Keresés

Részletes keresés

extrémgörkoris Creative Commons License 2021.08.16 -2 0 469159

A forgalom sok mindent tud, de:

- Az utazó személyzetnek a fele információt nem, vagy csak az utolsó pillanatban adja át.

 

 

nem egyszer volt már hogy a "civil" MÁV app már irt információt, a jegyvizsgáló szolgálati telefonra még nem kapott, én mutattam neki... 

Előzmény: timetable (469155)
toto92 Creative Commons License 2021.08.16 -4 3 469158

Ismerős neked az a helyzet, amikor megáll veled a villamos, hogy áramszünet van/két autó koccant a sínen/nincs jól egy utas/stb., és a vezető bizonytalanul így szól, "aki siet, inkább menjen gyalog"? Aztán pár perc múlva el sem érsz a következő megállóig, és elcsörömpöl melletted a jármű, mert a helyzet megoldódott. Ilyenkor kinek az édesanyját szidod el? 

 

Senkiét. Elmondta hogy lutri mikor indul tovább, én döntöttem valahogy, az eredmény meg lett, ami lett. Miért kéne bárki édesanyját szidni?

 

A tapasztalat ugyan segít, de az már 50/50, hogy egy információval, javaslattal csak megerősíted a kényelmetlenséget és bosszúságot, vagy még ugráltatod is az utasokat, esetleg feleslegesen. 

 

Tehát ne csináljunk semmit, mert abból baj nem lehet.

Előzmény: timetable (469148)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.16 -3 1 469157

-az utazó személyzetnek van lehetősége kérdezni...ha 1-2 percig nem zöldül indulási idö után, már kérdezek is.

- Nem mindenkinek való ez a munka...

 

Előzmény: timetable (469155)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.16 -3 2 469156

Pontosan. Senki sem fogja mérni stopperrel hogy tényleg egy óra e az az egy óra. kb annyi szokott lenni (az adott probléma okozója) és így az utas eldöntheti hogy vár, vagy alternatívát keres. Ha csak hagyod ülni, akkor a lelki állapotától függően lehet hogy azt hiszi, hogy mindjárt indul a vonat...es egyre idegesebb lesz ahogy telik az idö...(azt meg sem említem, hogy esetleg végül leszáll, aztán akkor meg elmegy úgy a vonat, hogy még látja. Az utastájékoztatás az alfa és az omega a személyszállításban. mindegy milyen információ, csak gyakran legyen...

Előzmény: r1232 (469153)
timetable Creative Commons License 2021.08.16 -2 1 469155

A forgalom sok mindent tud, de:

- Az utazó személyzetnek a fele információt nem, vagy csak az utolsó pillanatban adja át.

- Nem nagyon érdekli, hogy az utasokkal a "terepen" mit kezdenek.

 

Korábban írtam (szerintem másik topikba) egy példát, de röviden akkor most ide is: 

 

Baleset miatt megfogtak minket egyszer Polgárdi-Iparon, két páratlan vonat dekkolt egymás mellett. Amint felszabadult a pálya, a forgalom úgy döntött (miért??), hogy az amúgy másodiknak érkezett vonatot előre veszi. Na ezzel megindult az egymás mellett álló szerelvények közötti helyezkedés, 5 percig nem tudtunk indulni, pedig már szabad volt a kijárat. Kelenföldre aztán mennyi különbséggel ért fel a két vonat? Kb. pont ennyivel...

Előzmény: Panzerbear (469152)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.08.16 -6 0 469154

nemhogy az egy vagy két hétre megpakolt úticekker. 

 

 

A két hetes cekkeresnek miért kell PONT EZZEL a vonattal menni? Direkt a "reggel lemegyek fürdeni délután hazajövök" utasoknak van. Aki cekkerezik le két hétre az tud kb 2000 normál kocsis vonattal menni. 

Előzmény: kombi (469130)
r1232 Creative Commons License 2021.08.16 -2 3 469153

Azt is lehet tudni, ha egy bizonyos fajta müszaki hiba, gázolás, stb van, akkor az mennyi idö alatt hárítódik el.

