Gondolom, úgy érted, hogy a kopóalkatrész elkopása az bizony nem azt jelenti hogy elromlott a kocsi, hanem azt hogy ki kell cserélni. Nekem sajna ritkán adatott még meg, hogy egy évnél sokkal többet kibírjon egy szilent vagy egy lengéscsillapító. Tehát a kopott fék meg a szar lengéscsillapító nem jelent feltétlen elhanyagolt kocsit. Az elhanyagoltság egy e34-en nálam sokkal inkább az ajtók alsó sarkainál mutatkozik meg.
nem sarkított, csipán ismeri ezt a típust és tulajtipust is rendesen. :o)))) Alapból a futómű hála a "Nagyfalu" úthálózatánál fellépő jelentősen igénybevétel miatti kopás, de a fékek állapota, főleg ha a minőségét/márkáját is tudod elárulja a tulaj "törődését".
A 89-st könnyebb extrázni, mert akkor még full kiépítéssel dolgoztak, más kérdés, hogy nehezebb már találni hozzá szetteket.
Nem az extrára kell talicskázni, hanem a tartóssága tételéhez. Ebben különbözünk sok más "átlag tulajtól"
elárulom, hogy kilométer alapú a számlálás és ezt a határt tudja +/- megváltoztatni használattól függően (szenzorok is játszanak, meg hidegindítás, vezetési stílus...) Az új motoroknál, visszahíváskor, szervizkor lehet kérni átprogramozását hogy nem 45, 30 hanem 15 legyen a csereperiódus...
Szerintem a 320d nem a kilométereket számolja, kiírja neked, hogy csere és kész. Inkább az gáz, hogy láttam már olyat, aki a jelzést nem vette komolyan
Nem egyezik a véleményünk. Persze sarkítottad te is rendesen: ha kopott egy féktárcsa, az azért még nem jelenti azt, hogy kuka a kocsi. Legalábbis nálam. Ugyanakkor nem csak az állapot, de a felszereltség is csúnya eltéréseket tud mutatni fapad és full között, főleg, ha a fafad 89-es, a fullos meg 93-as. Ilyen esetekben már érdemes gondolkodni, hogy van-e egy talicska pénz, hogy élvezzem az utazás élményét.
Sztem nincs igazad. Az általános állapot a döntő az ilyen korú autóknál. Olyan nincs, hogy a fék-futómű szar, a többi meg jó. Ha egy autó el volt hanyagolva, akkor annak minden része el volt hanyagolva. Nem érdemes megvenni, mert talicskával döntheted bele a pénzt és mindíg remegve fogod beindítani, hogy mikor hagy ott... hol lesz itt a "vezetés élménye"?
DT 20-61
Az E34 aut.vátójában még nem lifetime olaj volt. A kézi, ha beszarik (még nem hallottam olyat), bármelyik bontóban veszek egyet harmincér' és kész. Míg az aut. váltóban egy tisztességes olajcsere (váltó le, wandlerből is kicsurgat, töm+szűrő csere, váltó fel) min. egy kiló. Félreértés ne essék, volt már aut.váltós autóm, isteni dolog vezetni, főleg városban. Csak a zsebem miatt nem vennék. Mellesleg nagyon szép az autód, nem emléxem, hogy megdícsértem-e, mikor itt voltál? :)))
A Lifetime olajat nem a kőolajfinomítókban-laborokban fejlesztették ki.Ez a marketing osztályok agyzsugoros szüleménye.Mert hogy lehet egy új autót eladni?? Ha ráírjuk hogy ebbe bíz csak tankolni kell....és kit érdekel már a garanciaidő lejárta után mibe kerül a javítás-csere??Valamiből a beszállítóknak is meg kell élnie... A szereléshez meg kell eredeti gyári leírás,mit-hogyan-miért...és akkor nem vészes.
Hát bizony! A csilivili járgányoknak csak egy első fényszóró van 100-200eFt.
