Érdeklődnék, hogy valaki nem-e tudja, esetleg egy bontott ajtón lemérné-e nekem, hogy az mk1 sharan ajtózsanér csapszegnek mi a pontos átmérője? Lemérni nem tudom amíg fent van az ajtó a helyén. Oldalsó ajtóról lenne szó.
És Olaszországban nincs mabisz-nek megfelelő szervezet? Legalább rendőrt hívtál? Ettől függetlenül én úgy gondolom a mabisz rendezi a kárt és ő majd behajtja a károkozótól.
Nekem olasz rendszámú az autó. Azt a mabisz nem tudja intézni.
Ezt jó esetben magán feljelentés útján tudom behajtani.
Az elkövető autója össze vissza volt törve, azok meg sem látszott.
Nekem a hátsó lökhárító bal oldalát (sofőr oldal) kapta telibe.
Szerencsémre nem volt a kézifék behúzva így az egy méterre előtte lévő fa kerítésnek lökte neki, és talán emiatt nem tört össze a hátsó ajtó és oldal sárvédő is. Csak a lökhárító a hajlatnál félbetört és a kerék fele leszakadt.
Mindenféleképpen le kell tudjam szedni a hátsó lökhárítót hogy tudjam cserélni ha kapok másikat.
Sajnálom hogy ilyenkor is ilyennel jövök, de ma december 24.-e délután egy ittaa nő fékezés nélkül beletolatott a 2000 év végi Seat Alhambra autómba és el akart hajtani.
Mint kiderült nincs biztosítása.
Az lenne a kérdésem hogy tudom a félig leszakadt hátsó lökhárítót leszedni ?
Hol vannak a rögzítési pontok egy nem sérült hátsó lökhárítón ?
No. Abban kétségtelenül igazad van, hogy a(z ilyenfajta) fórum (mind) haldoklik. Mert a sok "nagyeszű" elment a fészbúkra és azon a hitvány, fórumozásra teljesen alkalmatlan platformon van jelen. Ennek megfelelően se normálisan fórumozni, se normális tanácsot kapni nem lehet, hisz nem kevés esetben a leghülyébbek osztják az észt és veszik tudomásul a kérdezők (akiket szintén nem az eszükért lopnak el).
A többi amit írsz arról tanúskodik, hogy fogalmad nincs arról mi megy itt.
Köszönöm az építő jellegű hozzánemszólásokat. Jó 8 éve követem a fórumot, és most igazolodni látszik, ami már régóta körvonalazódott. Pár ember (egy klikk) elvan itt egymással, a többi meg.... Ha épp nem a nagy túdorokhozhoz viszi a bódéját, ami épp majdnem makulátlan, az nem számít. Jóesetben figyelmen kívül hagyják, rosszabban kigúnyolják, élcelődnek rajta, hogy mit akar a romhalmazával. Anno sokat olvastam (vissza is), de már nem ugyan az. Az évekkel ezelőtti pörgéshez képest, halódik is az oldal. Nem csodálom.
Tegnap vettem észre,hogy a vezető oldali ablaktörlő fúfóka csak kicsit nyomja a vizet.Piszkos maradt a felső fele és az út során meg is ette az 5l ablakmosót a tartályból. A jobb oldali gyögyörűen működik. Ma egy kicsit egy tűvel próbáltam kipiszkálni meg egy kis ecetes vízzel átmosni a tartály felől de talán rosszabb lett. Fúvóka csere, vagy vmi más várható? Így veszélyes közlekedem.Az tuti. (VW sharan 2.0 pdtdi 2009 bme).
Mindegy minek hívják, a nagyobb teljesítmény nagyobb mechanikai terhelést jelent, az meg mindenképpen csökkenti az élettartamot. Ha azt ki is használják!!
chip tuning ügyben meg kell külömböztetni az extrém teljesítmény növelést , és az Ún. motor optimalizálást. Utóbbit is tuningnak szokták emlegetni, viszont ez inkább úgy hoz többlet erőt, hogy nem kártékony a motornak. olyan beállításokat eszközölnek amivel tökéletesebb lessz a motorban az égés , és ezért lessz erősebb.