 

Elvagy tévedve, de nagyon.. Max becslést lehet adni, ami vagy bejön vagy nem.

Előzmény: Panzerbear (469152)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.16 -3 2 469152

Onnan tudod dolgozóként hogy mennyi idö szükséges, hogy ezt pontosan lehet tudni az esetek nagy százalékában. A forgalom látja hol és mi miatt nem lehet menni és hogy mikor oldódik meg a helyzet, válik szabaddá az állomásköz, térköz, váltókörzet, stb.

Azt is lehet tudni, ha egy bizonyos fajta müszaki hiba, gázolás, stb van, akkor az mennyi idö alatt hárítódik el.

Minden más esetre meg be lehet mondani azt hogy mi van és hogy elöreláthatólag megmondhatatlan hogy mikor megyünk és amint ez változik, újra információt közölnek...

Azt is meg lehet mondani hogy mi lesz az ami a legközelebb indulni fog, ha több jármű is vár egy irányba. Azért azt nem 10 másodperccel az elött döntik el, hogy zöldül a jelzö!

Előzmény: timetable (469148)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.08.16 -5 2 469151

 Még mindig nem csak mozdonyvezetésből áll a vasút, hiába hiszik sokan.

 

A "vezérúr" mikor utazik... 

 

Előzmény: paca664 (469147)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.16 -2 2 469150

Hogy itt kinek van nagy arca, a semmire....na az tényleg igazán érdekes kérdés...

Normális esetben nem lenne azzal semmi gond, hogy jobban értesz hozzá és jobban tudod, de erröl nem is akarsz meggyőzni semmit. pl elmesélhetnéd hogy hogyan is van a dolog, ha már te jobban ismered és értesz hozzá...

Előzmény: paca664 (469147)
paca664 Creative Commons License 2021.08.16 -1 0 469149

Nem a fele, de valóban kevesebb. A hosszanti üléseket eleve nem is tudják helyjegyezni.

Előzmény: István Gyuri (469125)
timetable Creative Commons License 2021.08.16 -2 6 469148

Te viszonylag keveset írsz a vasutas fórumba, a városi közlekedésesbe annál többet.

 

Ismerős neked az a helyzet, amikor megáll veled a villamos, hogy áramszünet van/két autó koccant a sínen/nincs jól egy utas/stb., és a vezető bizonytalanul így szól, "aki siet, inkább menjen gyalog"? Aztán pár perc múlva el sem érsz a következő megállóig, és elcsörömpöl melletted a jármű, mert a helyzet megoldódott. Ilyenkor kinek az édesanyját szidod el? 

 

Na ez pont ugyanilyen. Honnan kéne tudnod dolgozóként, hogy az adott forgalmi akadály, műszaki hiba elhárítása 3 vagy 30 perc lesz? A tapasztalat ugyan segít, de az már 50/50, hogy egy információval, javaslattal csak megerősíted a kényelmetlenséget és bosszúságot, vagy még ugráltatod is az utasokat, esetleg feleslegesen. 

 

a másik vonat Z perc múlva indul, akkor Z perc múlva ajtót csuk és elindul

Meg tudod adni az egyenletet, amivel az átszállításról szóló utasítás kiadása, és a járat kijelölt indulási ideje közötti idő kiszámítható? Még ha az lenne a feladat, hogy minden utast irányíts át, akkor se biztos...

 

a váci személy is rendszeresen tíz perc késéssel indul a Nyugatiból mert mindig van még egy utas aki pont fut a vonathoz és mindegyiket megvárják?

 

Más azért egy menetrend szerinti indulás, ahol az utastól elvárható az alkalmazkodás (és elvileg ő is tudja, mikor indul), mint egy operatív intézkedés már a járat közlekedtetése közben. Elmondhatja a személyzet háromszor is egymás után, hogy mi fog következni, az utasok egy része totál szelektíven kezeli majd az elhangzottakat. 