Az automatához (nekem ilyen van): -kényesebb (igaz) -karbantartása körülményesebb és drágább (elvileg nem kell karban tartani, még oljanívó pálca sincs, és elvileg timelife olaj van enne - mondom elvileg) -többet eszik vele az autó (sajnos igaz és sztem nem is kevéssel :( ) -meghibásodás esetén a javítás-csere horror (sajnos ez is igaz, bár a kézi sem tartozik a legolcsóbb alkatrészek közé, ha szét kell borítani, maga az automata váltó szerelés nem nagy valami, meg a felújító készletek sem horror árúak, inkább a tudást kell úgymond megfizetni, mivel nincs minden sarkon automatás)
Igazat írsz.Annyival egészítenélek ki.Ma Magyarországon műszaki állapotot kell nézni,az az első szempont.Nem kell kapkodni,telítve a piac.Egyre többen adják el e34-üket,hogy átüljenek egy új csilivili verdába.(mert nem trendi már)Aztán egy év múlva sírnak-rínak. Az E34 nem a világ legjobb autója,de mi így szeretjük ahogy van. Szolid technika, kiforrott,gyerekbetegségtől mentes.Szerelése egyszerű,és olcsó.Aki mást mond,az nem ért hozzá,vagy nem volt ilyen autója.Lehet soknak tűnik egy nagyobb fődarabért 100-200e Ft,viszont azt nem kéne elfelejteni hogy a cseredarab kitudja hány kilométert ment már el,és min 15 éves.Ezért fontos a vásárláskor hozzáértő véleményét kikérni.A kopó alkatrészek nevetséges áron vannak,nem mindig éri meg a bontott.Főleg ha hosszabb távra meg akarják tartani. Lehet az automataváltó kényelmes.A dízel motorok karakterisztikája és a kettőstömegű lendkerék miatt sokkal jobban lehet vele közlekedni manuális váltóval.Szerintem.Az én álláspontom váltóügyben: Az automata -kényesebb -karbantartása körülményesebb és drágább -többet eszik vele az autó -meghibásodás esetén a javítás-csere horror Szóval nekem bőven jó a "kutyulós" váltó.
Én még nagyon új vagyok tds témában, de volt már pár autóm, BMW is. Nem vagyok autós szakember, de a bömöst hobbi szinten szívesen bütykölgetem. Ha neked is hasonló a beállítottságod, javaslom, hogy akár kissé elhanyagoltabb állapotú, de gazdagon felszerelt autót válassz. Eddigi tapasztalataim alapján mondom, hogy nem túl ördöngősség barkácsolni az e34-et. Ugyanakkor egy szar lengéscsillapító esetén többet lehet alkudni a vételárból, mint amennyibe az alkatrész kerül. Ha bontott cucc kell, ahhoz nagyon olcsón és gyorsan hozzá lehet jutni. Persze, semmivel nem jössz ki a végén olcsóbban, mintha vettél volna egy tip-top bömöst, csak kérdés , hogy találsz-e olyat. Megnéztem egy párat, mindegyiknek volt kisebb-nagyobb kínja. No meg, nekem az se mindegy, hogy most van egy kocsim, ami megy, és havontza X összeget költhetek rá, hogy még jobb legyen, vagy van egy kocsim, de egy fillér se maradt a zsebembe. Az utólagos extrázás (pl. légkondi beszerelés) sokkal körülményesebb, talán még drágább is, mint pl. egy hengerfej csere.
Viszont ha szerelőhöz vagy szervízbe hordod a kocsit, hallgass a tapasztalt márkatársakra, akik megbízható helyről beszerzett autót javasolnak, akár alacsonyabb felszereltségi szinttel.
Még egy dolog: olyan ritkán kell váltani, nyomatékos a motor. Gondold át, hogy az automata váltó tényleg szükséges-e.
Klíma nélküli E34-et meg sem szabad venni, eladhatatlan. A vezető oldali légzsák ezeknél már természetesen széria. Egy dologra figyelj : nagyon alaposan nézz körül (szerencsére az általad vázolt árkategóriában több esélyed van a jóra), mert ha belenyúlsz, egy életre meggyűlölheted a típust és ezért mi nagyon szomorúak lennénk...
Ha nem ragaszkodsz az automatához, de a jó állapothoz, garantált előélet ismeretéhez igen, akkor van számodra egy jó ajánlatom. A cartársak is megerősíthetik, sztem érdemes felautózni érte a nagyfaluba.
Ha esetleg érdekel a dolog, írj egy mailt, a nick-em alatt megtalálod!