Ezen én is gondolkodtam, mert nekem ugyan nem havonta, de negyedévente mindig cserélni kell. Most is ki kell vennem a lámpát, mert a leszorító kijött a helyéről. Arra gondoltam, hogy rendelen Kínából, vagy drágábban elektronikai áruházból egy Dc-Dc átalakítót és beszabályozom a feszültséget 12,5V-ra, ezzel talán megszünne a feszültség ingadozás is. Fejben már összeraktam, de még a megvalósításhoz nem jutottam.
Páciens egy 96 -os Februári 1Z TDI. Automata klímás (nem működik, egy vaddisznós találkozás hazavágta) , de eben még csak egy piros, és egy kék gomb vezérli a hőmérsékletet. A hátsó fűtőmotort nem lehet külön szabályozni.
Tünet : Hátul fűt rendesen, de elől csak a hideg levegőt fújja. Tűzfalon a radiátorra vezető mindkét cső meleg, így gondolom az működne, de valami terelő nem vált át, hogy a radiátoron keresztül fújná át a luftot,és csak a kinti "friss" levegő jut be, ha kell az viszont jó erősen. Ha hőmérsékletet emelem a kezelőn, a befújás erősödik, illetve ha lejjebb veszem, csökken. Így gondolom a hőmérséklet érzékelő működik.
Kérdés , hogy műszerfal teljes lebontása nélkül, lehet -e valahogy ellenőrizni, a terelő működését, vagy ha leragadt, mozgásra lehet-e valahogy bírni. Esetleg egy robbantott ábra, hogy mit keressek.
Azt keresd meg mi a különbség az asztalon és a helyén között. Valahol ott lesz a hiba, ha egyébként végig csinálta a programját. Az üzapumpa csak akkor indul, ha minden funkciója rendben van.
Helló. Megvolt a próba többszörösen is. Asztalon, szárazon, indult, izzított (kézzel érezhetően melegedett közvetlen mellette), üa pumpát kattogtatott, és lekapcsoltam. Most beépítettem a helyére, feltöltöttem vízzel, áram rá és semmi :( Vagyis de, ha feszültséget kap elindítja a ventillátort kiszellőztet, ami aztán le is kapcsol, és utána nem csinál semmit. Az üa.sziattyú lábain ott a 12V de nem szaggatja. Hogy az izzítógyertya megy e így kívülről nem megállapítható, de tegnap ment, melegedett. A diag kábelen mit hogyan kommunikál? Lehet azzal a baj? SZóval 12V van, nem esik 11 alá. Nem esik sehova éppen csak pár tized voltot ingadozik. A két kábelra kap kapcsolt 12V-ot. Venti indul szellőztet és utána csend. :( :(
Hidegben nekem is kapcsol automatikusan hosszabb állás után, függetlenül a climatronic használatától, meg akkor is kapcsol ha a climatronicon benyomom a szélvédő páratlanítást.
Úgy rémlik, hogy esetenként bekapcsolt "magától", amikor hidegben indítottam vagy valami hasonló. De lehet, hogy csak párátlanítottuk a szélvédőt és ez kapcsolta be, már nem emlékszem. Két éve a húgomék használják az autót, pár hete pedig az öcsém is vett egy 2005-öset maguknak, csak én lógok ki a sorból a Doblóval :-)
A fűthető szélvédőnek külön kapcsolója van a rádió körüli szekcióban. A bal felső a hátsó szélvédő + tükörfűtést kapcsolja, az alatta lévő az első szélvédő fűtését kapcsolja (plusz ez utóbbi automatikusan is bekapcsol valami együttállás esetén, erre már nem emlékszem pontosan).
segítséget kérnék szélvédő fűtés ügyben.. sajnos nem működik valami miatt. A tükör és hátsó adlak igen.
tehát egy biztosítékon van az összes Vagy el van választva egymástól? Ha igen tudható melyikek? illetve hol találom a szélvédő fűtés bemenetét ahol rámérhetek a problémára.
