Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2017.12.04 0 4 38125

Párkányon és Ipolyszalkán át már most is csak 72km az út. Túl azon, hogy semmi értelme random kiragadni két várost és számolgatni.

Előzmény: Hírfigyelő (38124)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.04 -3 1 38124

Ez csak az útszerkezet sematikus vázlata akart lenni, hogy milyen úthálózat előnyösebb. Ha van benne felesleges rész, nyugodtan elhagyható, akár több rész is.

 

A lényeg, hogy a sugaras hálózatot kiegészítsék egy vidéki körhálózattal, ami Bp.-től távolra, és a peremvidékekhez közelebb esik. Egyrészt mert így csökkenti a Főváros és az M0 túlterheltségét (utóbbi déli szakaszát már 2×3 sávosra tervezik bővíteni a túlzsúfolt forgalmi leterhelődés miatt), másrészt hogy a vidéket is vonzóbbá tegyék a jobb elérési lehetőségek a gazdasági szereplők és a pénzt hozó külföldi turizmus számára (ennek hiánya Dél-Magyarországon, Kelet-Magyarországon, és Északkelet-Magyarországon érződik a legjobban, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyék északabbi részein).

 

_______________________________________________________________________________________________________________

Ami még hiányosság, de nem autópálya, hanem másodrendű főútvonal-szinten: ---> Forgalmi árnyékban van még a Börzsöny-hg. nyugati oldala, ez utóbbi amiatt, mert Pilismarót és Szob közé hiányzik egy Duna-híd. A Duna-kanyarban még egy másik híd is kellene, Vác és Tahitótfalu közé. <--(Itt a Kis-Duna ágon lévő híd megvan Tahitótfalutól nyugatra, de a Nagy-Duna ágra Tahitótfalu és Vác közé kellene még egy híd. Évtizedek óta lehetetlen állapot, hogy a Duna-kanyar vidékén nincsen híd jellegű átkelési lehetőség, csak kompok, ill. híd csak 35 km-rel délebbre, Bp.-től északra az M0-ás, vagy Bp.-en az Árpád-híd.)

 

Ha pl. legalább Szobnál lenne egy híd, akkor Esztergomból Balassagyarmatot rövid egyenes úton el lehetne érni (Esztergom-Pilismarót-Szob-Bernecebaráti-Parassapuszta-Nagyoroszi-Patak-Ipolyszög-Balassagyarmat). A két város távolsága ezen a nyomvonalon 87,6 km lenne (az új szobi Duna-hídra 2,0 km-et számítva). Ha a 10-es útig számoljuk, akkor Tát felé a táv 96,2 km lenne (a +8,6 km miatt), ill. Dorog felé a táv 95,1 km lenne (a +7,5 km miatt).

 

Jelenleg ui. az Esztergom-Balassagyarmat utat csak az Esztergom-Dorog-Bp._Megyeri híd-Dunakeszi-Vác-Rétság-Ipolyszög-Balassagyarmat nyomvonalon lehet megtenni (ill. a 2-es út helyett még választható az azonos hosszúságú, de falvakon és városokon kívül futó 2A út. Ez a távolság kb. 111,6 km körüli a 111-es, 10-es, M0-ás, 2-es vagy 2A-s, és a 22-es utakon számolva (azaz az

új útvonalhoz képest csak 24,0 km-es többlettel!!!).

-- Azaz, a szobi híd megépítése esetén ebből a távból 24,0 km-t lehetne így levágni az Esztergom-Balassagyarmat távon, ami időben 25-30 perccel lenne rövidebb, ha csak a távolságok különbözetéből indulunk ki;... ..

.. ...ha még ehhez hozzávesszük a sokkal kevesebb útba ejtett nagyvárost is (mert ebből így kiesnének Dorog, Dunakeszi, Vác, és Rétság városai!!!), akkor még további 15 perc időmegtérülés lenne az új nyomvonalon, azaz összesen 40-45 perccel(!) lenne rövidebb a jelenleginél az Esztergom-Balassagyarmat menetidő. Így ui. az új nyomvonal Esztergom-Balassagyarmat között 87,6 km-es úthosszon 13 kisebb-nagyobb falut és a két végponti várost venné útba lakott területen belüli út-részekként! (A két végpont között Esztergomon és Balssagyarmaton kívül más nagyváros nem jönne szóba!!)

