Keresés

Részletes keresés

Blöky Creative Commons License 2004.01.12 0 0 227
Nem tudom mikortól, a 194-es a Nagykőrösi út helyett a Hullay Jenő utcán közlekedik ("útvonalat csrélt" a 154-essel).
Előzmény: BPO-700 (203)
Blöky Creative Commons License 2004.01.12 0 0 226
De igen, a Háromkötetes szerint 1918-ban:
Hadnagy u. - Erzsébet híd - Rákóczi út - Erzsébet kné. útja - Öv u.
Előzmény: BPO-700 (201)
Blöky Creative Commons License 2004.01.12 0 0 225
A 47-es buszhoz:

A 60-as évek elején megfelel az 1959-es állapotnak, de nem gyorsjárat (tehát 47 és 47A).

1964?:
47A -> 47
Megindul a 96-os Egysült Izzó - Fóti út - Sződliget u. - Kozák tér útvonalon.
Ezzel kihagyják az Árpád út - Dózsa Gy.út (= Fő u.) közötti sorompót.

Előzmény: BPO-700 (200)
SpM Creative Commons License 2004.01.11 0 0 224
A villamosról annyira emlékszem, hogy az állomásnál egy hurokvágányon fordult. Talán 2x utaztam rajta ezen a megszüntetett szakaszon, nem is tudom már, hogy pontosan milyen nyomvonalon járt. Az autópályáról eleg közel lehetett látni a villamost Az állomásnál egy hurokvágányon fordult meg.
A pálya helyét valószínüleg részben más célra használták fel.

A villamosvonal rövidítése után néhány évig még nem szedték fel az összes sínt, lassan eltünedeztek a sínek, utána építették át az aluljárót melybe átirányították az addig az állomás Repülötéri végénél levö átjárón áthaladott 87-es buszt.
Ez az átjáró gyakran zárva volt a sok vonat miatt.
Volt, amikor kivételesen hosszú ideig nem lehetett átkelni.

Az állomásépületnél lévö átjáró pedig még többet zárva volt, mert az az állomás területén van. A vasútvonalat is felújították abban az idöszakban.

Ha jól emlékszem, az egykori villamos aluljáró ki lett mélyítve, most 2x1 sávos, magas, nehéz teherautók járnak át rajta, és magasságkorlatozási tábla is ki van helyezve, feltételezem nem elég magas, hogy még a felsövezetéknek is hely maradt volna.

Lehet, hogy a villamost mindenképp meg akarták szüntetni, mert az autóbuszt rugalmasabbnak tartották, és semmi köze nem volt az aluljáró kozúti felhasználásához, és az állomásig való járatása csak átmeneti volt a Törökbálinti és Budaörsi HÉV-megszüntetés után.

Az állomás jelenleg a 88-as busszal közelítetö meg, a követési idököz 15-40 perc.

Előzmény: Törölt nick (221)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.11 0 0 223
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/
Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20);
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47);
Az 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106);
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107);

A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133);
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138);
A 20-as autóbusz-család közlekedés története (166);
A 24-es autóbusz-család közlekedés története (221);

A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121);
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73);
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7);
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136);

A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42);
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53);
A 41-es autóbusz-család közlekedés története (198);
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70);

A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148);
A 47-es autóbusz-család közlekedés története (200);
A 48-as autóbusz-család közlekedés története (202);
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36);

Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33);
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104);
A 63-as autóbusz-család közlekedés története (197);
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59);

A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9);
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43);
A 86-os autóbusz-család közlekedés története (204);
A 93-as autóbusz-család közlekedés története (199);

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79).
Az 1-es villamos közlekedés története (96);
A 7-es villamos-trolibusz közlekedés története (22);
A 11-es villamos közlekedés története (23);

A 16-os villamos közlekedés története (27);
A 17-es villamos közlekedés története (38);
A 19-es villamos közlekedés története (208);
A 21-es villamos közlekedés története (29);

A 22-es villamos közlekedés története (109);
A 32-es villamos közlekedés története (110);
A 34-es villamos közlekedés története (112);
A 39-es villamos közlekedés története (113);

A 41-es villamos közlekedés története (209);
A 43-as villamos közlekedés története (132);
A 44-es villamos közlekedés története (210);
A 45-ös villamos közlekedés története (135);

Az 57-es villamos közlekedés története (114);
Az 58-as villamos közlekedés története (30);
A 67-es villamos közlekedés története (219);
A 69-es villamos közlekedés története (220);

A 81-es villamos-trolibusz közlekedés története (146);
A 85-ös villamos közlekedés története (201).

