teszek megjegyzést, egyből előkerül, hogy "nem tisztelem az idősebbeket". Dehogyisnem, de az, hogyha valaki már sokmindent megélt és látott, és minden, attól még nem kell elzárkóznia a zsebkendő használata elől.

Hát dióhéjban ennyi. Nagyon nem vagyok megelégedve. És szerintem ezzel nem csak én vagyok így. Másik magyarországi városokban miért működik a közlekedés? Miért csak 'Pesten nem?

Üdv: Mrs. Pooky

Péter az állat Creative Commons License 2007.11.20 0 0 1256
"Ez szerintem nem egetverő marhaság."

Valóban. Csupán csak kivitelezhetőségét tekintve erősen kihívásokkal küszködik.
Legalábbis hol is lehetne létrehozni azt az átkötést, ahol nincs útban, és nem vágjuk el az utast az átszállás lehetőségétöl, és ahol nem lázad ellene senki? És megérné azt a néhány milliárdot amit erre a 20 percenként közlekedő járatra költenének? Föleg annak tükrében, hogy egy olyan városban élünk/dolgozunk ahol a Kerepesi út villamos általi keresztezését (kb 50m vagány)akkora siker propagandával adták elő, mintha csak 20 km vágányzatot fektettek volna le, vagy ahol a 3-as gerinc vonalat még nem sikerült egy olyan végállomásig vinni, ahol át is lehet szállni valamire, vagy ahol tizen év után sem voltak képesek az 1-es gerincvonalat átvinni Budára, annak ellenére, hoy szinte csak a vágányokat kéne lefektetni, mert minden megvan. Ésatöbbi...
Előzmény: vrobee (1255)
vrobee Creative Commons License 2007.11.19 0 0 1255
Tudtommal az első egy VEKE-javaslat, melyet a BKV elfogadott még régebben.
Pontosabban úgy hangzik a dolog, hogy a 2A-t kötné össze a 30-assal.
Ez szerintem nem egetverő marhaság.

Az 1, 3 meghosszabbításáról volt csak szó - valaki valamit kever.
Előzmény: Péter az állat (1251)
Péter az állat Creative Commons License 2007.11.19 0 0 1254
"Csak gázpedált használni egyszerű, csak nagyobb fogyasztást eredményez."

Kivéve, ha ésszel használják. De ezt többnyire tudja a használó is. Sőt a tapasztalt söfőrök soxor szinte literre tudják, hogy melyik menetben mennyi lé fogy. Visszafordítva, tudja, hogy milyenek a körülmények, és azokhoz, ill a rendelkezésre álló időhöz képest mennyire kell nyomni a gázt, hogy annál több ne fogyjon.
Előzmény: jratkai (1253)
jratkai Creative Commons License 2007.11.19 0 0 1253
Csak gázpedált használni egyszerű, csak nagyobb fogyasztást eredményez.
Köszönöm az infót a villamosokról.
Buszokról van valakinek ismerete?
Előzmény: Péter az állat (1252)
Péter az állat Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1252
"A tempomat mintájára egy olyan eszköz lenne jó, ami (legalább az automata váltós járművekben) egy optimális gyorsulást visz véghez (gombnyomásra)."

" Villamosoknál talán még egyszerűbb."

Olyannyira, hogy alkalmazzák is. A jelenleg futó tipusok közül az ICs volt az első, amit félautómata kapcsoló szerkezettel (szkander gép) szereltek fel gyárilag, valamikor 1967-ben (persze, lehet, hogy már az 1961-es protóban is benne volt), ami azt takarja, hogy a vezető a kisszabályzóval nem csak irányba teszi (megmondja a tujának, hogy ha tekeri a nagy kart, akkor előre, vagy hátra induljon el), hanem az előre irányban három fokozat (a szlengben: csiga; normál; és sport) egyikét választja ki. Ha ez után a nagyszabályzót menetre forgatja (és azt gyorsan teszi) akkor nem a vezérlő hengert mozgatja, hanem egy rugót húz fel, amelynek a másik végére van rászerelve a vezárlő henger egy lassító berendezés társaságában, amely csak a kiválasztott fokozat vehemenciájának megfelelően engedi hogy a kinyújtott rugó által mozgatott vezérlőhenger utólérje a nagyszabályzót. Eredmény. Kultúrált gyorsulás (már ha működik) és köpködés a vezető részéről. Ha viszont lassabban tekerik menetre a kart, mint ahogy a kiválasztott fokozat tekerné, akkor úgy műxik, mintha mint ha ez a szerkezet nem lenne beépítve. Fékre pedig olyan mint a régebbi tipus.