Előzmény: Mash_bakter (38122)
dimelo Creative Commons License 2017.12.04 -1 0 38123

Ja, nekem nem is szempont a kormány ígérgetése, (azzal tele a padlás)

de vannak akik ezzel (tényként) érvelnek.

 

Miközben úgy indítottam a posztban: nem érv, hogy majd épül...

 

De ha kell, álljunk bele és kiderülhet,

hogy még a tervekben is több fejlesztés lehet a Dunántúlon...

Előzmény: trizs77 (38121)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.04 0 0 38122

Szerinted kiszámolta, hogy a lila pókhálója mibe kerülne?

2x1 sávban esetleg 2x2-ben, hogy kényelmesen lehessen előzni?

Az átmenő forgalom arra megy, amerre a legrövidebb az út, így a legolcsóbb.

Csinálhatsz neki M8-at, M9-et, ha az 50km-errel hosszabb mint az M5-M0-M1

Előzmény: Mézgár (38119)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.04 0 1 38121

Erre  2019-ről írsz, de a kormánynak 2022-ig van elfogadott terve.

 

 

 

---------------------

 

Pártunknak és kormányunknak másfél évente van, új, útfejlesztési terve.

 

Úgy kormányoznak, hogy délutánra elfelejtik, mit határoztak délelőtt.

 

Magyarországnak 100 év alatt nem volt annyi, új, koncepciónális, hosszú távú, útfejlesztési terve mint amennyit az utolsó 10 évben megismertünk.

 

.....................:-(((

 

Természetesen még ezeket a terveket is félévente felül- és átírják.

 

dimelo Creative Commons License 2017.12.04 -1 2 38120

1. Egyetértenék, de nem egyik pillanatról a másikra:)  Ez egy 50 éves folyamat jelen állapota.

A visszaépülés már reménytelen...

 

2. Hivatalos adatokból állítottam össze a térképpel ábrázolt jeéen állapotot.

 

Erre Te 2019-ről írsz, de a kormánynak 2022-ig van elfogadott terve.

"Új kategóriát" vezetsz be, pedig a régiós elv az EU pénzeknél döntő.

 

és a matek: (by Aladár)

Dunántúl

M85  60 km

M6    20 km

M8    30 km (Körmend 2x1)

M9    30 km

R11  30 km

R67  50 km

R76  50 km

R83  30 km   össz: 300 km

 

KözépMo:

M0  18 km ???????????

M4  60 km   össz: 78 km

 

Kelet-Mo:

M30  50 km

M35  30 km

M4    30+30 km

M44  80 km   össz: 220 km

 

Javítsad, bővítsed: rakjuk össze!

                       

 

 

 

Előzmény: adiaboli (38115)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 0 0 38119

Erös tulzas az a 25-35 km. Max a Ruhr-videken, vagy Frankfurt körül.

Előzmény: Hírfigyelő (38116)
Mézgár Creative Commons License 2017.12.04 0 0 38118

De. Ugy nez ki lejart a ban :)

Előzmény: Mash_bakter (38117)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.03 -2 2 38117

nagyon nyomokban....

nem ez a hülye, aki a tihanyi parti úton akart autópályát üvegfallal???

Előzmény: dimelo (38113)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.03 -2 1 38116

Hát hogy túlzás-e vagy sem, azt mindenki maga döntse el róla. De ha több körgyűrű van, akkor kevesebb átmenő forgalom terheli Budapestet vagy az M0-ást.

 

Másrészről: nézd csak meg a német autópálya- és gyorsforgalmiút-hálózatot! Olyan sűrű, mintha egy roppant szorgalmas keresztespók kissé kusza, de igencsak sűrű hálóját látnád a térképen. Egy német térképen 25-35 km-enként látsz autópályákat mindenfelé... !

Előzmény: dimelo (38113)
adiaboli Creative Commons License 2017.12.03 0 2 38115

1. A gyorsforgalmi útépítésektől önmagában nem lesz az egyik pillanatról a másikra agyonképzett a még el nem vándorolt helyi munkaerő. Ellenben a (még) helyieknek adhat perspetívát, képzésre ösztönzést, a legideálisabb esetben még némi visszaáramlást is előidézhet.