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.11 0 0 222
A 24-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.11.20.
A 24-es autóbuszok Öv utca és Pestújhely között közlekedtek.

1930.12.
A 24-es autóbuszok Zugló, Öv utca és Pestújhely, Berzsilla Nándor utca között közlekedtek.

1932.
--- A 24-es autóbuszok Városliget és Pestújhely között közlekedtek;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Öv utca és Pestújhely között közlekedtek.

1930-as évek végén
--- A 24-es autóbuszok Hősök tere – Andrássy út – Hermina út – Erzsébet királyné útja – Körvasút sor – gr. Hadik J. út – Székely utca – gr. Apponyi utca – Dr. Bezsilla Nándor tér útvonalon közlekedtek. Menetidejük 18 perc volt;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Öv utca – Körvasút sor – gr. Hadik J. út – Székely utca – gr. Apponyi utca – Dr. Bezsilla Nándor tér – gr. Hadik J. út – Körvasút sor – Öv utca útvonalon közlekedtek. Menetidejük 20 perc volt.
/A 24-es autóbuszok 22 óráig, a 24A jelzésű autóbuszok 22 óra után közlekedtek./

1940.08.24.
A 24-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 24-es autóbusz.

1941.04.03.
A 24-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 24-es autóbusz.

1944.
A 24-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1946.10.09.
24A jelzéssel Zugló, Öv utca és Pestújhely között ismét közlekedtek az autóbuszok.

1947.09.13.
A 24A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására a 67-es és a 67A jelzésű villamosok közlekedtek./

1948.08.02.
A 24-es autóbuszok az Erzsébet királyné útjától (Öv utcától) a Telepes utcán át Bosnyák térig közlekedtek.

1949.05.02.
A 24-es autóbuszok Bosnyák tér – Öv utca – Pestújhely útvonalon közlekedtek.

1950-es évek második felében
--- A 24-es autóbuszok Bosnyák tér – Pestújhely – Rákospalota, Czabán Samu tér útvonalon közlekedtek;
--- A 24A jelzésű autóbuszok Bosnyák tér és Pestújhely, Maxim Gorkij tér között közlekedtek.

?
24Y jelzéssel elágazó autóbuszjárat közlekedett Bosnyák tér és ERŐKAR között.

1970.04.03.
A 24Y jelzésű autóbuszok Bosnyák tér és Rákosszentmihály között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 69-es villamos közlekedett./

?
A 24-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Bogáncs utca között közlekedtek.

1973.02.24.
A 24Y jelzésű autóbusz viszonylatjelzését 77-esre módosították.

1987.08.01.
A 124-es autóbuszok – körforgalmi jelleggel – Káposztásmegyer, Szilas-patak és Homoktövis utca között közlekedtek.
/A 124-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 24-es autóbuszjárathoz./

1998.08.01.
A 124-es autóbuszok útvonala nem változott, de ellentétes körirányban közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (45)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.11 0 0 221
SpM (218) :

A Budaörs MÁV állomás alatti villamos-aluljárót közúti aluljáróvá építették át, ezzel megoldva a 10 percen túl is zárva tartható sorompóval biztosított vasúti átkelök (az állomásépület Törökbálint felöli oldalán, de az állomás Repülötér felöli végén lévö sorompó is gyakran le volt engedve), azonban megpecsételve a villamosvonal sorsát. A villamosvonal megszüntetése volt az ára a sorompónál való várakozás megszüntetésének.

traficc :
Ezt légyszives fejtsd ki, hogyan gondolod.

máshogy emlékszem
jártam ott eleget.

