Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elvis presley Creative Commons License 2002.10.21 0 0 1989
Hopp! Az uccsót elb>#&tam:

najó

Előzmény: elvis presley (1988)
elvis presley Creative Commons License 2002.10.21 0 0 1988
Halihó emberek! Köszi a lelkes segitséget, egyesével:

bogar69: szerintem ez nemis matt. De azért kösz!

Pityubá: azt megköszönném!

JoPi: huhh... mikor ilyesmiket olvasok, mindig elszomorodok a saját tudatlanságomon. Azért kösz a segitséget, majd megprobálok kihozni belöle valamit!

Na. Közbe találtam néhány mattfeketét, ime:

ottegy a háttérbe

ennek nincs lököje

a href="http://kep.tar.hu/tikiman/images/pic1422489.jpg">najó

De még mindig nem láttam, hogy egy "normális" bogár hogy néz ki mattfeketén. Mindegy.

Száz!

EP

jopi Creative Commons License 2002.10.21 0 0 1987
Hello EP!

Ha mégsem a mexakító lenne. A karbi beállítása függ a karbi típusától. Assezm 28PICT-től 30PICT-2 ig a fojtószelep állításával lehet az alapjáratot belőni. Az ettől ujabbaknál a fojtószelepet nem kell buzerálni, hanem a BYPASS csavarral lehet belőni a fordulatszámot...

Ez a karbi bal oldalán (menetirány szerinti) található, süllyesztett nagy hornyos csavar (kb középtájon a talp fölött). Van egy kisebb is, de az az alapjárati CO-beállításához szolgál. Azaz a benya-levegő összetételét szabályozza, nem pedig a beáramlási mennyiségét. Ehhez a kisebbhez nem kell hozzányúlni, csak ha van CO-mérő készüléked. Nomeg ha nagyon szar vmiért az alapjárat, akkor esetleg.

BYPASS-csavar becsavarásával alapjárati fordszám csökkenést, kicsavarással növekedést érhetünk el. A kisebb CO-csavarral ez nem igaz egészen, mert vmikor ha túl sok benyát adunk hozzá ezzel, akkor fulladhat is a motor, nomeg túl sokat zabál. Általában a teljesen becsavart állapottól kb 2 fordulatnyira kicsavarva van valahol a megfelelő állapot. Itt kb. +-1/4-ed fordulat. A becsavarást lehetőleg minél kevesebbszer végezzük, NAGY ÓVATOSSÁGGAL. Ha nagyon erősen csavarjuk be, akkor ezzel tágíthatjuk a járatot és akkor soha sem lehet majd jól beállítani a karbit normálisan..:(( Mint az én régim esetén vmi LAMER szerelő miatt... Ezért kellett most új karbira beruháznom.

Ezeknél az újabb karbiknál a fojtószelep-állító csavarnak nem szabad hozzáérnie a fogazott tárcsához, amikor már meleg a motor. Ha hozzáér akkor lehet, pont olyan helyzetben, hogy az a motor lefulladását okozza (átmeneti tartomány, csökkent depresszió).

A gyakorlat azt mutatja, - bemelegített motor melett - , hogy a fojtószelep állítót kicsavarod hogy ne érjen hozzá a fogazott tárcsához, ha nem így lenne. Majd a nagyobb csavarral emeled kicsit a fordszámot kicsavarással. Ekkor a kisebb csavart betekered lassan, amíg nem esik kb. 50 1/min-nel a fordszám. Utána a naggyal a kívánt 850-900-as alapjáratot belőjük.

Én javaslom a karbid teljes kipucolását (karbitisztító spray, sűrített levegő), ill. ellenőrzését. Mozgasd meg a fojtószelep tengelyét radiális irányba. Itt nem lehet szemmel látható hézag. Ha mozog, nagy a játék, akkor fals levegőt szívhat, és emiatt is lehet a lefulladás. Ilyenkor a fojtószelep kikopott tenegyle mellett szívhat be plusz levegőt, ami az alapjárati keverék "benzinszegényedését" eredményezheti!!!
Mindig új tömítéssel szereld fel a karbit és össze is. Az úszóház tetejére is újat! Felszerelt karbi esetén ez a kopás úgy ellenőrizhető, hogy a fojtószelep tengelyét járó motor mellett beolajozzuk (olajat cseppentünk) ha ekkor az alapjárati fordszám jelentősen megemelkedik kb 100-zal, akkor elég gázos az állapota!!!

