Az lett a gyanús, hogy az új megállóhelyen, most épp azt hiszem az a neve, hogy Akadémiaújtelep(?) nem készült el a peron az egyik oldalt, hanem egy éve kábé félbe hagyták. Most elkezdték kialakítani a peron túloldalán is a le- és felszállóhelyet, valamint az oszlopok helyét is elkezdték kiásni. Szóval az biztos, hogy forgalmi vágány lesz. Érdekes, hogy ezt eddig nem kommunikálták, vagy legalábbis én láttam róla közleményt.
A TEM7 család új tagját, a TEM14m-et február óta nyúzzák a PUL Transz által kiszolgált Uszty-Luga kikötőben, és a gyártó, a Szinara Közlekedésigépek vezetője a próbákat mostanra eredményesnek értékelte. A szintén genset jellegű, közvetlen előd, a TEM14-es üzemszerűen 8 ezer tonnával végez síktolatást, átállítást az olajterminálon. A kissé nagyobb teljesítményű, 930 kW-s 6DM-185T erőforráson alapuló DG900T főgépcsoportokkal ellátott TEM14m-re 10 ezer tonnát állapítottak meg, ami azért nem rossz egy tolatómozdonytól. A Szinara nemrég bejelentette, hogy ennél a sorozatnál alkalmazni fogják az embermentes járművezetési technológiát, de nem az eddigi RZsD/TMH/Szinara próbálkozások (CsME3, TEM2/TEM18, TEM7a) utólagos beépítéses módszerével, hanem standard, gyári opcióként.
FFP2-ben is van szelepes, és talán FFP3-ban is van szelep nélküli, de ott a sűrűbb anyag miatt a ki-belégzés problémásabb. Amúgy, a szelepes FFP3 + sebész maszk egy jó megoldás.
Vírusokra csak az FFP3 minősített, de mivel nedvességcseppeken "utaznak" a srácok, így annak mérete nagyobb, megfogHATja az FFP2 is.
Ja, és a legjobb a szárazság, a tűző napsütés és a kellő távolság, ahol a kis genyókák rövid úton kiszáradnak és porrá lesznek...
A maszkhasználat nem arra szolgál, hogy megvédjen téged, hanem ha tünetmentes vírushordozó vagy, ne lélegezd ki a jármű/bolt légterébe azokat az aeroszol-cseppeket, amik a vírussal telítettek.
#468254: Eddig is élvezhető volt szvsz az utazás. És eddig se a maszk volt szvsz a legnagyobb baj, hanem inkább a késések, tömegnyomor, stb. ;)
Köszönöm, hogy a mínuszolókkal ellentétben "arccal" leírod a véleményed. Nem vagyunk egyformák. ~1,5 éve sajnos át kellett ülnöm autóba, annyira zavart a maszk. (Még a boltokat is kerültem, meg lehetett oldani.) Respect annak, aki kényszerből tömegközlekedett, és nem tudta máshogy megoldani nap mint nap. Amúgy nem sok értelme nem volt a maszknak, egyedül az FFP3-as volt jó arra, hogy megvédje használóját. (Tavasszal voltam egy műhelyben FFP3-ban, senki nem hordott maszkot. Következő héten szó szerint mindenki koronás lett, aki akkor bent dolgozott, én pedig nem.)
És nagy respect azoknak a dolgozóknak, akiknek kötelező volt az elmúlt ~1,5 évben hordani folyamatosan, azaz jegyvizsgálóknak, takarítóknak, étkezőkocsi személyzetnek, tehát mindenkinek, aki fedélzeti munkát látott el!
A gyorspótjegy a nyugati országrészben gyakorlatilag kihalt, valószínűleg keleten sincs már neki sok vissza. (A 100-as és 140-es vonalak felé él már csak, a sebeseken, illetve a hibrideken.)
Szeretném kérdezni, hátha tudja valaki: a Kelenföldről 14.12-kor és 16.12-kor induló sebesvonaton (talán 18506 és 18406) bizonyosan lehet-e normál BKK+kiegészítő bérlettel és egyéb költség nélkül Érdre utazni? Korábban volt már jópárszor kavar, hogy mégiscsak kell pótjegy hasonló sebesvonatra. Nem szeretnék meglepetéseket.
Azért kérdezném, mert ilyenkor lehet váltanék Z30-ról, vagy esetleg meghagynám 'menekülő' lehetőségként, ha sokan várakoznak a peronon. Ma is eléggé nagy tömeg gyűlt össze, s mindenki a 4516 egy szem szóló Flirtjével szeretett volna Velencére lejutni vagy haza.
Köszönöm.
#468254: Eddig is élvezhető volt szvsz az utazás. És eddig se a maszk volt szvsz a legnagyobb baj, hanem inkább a késések, tömegnyomor, stb. ;)
nehogy berobbanjon a 4. hullám a battonyai délutáni vonatpáron
Elképzeltem, ahogy a mindenre elszánt utascsapat, motorizált szolgáltatás híján, csupán az infraszolgáltatást igénybe véve nekivág a tizennyolc kilométernek a délutáni, perzselő napsütésben. Battonyán morc tekintetű dolgozó várja őket, egyenként beszedi a HHD-t, miközben szigorúan ellenőrzi, hogy megvolt-e a személyenkénti, legalább három aljnyi távolság.
A 105-ösön a határ túloldalára magyarországi mozdony jár át, onnan korábban is mentek terelve vonatok a 101-es korábbi vágányzári időszakaiban. Nyilván most nem kéne 8 önálló vonatpár, de azért akár egy nappali nemzetközi IC - ha a CFR Calatorinak úgy kedvezőbb, belföldi vonattal egyesítve - akár a 105-ösről alapvetően kijáró vonatok lehetnének. E közben a 120-ason is minden nemzetközi közlekedik.
Talán az lehet az ok, hogy a két kétvonatos kishatárforgalmi határátmenetben mi adjuk az eszközt, míg a 101, 105-nél román mozdony is kell, így ennél jobban beleszólnak a románok. A 101-es a vágányzár miatt most amúgy se lenne olyan népszerű.
Nekem az a furcsa, hogy a két két pár vonatos Kishatárforgalmi vonalon Románia felé visszaálltak a Bz-k, pedig nem lett volna meglepő, ha ezek teljesen megszűnnek, e közben a vágányzár miatt terelt 101-es 5 pár és a terelésben érintett 105-ös 3 pár nemzetközijéből csak egy pár 105-ösre terelt éjszakai közlekedik, annak ellenére, hogy ez nyáron népszerű irány szokott lenni.