Ird le mert - emlékeim szerint - igy nem gömbölyű.

Előzmény: SpM (218)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.11 0 0 220
A 69-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1930-as évek végén
--- A 69-es villamosok Bosnyák tér – Thököly út – Rákóczi út – Kossuth Lajos utca – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek;
--- A 69A jelzésű villamosok Bosnyák tér és Baross tér között közlekedtek.
/A 69A jelzésű villamosjárat megszűnési időpontja ismeretlen./

1940-es évek első felében
A 69-es villamosok Bosnyák tér – Erzsébet híd – Szent János Kórház útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
A 69-es villamosok Bosnyák tér – Erzsébet híd – Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.

1944.12.
A 69-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1947.11.17.
A 69-es villamosok Batthyány tér – budai Dunapart – Bem József tér – Mártírok útja (Margit körút) – Széll álmán (Moszkva) tér – Csörsz utca útvonalon közlekedett.
/Korábban az utolsó szakaszon 59A jelzésű villamos közlekedett./

1948.07.31.
A 69-es villamosjárat megszűnt.

1948.10.17.
Ismét közlekedett a 69-es villamos Batthyány tér és Csörsz utca között!

1951.
A 69-es villamosjárat megszűnt.

1953.04.01.
--- A 69-es villamos Rákospalota, Czabán Samu tér és Rákosszentmihály, Csömöri út között közlekedett. Menetideje 5,9 km-es útvonalon 28 perc volt.
--- A 69A jelzésű villamos Rákospalota., MÁV-telep és Rákosszentmihály, Csömöri út között közlekedett.
/A 69A jelzésű villamosjárat megszűnési időpontja ismeretlen./

1970.04.02.
A 69-es villamosjárat megszűnt.
/A vonal részben a 24Y jelzésű autóbusz pótolta./

1973.12.29.
A 69-es villamos Mexikói út és Újpalota, Erdőkerülő utca között közlekedett!

1980.11.30.
A 69É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/A 69É jelzésű éjszakai villamosjárat beindítási ideje ismeretlen. Megszűnése után 173É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

1997.03.11.
69A jelzéssel Mexikói út és Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) között közlekedett.

1997.09.30.
A 69A jelzésű villamos-betétjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (45)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.11 0 0 219
A 67-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1997):

1920-as évek végén
A 67-es villamosok Baross tér – Thököly út – Mexikói út – Erzsébet királyné útja útvonalon közlekedtek.

1944.12.
A 67-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.06.07.
A 67-es villamosok Felszabadulás tér (Ferenciek tere) – Rákóczi út – Mexikói út – Erzsébet királyné útja – Öv utca útvonalon közlekedtek.

1946.12.11.
Elindult a 67A jelzésű villamos is Baross tér – Mexikói út – Öv utca útvonalon.

1947.09.14.
A 67-es és a 67A jelzésű villamosok Rákospalota, MÁV-telepig (Mézeskalács térig) közlekedtek.

1948.04.11.
A 67A jelzésű villamosok ismét Baross tér és Öv utca között közlekedtek.

1949.02.01.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Március 15-e tér között közlekedtek.

1954.10.25.
A 67A jelzésű villamosok Thököly út és Öv utca között közlekedtek.
/Megszűnésének időpontja ismeretlen./

1960.07.08.
A 67-es villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – Rákospalota, MÁV-telep és Felszabadulás tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.

1963.02.13.
A 67-es villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.

1963.11.07.
A 67-es villamosok ismét Rákospalota, MÁV-telep és Felszabadulás tér (Ferenciek tere között közlekedtek.

1965.10.20.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep – Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Szarvas tér útvonalon közlekedtek.

?
A 67A jelzésű villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Keleti pályaudvar között közlekedtek.

1972.12.23.
A 67-es villamosok Rákospalota, MÁV-telep és Keleti pályaudvar között közlekedtek.

1997.03.10.
A 67-es villamosjárat – a Mexikói úti villamos-pálya rossz műszaki állapota miatt – megszűnt.
/Pótlására 67V jelzéssel villamos-pótlójárat közlekedett, illetve a vonal egyik szakaszán 69A jelzésű villamos pótolta./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (214)
SpM Creative Commons License 2004.01.11 0 0 218
Az M1/M7-es autópálya építése miatt megszünt a Bp-Budaörs-Törökbálint HÉV illetve villamosvonal.
Megtakarították az autópálya többszöri keresztezéséhez szükséges mütárgyak megépitését.

