Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2007.06.28 0 0 4191
Egyenlőre eléggé jól haladnak, bár vannak problémák, de hol nem?

Még tényleg lehet belőle valami (sőt már most is van!) vasárnap du.-ra.
Előzmény: Tamasch (4188)
GyöBzs Creative Commons License 2007.06.28 0 0 4190

Pécs? Záhony?

(csak tippek)

Előzmény: Infós (4189)
Infós Creative Commons License 2007.06.28 0 0 4189

Nem tudjátok véletlenül, hogy melyik Magyarország legnagyobb, váltózárkulcsos szolgálati helye?

Lusta vagyok az Írást és a helyszínrajzokat egyenként összevetni, ahhoz sok van... :PP

Előre is köszönettel.

Tamasch Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4188

Komáromban nem viccelnek...

http://img1.tar.hu/engerth/size2/30879330.jpg

 

Hajigálják ki a régi jelzőket. Ács fele már a kezdő-térközjelzőket is elbontották.

 

Nem vigyáznak előbb-utóbb még elkészülnek vele. :)

 

D55 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4187

Úgy hallottam, hogy valami KA69-hez hasonló.

Én is úgy tudom :)

Előzmény: Törölt nick (4186)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4186
"Biztos, hogy nem Dominó? :SS"

Úgy hallottam, hogy valami KA69-hez hasonló.

"Egyébként Nagyicce olyan, ha jól emlékszem, a pultban fain kis izzófoglalatba beforrasztott LED-ek vannak. :) Úgy kell szerelni, mintha izzó lenne, de tulképp LED. :))

(Vagy ott nem is dominó kockák vannak? ^o)"

Ja van amelyikben izzó van, van amelyikben LED. Utóbbi kb. 6db kocka.
Előzmény: Infós (4184)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4185
Van bizony. Vörösmarty téren, ha jól emléxem, csak az Oktogonig látszik a vonal.
Előzmény: D55 (4183)
Infós Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4184

Biztos, hogy nem Dominó? :SS

Egyébként Nagyicce olyan, ha jól emlékszem, a pultban fain kis izzófoglalatba beforrasztott LED-ek vannak. :) Úgy kell szerelni, mintha izzó lenne, de tulképp LED. :))

(Vagy ott nem is dominó kockák vannak? ^o)

Előzmény: SÜNÖCSKe (4181)
D55 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4183

A Vörösmarty téren is van pult???

 

Tulajdonképpen csak a végállomásokra, meg az oktogoni vusszafogó vágánykacsolathot kell pult, a többi csak térköz, nem?

 

Az is igaz, hogy a térközjelzők szabványos állása vörös, nem tudom, mire jó ez így...

Előzmény: Törölt nick (4182)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4182
Sőt a Vörösmarty téri is az. ;-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (4181)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4181

A FAV Mexikói úti pultja például egészen biztosan LED-es, bár nem Domino, csak hasonlít rá.

Előzmény: Bálint23-24 (4180)
Bálint23-24 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4180
Sziasztok! Tud valaki LED-es domino-pultot? Vagy más bizt.bert amiben a pult LED-ekkel van megoldva? Köszi a válaszokat!
Infós Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4179

"Egyébként a két áramszedős villamosokra másik megoldás, hogy a vezetéken lévő érzékelő egy számlálót működtet és akkor lesz szabad a szakasz, ha annyi áramszedő jött ki amennyi be is ment."

Sztem én is írtam ilyet pár nappal ezelőtt ebbe a topicba. :-)

Előzmény: CKD Kombinát (4169)
D55 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4178
Köszi!
Előzmény: korpi41 (4177)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4177

Összesen 4 féle központi váltóállítás van jelenleg a hálózaton:

 

- 3 fázisú klasszikus WSSB hajtómű (Bécsi út, Rákospalota, MÁV-telep)

- Elektromágneses állítású, húzórugód kulisszás csúcssínrögzítéssel (Batthyány tér, Budafoki elágazás, Moszkva tér 56-18 elosztó, Határ út 42-52 vá, Mexikói út)

- HANNING&KAHL HW60, elektromágneses, Ph rendszerű kitérőkhöz (Szent Gellért tér, Mester utca nagykörúti kiág, Moszkva tér 4-6 fordító, Csóka utca)

- HANNING&KAHL HWE, ez hidraulikus, bebetonozott talpfás kitérőkhöz (Szent János kórház, Savoya elágazás, Moszkva tér 59,61-18 elosztó)

 

A sebesség kérdéséhez:

A jelenlegi utasítás azt mondja, hogy vágányutas biztosítás által lezárt váltón lehet sebességcsökkentés nélkül közlekedni. Ez egy helyen van, jelesül a Bécsi út-Vörösvári út végállomás kezelési körzete. Ezzel a jelen kérdése tisztázva.