 

2. Az árnyaltabb kép kedvéért. Adatok a már kivitelezés alatti, 2019 év végéig tervezett út-útadásokról (új, „zöldmezős” gyorsforgalmi és főutak, valamint 2*2-re bővítések összesen):

A Dunától nyugatra: 37,5 km

A Duna és a Tisza között (Szob/Záhony/Karapancsa/Röszke „trapéz”): 90,0 km

A Tiszától keletre:129,3 km

 

Ha már egyszer "statisztikázunk".

???

Előzmény: dimelo (38112)
dimelo Creative Commons License 2017.12.03 -1 1 38114

Igen, ez is, az is, amaz is...

Előzmény: NAR (38110)
dimelo Creative Commons License 2017.12.03 -1 2 38113

Túlzás, de nyomokban logikus...

Előzmény: Hírfigyelő (38109)
dimelo Creative Commons License 2017.12.03 -2 0 38112

Ahhoz pedig felületes olvasónak kell lenni, hogy a mindig létező történelmi előnyöket természetesnek tartsa bár ki is.

 

Az látható, hogy az erősebb kutya viszi a ...

 

De ennyire nyilvánvalóan szegénységben hagyni a fél országot, az történelmi bűn...

 

És bekövetkezik a belső migráció, a cserbenhagyott országrészeken a kipusztulás...

 

Majd jön néhány bölcselő döntéshozó és kimondja: Minek is arrafelé fejleszteni...

 

Előzmény: Fradista Utazó (38108)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.03 -1 0 38111

Köszi. Lehet hogy az utolsó mondatod miatt nincs a top 10-ben?

Előzmény: Fradista Utazó (38107)
NAR Creative Commons License 2017.12.03 0 1 38110

Én úgy látom, hogy "gazdagság" jobban korrelál a Bécstől/Pozsonytól?Münchentől való távolsággal, mint az autópályamegléttel. Szentgotthárd és Körmend autópálya nélkül is a gazdagabbak közé tartozik, Hajdúnánás és Mezőcsát meg az autópálya ellenére a szegények között van. Attól tartok, még a kormánypárti hatalmasságok szülőhelyei is nagyobb befolyással vannak ebben a kérdésben...

Előzmény: dimelo (38106)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.03 -1 1 38109

Ezért lenne jó Magyarországnak egy olyan úthálózat, amelyben a sugárirányú autópályák és autóutak mellett elég sok körirányú autópálya és autóút is lenne, valahogy így! (Ld.: a lila vonalak hálózatát!): >>

 

Előzmény: dimelo (38106)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.12.03 0 3 38108

Azért ahhoz eléggé elvakultnak kell lenni, hogy valaki azt higgye, az Észak-Dunántúl az autópályahálózat miatt többszörösen fejlettebb gazdaságilag, mint Kelet-Magyarország. 

Előzmény: dimelo (38106)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.12.03 0 1 38107

>A Borsodchem az melyik faluba van bejelentve?

Berente pont a Borsodchem miatt vált le Kazincbarcikáról kb. húsz éve. Egy főre számítva (laknak ott vagy ezren) valószínűleg az elsők közt van az iparűzésiadó-bevételt tekintve. Még úgy is, hogy végül abban állapodtak meg, hogy a Borsodchem az IPA egy részét Barcikának fizeti. 

Előzmény: mash.69 (38105)
dimelo Creative Commons License 2017.12.03 -1 1 38106

Részben jogos a felvetésed.

 

De a gazdasági összefüggések rendszerében erőteljes bizonyíték a területi tőke (gazdasági) és a gyorsforgalmi hálózat összevetése

Az OKA2016 M jelű útjainak táblázataiból számítva:

 

Az ország területének 40 %-át sem jelentő Dunántúlon van a gyorsforgalmi úthálózat közel fele.

Kelet-Magyarországon a gyorsforgalmi utak  hossza nem éri el az 1 km-t 100 km2-re vetítve.

Ez a Dunántúlon 2 km, Közép-Magyarországon (törvényszerű okokból) 4 km/ 100km2

 

A gazdasági fejlettség kísérteties párhuzamban van az autópályákkal.