A forgalmat többek között a 40-es (Körtér-Budaörs) 87-es (Kosztolányi Dezsö tér-Kamaraerdö) 88-as (Budaörs-Törökbálint) és 72-es autóbuszok (Kosztolányi Dezsö tér-Törökbálint) vették át.

A Budaörs MÁV állomás alatti villamos-aluljárót közúti aluljáróvá építették át, ezzel megoldva a 10 percen túl is zárva tartható sorompóval biztosított vasúti átkelök (az állomásépület Törökbálint felöli oldalán, de az állomás Repülötér felöli végén lévö sorompó is gyakran le volt engedve), azonban megpecsételve a villamosvonal sorsát. A villamosvonal megszüntetése volt az ára a sorompónál való várakozás megszüntetésének.

A budaörsi lakótelep megépitése óta nagyon hiányzik egy gyorsvasút. Most már, az épülö metróvonalra tekintettel az Etele térig kellene kiépíteni.

Előzmény: ARIBOY (215)
Hamster Creative Commons License 2004.01.11 0 0 217
Akad:
Kattints ide!
Előzmény: ICPX (216)
ICPX Creative Commons License 2004.01.11 0 0 216
Tudomasom szerint a Nagykorosi uton jart meg anno villamos. Vannak errol a korrol meg vkinek fenykepei?
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.09 0 0 215
Kedves UV pót!

Valóban,Hamster weboldala szerint is 1977.Július 1.ig járt a 41-es villamos Budaörs,MÁV állomásig!
Üdv!

Előzmény: UV pót (212)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.09 0 0 214
Kedves BPO-700!

Köszi a 19-es valamint a 41-es villamos közlekedés történetét!
A 67-es illetve a 69-es villamosok közlekedés története is érdekelne!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (208)
STommy Creative Commons License 2004.01.09 0 0 213
Üdv mindenkinek a topicon!

Ritkán van időm írni, de ez egy érdekes téma, s szeretnnék hozzáfűzni ezt-azt a hidak sérülésével, újjáépítésével kapcsolatban.

1944-45 -ben az összes Duna-híd megsemmisült (a Margit híd pesti ívei a délutáni csúcsfogalom közepén, villamos áthaladása közben; a Lánchíd 45. I. 18-án, utolsóként)

Buda február 13-án, szabadult fel; s a szovjet hadsereget a hidak pusztulása 1 (!) nappal hátráltatta: ennyi idő alatt készült el a Csepel-szigeten pontonhídjuk.
Két pontonhíd volt a városon belül: a Margit híd alatt ("Manci") és a Márc. 15. térnél ("Böske").
A Ferenc József híd csak kevéssé sérült meg (szerencsére a németek nem értették statikáját), a közepén állítólag át lehetett ugrani. A hiányzó részt III. 17-ére kipótolták, a forgalom megindult. A Horthy M. (Petőfi) hidat is ideiglenesen hasznáhatóvá tették (Ápr. 1-től nem tudom, meddig)

A téli jézajlás miatt azonban a pontonhidakat le kellett zárni, és a Ferenc József hidat is dec. 22-től jan. 5-ig. Január 15-re azonban már elkészült (részben a roncsokból) a Kossuth-híd, 3 nap múlva már buszok is jártak rajta.
Nem sokkal később a Ferenc József hidat ismét lezárták, hogy véglegesen kijavítsák. 1946. auguszus 20-án adták át, ez készült el elsőként a régi állandó hidak közül, s ezen mehetett először át villamos (48, 49, 63). (Nem sokkal később kapta meg mai nevét.)

A Margit híd 1947. szept. 16-án nyílt meg, de villamos csak egyvágányon ingázott rajta. Véglegesen csak '48 aug. 1-jén nyílt meg.