Amúgy a nem megfelelő benyaszint az úszóházban is okozhat ilyet! A gyári értéket most így fejből nem tudom...:(((

Ennyi!

Jó bogarazást: JoPi

Előzmény: elvis presley (1976)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.19 0 0 1986
Nem tudok olvasni :)))
Előzmény: AZS (1985)
AZS Creative Commons License 2002.10.19 0 0 1985
Mongyuk szemléld meg az oldal alján "Az oldalt szerkeszti:..." kezdetű sort ;-)
Előzmény: Pityubácsi (1984)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1984
Mé?
Esztet te csinálod? :-O
Előzmény: AZS (1983)
AZS Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1983
Ezt az oldalt mintha már láttam volna valahol... :-)))

Apropó: szabad ám küldözgetni király linkeket, meg saját bogaras oldalak címét, van rá esély, hogy kiteszem.

Előzmény: Pityubácsi (1982)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1982
Akkor itt a linkelés tudománya:
(a href="http://vwbogar.lap.hu")ha ide kattintasz, akkor lesz valami (/a)
a zárójelek helyére tegyél kisebb nagyobb jelet <> és ennyi

ez élőben:
ha ide kattintasz, akkor lesz valami

Előzmény: bogar69 (1980)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1981
A matt fekete bogi benne van vmelyik VW depóban, ha unatkozom, akkor beszkennelem, oszt felteszem
Előzmény: elvis presley (1978)
bogar69 Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1980
bocs de a belinkelés még nem megy igy :

http://www.thegermanfolks.com/images/bugs/full/updates/1/ErlyBlkBug.jpg

http://www.thegermanfolks.com/images/bugs/full/updates/1/BlkBugAlloys.jpg

http://www.thegermanfolks.com/images/bugs/full/updates/1/f4.jpg

és ha az oldal linkje érdekel akkor:
http://www.thegermanfolks.com/main_frame.htm

elvis presley Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1979
Viszont találtam egy ilyet:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Na?

Előzmény: elvis presley (1978)
elvis presley Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1978
Aha. Ezt amegszekitósdit már bogar69 is mondta, akkor csak van benne valami! Majd szerelöbá megcsinálja, nekem kicsit magas volt. :)
Azér kzs mindent!

Ja! MINDENKI PLEASE! Ha van valakinek képe MATT FEKETE bogárrol, lécci jelezze má! Végigturtam a netet, de nem sikerült kielégitenem... a kiváncsiságomat. KZS!

EP

Előzmény: Pityubácsi (1977)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1977
Elvis él!

Havonta utánállítás hejett talán egy mexakító csere?
Nekem ez rendberakta az alapjárást.

Lekapod a +szakítófedelet, leszeded az elosztópipát, majd addíg forgatod a motort, amíg a gyújtáselosztó tengelye legnagyobbra szétnyittya a megszakítót, ekkor 1 db csavarhúzó segítségével az alaplapról lecsavarozod a +szakítót, visszateszed az újat, és egy hézagmérő (vagy kártyanaptár) segíccségével beállítod a megszakító két fele (üllő és kalapács a becsületes neve) közötti távolságot, majd visszatekered a csavart, mint az állat. Figyelj, mert a csavarhúzózás közben szeret a hézag megváltozni!
Elsőre nekem ez kb 1 óra volt, de most már 10 perc a szintidőm :-))
Vagy ha ezt nem akarod végigjáccani, akkor elviszed egy szerelőhöz, aki kb 500 pénzért ezt eljátssza. (a megszakító meg 700 pénz körül van).
Remélem sikerül a műtét. :-))
Üdv: Pityubácsi

Előzmény: elvis presley (1976)
elvis presley Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1976
Jövök énis panaszkodni! Háj!

Lefulladós problémám szeretném multidöbe tenni, a ti segitségetekkel. Kérdés: van-e olyan, hogy az alapjárat elmászik, és havonta után kell állitani? Hideg-meleg motor, rövid-hosszu táv mindegy, ha nem tartom magasabban az alapjáratot, ugy 10-15 mp alatt lefullad. Ha belemerjek piszkálni, alapjáratot házilag hogy kel állitani? Máhogy mit meddig, mire figyeljek, mit hallgassak ilyesmi.