 

A fehér foltokon szinte nincs autópálya.

Fehér= szegény:

Dunántúlon 3 járás

Kelet-Mo:   40 járás

 

Az nem felelős válasz, hogy: majd épül...

Előzmény: klimakiraly (38103)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 38105

kerestem és itt egy 2014-es cikk  2012-es adat

http://www.budaors.hu/?module=news&action=show&nid=182224

Kíváncsi lennék a 2016-os adatokkal számolva Kecskemét hova jött fel...

A Borsodchem az melyik faluba van bejelentve? Az miért nincs benne a top 10-ben?

 

Előzmény: dimelo (38102)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.03 -1 0 38104

van aki csak read only, ha nem ért hozzá, nem akarok hülyeséget mondani...

 

csak az a bölcsesség jutott az eszembe, hogy a statisztika az a tudomány

amivel minden bebizonylható, de annak az ellenkezője is...

Előzmény: dimelo (38102)
klimakiraly Creative Commons License 2017.12.03 0 1 38103

Iparűzési adóbevételek:   2012      2016

Szeged                         alig 7         8,8   milliárd Ft

 

Száguldunk ... igaz van autópályánk 2 is ... de nem akarnak ide engedni senkit munkát adni fentről.

 

Lassan nem Budapestig kell ingázni, Sopronig.

 

http://hvg.hu/gazdasag/20171201_belso_migracio_alfold_eszak_magyarorszag_nyugat_magyarorszag_munkahely_munkaber_lakaspiac_alberlet

 

Előzmény: dimelo (38102)
dimelo Creative Commons License 2017.12.03 -1 1 38102

Kissé fura, hogy magammal-magamban fórumozok, de úgy érzem ezt a mondatot ki kell egészítenem:

A cívisváros vezetői 12 évre blokkolták az M35 továbbépítését. Ezalatt a debreceni GDP rohamosan növekedett.

 

Utána néztem, már ameddig engedte az önkormányzati szisztéma:

Iparűzési adóbevételek:   2012      2016

Debrecen                          9,2         12,1   milliárd Ft

Miskolc                              6,2           9,2

Nyíregyháza                      6,2           6,8

 

Sem Debrecennél, sem Miskolcnál nem folytatódott az autópálya építés, így a vállalkozói tőke koncentrálódott a két megyeszékhelyre,

látható eredménye a 31-48 %-os ip. adó növekedés.

Nyíregyháza engedte, sőt szorgalmazta  az M3 ap. továbbépítését: ("csak" 10%-kal növekedett az ip. adója)

növekedése elmaradt a rivális megyeszékhelyektől, de Nyírbátor, Mátészalka és Vásárosnamény jobban fejlődött, mint BAZ, vagy Hajdú-Bihar városkörzetei.

 

Ezek az adóbevételek eltörpülnek a Dunántúl fellegváraihoz képest:

Győr                                16,2        21,9   milliárd Ft

Székesfehérvár               10,1        15,1

 

A történelmi előnyök nem hogy csökkennének, hanem tovább növekednek...

Előzmény: dimelo (38094)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.03 0 1 38101

jav.:

Ha először látom, egy mellékutcával odébb kanyarodok le a védett útról.

Előzmény: Hírfigyelő (38100)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.03 0 1 38100

"A hosszanti irányban bordázott szakaszokat milyen módszerrel kerülöd el motorkerékpárral? Mert nem nagyon van ilyen előre nézhető adatbázis."

 

 

Nem kell ahhoz semmilyen adatbázis. Ilyen helyek általában nagyvárosokban* szoktak lenni változó helyeken, de a lakott területen kívüli útszakaszokon a fehér holló ritkaságával vetekszik eme jelenség "sűrűsége".

 

Lakott területen kívül egyszer esett meg ilyen, éspedig a 35-ös főúton Tiszaújváros és polgár között, és ott is csak 80 m hosszan, és csak 2 hétig hagyták úgy, mert utána szinte rögtön(!!!) újraaszfaltozták. Ennyit még el lehet viselni, amikor ott jöttem vissza, azon a 80 méteren 40 km/h-val menten és kész, és utána a kijavításáig egyszerűen nem mentem rá. Két hetet még ki lehet várni. A Nyíregyházán lévő 5 hónapos esetnél* azonban más utat kerestem!