Így talán érthetőbb, hogy ekkoriban mit mikor szüneteltettek, indítottak, vágtak ketté, stb.

UV pót Creative Commons License 2004.01.09 0 0 212
Üdv!

Én úgy tudom, a 41-es 1977 nyarától (június?) közlekedik csak Kamaraerdőig.

UVP

Előzmény: BPO-700 (209)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.09 0 0 211
"1964.11.21.
A 41-es villamos Zugló, Rákospatak – Erzsébet híd – Moszkva tér útvonalon közlekedtek."

Helyesebben:

1964.11.21.
A 44-es villamos Zugló, Rákospatak – Erzsébet híd – Moszkva tér útvonalon közlekedtek."

A hibáért elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (210)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.09 0 0 210
A 44-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG (1995):

1912.
A 44-es villamosok Őrház utca és Újköztemető között közlekedett.
/A villamosok csak kegyeleti napokon közlekedtek./

1914.
A 44-es villamosjárat megszűnt.

1918.11.
A 44-es villamosok Népliget – Orczy út – Baross utca – Astoria – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek.

1919.01.08.
A 44-es villamos közlekedése megszűnt.

1921.10.24.
A 44-es villamosok ismét Népliget – Erzsébet híd – Hadnagy utca útvonalon közlekedtek.

1924.
A 44-es villamosok Népliget – Erzsébet híd – Szépilona útvonalon közlekedtek.

1926.07.12.
A 44-es villamosok Állatkert – Erzsébet híd – Szépilona útvonalon közlekedtek.

1944.
A 44-es villamosok (a II. világháborúban, az esti légi riadó ideje alatt) Állatkert és Keleti pályaudvar között közlekedett.

1944.09.27.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es villamosok Bosnyák tér – Erzsébet híd – Szépilona között közlekedett;
--- A 44A jelzésű villamos Széll Kálmán (Moszkva) tér és Szépilona között közlekedett.

1944.12.24.
A 44-es és a 44A jelzésű villamosjáratok – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.05.21.
A 44-es villamosok Bosnyák tér és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedtek.

1946.12.09.
A 44A jelzésű villamos Bosnyák tér és Keleti pályaudvar között közlekedett.

1949.
A 44-es villamosok Bosnyák tér és Március 15-e tér között közlekedtek.

1951.05.15.
A 44É jelzésű éjszakai villamosjárat Bosnyák tér és Március 15-e tér között közlekedett.

1956.04.16.
A 44-es villamosok Rákospatak utca és Március 15-e tér között közlekedtek.

1960.07.08.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es villamosok – az Erzsébet híd újjáépítése miatt – ismét Felszabadulás térig (Ferenciek tere) közlekedtek;
--- A 44A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1963.02.13.
A 44-es villamosok – az Astoria gyalogos aluljáró építése miatt – csak a Síp utcáig közlekedtek.

1963.11.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es villamosok Zugló, Rákospatak és Felszabadulás tér (Ferenciek tere között közlekedtek;
--- A 44A jelzésű villamosok Keleti pályaudvar és Felszabadulás tér (Ferenciek tere között közlekedtek.
/A 44A jelzésű villamosok vonalán korábban 45-ös villamos közlekedett./

1964.11.21.
A 41-es villamos Zugló, Rákospatak – Erzsébet híd – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.

1960-asévek második felében
A 44A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1970.04.02.
A 44A jelzésű villamosjárat Zugló, Rákospatak és Keleti pályaudvar között közlekedett.

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es villamosok Zugló, Rákospatak és Keleti pályaudvar között közlekedett;
--- A 44A jelzésű villamosjárat megszűnt;
--- A 44É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.

1995.12.24.
A 44-es villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (135)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.09 0 0 209
A 41-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

1910.01.15.
A 41-es villamos Hűvösvölgy – Margit híd – Kiskörút – Ferenc József híd – Hűvösvölgy útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 39-es villamos közlekedett./

1918. ősze
A 39/41 jelzésű körjáratú villamos megszűnt.
/Pótlására a 83-as villamos közlekedett./

1920-as évek végén
A 41-es villamos Horthy Miklós út és Sósfürdő között közlekedett, ingajáratban.

