Köszi Osram !
Még két kérdésem lenne:
1. A hagyományos (nem halogén, hanem kerek búrás) izzóban nincs sárga fényű ?
2. Ha a meglevő foglalatba halogént rakok (amint írtad is) az nem fogja a foncsort bántani, égetni ?
Ja, és gondolom ebben létezik sárga fényű is.
Citroen 2CV....Hmmm.Baba kis autó örülök,hogy segíhetek------Lássuk csak.....
Ebbewn az izzócsaládban már nem érkeznek,vagyis nem léteznek emeltfényű izzók,az egyetlen javulást az ugyan ilyen foglalatú halgéntől várhatod,ami ugyanúgy 45/40-es de a halogén előnyös túlajdonságaitól mintegy 20% több fényt kapsz+hosszabb élettartamot.
A másik módszer átalakítod a foglalat részt így lehetővé válik a H4-es izzó installja......
(Erről előbb konzultálj autóvillamosságissal)
Ja és ha lehetne, azt is, hogy hol, és mennyiért tudom legegyszerűbben beszerezni?
Valamelyik nap voltam a Narva szigetszentmiklósi telepén, ahol lehet kisker is vásárolni, de se árlistájuk, se katalógus, se adatok, se semmi. Biztos nagyon jók, de ez nem eu-s kiszolgálási mód. Egyébként 160ezer+Áfáért van xenon szettjük, ami bármilyen izzó helyére beszerelhető.
Kérdésem lenne, szorgalmasan végigolvastam az utolsó 200 hozzászólást. Mit tudtok ajánlani H1-es égőben, ami tényleg nagy fényerős, de ebben a szutyokban is jó? Ez egy "b" Omegába kellene, ahol 4db H1-es izzó van a lámpákban, plusz ködlámpa.
Szia OSRAM !
Eddigi jó tapasztalataim birtokában ismét Osram izzót vennék a kocsimba, jelesül egy Citroen 2CV-be (beceneve Kacsa).
P45T kell bele (ha ez a típusjelzés), 12V 45/40W.
Milyen választék van ebben ? Sárga fényű vagy emelt fényerejű létezik-e és milyen árban ?
Előre is kösz !
Valóban van ilyen +30%-os az ilyen mocskos időben nekem nagyon jól bevállt,ugyanis én is ilyen izzót használok a bringámba a neve 64151ALS-(H3-as),ennek a legkissebb a káprázása a nedves útfelületen,és a sárgás hangsúlyozom nem sárga hanem csak sárgás fénye a ködben is jól vizsgázik,persze vannak lehetetlen helyzetek,de ott más sem segít.........
Keresek olyan H3 izzót, ami megnövelt fényerejű, és sárgás fényt ad (ködlámpába lenne). Volt itt valahol már szó róla, csak lusta vagyok visszanézni. Meg hátha van valami fejelmény...
Megalight Plus egyébként, asszem ez új, a tapasztalat pozitív, kivilágítatlan utakon eddig be-besegítettem a ködlámpával, most nem kell.
Összességében a fény is jobb, nem tudom hogy írjam, de jobban látható a bevilágított rész, mintha jobb szórt fényt adna közelre, a távolsági meg egyszerűen brutális a gyárihoz képest (H7).
Ja és minden adat a gyárival megegyező, 55W, E1 minden rajta van.
Maj kiderül, hogy meddig fog tartani.
Egy nagyobbfajta gödörbehajtás után, ami a felniperem felhajtásán kívül a jobb első torony gumiharangjának ledobása mellett a jobb első izzót is kilőtte (vagy éppen most fogyott ki beőle a fény...:-(), véletlenül találtam ezt a topikot és gondoltam veszek valami jobb égőt.
A benzinkutaknál a környéken sehol nem volt csak mezei H7, egy kis autós boltban a Tungsram Megalight-ot ajánlották (csak az volt) ami teljesen szabványos, minden hivatalos jelzés rajta van, csak +50% fényt ad a felirate szerint.
Határozottan több fényt ad, a tompítottnál is érezni, a távolságinál meg pláne. Meglátjuk, meddig bírja.
Azt tudom, hogy a benzinkút drágább. Természetesen kihasználják, hogy aki ott vesz, az többnyire kényszerhelyzetben van, és nem érdekli, mibe kerül. De egy mezei tetőizzóért (kb. 80 Ft) akkor sem fogok 40 km-t autózni a Hattyú utcába, ha van időm. Csak ennyit akartam mondani, nem többet.
A Tungsramnál nem azt írtam, hogy jobb, mint a prémiumok, hanem azt, hogy a mezei Tungsram sokkal jobb, mint a mezei Philips, ami a kocsiban volt. Ennyi. Mindkettő márkás darab, legalább annyira, mint az Osram.