 

A jövő az én véleményem szerint: a 2-es váltóállítási mód gyakorlatilag nem biztosít megfelelő csúcssínrögzítést. A benne lévő nyomórugó egy darabig bírja, aztán eltörik (nyilván sok-sok tényező befolyásolja, hogy ez mikor következik be). Ekkor a végállás biztosítása teljesen megszűnik. Az ilyen rendszerű váltókon a 10km/h-s korlátozást mindenképp indokoltnak tartom. Ha jól tudom, akkor a HANNING hajtóműre 30 vagy 40 km/h sebességig van külföldön! biztonságigazolás. Ezt honosítani kell (bár már lehet, hogy megtörtént), ezek után műszaki oldalról már nincs akadálya a nagyobb sebességnek. A határt én 30 km/h-nál húznám meg a túlzott dinamikus és zajterhelés miatt. Bár nyilván az emelt könyöksines BKV szempontjából "nagysugarú" kitérőkön egyenes irányban szívbaj nélkül 50. (Már csak két ilyen kitérő van a hálózaton: Szent Gellért téren a "Bútorváltó". Korábban a Nagykörúton az Aradi utcai visszafogó volt ilyen).

Előzmény: D55 (4176)
D55 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4176

Köszi!

 

A váltót pedig ugye általában nem villamos motor, hanem elekromágnes állítja át, ugye? Én jobbnak tartanám, ha a villamos mágnessel adna jelt a pályán található érzékelőnek, ami állítanám és lezárná a váltót, le is reteszelné és lehetne rajta menni 40-50-el.

Előzmény: korpi41 (4175)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4175

3 féle dolgot használnak a felsővezetéken: szánszerkezet, lazavezeték, HON kapcsoló. Ebből a két utóbbinak az áranszedő érzékelés a feladata, míg a szánszerkezetnek a váltóállítás. A szánhoz rendelt relé akkor kapcsol, ha az áramszedőn átfolyik legalább 50A, az utóbbi kettő pedig a felvet áramtól függetlenül mindig.

 

Általánosságban elmondható, hogy a szánszerkezet után mindig található egy lazavezeték vagy HON kapcsoló. Attól függetlenül, hogy a váltót állítottad vagy sem, ez utóbbi behozza a "reteszt". Ez nem mechanikus retesz, hanem az ismételt szánszerkezetről való állítás kizárása. Ezt egyébként a váltójelzőn egy sárga fénnyel jelzi vissza. A váltó utún olyan távolságra, hogy a vonalon általában közlekedő jármű is elhagyja a váltót fel van szerelve egy másik laza/HON, ez oldja a reteszt. Azokon a vonalkon ahol üzemszerűen közlekednek két áramszedővel a járművek (sőt sok más helyen is, de ezeknél kötelezően), úgy van kialakítva a rendszer, hogy az áramszedőket beszámolja.

 

Tehát kérdésedre a válasz. Első szedő állít, behozza a reteszt, tehát a hátsó már nem tud állítani, de azt is beszámolja, és amikor mindkettőt kiszámolta, a retesz felold.

Előzmény: D55 (4174)
D55 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4174
Akkor majdnam olyan, mint a váltóállító érzékelő? Egyébként hogy van ez ? Pl. a csatolt ICS-ken és a Combinón is két áramszedőnek fennt kell lennie. Ez egyikkel átállítja a váltót és lezárja. A hátsó viszont nem vált alá? Vagy nem lehet, mert le van zárva?
Előzmény: korpi41 (4173)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4173
"Mármint a Moszkva téren, ugye? :)"

Moszkva tér, Mester utca, Lágymányos, Móricz.

"Milyen az a HON kapcsoló?"

A pontos működési elvét nem ismerem, az áramszedőt érzékeli, egy kis fehlr doboz a felsővezetéken. A lazavezetéktől eltérően 60-70 km/h sebességig működik megbízhatóan.
Előzmény: D55 (4172)
D55 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4172

Induktív hurkos módszer található a Nagykörúton (a felújítás óta), illetve kb két héttel ezelőttig a Csóka utcánál.