1944.109.26.
A 41-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1955.09.26.
A 41-es villamosok Kispest, Határ út – Ady Endre utca – Hoffhert Albert utca útvonalon közlekedtek.

1956.
A 41-es villamosjárat megszűnt.

1963.01.01.
A 41-es villamosok – a törökbálinti BHÉV megszűntetése miatt – Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között közlekedett.

1972.12.31.
A 41-es villamosok Budafok, Forgalmi telep és Budaörs, MÁV-állomás között közlekedtek.

1983.
A 41-es villamosok csak Kamaraerdőig közlekedtek.

1993.
A 41-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Kamaraerdő között közlekedtek.

2003.11.01.
A 41-es villamosok Batthyány tér és Kamaraerdő között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (113)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.09 0 0 208
A 19-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1908-TÓL NAPJAINKIG:

1908.
Elindult a BKVT (Budapesti Közúti Vaspálya Társaság) Állatkert – Rákóczi út – Eskü tér útvonalon közlekedő villamosjárata.

1910.
A vonal 19-es jelzést kapott.

1914.
A 19-es villamosok Múzeum körúton és a Ferenc József (Szabadság) hídon át a Kelenföldi pályaudvarig közlekedtek.

1930.09.16.
A 19-es villamosok Állatkerttől csak a Kossuth Lajos utcáig közlekedtek, mert a Rákóczi útról a Múzeum körútra kanyarodó villamosok a közúti forgalmat lassították.

1932.07.18.
A 19-es villamosok immár Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1944.12.24.
A 19-es villamosjárat – Budapest ostroma miatt – megszűnt.

1945.06.24.
A 19-es villamosok Zsigmond tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1946.01.18.
A 19-es villamosok – a Kossuth híd megnyitása után – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1946.08.19.
A 19-es villamosjárat – az újjáépült Szabadság híd megnyitása után – megszűnt.

1964.11.21.
A 19-es villamos ismét Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1972.12.31.
A 19-es villamosok – a Rákóczi úti villamosforgalom megszűntetése miatt – Batthyány tér és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (207)
ARIBOY Creative Commons License 2004.01.07 0 0 207
Kedves BPO-700!

A 19-es villamos közlekedés történetét leirhatod,ha van infód róla!
ARIBOY

ARIBOY Creative Commons License 2004.01.07 0 0 206
Kedves BPO-700!

Köszi az infót a 41-es buszról!
A bkae.hu weblap szerint a Gyors 41E ,Gyors 41-re 1991-ben módosult.

Előzmény: BPO-700 (198)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 205
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Autóbuszok:
/A történetekben a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók! (Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

Az 1-es (20); a 2-es (47); az 5-ös (106); a 8-as (107);
a 12-es (133); a 14-es (138);
a 20-as (166); a 25-ös (121);
a 30-as (73); a 31-es (7); a 33-as (136); a 39-es (42);
a 40-es (53); a 41-es (198); a 43-as (70); a 44-es (148); a 47-es (200); a 48-as (202);
az 52-es (36); az 54-es (33); az 55-ös (104);
a 63-as (197); a 69-es (59);
a 73-as (9); a 77-es (43);
a 86-os (204);
a 93-as (199); a 99-es (79).

Villamosok és trolibuszok:
/A történetekben a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók! (Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

Az 1-es (96); a 7-es (22);
a 11-es (23); a 16-os (27); a 17-es (38);
a 21-es (29); a 22-es (109);
a 32-es (110); a 34-es (112); a 39-es (113);
a 43-as (132); a 45-ös (135); az 57-es (114); az 58-as (30);
a 81-es (146); a 85-ös (201).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (149)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 204
A 86-OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1966-TÓL NAPJAINKIG:

1966.
A 86-os autóbuszok Óbuda, Miklós utca és Kosztolányi Dezső tér között közlekedett.

1970.05.03.
Elindult a gyorsjárat is 186-os jelzéssel Óbuda, Miklós utca és Kosztolányi Dezső tér között.

1977.01.01.
A 186-os gyorsjárat viszonylatjelzése 86gy jelzésre módosult.

1982.07.13.
186-os jelzéssel Békásmegyer, HÉV-állomás (Csobánka tér) és Pince köz között közlekedett az autóbusz.
/A 186-os autóbusz útvonala nem tartozott az alapban közlekedett 86-os autóbusz útvonalához!/

1982.10.26.
A 86-os és a 86gy autóbuszok Óbuda, Bogdáni úti új autóbusz-végállomásról indultak Kosztolányi Dezső tér felé.