 

Friss élmény, "csak" normál ügymenethez: Szűkös átszállási idő, aluljárós állomáson. Férfi és egy kisfiú szalad fel a lépcsőn az indulás percében, csomagot lekészíti az ajtóhoz, egyből oda a jegyvizsgálóhoz, magyaráz neki valamit, majd elrohan. Idióta gyufafej látja a szitut, de azért menesztene, a jegyvizsgáló szerencsére lekörözi. Rövidesen felbukkan a férfi újra, babakocsit cígölnek fel a lépcsőn. Egy perc múlva járunk is kifelé, mindenki örül.

Egy zavarhelyzetben megkockáztatnád, hogy pl. egy család fele lemarad, vagy összehoz egy utasbalesetet? 

 

 

És tudom, ez most úgy tűnik, leírtam "mit miért nem lehet megcsinálni", pedig nem ez volt a célom. Egy jobban működő zavarkezelésben nem maradhatna el az utastájékoztatás, és elvárható lenne egy rugalmasabb beavatkozás. DE! Arról nem vagyok meggyőződve, hogy a konkrét esetben más döntést hoztak volna, mint hogy a vonat az utasokkal együtt áll, amíg a hibát el nem hárítják. 

 

 

 

 

 

Előzmény: toto92 (469143)
paca664 Creative Commons License 2021.08.16 -5 5 469147

Az arcodból ismét ideje visszavenni. Még mindig nem csak mozdonyvezetésből áll a vasút, hiába hiszik sokan.

Ha valóban első kézből lennél ezekkel tisztában, közeli munkakapcsolatban lennél itt olyanokkal akiket láthatóan nem is ismersz. De magukat a folyamatokat sem.

Előzmény: segélyvonókészülék (469104)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.16 -5 5 469146

hogy most akkor a mávot érdeklik-e az utasok vagy sem

 

Tudhatnád: a MÁVnak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

Előzmény: toto92 (469143)
KVZOLI Creative Commons License 2021.08.16 -1 0 469145

Volt,a 9602-es döglött meg Vonyarcnál.

Előzmény: hory004 (469144)
hory004 Creative Commons License 2021.08.16 -1 0 469144

Tegnap volt Desiro döglés valamelyik délelőtti Helikonon, vagy csak borult a forduló? Délután Fonyódrol a pécsi majd háromnegyed órával ment el, szembe a 17:23as még korábban is volt picit a 160as almásládával meg két mellékkel. Még a 10+ bringa is fel fért.

toto92 Creative Commons License 2021.08.16 -3 4 469143

Értem én hogy meg lehet magyarázni, hogy mi miért LE-HE-TET-LEN (ahogy nézem odáig már eljutottunk hogy nem dől össze a világ, ha a nem menetrendileg de 10 percig a peron mellett álló vonatra emberek felszállnak), csak leszarom.

 

Ha a másik vonat Z perc múlva indul, akkor Z perc múlva ajtót csuk és elindul. Aki lemarad, kimarad, lehet szóban közölni a té utassal, hogy ez nem az a helyzet amikor a térkép felett nekiállhat haditervet készíteni a többiekkel hogy mi legyen, hanem döntse el és csinálja. Vagy amúgy a váci személy is rendszeresen tíz perc késéssel indul a Nyugatiból mert mindig van még egy utas aki pont fut a vonathoz és mindegyiket megvárják?

 

Amúgy is el kéne dönteni hogy most akkor a mávot érdeklik-e az utasok vagy sem, mert az hogy 40 percig magasról szartak egy vonatnyi utas fejére meg ez az aggodalmaskodás hogy jaj mi van ha szegény utas pórul jár, kicsit (nagyon) üti egymást.

Előzmény: timetable (469140)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.08.16 -2 2 469142

Namost ha az irányítás valahogy döntött, akkor aszerint illik eljárni.

Ha a megromlott lom időközben lábra áll, akkor is.

 

A legrosszabb az a szitu, mikor az irányítás nem konzekvens, és egyfolytában variál.

Ha x vonat mv-je azt mondta, hogy dög, akkor jön a B-terv. Ha mégis meggyógyulna, akkor sem csináljuk vissza, hanem folytatjuk a B-terv szerint, és nem szivatjuk az utasokat, hogy ide-oda ugráljanak.