Nemjól tudod. Hátul is van fűtőtest és ventilátor, azt szabályozod vele. De az csak a belső levegőt keringeti. (feltéve, ha /szokás szerint/ nincs eltorlaszolva a szívónyílása hátul. Azt a fakkot mindenki szereti dugig pakolni)
Sziasztok! 2002-es Galaxy első ablaktörlő karok egyforma hosszúak? Nekem a vezető előtti hosszabb, mint a másik. Ès nem működik jól, összeakadt a kettő. Igen, szerelőnèl járt, de vele már nem szeretnèk beszèlni... Előre is köszi a segítséget!
Mostanában volt e esetleg szervízben ,volt e valami javítva ,vagy volt e a gázolajszűrő csere .Arra gondolok hogy levegős a üza. rendszered valamitől .Ez még a régi adagolós lehet.
Ha nem veszed a fáradságot, hogy alapvető információkat adj az autódról (gyártási év, pontos motorváltozat) és normálisan leírd a hibajelenséget (abból, hogy nem akart indulni, a puszta tényen túl semmi nem derül ki), értelmes válaszokra nem számíthatsz. Én nem azért, mert itt bunkók vannak (ez egy tök normális közösség, segítőkész és hozzáértő szakikkal, sok-sok kérdésemre kaptam már választ én is), hanem mert abból, amit megosztottál, nagyon sok dologra lehet tippelni, de egy hosszú tipplistával semmivel nem leszel előrébb.
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy pár napja vetünk egy ford galaxy-t a munkábol haza mentem vele minden gond nélkül este nem akart indulni, ez mitöl lehet?
Szia nekem a ventilátor házban levő elektronika hibásodott meg.Vagyis konkrétan a forrasztások elengedtek. Nem emlékszem hogy Fet vagy Triak vezérli,ha olyan van neked is persze,de annak a lábai kimelegedtek.Gyárilag szinte semmi ón nem fedte, átforrasztottam,kiigazitottam a pici panelt és azóta is hiba nélkül megy. Nekem is villog inditás után,de nekem a klima miatt,eltört egy cső a komresszornál ez a hiba.
2007-es Sharanunk van, sajnos az első ventillátor nem fújja a levegőt (hátsó megy). Klíma panel (climatronic) egy ideje úgy indul, hogy a kijelző összes szegmensét villogtatja néhány másodpercig, aztán megjelenik a rendes képe, de eddig ment a befújás.
sziasztok olyan kérdésem lenne hogy 98-as vw sharan 1.9tdi 110lovas az autómata klíma külső hőmerséklete 35 fokot mutat állandóan ,kicseréltem a külső hőmérséklet jeladót de a probléma ugyanaz. Lehet ez a klimavezérlőpanel hibája. És még egy kérdés a fűtesventillátor motorja nem indul elgyböl amikor gyújtásra teszem hanem megyek vele és gondol egyet és bekapcsol,nics esetleg összefüggés a kettő között?
Majd a próba eldönti. :) Mérd a feszültséget indításnál. Ha nem esik 11V alá, akkor elég lesz. Ha alá megy akkor meg úgy is leáll automatikusan. Amíg működik az izzítása addig vesz fel nagy áramot. (indulás/leállás)
Elnézést pongyolán fogalmaztam. A külső hőfok kapcsoló helyett tettem be egy programozható hőfokú kapcsolót. Köszönöm a tanácsot. Viszont kicsi lesz az adapterem? Egy 12V 15A-es tápegységem van :/
A (külső)hőfok kapcsoló egy mezei bimetálos on/off kapcsoló, nincs ennek semmilyen szenzora a kályhán kívül.