1995.06.11.
A 86gy autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 203
A 94-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1960-AS ÉVEK KÖZEPÉTŐL NAPJAINKIG:

1960-as évek közepe
A 94-es autóbuszok Pestszentimre és Gyál között közlekedtek.
/Korábban ezen a szakaszon 54-es autóbuszok közlekedtek./

1983.07.11.
194-es jelzéssel Kispest, Határ út és Közdűlő utca között közlekedtek.
/Az autóbusz az 51-es villamos pótlására indult be./

1989.
A 194-es autóbuszok Kispest, Határ úttól már Sallai Imre (Gloriett) lakótelepig közlekedtek.

***
2003.09.01.
Gloriett-busz elnevezéssel (a 194-es busz gyorsjárataként) Kispest, Határ út – Nagykörösi út – Gloriett lakótelep útvonalon közlekedett.

2004.01.05.
A Gloriett-busz érinti a pestszenterzsébeti Tesco áruházat is.
***

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (33)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 202
A 48-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

1949.05.02.
A 48-as autóbuszok Kispest, Kossuth Lajos tér – wekerletelep – Pesterzsébet – Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér útvonalon közlekedtek.

1965.
A 48-as autóbuszok útvonalát Királymajorig (Határ út) hosszabbították meg.

1980.03.30.
A 48-as autóbuszok Kőbánya_Kispest, MÁV-állomás és Csepel, Határ út között közlekedtek.

1985.11.22.
A 48-as autóbuszok – az M5-ös Autópálya bevezető szakaszának átadása miatt – Mártírok útja – Határ út – Zalaegerszegi út útvonalon közlekedtek.

1991.06.03.
48A jelzéssel Csepel, Szent Imre tér és Csepel, Határ út között közlekedett az autóbusz.

*** Sajnos a 148-as autóbusz közlekedéséről (Pesterzsébet, Határ út /Gubacsi út/ – Csepel, Határ út) nincsenek adataim. ***

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 201
A 85-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

A budapesti tömegközlekedésben 85-ös jelzéssel villamos nem közlekedett.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 200
A 47-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.11.08.
A 47-es autóbuszok Bosnyák tér – Nagy Lajos király útja – Füredi utca – Rákosi út – Árpádföld útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 201-es jelzéssel közlekedtek./

1949.06.20.
A 47-es autóbuszjárat – kevés utas igénybevétel miatt – megszűnt.

1950.07.24.
A 47-es autóbuszok Újpest, városnegyed és Külső Váci úti ipartelep (Egyesült Izzó) között közlekedtek.

1950.10.21.
A 47-es autóbuszok Hubay Jenő tér és Váci út között közlekedtek.

1950-es évek második felében
A 47-es autóbuszok immár Rákospalota, Kozák térről indultak Váci út felé.

1959.07.13.
A 47-es járatot átszervezték gyorsjárattá és új betétjárat közlekedett:
--- 147-es gyors jelzéssel Rákospalota, Kozák tér és Újpest, Egyesült Izzó között;
--- 147A jelzésű gyorsjárat Rákospalota, Sződliget utca és Újpest, Egyesült Izzó között.

