Pityubááá!:)
Nem tudok róla, hogy lenne valami bajom, ami miatt örökösödési dolgot kéne elintéznem Boxoskával.:)Remélem nem is lesz semmi gond. A légszittyót meg nézd át LOL!:)
Boxoska: Pontosítanék: "strandkorlát-kék".:) Ezzel húz állandóan Gábor barátom is, de tudom hogy a szíve mélyén Ő is írigyli, de utálatoskodással fejezi ki.:) Köszi a hozzászólást, jól esett, hogy tetszik Neked Izabella-bogicám.:)
Ha készen lesz a Tiéd is szép lesz tuti... A bogi titka úgyis a rendszeres gondozásban rejlik...
Szasz!
Megakartam venni, de 67esemhez nemsok minden van rajta ahogy nézem. Mennyire különböz(het)nek az évjáratok? Érdemes befektetnem, ha nemcsak gyönyörködni, hanem okosodni is akarok?
AZS: milyen CDid is vannak neked? Megköszönnék néhány kópiát! Dumájjuk le magánba?
A légszűrőbe általában annyi olaj kell, hogy elérje az a peremet, ami kb. a légszűrő-olajtartály közepén van elhelyezve (lemez-gyűrű).
A régebbi és eredeti festésűeken itt körben felfestett piros csík látható.
A lényeg, hogy a "damilos" szűrőbetétes felsőrész alja éppen beleérjen, hogy kissé olajos legyen az a tányeralakú lemez (alján). Így amikor szívja a levegőt befelé, felkapnak a porszemek kis olajat és emiatt akadnak fennt a damilos szűrőszitán. Majd az olaj visszacsepeg, a por a szűrőben marad!
!!!!Jut eszembe és milyen jó!!!!
Szintereztetett motorelemek esetén FIGYELEM!!!
Az én légszűrőmet szinterezték ("festették" ráégetéssel) és szépen kiégették a felső részből a damilos betétet! Erre nagyon oda kell figyelni, sokan nem is figyelik és akkor a motor a poros olajszemcséket szívja fel, szűrőhatás nuku!!! Nem egy csilli-villi motorterű bogiban találtam már ilyent.:(((
Tehát érdemes néha megvizsgálni és kitisztítani a damilos részt is pl. benzinben! Ha kiégették belőle, akkor sürgősen csere!!!
normogo: szerintem mutatót külön....hááát, talán ha vmi műanyag izéből tucc faragni egyet...
miért nem jó neked a 140-es kilóméteróra? Ennyire nyomod a boginak?
Egyébként milyen, krómozott a kerete?
Melyik bogaras cédéről is van szó? Nekem van itthon 5-6 féle. Ugye egyiket sem szabad lemásolni, mert az nem szép dolog, másrészt viszont nem vagyok én béesa :-)
Ámde. A Magnum-féle bogaras cédét tényleg nem engedem másolni. Merthogy a Magnum országos bogaras barátunk, és nagyon sokat dolgozott vele. És különben is, a szerző által dedikált példány az igazi. És szerintem a kereskedelmi ára 5 eFt, ha közvetlenül tőle veszed meg, ócsóbb. És ez a cédé tényleg megéri az árát, ha visszakeresel a topicban, asszem nemrégiben Gabek idetette a tartalomjegyzékét (meg tán a Magnum emilcímét is).
Szóval tessék szépen megvenni tőle. A többit meg esetleg kölcsön lehet kérni tőlem :-)
én átálltam a sport légszürőre szivacsos mosható
a régiben mivel nemismertem nem biztam annyira de elraktam emlékbe hátha egyszer felvet a pénz és visszaállitom az eredeti felállást
Meg ha már itt vagyok, akkor had lámerkedjek.
Mennyi olaly kell a légszűrőbe?
Az odáig OK, hogy 0.75 liter vagy ilyesmi, de van valaimi túlfolyó vagy jelzés a léxűrődobozban, hogy meddig tőccsem?
Előre is köszi
Üdv: Pityubácsi
A motortér kép is LOL néz ki. Eléggé gondozott állapotban van a moci. A mociháztetőn, ha jól láttam, akkor van vmilyen hőszigetelő polifoam. Télen tök jó szolgálatot tehet olyan autónál amelyik u.ilyen zárt mociházetős és utcán áll. Sztem nem deresedik, nem fagy le, stb.
A gázosabb dolog az, amikor pl 1303-ason nincs fent a mociháztető rácsán a műanyag terelő. Jó kis ónos eső ráesik a karbira este pl, aztán szeva...
Sziasztok! Régebben olvastam, hogy van egy bogaras CD, légyszi írjátok meg, hogy hogyan és mennyiért lehet hozzájutni. Másik gondom, hogy a bogaramba a sebességmérő nem mutat, meg a mutató is el van törve. Lehet ehhez külön mutatót kapni? Van egy komplett sebességmérőm, de régebbi (70körüli lehet, 140-ig mér), ha nincs más megoldás akkor azt elcserélném egy 160-ig kalibráltra, ami a mexikóiba való. Köszi!
Pityubá: Kösz! Jól látod, sajna az elözö tulaj lefujta "krómsprével", mert azthitte. Igy járt a VW embléma is, ami (nemtomér) hátrakerült. Plusz van egy "köralakumegtörés" a motorháztetön, a tipusjelzés alatt. Bibis. Persze az idö minden sebet begyógyit! :)
bogar69: Köszi, de nemhiszem, hogy a tied rosszabb állapotba lenne! Vagy talán elönyös szögböl fotóztam? :) Egyszer összefuthatnánk bogárvizitre! Van egy csomó olyan dolog a kocsin, aminek nemtom hogyis kéne lennie eredetileg. Ha gondolod. Majd egyszer.
Ha hideg a szívócső előmelegítője, akkor elképzelhető hogy eltömődött! Volt olyan
bogár amit szereltünk, hogy belefújva az
előmelegítő csőbe nem ment át a levegő rajta. Kicseréltük, ez volt a legjobb megoldás hiretelen! Vagy esetleg ki szokták égetni belőle a koxot.
Télen nagy hidegben okozhat gondot, ha nem melegít.. Hosszabb út után sem lesz meleg?
Amúgy hülyeséget írtam picit a múltkor is, mert a bogárhoz az olajos kompressziómérést nem lehet alkalmazni. Mert ugyebár horizontális a hengerelrendezése, kicsit segíthet de ez inkább vertikális hengerelrendezésű motornál működik... Boginál úgyis alul gyűlik össze az olaj, nem a dugó pereme körül, ami javítaná picit a kopott gyűrű (dugó) kompresszióját..
Akkor valszeg amatőr módon lett visszarakva a motor, agy megsérült vagy elöregedett a pumpa, attól benzinesedik. Más aligha lehet.
A deresedés simán okozhat lefagyást és leállást: Nincs rajta a melegítő vezeték a helyén. Mindkét végét ellenőrizd le. Ezek után minden csövet leellenőriznék, különösen a 2 hosszú bordás csövet, ami jelentős szerepet játszik a motor hűtésében.