A nagyjából egykorú héveknél egyszerűbben oldották meg. Ott is kiválasztanak egy gyorsulást (sőt úgy tudom, nekik kötelezően megmondják, hogy hol melyk fokozatot szeretnék használni.), de a rugót is egy gép húzza föl, a vezérlő henger mozgását a vezető egy ún. vezérgomb nyomva tartásával engedélyezi, így amíg nyomja a gombot, a jármű nagyjából egyenletesen gyorsul.

A nyolcvanas évek tátrája (mely a '70-es évek találmánya) viszonylag egyszerűbb. Soros kapcsolásig van négy gyorsító fokozat. Amelyket használja a vezető, annyira gyorsul a jármű. Párhuzamos, vagy sönt kapcsolásra már csak egy fokozat van, mivel ha a vezető ezt választja, az elektronika feltételezi, hogy mihamarabb a legnagyobb sebességgel szeretne robogni a vezető, igy ennek megfelelően az előre beállított maximális gyorsítóárammal gyorsítja a járművet. Itt már a lassulás automatizálására is gondoltak. Ez öt fék fokozatban, öt különbözö lassulási érték szerint a tapadási viszonyok figyelembevételével állítja meg a járművet.

Gondolom az újabb tujákon sincs ez másképpen, úgyhogy az ötlet bár jó, viszont egy jó 40-50 évecskét késett.

Ui: a buszoknál oldották meg legegyszerűbben ezt az indító berendezés dolgot. Gázpedálnak hívják, és a sofőt a forgalom ritmusa szerint kezeli. Ha nagyon benyomja, gyorsul mint állat, ha nem, akkor nem. :-)
Előzmény: jratkai (1248)
Péter az állat Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1251
Megint egy kellemes gumicsont a rágódáshoz, melyből virít, hogy aki ezt az ötletet így kidobta, az még utasként sem járt az említett járatokon, mivel mindkettő eget verő marhaság.
Előzmény: **BPO-700** (1250)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1250
2-est a 30-assal megértem, de 1-est a 3-sal?
Előzmény: Inpius (1249)
Inpius Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1249
Jól hallottam a tévében? A 2-es és 30-as villamosokat, meg az 1-es és a 3-as villamosokat össze akarják vonni?
jratkai Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1248
GYORSÍTÓMAT
o A tempomat mintájára egy olyan eszköz lenne jó, ami (legalább az automata váltós járművekben) egy optimális gyorsulást visz véghez (gombnyomásra). Néhány gyorsulási minta közül lehetne választani: normál, sietős, takarékos.

o A városi autóbuszaink esetében a fogyasztáscsökkentés lehet a fő előny. A tömegtől is függ az optimális gyorsulási minta: vagy mérik a súlyt, vagy a sofőr becsli a terhelést és ettől függően választ 2-3 gomb közül. Talán a nagy fogyasztásuk és gyorsulási gyakoriságuk miatt itt térülne meg a legjobban. És a taxisoknak. Villamosoknál talán még egyszerűbb.

o Egyszerre gyorsuló autók: Az USÁ-ban, ahol a legtöbb autó automata váltós, lehetne egy szabványos gyorsulási minta is, ami azért jó, mert ha a lámpa zöldre váltásakor egymás után mindenki ezt nyomja be, akkor így tudnak a legtöbben átjutni egy lámpaváltás alatt (->legkisebb dugó, leggyorsabb zsúfolt városi közlekedés), és közben biztonságosan tartják a távolságot is. (Nagyon egyszerűen a sofőr maga is kalibrálhatná az eszközt ha látja, h általában a többieknél inkább vagy kevésbé gyorsul.)

jratkai2007 gmail com
FLR - 723 Weenie Creative Commons License 2007.11.18 0 0 1247
Milyen BKV? Még BKV figyelőnek se mondható inkább bkvt sérelmező és fikázó blog... -.-'
Előzmény: Jackopower (1219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!