Nem én intéztem. Egyébként általánosságban megjegyezhető a forgalmi irodákról, hogy a spontán dolog nagyjából 95%-ban működik. Sőt én magam életéből nem is nagyon emlészem, hogy bármikor probléma lett volna biztber nézésből. Pedig egy pár helyen jártam már.
Olvastam még annak idején a tender kiírásban szerepelt a régi bizt. ber. infrastruktúrájának elbontása. Nem tudom milyen százalékban fog megtörténni, de nagyon sajnálnám ha nyom nélkül elveszne....
b. Milyen körülményk között sikerült bekeveredni a tornyokba?
Előre meg volt beszélve valakivel, vagy spontán "bekunyiztátok" magatokat?
"Jelenleg az Electra-1 sötétüzeme megy. Kedden 8-kor kezdődik a párhuzamos üzem, július 1-től elvileg önállóan az Electra. Kb 1,5-2 hónapig még üzemképesen megmarad a VES. Aztán vagy az egész, vagy csak egy része a Füstibe kerül. Bizzunk benne..."
Hát, jobban nyomják, mint a Szentendrei HÉV-en... :SS
Egy 1958-as bizt. ber. könyv (talán pont Plugor Sándor tollából) érdekességképpen említi, hogy úgy épült az akkori Úttörőváros biztosító berendezése, a II. világháborúban megsemmisült nagyvasúti biztosítóberendezésekből, hogy az építők soha nem láttak még működő, vágánytáblás VES-t. Ugyanis ez volt az első. És biza már tíz éve megbízhatóan, nagyobb meghibásodás nélkül üzemel.
Nos, 1948 már nem tíz éve volt, de a fenti idézet vége még áll. :-)
Kb 50 darab. Tegnapelőtt voltunk. Ha kell, okosba megoldjuk:-)
Jelenleg az Electra-1 sötétüzeme megy. Kedden 8-kor kezdődik a párhuzamos üzem, július 1-től elvileg önállóan az Electra. Kb 1,5-2 hónapig még üzemképesen megmarad a VES. Aztán vagy az egész, vagy csak egy része a Füstibe kerül. Bizzunk benne...
A fogaskerekű történetének fekete napja volt ez. A hőmérséklet fagypont alatt volt és Budapestre jelentős mennyiségű hó hullott. Először Gyöngyvirág és Erdei Iskola megállók között a 0.38-kor indult utolsó járat (55+65) 55-ös psz. motorkocsijának „B” forgóváza siklott ki, mert „B” tengelye motorzárlat miatt megszorult. A vonat beemelését az éjszaka folyamán befejezték.
5.25-kor Orgonás megállóhely Szabadság-hegy felöli váltóján siklott ki az 57+67 psz. vonat. A hatalmas mennyiségű hó miatt a BKV autódaruja a helyszínt nem tudta megközelíteni. A siklott forgóvázakat a fogaskere-kű műszaki dolgozói kézi erővel helyre tették, így 18.30-kor a forgalom megindulhatott. A helyreállításhoz szükséges anyagokat és szerszámokat az 53+63 psz szerelvény vitte fel a helyszínre több fordulóban.
20.00 után a lejtmenetben haladva az 52+62 psz. szerelvény fékberendezése Szabadság-hegy megállót elhagyva elromlott, a szerelvény fékezhetetlenné vált. Vezetőnője rádión kért segítséget, miközben átrobogott Városkút, Gyöngyvirág és Erdei Iskola megállóhelyeken. Esze Tamás megállónál ütközött a hegymenetben haladó 53+63 psz. szerelvénnyel. A lefelé tartó szerelvény az ütközés következtében szétszakadt, a 62 psz. mel-lékkocsi befékeződve megállt. Az 52 psz. motorkocsi folytatta útját maga előtt tolva az addig felfelé tartó szerel-vényt. Orgonás megállónál a 63 psz. kocsi forgóváza leszakadt és a mögötte száguldó 52-sel együtt kisiklott miközben kis mértékben horzsolódott a korábban siklott és félreállított 57 psz kocsival. A sínen maradt 53-as kocsi tovább robogott és a Városmajori forgalmi telep udvarán tárolt 64 psz kocsira állítólag 70 km/h sebességgel ráütközve végre megállt.
A balesetben a két járművezető Czippóth Istvánné és Nok Péter meghalt, négyen súlyos, négyen köny-nyebb sérüléseket szenvedtek.
Az öt kisebb mértékben sérült kocsit a városmajori kocsiszínben március 15.-ig helyreállították. A há-rom totálkárost a Fehér úti járműjavító építette újjá.
A balesetet a zajcsökkentés céljából felszerelt műanyag féktuskók okozták. A vonatok fékszerkezetét a vizsgálat eredményeként átépítették.
A fogasnál még a helytelenül álló váltó is kisiklást okoz. Márpedig ha megnézed pl. Orgonás alsó végét, lefelé menet balra ott az ötven méteres mélység. Volt már szerelvény, amelyik egészen a Városmajorig szánkázott le. Szerencsére csak a járművezető tartózkodott rajta, ő pedig nem veszítette el a lélekjelenlétét. A másik szerelvénybe ütközés előtt lefeküdt a peronon és megvédte magát. Egy másik (téli) megcsúszás sajnos két járművezető halálát okozta 1980 körül. Ezt követően átalakították a fékrendszert. V46 021 biztos pontosabb adatokat tud Neked mondani.
Szvsz pl. Rawie-bak szóba jöhet, siklasztani semmiképpen nem szabad.