Jamégegy: olajszintet min-röl, max-ra kábé hány deci olaj?

Közs. Csák!

EP

Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1975
Háj bogár69!
Én már kipucoltam a karbit, de nem segített :-(((
Most a gyújtás jön.
Örülök, hogy neked f@sza lett a bogid :-)))

Viszont csodálkozom: látszatra úgy 13-14 lityit ehet a bogim, de a zöldkártyán meg csípőből átment. És Q jó értékekkel.
Ha nem fárasztok senkit, akkor ideírom az adatokat. Ha fárasztok, akkor is:
Zárojelben a gyári adat

Alapjárat:
CO% 0,73 (4,5)
CH 690 (800)
emelt fordulatszám
CO% 0,44 (4,5)
CH 154 (1000)

Hogy van ez?

Hétvégén sütni fog a nap, irány bogarazni
Na, legyetek rosszak!
Üdv: Pityubácsi

Előzmény: bogar69 (1974)
bogar69 Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1974
anno írogattam problémámat a váltakozó teljesitményről
végigjártam pár szerelőt (a mondtak is sok mindent le is gomboltak jó sokat de semmi változás) ) és az utolsó a következőt tette
karbi kivéve alaposan kitisztitva
és láss csodát azóta megy gond nélkül mind a 4 henger tartja az alapjáratot hidegben is nem fullad le lámpánál és lendületes a motor + nem zabálja a benzint

eddig kb 100km mentem vele eddig jó igy ha valakinek hasonló gondja volt van annak ajánlom ezt a megoldást

más:
ha ez beválik akkor megúszom a motor generált
kb 200-300Eft
de ha nem viszem el ehez a szerelőhöz és ez a megoldás jó (beválik)akkor a másik kettő kiveszi a mocit szétszedi és mivel látja rajtam hogy autószerelésből sík hülye vagyok azt mond rá amit akar és ami neki jó nem?? és neki az a jó ha generáloz gyönge negyedmillióért............

persze ez csak akkor áll ha a karbitisztitás megoldja véglegesen hosszútávon a gondomat......
eddig ugy látszik igen mert 100km városi használat után is gondtalan (hátmég én!)

kérdés ti mit tesztek hasonló esetben? sorajárom a szerelőket amig valaki nem a balekot látja bennem??
mert ok ha rossz a fék látom érzem én is csapágy zúg ok hallom de, hogy mitől nem megy a motor az nekem passz
és lényegében ez a legköltségesebb rész...

ja bocs a hosszú kifejtésért!!
de ez a dolog kicsit (nagyon) zavar mostanában

ui: németből hivatalosan behozott motor gondolom használt ugy 80E ért (persze az is lehet hengerfejes stb stb)garanciával :ha nem jó nem veszem meg
nem jobban megéri mint horrribilis vagy mi összegű motor generál??

üdv

jopi Creative Commons License 2002.10.18 0 0 1973
Hello VW1966!

Szerintem olyan 50 km alatt nem fog jelentkezni olajfolyás! Majd kb 2000 km után fog kicsit nedvesedni az alja. Ez persze függ attól is nagyon, hogy milyen olajat raktok a motorba! Az alacsonyabb viszkozitású olaj hamarabb folyósodik, mind a "sűrűbb". Így a hígabb olaj megtalálja a kis lyukakat is.:) És mikor is keletkezik hígabb olaj akár a sűrűbből is? Hát amikor jól meghajtuk a járgányt több 100 km-en át és nem városon belül használjuk csak.

A VW 1200-1300-1500 Tanácsadó könyv írja: A bogár motor blokkjának előállítái technológiájára jellemző, hogy a magnézium-öntvényben mikrojáratok, hajszálcsatornák képzödhetnek, melyen a nagyon híg olaj kifolyhat. Ezért a könyv valahol úgy említi meg a motorblokk alsó felének olajosságát mint konstrukciós hiba, a bogármotor velejárója és nem ad okot az aggodalomra. Akkor van gáz ha csepeg nagyon (de akkor pl. szimering)! Akinek nem folyik, vszinű, hogy mákja van és nincsenek az említett járatok az öntvényében.;)

Érdekességként:
Aztán volt olyan 1300-as mociszéria ami a blokkösszefogó csavarok mentén "okádta" az olajat. Talán elfelejtették belerakni a tömítőgyűrűket? Spóroltak?:) Természetesen akkoriban a gyár visszarendelte ezeket a kocsikat, és kijavíttatta a hibát.;)

U.I.: Az én motromban most van kb. 7500 km és kicsit olajos az alja. NÉHA még el is csöppen a garázsban állva.

