Megérkeztünk Rómából. 2560 km-t autóztunk szép kellemes tavaszi időben, legnagyobb részt autópályán. Autós szempontból eseménytelen utunk volt, ami a Scenicet illeti nagyon szépen tette a dolgát, minden elismerésünk az övé.
A római városi közlekedés jelentett némi kihívást, mert egyszerűen szólva őrült forgalom van a városban. Az autó egyik legfontosabb alkatrésze a duda. Ha a legkisebb bizonytalanságot is mutattam az ismeretlen terepen, már azonnal nyomták a magukét mögöttem, ha be kellett sorolnom egy tömött sávba, akkor is kaptam rendesen. De C'est la vie (mondanák egy országgal arrébb)
A legdurvábbak azonban a motorosok! Annyi van belőlük, hogy az már önmagában őrület. Az, hogy az álló sor mellett, között előre zsonglőrködnek a tükrök között, az normális, azon nem csodálkoztam egy percig sem. de amikor a haladó autót megelőzi jobbról, úgy hogy a padka és az autó között bújik el, az már azért annyira nem tetszett. Parkoló hely gyakorlatilag nincs, zebrán, parkoló kocsisor mellett, sőt a kereszteződésbe belógva is parkolnak az autók, a motorok meg mindenhol.
forduláskor kuplungolva valami katogás félét hallotam jobb felén nem a csuklo biztos mert az uton is visszafordultam vele elég jó alátekerve a kormányt és nemhalatszanak a csuklók mintha valami más lenne volt e valakinek hasonló esete ????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ha végig megyek a körmendi utcán, megnéznek a jányok Azt nézik, azt csodálják, hogy ismét Scenic II-vel járok, De csak csodáljátok jányok, körmendi jányok Ha meglátnátok a régi motorom, sírva fakadnátok!....
Végre elkészült a Bocim 2 hónap után, de megérte várni rá, nagyon "pöpec" lett :)
Öröm ismét bele ülni, remélem már nem kell semmit sem csinálni rajta :)
Utólag is köszi mindenkinek, aki valamilyen formában segített a sok motor-turbó hiba átbeszélésben, és a sok tippet is köszönöm Nektek!
Más:
Gyári ablaktörlő karnak milyennek kell lennie? Gondolok itt az anyós oldali karra, ugyin tegnap próbáltam rajta lapátokat cserélni (champion) , és sehogyan sem tudom feltenni rá :(
ThomBoy irányított hozzád a Renault Scenic III fórumról, hogy TE valószínűleg tudsz segíteni nekem R-Linkkel kapcsolatos témában. A kérdésem az lenne, hogyan tudok videofilmet lejátszani a rendszerrel?
üdv mindenkinek..... kérdésem volna ma vettem egy 2001 es scenicet 1,9 dci és ahogy hajtottam be a garázsba kicsit szük a hejem derékszögbe kell elfordulni oda visza egy kétszer tolatni kell és forduláskor kuplungolva valami katogás félét hallotam jobb felén nem a csuklo biztos mert az uton is visszafordultam vele elég jó alátekerve a kormányt és nemhalatszanak a csuklók mintha valami más lenne volt e valakinek hasonló esete????????????????????????????????????????????????????????????????????,
vagy pl arra is jó, hogy ha fél nap "szívás" után siker koronázza a képesített Rönyó szerelő erőfeszítéseit, és elhárítva az elektromos hiba, és már a műhelytől hazafelé menet gyullad ki a "Check emissions", akkor ne kelljen aznap már harmadjára visszamenni (reménykedve persze, hogy a kiírás egy új hibaok miatt jött, hiszen a korábbi hibajelenség nem jött vissza a felirattal együtt, és amúgy "pöpecül" megy az autó).
Így 2 perc alatt kiderült, hogy a szívósor műanyagján lévő belépő-levegő-hőmérő vezetéke nem lett visszarakva a helyére, amit 1 perc volt orvosolni.
És újabb 30 perc kellett, mire megtaláltam, hogy hogyan lehet törölni a hibakódot. De erről nem az OBD kütyü tehet, legközelebb 1 perc se fog kelleni hozzá.
A xenon csöveknek (HID csövek) 3000 üzemóra a névleges élettartama. Utána is világítanak, de fokozatosan halványodnak, míg elérik a gyertya erősségét. Cseréld ki megfelelőre, ha jól tudom D2S való bele, és 4300K-st vegyél.
Nem kell adott esetben clipes ember után rohangálni, mondjuk egy hibakód megjelenésekor, az Adria partján. Így könnyebben kapsz esetleg telón is segítséget itthonról, a guruktól, hogy mit lehet az adott hibakóddal kezdeni, hazajöhetsz, vagy irány a márkaszerviz.
Persze nem teljeskörű a szolgáltatása az ELM-27 alapú interface-nek, de az alapdolgokat tudja, plusz törölni is tud kódokat. Ez mondjuk egy vészüzemi átállást követően aranyat érhet.
Én egy Launch X435-idiagot vettem hazai hivatalos importőrtől + rönó modul 66USD. Minden számítógépet ismer, ír olvas stb. Jó alternatíva. Napjainkig minden modellel beszélget.
De tényleg, ha van egy kis szerelői véna, és esetleg végzetség, akkor azért nem rossz, hogy ha van!
Természetesen, hiszen én is azt írtam, hogy a megfelelő háttérrel használható a cucc, de aki egy ilyen fórumban kérdezi meg, hogy mire való - annak aligha van ilyen háttere :-)
Hibakód =/= hiba!
A hibakódot az a jeladó küldi, ami olyan értéket mér, ami kiesik a mérési tartományából.
Akinek nincs tudása és tapasztalata, az nagyon könnyen vakvágányra kerül, és feleslegesen áll neki mindenféle alkatrészeket csereberélni, magabiztosan a nagy tudásától...
Alánézel a kocsi alá és köröbelül a közepénél van egy felfogató bak a kipufogonak. Ott kell hogy legyen egy nagy súly. Fel sem kell emelni az autót. Nekem elmúlt a rezonancia.
Én auto-comot használok, tökéletesen kommunikál a motorvezérlővel, bluetoothon keresztül megy netbookon. Anno check emission hibára kiadta hogy részecskeszűrő nem található, alánéztünk, meglett a hiba forrása, 500 Ft-ból javítva lett. Ha ezt elvittem volna diagnosztikára, lehet egy nullát mellédobhatnék...viszont klímával, parkolófékkel nem kommunikál sajnos, ha ott a gond, bemegyek Formonthoz... :-)