 

*Pl.: Általában Nyíregyházára szoktam átjárni olyan szakboltokba, ahol autóalkatrészt, motoralkatrészt lehet kapni pótalkatrészként, mert az ottani boltokban szélesebb a kínálat, és ott Nyíregyházán tapasztaltam nem egy esetben ilyen felmarásos javítást. Ha először látom, egy mellékutcával odébb kanyarodok le a vésett útról. Ha pedig azt látom hogy hanyagolják megjavítani, akkor megjelölöm a rossz szakaszt magamnak egy skicc-térképmásolaton ceruzával, és egy másik alternatív útvonalat nézek ki helyette. (Egy időben 5 hónapon át a Derkovits utca volt ilyen rossz minőségben "megjavítva", ami a régi átkötést jelentette a 3317-es összekötő út és a 36-os főút között (a teljes átkötés délről a 3317-es felől észak felé a 36-os felé a Tó u. - Bottyán János u. - Derkovits u. nyomvonal). Ráuntam hogy nem javították meg 5 hónapig, és két utcával odébb mentem át a Bottyán J. u. után É felé. Aztán megcsinálták, és utána megint ott mentem, amíg meg nem épült a 338-as főút. Azóta azt használom.

 

Az ilyen hosszanti bordák megvezetik a motor kormányzott első kerekét, és miután a hátsó nem kormányzott, így nem bírja rugalmasan követni az első kerék rézsútos kúszását, és akkor hirtelen megugrik egy bordával oldalabbra, és a megugráskor jön a baj: olyankor nagyon könnyen meg át megfarolásba a dolog (a hátsó rézsút balra hátra-oldalra megugrik-megcsúszik, míg az első meg jobbra előre, miközben mindkettő az óramutató járásával megegyező irányban igyekszik elfordulni a motor hosszanti felezőpontja -- mint forgásközéppont! -- körül. Az eredmény 45 fok alatti dőlésszög, ami azonnali! bukáshoz vezet. <--- Ez a veszélye!!

 

 

 

 

"Kérdés: voltak-e már ilyen kísérletek, mennyire hatékony ez a megoldás? Illetve: a gumiabroncsokra (elsősorban a személyautókéra) milyen negatív hatással van a durva felület?"

 

Azt nem tudom hogy erre voltak-e kísérletek, de én csak nagyon finom fogazású és csak sekély bordázatra gondoltam, és csak keresztirányúra (hosszirányúra semmi esetre sem!). Csak olyan finoman reszelős 1-2 centis bordázatra gondoltam, ami a gumiban a kis méretei nem tesz kárt, de amihez -- éppen a sűrűségénél fogva -- már jól kapaszkodnak a kerekek csúszós útviszonyok esetében is! Vagyis olyasvalamire, ami az érdesített aszfalthoz hasonlóan jobb tapadást ad, csak attól picikét erősebben érdeset.

Persze előtte tesztelni kellene rövid és kisebb forgalmú tesztszakaszokon, előtte valamilyen figyelmeztető(!!!) KRESZ-táblával!

Előzmény: ssimi (38097)
mash.69 Creative Commons License 2017.12.02 -1 0 38099

38079

 

azért 20-at vissza lehet olvasni...

Előzmény: rm40 (38098)
rm40 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 38098
ssimi Creative Commons License 2017.12.02 0 1 38097

Kérdés: voltak-e már ilyen kísérletek, mennyire hatékony ez a megoldás? Illetve: a gumiabroncsokra (elsősorban a személyautókéra) milyen negatív hatással van a durva felület?

 

A hosszanti irányban bordázott szakaszokat milyen módszerrel kerülöd el motorkerékpárral? Mert nem nagyon van ilyen előre nézhető adatbázis.

Előzmény: Hírfigyelő (38095)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.12.02 -1 1 38096

Kicsit jobban kinagyítom a bordázás útirány-hosszmetszeti képét, hogy jobban kivehető legyen a bordarések alakja: >>

Előzmény: Hírfigyelő (38095)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!