 

Infrában keletkezett kár miatti késésnél játszotta el bezzegországban a diszponens, hogy háromszor szállította ide-oda az utasokat, és negyedszerre is szerette volna (annak a vonatsűrűség miatt már végképp semmi értelme nem volt, érkezett a harmadik járat), csak mert képtelen volt arra, ami a dolga, döntést hozni, és aszerint eljárni. Erre viszont már a két vonat személyzete intett be (érintettségem okán nem mondom, hogy jogosan, de gondolom).

Az eredmény két álló szerelvény, és több száz morcos utas.

Előzmény: timetable (469138)
Abymot Creative Commons License 2021.08.15 -1 1 469141
timetable Creative Commons License 2021.08.15 -3 3 469140

Nyilván ha nem csinálunk semmit, akkor elbaszni se lehet, ez is egyfajta hozzáállás

Ez sajnos pontos, még ha az utóbbi években talán árnyalatnyival bátrabbnak is érzem az operatív zavarkezelést.

 

A "fakultatív" átszállás akkor működik, ha kevés (illetve a viszonyokat ismerő) a vonaton tartózkodó utas, aki egy ilyen helyzetbe kerül. Egyébként viszont érvényesül a "csorda" hatás, tehát ha 10-en kimennek a szakaszból, és látják hogy átülnek a mellettük várakozó vonatra, akkor egy következő 10 fős csoport kezd el szedelőzködni. És persze nélkülük sem fog elmenni a vonat, így lehet végtelen hosszúra nyújtani egy tartózkodási időt. :)

Előzmény: toto92 (469139)
toto92 Creative Commons License 2021.08.15 -3 4 469139

Az operatív átszállítás ilyen esetben viszont felér egy szerencsejátékkal sajnos. Legyen az a helyzet, hogy elkezdik az utasokat átszállítani - ez se megy 3 perc alatt, és közben sikerül a műszaki hibát helyreállítani. Lehetett volna ilyen kimenetel is, akkor is helyes irányítói döntésként értékelnénk?

 

Egyrészt így is ez történt amúgy, ahogy elindultunk Fehérvárról, rögtön jött utánunk az IC. Nyilván ha nem csinálunk semmit, akkor elbaszni se lehet, ez is egyfajta hozzáállás, csak van pár vagonyni utas, aki meg szeretne eljutni A-ból B-be. Az meg nem csak abból áll, hogy ha minden fasza akkor sikerül és örüljön, ha nem, akkor meg így járt, majd lesz valahogy.

 

Másrészt nem kell senkit sehova szállítani kötelező jelleggel. Azt kell mondani, hogy "gáz van, nem tudjuk mikor megyünk tovább, ha egyáltalán továbbmegyünk. Aki akar, átszállhat az xy vonatra ami z perc múlva indul, de lehet hogy időközben megoldódik a probléma és akkor előfordulhat, hogy később ér Pestre mintha maradt volna a vonaton. Mindenki döntse el maga hogy akar-e kockáztatni, best whishes, mávstart".

Előzmény: timetable (469138)
timetable Creative Commons License 2021.08.15 -2 2 469138

Ha valami a meta probléma itt, az hogy miért nem üzembiztosabbak azok az emelők, amivel állítólag gond volt.

 

Az operatív átszállítás ilyen esetben viszont felér egy szerencsejátékkal sajnos. Legyen az a helyzet, hogy elkezdik az utasokat átszállítani - ez se megy 3 perc alatt, és közben sikerül a műszaki hibát helyreállítani. Lehetett volna ilyen kimenetel is, akkor is helyes irányítói döntésként értékelnénk?  

Előzmény: toto92 (469136)
timetable Creative Commons License 2021.08.15 -1 1 469137

A kelenföldi megállás szerintem nem kellene, a célközönségtől vesznek el helyet

Ez alatt mit értesz? Vácon nincs jegy szombat reggel a vonatra?

Előzmény: István Gyuri (469134)
toto92 Creative Commons License 2021.08.15 -3 5 469136

Ezt ebben a formában első kézből tudom cáfolni.