Mármint a Moszkva téren, ugye? :)

 

Milyen az a HON kapcsoló?

Előzmény: korpi41 (4170)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4171
A minap rendesen meglepődtem a Csóka utcánál, hogy működik a bzt.ber...:):)
Előzmény: korpi41 (4170)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 4170
"Hűvösvölgyben valamilyen hurkok vannak a sínek között"

A sínszál oldalára szerelt nyúlásmérő bélyeg érzékeli a villamost.

Induktív hurkos módszer található a Nagykörúton (a felújítás óta), illetve kb két héttel ezelőttig a Csóka utcánál. Azt most kiszerelték, és normál HON kapcsolóval oldják meg a járműérzékelést, tekintvén, hogy a hurok az autókat is érzékelte, és ettől rendszeresen megkavarodott a rendszer.
Előzmény: CKD Kombinát (4169)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.25 0 0 4169
Hűvösvölgyben valamilyen hurkok vannak a sínek között, pontosan nem tudom hogy működik...
De legtöbbször sehogy:)

Egyébként a két áramszedős villamosokra másik megoldás, hogy a vezetéken lévő érzékelő egy számlálót működtet és akkor lesz szabad a szakasz, ha annyi áramszedő jött ki amennyi be is ment.
Előzmény: Infós (4166)
kerala Creative Commons License 2007.06.25 0 0 4168

Szia!

Holnap (26.-án) reggel 6 órakor kezdődik a komáromi Elektra átadása. Előre meghatározott ütemterv szerint kezdődik a váltóhajtóművek lecserélése. Ahol erre lehetőség volt, ott a még most működő hajtóművel szembe felszerelték az újat. Sajnos sok helyen erre egyszerűen fizikálisan nem volt hely, ezért nem lehetett felszerelni az újat. Itt sajnos az átadáskor kell a merevkeretet, és az új hajtóművet felszerelni.

Ahogy egy váltóra felkerült az új hajtómű, és a geometriai és erőméréseknek megfelelt, azt azonnal forgalomba helyezik, és utána már az Elektráról állítják.

Több jelzőt is csak átadáskor lehet felállítani, mert az új helyen takarta volna a régit. 

 

Előzmény: CKD Kombinát (4165)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 4167

Jaja. Be is számozták szépen az új tornyot is. XIV-es számot kapta.

 

A hajtóműveket azokra a váltókra szerelték fel, ahova tudták, de ott sincsen kapcsolat az állítórúd és a hajtómű között, mivel a másik oldalon rajta van az echte hajtómű, amivel ténylegesen állítják. Az üzembe helyezés alatt fogják szép sorban az összes váltóról a régit le- az újat meg bekötni.

 

A képeket majd küldöm az érdeklődöknek, csak még be kell forgatni meg átnevezni. Legalább két hét. Türelem.

Előzmény: CKD Kombinát (4165)
Infós Creative Commons License 2007.06.25 0 0 4166

13 kHz-es szig. sin?

Hűvösvölgyben milyen foglaltságérzékelés van?

Előzmény: CKD Kombinát (4162)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.24 0 0 4165
Az Elekrát akkor már az új "toronyból" nyomják?

Egyébként még a héten láttam, hogy nem volt mindegyik váltón lecserélve az állítómű. Ez nem szükséges az új bizt.ber.-hez?

És ha nem pofátlanság szeretnék én is egy-két képet kérni a komáromi VES-ről, hogy maradjon valami emlékbe. Előre is köszönöm.
Előzmény: korpi41 (4147)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.24 0 0 4164
Off
Igen, köszönöm szépen.
Pár napig nem voltam netközelben, ezért nem jeleztem még vissza.
Előzmény: Törölt nick (4163)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.24 0 0 4163
OFF

CKD Kombinát megkaptad a mailemet a Kelenföldes képekkel?

ON
Előzmény: CKD Kombinát (4162)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.24 0 0 4162
Villamosnál a szig.sínre két példa van:
Mézeskalács téri és a Bécsi úti végállomás. Itt valami Integrás cuccokból felépülő biztosítóberendezés van.
S ami nekem külön tetszik, hogyha jó lenne a pálya, akkor akár 50-el is át lehetne menni egyenes irányba a váltókon:)
Előzmény: Infós (4131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!