(Egyébként a két Philips pár nap különbséggel kb. 50.000 km és másfél év után égett ki. Vagyis nagyon hamar… Korábban az előző autómban az OSRAM valamelyik +30%-os, tehát elvileg rövidebb élettartamú izzója volt, igaz az H4-es a refiben pedig H1-es volt, a mostani meg H7, bár ez valszeg nem számít. Kb. 2 évig, aztán eladtam az autót)
Kivi, van egy régi összefoglalóm, abból szemezgetek most Neked:
"Vegyük pl. a Super Blue nevű terméket. (Gyártó: TUNGSRAM) (...) A másik hasonló a PHILIPS BlueVision, aminek a tiszta fehér fénye nagyon jól elüt pl. az aszfalt sötétjétől. (...)
(A harmadik "nagy versenytárs": CoolBlue, OSRAM.
Futottak még: Blue Light, HELLA)
(...)
Vannak tervezésüknél fogva erősebb fényt leadó izzók is; jellemzően "+30%" felirattal és szlogennel eladott termékek ezek. Tipikusan ilyen a PHILIPS Premium. (...)
Létezik még +50%-os izzó is, pl. az OSRAM Silver Star, (...) Hasonló a 90 órás HELLA Rallye is. Illetve van +60%-os Bosch (?) is.
.
Utoljára maradt még egy termékcsoport, (...). Esőben/ködben jobb látási viszonyokat teremt, viszont a fényerejük elmaradt az előbb említett kategóriáétól - az élettartamuk viszont jobb -, bár a sima izzókat azért felülmúlja. Kicsit sárgás fénnyel égnek - az útburkolati jelek is jobban látszanak állítólag. Amúgy a sárga fényszóró bizonyítottan kevésbé vakít, mégis jobban látni tőle.
A termékek:
PHILIPS All-Weather (fény: kékes-sárgás-fehéres a fényszórón, kékes az úton)
TUNGSRAM Allday (fény: hideg fehér, kicsit sárgás-lilás)
OSRAM All Saison "
A CoolBlue-nak van már +10%(?)-os változata is, meg a fenti All Saison-nak is +30%-as. Egyéni vélemény, hogy szemből nem éppen egy szépség tőle a kocsi, de ha ezzel látsz jobban, érdekel...?
"A 100/80w-os és hasonlóan nagy teljesítményű izzók akár hogy is akár milyen jó a lámpatest azt mégis károsítják,mert ha belegondolsz a gyár fele akkora hőhatásra tervezte a lámpatestet,de még ha beleszámítjuk a gyártók által a tervezésnél számba vett túlkompenzációt,túlméretezést az még akkor sem a duplája a relé csak az áramköri elemeket védi,a lámpatestedben viszont a műanyag alkatrészek és a foncsor duplán fog öregedni nem beszélve a kressz szabályai sem engedik"
Ezt egy pár helyen pontositanám:
- a 60/55W-os izzo tompitottja (55) üzemi 14V-on kb. 70W-tal(!) világit, mig a 100/80-as izzo tompitottja (80) 14V-on kb. 85W-tal. Ez csak 20%-os többlet mind áramban mind höterhelésben. Nem beszélve arrol, ha 100/80-ra cserélünk akkor a nagyobb áram (5A -> 6A) miatt a vezetékeken nagyobb fesz. esik tehát a két izzo közti különbség még jobban csökken (70W vs. 80W). A különbség persze a fényszoronál nagyobb (75->100) de elvileg ekkora áramot a vezeték még kibir böven, nem beszélve a reléröl ami általában 30A-re va méretezve, tehát neki tökmindegy. Itt már inkább a nagyobb höterhelés játszik be, dehát nem megyünk állandoan fényszoroval :-))
Azt meg, hogy valaki szemre megkülönböztet egy +60%-ost egy 80W-tol....
A 100/80-as elönye abban rejlik, hogy a nagyobb izzoszál és a +10W révén több fényt ad közelre is, mig a plusszos izzok a kisebb és vékonyabb izzószál miatt tényleg csak távolabb adnak több fényt.
Élettartamuk gyakorlatilag egyforma (fele a normál H4-nek)
Nagyjából mindent leírt Zolcsa az előzőekben a három izzóról ha sorrendet kellene állítanom én mindenképp az als-t tenném elsőnek élettartam és fényerőt összevetve!
A második és a harmadik helyet az SVS és a CB nyerné meg az SVs ugyan a legnagyobb fénykibocsátású,azonban a ködös párás időben a legjobban ez meg a cool blue verődik vissza,az Als pedig gyak. mindenkor megállja a helyét...
Ha teheted nyáron cseréld le Svs-re,majd a szutyok időben jöhet az ALlSeason