 

Jaja, pár éve is tök jól működött a dolog mikor egy vihar megszaggatta a dolgokat Fehérvár és Budapest között. Azt még végignéztük a peronon ahogy egy személyvonat szép komótosan elcsorog Fehérvár felé, de még véletlenül se vette volna fel az Agárdon vonatra várókat hogy bejussanak Fehérvárra ahonnan legalább busz megy Pest felé. Neeeem, továbbment megállás nélkül (gondolom mert menetrendileg nem kellett volna megállnia, meg helytelen vágány is volt, szóval ha megáll és megpróbálunk felszállni rá, akkor minimum egy fekete lyuk keletkezett volna ami magába szippantja a bolygót), majd utána mindenki le lett szarva. Tájékoztatás nulla, vonat nulla, pótlás nulla. Elvégre az emberek azért vannak ott mert csak úgy vonatoznának ezen az 1:1 méretarányú terepasztalon, véletlenül sem azért, mert eljutnának A-ból B-be. Szóval ha történik valami havária, egyáltalán nem kell őket se tájékoztatni, se az eljutásukról gondoskodni, majd egyszer lesz valahogy. Örüljenek, hogy vonatozhatnak.

 

Arra amúgy továbbra is kíváncsi lennék, hogy mi akadálya lett volna annak, hogy most átszálljunk arra a KISS-re, ami 10 percig állt a peron túloldalán.

Előzmény: r1232 (469108)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.08.15 -1 1 469135

"Értem én, hogy utasforgalmi próbaüzem még mindig,"

 

 

Már nincs,vannak átadott példányok.

 

 

 

 

"ez a KISS-projekt nem tűnik nekem valami diadalmenetnek."

 

 

És még messze a vége,ahogy a TT-nél is.

Előzmény: István Gyuri (469134)
István Gyuri Creative Commons License 2021.08.15 -2 6 469134

A mai Fonyód-Szob vonaton telt ház volt, a csomagok az ülés alatt elfértek, viszont a légkondi az több szekcióban nem igazán működött... a wifit sem tudtam használni, a mobilhálózat meg erősen leárnyékolt, a wc ajtaja enyhén tesco gazdaságos kivitelű, több belső kijelző is sötét volt... Értem én, hogy utasforgalmi próbaüzem még mindig, de ez a KISS-projekt nem tűnik nekem valami diadalmenetnek.

A kelenföldi megállás szerintem nem kellene, a célközönségtől vesznek el helyet (az meglepett, hogy Kőfelsőn csak egy leszálló volt).

Előzmény: István Gyuri (469125)
schlumberger Creative Commons License 2021.08.15 -1 2 469133

A morgolodásod a puszivonat (Kiss) esetében szvsz nem jogos.

 

Bizonyosan igazad van, én az emeletest még csak próbaüzemben láttam itt az egyes vonalon, annál inkább igaz ez a piros és kék villamosra, ami itt jár. Én az ölembe szoktam fogni a szatyromat, mert alacsony vagyok, nem érem fel rendesen a csomagtartót :-)

Előzmény: kombi (469130)
GaGe Creative Commons License 2021.08.15 -1 6 469132

Megnézem, hová teszed ott. Kb egy hátizsák fér el rendesen sajnos. Megint vártunk egy kabátot a gombhoz.

A vonat maga nekem személy szerint tetszik, de tény, hogy nem távolsági vonatnak van kitalálva ezzel a berendezéssel.

Előzmény: schlumberger (469128)
GaGe Creative Commons License 2021.08.15 -1 0 469131

Na ez így vicces, mert lent meg úgy tudják, hogy Szabadka - Kiskunhalas között lesz kizárva Februártól... :)

Előzmény: hol_itt_hol_ott (469090)
kombi Creative Commons License 2021.08.15 -1 6 469130

A morgolodásod a puszivonat (Kiss) esetében szvsz nem jogos.

 

Elővárosi vonat, alig van csomagtartó kapacitása. Azon már egy normál méretű biciklissisak sem tehető fel a csomagtartóra, nemhogy az egy vagy két hétre megpakolt úticekker. 

 

 

Előzmény: schlumberger (469128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!