Üdv: JoPi

Előzmény: Kisa (1972)
Kisa Creative Commons License 2002.10.16 0 0 1972
Helló VW1966 !

Én válaszolok,mert én írtam :)
Természetesen nem nagy csoda,hogy száraz,de gondoltam,hogy kopott az a rész,és ha engedi az olajat az azonnal jelentkezik,legalább egy-két csepp formájában.Mivel ezelőtt ott olajos volt (sose mosták le előtte),de most nem az így alkatrészcsere nélkül "megjavult" :)

Kisa

Előzmény: vw1966 (1967)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.16 0 0 1971
A Csanády u.-ban szokott állni egy ilyen világoskék színű bogi.
Mindíííííg megcsodálom. :-)))
Boxoska Creative Commons License 2002.10.16 0 0 1970
Nekem is!!!
Előzmény: jopi (1969)
jopi Creative Commons License 2002.10.16 0 0 1969
Hello Yeolde!

A Gábor lnevezte "strandkorlát-kéknek"...:)
Eleinte kicsit rosszul esett, de ha jobban megnézzük...:)

Lényeg a lényeg: Nekem nagyon tetszik és ez a lényeg!

JoPi

Előzmény: Yeolde (1966)
jopi Creative Commons License 2002.10.16 0 0 1968
Hello pityubáá!

Neeeem. Én bal oldalt állok a két fiatal mögött(lány->PeTra és fiú->BoTie).:)) ("Fiatal mögött": Mintha milyen öreg lennék:). Az a magas szemüveges vigyorgós szakállas vagyok.:)))

Üdv: JoPi

Előzmény: Pityubácsi (1965)
vw1966 Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1967
Szia KIZS!

Összerakás óta mentem vele kb 50 Km-t és csont száraz.) ___> ez most nagy dolognak számít ?? Csak azért kérdem mert az én bogim mocija mindig is csont száraz volt amiota megvettem ja és természetesen van benne olaj és megfelelő mennyiségű bár kb 200km után fullra szétszedtem a kocsit a kasztnijavítás miatt 3éve de a moci alatt azóta sincs egy csepp olaj se és mikor mozogtam vele pl festőhöz lakatoshoz stb mindig pöccre indult és nem töltöttem még akksit se.
Most rakom össze!!
Segítséget szeretnék kérni kibillenthető oldalablak "B" oszlopon lévő zsanérját borító vajszín borítás kéne. Meg olyan vajszínű U-profil ami a kibillnethető oldalblaknál a kasztni peremén van. Előre is köszönöm mindenkinek!

Végül ajánlom mindeniknek a www.netbugs.de oldalt
Ide fel lehet rakni képet a kocsitokról!!

Yeolde Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1966
Na, az enyém is pont ilyen szinu volt, de az előző tulaj átfestette sotetkekre...

Lehet, hogy lekaparom :)))

Előzmény: jopi (1964)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1965
Hello!
Melyik vagy te? Ugye nem a Csubakka ott jobbra?
:-))))
Előzmény: jopi (1964)
jopi Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1964
Hello!


Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1963
Akkor jó :-))
Léci küldj egy telszámot mélben.
az itteni mélcímem nem kóser.
az igazi: npityu@freemail.hu
vagy én küldöm el neked. Hova mehet?
Üdv: Pityubácsi


Előzmény: Normogo (1962)
Normogo Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1962
Jövő héten hétfőtöl csütörtökig vagyok Pesten.
Előzmény: Pityubácsi (1961)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1961
Ajjajaj!
Kb vasárnapig nem érek rá egy kicsit sem :-(((
Ha legközelebb jársz erre, akkor írjál légyszi.
Akkor megejtehettyük a cserét.
Köszi: Pityubácsi
Előzmény: Normogo (1960)
Normogo Creative Commons License 2002.10.15 0 0 1960
Csütörtök estig Pesten vagyok. Az óra 140-ig mér, krómkeretes, cserélném 160-asra. Ha ne tudok szerezni 160-ast, akkor ezt teszem be a kocsiba. Ha van 160-asod, találkozhatnánk, írj emilt.
Előzmény: Pityubácsi (1938)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!