Az 1-esen akkor is legyen +12V (20A) amikor lekapcsolod az 5/7 lábakat, különben nem fut végig a program (~90sec) és megsül a kályha. !! A keringetőpumpa még utána is menjen legalább 1percig.
A másik képen hőfok kapcsoló, és engedélyező bemenet volt írva. Ezért voltam bizonytalan. Mint írtam a kályha a garázs falán van, a saját szenzora nem elérhető. De így talán rendben leszek.
Sziasztok. Visszaolvastam, kerestem a topikban, nem csak úgy ideböfögök, nem akarom rabolni a hozzáértők idejét.
Kályha D3WZ nem az autóban van, hanem a házfalon garázsfűtésként. A miérteket hagyjuk :) A vízszivattyú, a gázolajszivattyú, a belső ventillátor, az izzítógyertya a saját feszültségeikkel letesztelve, komponensenként működnek. A lábkiosztást is már megtaláltam, és itt a kérdés: melyik lábakra kéri a 12V-ot? Látom hogy az egyik hőgomba (digitális, programozható hőérzőt építeettem a vízkörbe) a masik a járó motort igazolja. MIndenhol lesz bejövő 12V a működéshez vagy hogy? Köszönöm
Biztos ki lehet, ezzel nem próbálkoztam.. Először nézd meg, hogy az ülőlap, vagy a háttámla részen van e szakadás (multiméterrel). Utána meg nézd meg szakaszonként, ahhoz meg kicsit szedd le a szigetelést a drótról.
Ha nem találom a szakadás pontos helyét, (ráadásul nekem nem jött le szépen a burkoló szövet,) akkor nem lehet kicserélni univerzális beépíthető ülésfűtésre?ilyet az amazon-on már 20€-tól kapni.
Öö hát azt nem fotóztam.. Kiszedtem az ülést, s elkezdtem lefejteni a kárpitot, ezzel elszórakoztam egy darabig.. Majd kiszakaszoltam, hol van elszakadva. Megforrasztani meg semmi meló.
Én anno lefejtettem a kárpitot, megkerestem multiméterrel, hol van elszakadva, s megforrasztottam. Tettem fel képeket is, ez 2016 őszén volt, ha rákeresnél.. :-)
Azt szeretném megkérdezni hogy Seat Alhambra 2000 év végi auy "stella" jelzésű autóban, sofőr ülés fűtése reggel ment este már didergős volt (próbálltam 5-ös fokozaton is de ott sem)..
Anyós ülésén működik (asszony pajtás azt mondta).
Van e külön biztosíték az egyes oldalak ülés fűtésênek, és az melyik biztosítékon kell lennie ?
a "9"-es ponton láttam ülés fűtés jelet, de az csak egy...
Indítás szempontjából nem kell bele nagyobb, gyárilag is többségében 72Ah-ás akkuval készültek. Felszereltség függően kaptak nagyobbat. Az EU szabványú 620A a valóságban 350-380A, annak elégnek kell lennie, ha az indítórendszer rendben van.
Az enyém (2004 ASZ Sharan) 72Ah akkuval gurult ki a gyárból annak idején, szerintem nem kellene gondot okoznia. Töltögesd pár hetente Lidl/Aldi töltővel.
Üdv Laci! Kérdés, AUY, egy 70Ah-ás 620A indító áram akksi, ha jó, okozhat meglepetést télen? Persze, tudom, okozhat minden akksi :-), úgy értem hogy egy pár hónapos hibátlan 70es akksi fogja indítani a nagyobb hidegben is, azért kérdezem mert tudom hogy nagyobb kéne bele. Pár hónapja sürgősen kellett és csak ekkora volt polcon, eddig probléma mentesen tette a dolgát.
