Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2021.07.01 -3 0 468278

Az lett a gyanús, hogy az új megállóhelyen, most épp azt hiszem az a neve, hogy Akadémiaújtelep(?) nem készült el a peron az egyik oldalt, hanem egy éve kábé félbe hagyták. Most elkezdték kialakítani a peron túloldalán is a le- és felszállóhelyet, valamint az oszlopok helyét is elkezdték kiásni. Szóval az biztos, hogy forgalmi vágány lesz. Érdekes, hogy ezt eddig nem kommunikálták, vagy legalábbis én láttam róla közleményt.

Előzmény: division by zero (468277)
division by zero Creative Commons License 2021.06.30 -1 0 468277

Az eddig is ott volt, bár a felújítás közben részben elbontották. A tervek szerint 3. forgalmi vágány lenne belőle, végre elkezdték építeni?

Előzmény: aruzsi (468276)
aruzsi Creative Commons License 2021.06.30 -1 0 468276

Igen.

Valamilyen vontatóvágány.

Előzmény: kristoof (468275)
kristoof Creative Commons License 2021.06.30 -1 0 468275

Jól látom, hogy harmadik vágány épül Rákos és Rákosliget között?

hmsoft Creative Commons License 2021.06.29 -2 1 468274

A TEM7 család új tagját, a TEM14m-et február óta nyúzzák a PUL Transz által kiszolgált Uszty-Luga kikötőben, és a gyártó, a Szinara Közlekedésigépek vezetője a próbákat mostanra eredményesnek értékelte. A szintén genset jellegű, közvetlen előd, a TEM14-es üzemszerűen 8 ezer tonnával végez síktolatást, átállítást az olajterminálon. A kissé nagyobb teljesítményű, 930 kW-s 6DM-185T erőforráson alapuló DG900T főgépcsoportokkal ellátott TEM14m-re 10 ezer tonnát állapítottak meg, ami azért nem rossz egy tolatómozdonytól. A Szinara nemrég bejelentette, hogy ennél a sorozatnál alkalmazni fogják az embermentes járművezetési technológiát, de nem az eddigi RZsD/TMH/Szinara próbálkozások (CsME3, TEM2/TEM18, TEM7a) utólagos beépítéses módszerével, hanem standard, gyári opcióként.

hm

GaGe Creative Commons License 2021.06.28 -5 0 468273

A szöveg egész pontosan úgy szól, csak a sebészeti maszk és a szelep nélküli FFP2 maszk használható, textil maszk, vagy sál nem.

Előzmény: névtelen (468272)
névtelen Creative Commons License 2021.06.28 -6 2 468272

FFP2-ben is van szelepes, és talán FFP3-ban is van szelep nélküli, de ott a sűrűbb anyag miatt a ki-belégzés problémásabb. Amúgy, a szelepes FFP3 + sebész maszk egy jó megoldás.

Vírusokra csak az FFP3 minősített, de mivel nedvességcseppeken "utaznak" a srácok, így annak mérete nagyobb, megfogHATja az FFP2 is.

Ja, és a legjobb a szárazság, a tűző napsütés és a kellő távolság, ahol a kis genyókák rövid úton kiszáradnak és porrá lesznek...

Előzmény: GaGe (468271)
GaGe Creative Commons License 2021.06.28 -5 3 468271

Az FFP 3 ráadásul a kilégzőszelepével pont agyonüti az értelmét.

 

Reptéren/repülőn pont ezért nem is lehet használni, csak a sebészeti maszkot meg az FFP2-est.

Előzmény: Raposkai szatir (468270)
Raposkai szatir Creative Commons License 2021.06.28 -6 6 468270

Az FFP 3 ráadásul a kilégzőszelepével pont agyonüti az értelmét. 

Előzmény: fantal (468269)
fantal Creative Commons License 2021.06.27 -9 18 468269

 

A maszkhasználat nem arra szolgál, hogy megvédjen téged, hanem ha tünetmentes vírushordozó vagy, ne lélegezd ki a jármű/bolt légterébe azokat az aeroszol-cseppeket, amik a vírussal telítettek.

Előzmény: PLACI (468268)
PLACI Creative Commons License 2021.06.27 -11 8 468268

#468254: Eddig is élvezhető volt szvsz az utazás. És eddig se a maszk volt szvsz a legnagyobb baj, hanem inkább a késések, tömegnyomor, stb. ;)

 

Köszönöm, hogy a mínuszolókkal ellentétben "arccal" leírod a véleményed. Nem vagyunk egyformák. ~1,5 éve sajnos át kellett ülnöm autóba, annyira zavart a maszk. (Még a boltokat is kerültem, meg lehetett oldani.) Respect annak, aki kényszerből tömegközlekedett, és nem tudta máshogy megoldani nap mint nap. Amúgy nem sok értelme nem volt a maszknak, egyedül az FFP3-as volt jó arra, hogy megvédje használóját. (Tavasszal voltam egy műhelyben FFP3-ban, senki nem hordott maszkot. Következő héten szó szerint mindenki koronás lett, aki akkor bent dolgozott, én pedig nem.)

És nagy respect azoknak a dolgozóknak, akiknek kötelező volt az elmúlt ~1,5 évben hordani folyamatosan, azaz jegyvizsgálóknak, takarítóknak, étkezőkocsi személyzetnek, tehát mindenkinek, aki fedélzeti munkát látott el!

Előzmény: gunji jackdaw (468264)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.06.26 -1 0 468267

Köszönöm mindkettőtöknek [leborulós smiley]

timetable Creative Commons License 2021.06.25 -1 0 468266

Felármentes és BEB-es, nyugodtan használhatod. 