?
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 147-es gyorsjáratot vissza minősítették alapjárattá (47) és Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek;
--- A 147A jelzésű gyorsjáratot 47A (betét, de nem gyorsjáratú) jelzésre módosították és szintén Újpest, Szilágyi utcától közlekedtek.
/Figyelem! A 47-es autóbuszok Megyeri út – Váci út – Fóti utca körforgalomban, míg a 47A autóbusz csak Fóti út – Váci út útvonalon (Megyeri utat nem érintve) közlekedtek!/

1971.02.11.
A 47-es és a 47A jelzésű autóbuszok az Újpest, Szilágyi utcában az új középperonos végállomásról indultak.

?
A 47A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1981.02.02.
A 147-es autóbuszok Újpest, István tér és Megyer, Január 10. tér között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 8-as villamosok közlekedtek./

1990.12.11.
A 147-es autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Megyeri út között közlekedtek, Baross utcán át.

1991.09.01.
A 147-es autóbuszok …Fóti út – Fiumei út – Juliánus barát (Hám Kálmán) utca – Megyeri út… útvonalon közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 199
A 93-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1960-TÓL NAPJAINKIG:

1960.05.18.
Ezen a napon két új járat indult el 93-as és 193-as gyors jelzéssel Vörösmarty tér és Ferihegyi repülőtér között.

1970-es évek elején
A 93-as és a 193-as gyorsautóbuszok Nagyvárad tér és Ferihegy között közlekedtek.

1975.08.05.
93Y jelzéssel Pestlőrinc, Béke tér és Pestimre, Vasút utca között közlekedtek.
/Korábban ezen a vonalon 40-es villamosok közlekedtek./

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
93Y => 193;
193-as gyors => 93gy.

1980.03.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 93-as autóbuszok Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás – Üllői út – Ferihegy útvonalon;
--- A 93gy autóbuszok Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás – Gyömrői út – Ferihegy útvonalon közlekedtek.

1984.03.19.
A 93gy autóbuszok Ferihegy, „D” portáig közlekedtek.

1985.11.01.
A 93gy autóbuszok Ferihegyi repülőtér 2-es Termináljáig közlekedtek.

1994.01.03.
193A jelzéssel Pestszentimre, Városközpont és Pestszentlőrinc, Szinyei Merse Pál utca között közlekedtek.
/Az autóbuszok nem érintik a 193-as Üllői úti szakaszát./

1997.12.31.
193É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Pestszentimre, Városközpont és Pestszentlőrinc, Béke tér között.
/A 193É jelzésű járat csak szilveszter éjszakáján közlekedett!/

1998.12.01.
Az alábbi forgalmi-változás történt:
--- 193gy jelzéssel Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás és Pestszentlőrinc, Mednyánszky utca között közlekedett;
--- A 193A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

2000.08.08.
A 93gy autóbuszjárat viszonylatjelzése REPTÉR-BUSZ nevet kapott, mely BKV+ szolgáltatást nyújt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 198
A 41-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.10.31.
A 41-es autóbuszok Zalka Máté (Liget) tér – Szlávy utca – Kada utca – Sírkert utca – Újköztemető útvonalon közlekedtek.

1949.06.20.
A 41-es autóbuszjárat megszűnt.

1950.06.05.
A 41-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Kelenvölgy, Duránci utca között közlekedtek.

1969.12.01.
Az Őrmezői lakótelep jobb közlekedésének megteremtése miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányi Dezső tér – Őrmezői lakótelep – Kelenvölgy, Duránci utca; míg
--- A 41Y jelzésű autóbuszok Kelenföldi pályaudvar és Andor utca útvonalon közlekedtek.

1975.03.17.
141E jelzéssel expresszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep (Neszmélyi utca) között.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változás történt:
41Y => 141;
141E => 41E.

1990.09.01.
A 41E jelzésű expresszjárat viszonylatjelzése 41gy jelzésre módosult.

1992.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 41-es autóbuszok Kosztolányin Dezső tér és Budafok, Vincellér utca között közlekedtek, Kelenvölgy érintésével.
/Ezen az útvonalon korábban 172-es autóbuszok közlekedtek./
--- A 141-es autóbuszok Kelenföldi pályaudvartól szintén Kelenvölgyön át Mustár utcáig közlekedtek.

1997.12.31.
41É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kosztolányi Dezső tér és Őrmezői lakótelep, Neszmélyi utca között.
/A 41É jelzésű járat csak szilveszter éjszakáján közlekedett!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!