 

A gyorspótjegy a nyugati országrészben gyakorlatilag kihalt, valószínűleg keleten sincs már neki sok vissza. (A 100-as és 140-es vonalak felé él már csak, a sebeseken, illetve a hibrideken.)

Előzmény: gunji jackdaw (468264)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.25 -1 0 468265

Sebesvonat biztosan nem pótjegyes.

 

Előzmény: gunji jackdaw (468264)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.06.25 -1 2 468264

Üdv!

Szeretném kérdezni, hátha tudja valaki: a Kelenföldről 14.12-kor és 16.12-kor induló sebesvonaton (talán 18506 és 18406) bizonyosan lehet-e normál BKK+kiegészítő bérlettel és egyéb költség nélkül Érdre utazni? Korábban volt már jópárszor kavar, hogy mégiscsak kell pótjegy hasonló sebesvonatra. Nem szeretnék meglepetéseket.

Azért kérdezném, mert ilyenkor lehet váltanék Z30-ról, vagy esetleg meghagynám 'menekülő' lehetőségként, ha sokan várakoznak a peronon. Ma is eléggé nagy tömeg gyűlt össze, s mindenki a 4516 egy szem szóló Flirtjével szeretett volna Velencére lejutni vagy haza.

Köszönöm.

 

#468254: Eddig is élvezhető volt szvsz az utazás. És eddig se a maszk volt szvsz a legnagyobb baj, hanem inkább a késések, tömegnyomor, stb. ;)

kombi Creative Commons License 2021.06.25 -1 0 468263

Így múlik el a világ dicsősége…

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (468262)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.25 -3 1 468262
sosiforda Creative Commons License 2021.06.25 -1 1 468261
Előzmény: jwkllr (468256)
hmsoft Creative Commons License 2021.06.25 -1 7 468260

nehogy berobbanjon a 4. hullám a battonyai délutáni vonatpáron

Elképzeltem, ahogy a mindenre elszánt utascsapat, motorizált szolgáltatás híján, csupán az infraszolgáltatást igénybe véve nekivág a tizennyolc kilométernek a délutáni, perzselő napsütésben. Battonyán morc tekintetű dolgozó várja őket, egyenként beszedi a HHD-t, miközben szigorúan ellenőrzi, hogy megvolt-e a személyenkénti, legalább három aljnyi távolság.

hm

Előzmény: Lovrin (468255)
Fizolti Creative Commons License 2021.06.24 -1 1 468259

A 105-ösön a határ túloldalára magyarországi mozdony jár át, onnan korábban is mentek terelve vonatok a 101-es korábbi vágányzári időszakaiban. Nyilván most nem kéne 8 önálló vonatpár, de azért akár egy nappali nemzetközi IC - ha a CFR Calatorinak úgy kedvezőbb, belföldi vonattal egyesítve - akár a 105-ösről alapvetően kijáró vonatok lehetnének.  E közben a 120-ason is minden nemzetközi közlekedik. 

Előzmény: Godolloi HEV (468258)
Godolloi HEV Creative Commons License 2021.06.24 -1 0 468258

Talán az lehet az ok, hogy a két kétvonatos kishatárforgalmi határátmenetben mi adjuk az eszközt, míg a 101, 105-nél román mozdony is kell, így ennél jobban beleszólnak a románok. A 101-es a vágányzár miatt most amúgy se lenne olyan népszerű.

Előzmény: Fizolti (468257)
Fizolti Creative Commons License 2021.06.24 -1 0 468257

Nekem az a furcsa, hogy a két két pár vonatos Kishatárforgalmi vonalon Románia felé visszaálltak a Bz-k, pedig nem lett volna meglepő, ha ezek teljesen megszűnnek, e közben a vágányzár miatt terelt 101-es 5 pár és a terelésben érintett 105-ös 3 pár nemzetközijéből csak egy pár 105-ösre terelt éjszakai közlekedik, annak ellenére, hogy ez nyáron népszerű irány szokott lenni.  

Előzmény: Lovrin (468255)
jwkllr Creative Commons License 2021.06.24 -8 0 468256

Tanulj már meg menetrendet olvasni! Hol van az a vonatpár?

Előzmény: Lovrin (468255)
Lovrin Creative Commons License 2021.06.24 -1 13 468255

Kész szerencse hogy az igazán fontos járványügyi korlátozás még érvényben marad, nehogy berobbanjon a 4. hullám a battonyai délutáni vonatpáron:

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/ideiglenes-jarvanyugyi-menetrendek-regionalis-vasutvonalakon-20202021

PLACI Creative Commons License 2021.06.24 -9 5 468254
e94 02 Creative Commons License 2021.06.24 -1 0 468253

Nem rossz ötlet, a halberstadti vezérlők új felhasználási területe lehet. :) 

 

Alig várom már a cirmos Flirt-öket! :) 

Előzmény: simico (468252)
simico Creative Commons License 2021.06.24 -1 1 468252

Mindkét végére kell kocsit rakni, akkor nem szükséges a körüljárás és a bicikliszállító kapacitás is megduplázódott :))

Előzmény: nazareth (468228)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.24 -2 0 468251

FRISS INFORMÁCIÓ!

Megérkezett a "Balatoni Okosjegy", mai naptól váltható!

hmsoft Creative Commons License 2021.06.23 -1 2 468250

Így köt barátságot a Scharfenberg az SzA-3-assal.

hm

paca664 Creative Commons License 2021.06.23 -1 1 468249

A "rugalmas" és "együttműködő" gyártó fő ismérve ez, mint a lelkes hozzászólásokból tudhatjuk.

Előzmény: mcg (468245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!