Naja .. jó ha csak az nem igaz :o .. bírom ezt a joautok nevű hirdetőt. Nemrég néztem egy autót, egy minősített kereskedőnél. Nincs cégtábla, nincs iroda, nincs nyitvatartás, telefonon előre megbeszélt időben lehet menni és egy iparterületen egy épület mögött az udvarban várják az autók a sorsukat. Mikor írtam a joautoknak, hogy milyen módszer szerint minősül egy kereskedő minősítettnek, akkor kiderült, hogy a fentiek, amit én alapnak tartanék, nem számítanak bele és ők különben sem tudnak mindenkit ellenőrizni, úgyhogy majd ha több rossz visszajelzést kapnak, akkor utánanéznek. Azt gondolom, aki fizet a hirdetésért, azt minősítik, aztán jól van.
A másik fele meg a minősített autók ugye. A dokumentált előéletnél pipa van, de ott van az is, hogy dokumentumok kérésre. Magyarra lefordítva: szó nincs semmilyen dokumentumról, legfeljebb egy lekérdezést csinálnak, amiben látszik, hogy mikor bejött 4 évesen, akkor volt benne 50e km, aztán a maradék szépen eloszlik az itthon eltöltött időre. Az hogy amit négy évesen be lehet hozni, jellemzően inkább 200e km felé tart, nem érdekel senkit :(
Nincs valahol ez leírva? 5liter olaj van itthon. Jó lenne tudni hogy elég vagy vegyek még. Fölöslegesen nem szeretnék venni ha nem kell, igen húzós az ára.
Az mk1-et szerelték cr motorral? Állítólag ez olyan, tesóm keres ilyen autót, most küldte át (én inkább 2.0 pd-t tippelnék, mindkét motor 103kW/140le):
VW Sharan 1.9 Pdtdi 2008 5-ös tiptronic JP JC7 09B 321 107 számú váltóba, ha a le eresztö csavarnál engedem le az olajat, hány liter olaj kell a váltóba. Mennyit vegyek csak azért érdekel.
A hibakód a két modulációs szelep egyikére utal, áramköri hibaként. Ki kell mérni, hogy konkrétan a szelep, vagy vezeték, vagy vezérlő. Hogy melyik a kettő közül, azt egy VAG specifikus diag készülék bizonyára kiírja N93, vagy N283 néven. A "B" megnevezés nekem nem mond semmit.
Igen, mindenképpen automatát szeretnék mert ahogy olvasgattam a korábbi hozzászólásokat az esetleges javítás / felújítás nem sokban különbözik egy kuplung szett + kettőstömegű cserétől. Viszont a kényelem amit ad az összehasonlíthatatlan.
Sziasztok a Galaxym AUY 1.9tdi 2001 furán viselkedik.A legjobb hasonlat,mint amikor a belső féltengely csukló kopott akkor gyorsitásnál rázza az autót motorféken pedig nem.Most pont ezt csinálja egy bizonyos terhelésen, vagyis nem tudok másként fogalmazni,olyan mikro rángatás,4-be 5-be és 6-ba ha gyorsitok,ha csak tartom a sebbességet akkor simán fut.Ez szelepfedél tömités csere után jött elő.Tudom semmi köze,max annyiban hogy a pd köteget egyesével lehúztam,felpucoltam és vissza dugtam a helyére.Szoros mindegyik csatlakozó.Nem tudok másra gondolni csak hogy esetleg kuka lett a pd vezeték köteg.
A belső csuklók 1 hetesek SKF azok biztos hogy jók,eddig se rázták a kocsit.Néztem Vag-com-mal de semmi hiba,a porlasztok komp.értékei is mind 0 közeli.
A motorja pöcc röff bármikor,bár túl van már bőven a félmillió km-en.
Ha van valakinek ötlete tapasztalata szivesen venném,felettébb idegesitő a jelenség.
De igen. Abban igazad van, h szigorúan véve ezek 3 + overdrive-os váltók, tehát a 3. az 1:1-es áttétel, s utána van egy hosszabb, autópályás fokozat. De sok kézi váltónál is így van, attól még nem 4 + 1-nek mondjuk.. Tehát összesen 4 különálló fokozat van, meg másik 4, felezővel. :-)
Igen, van overdrive, de szerintem az nem külön fokozat. De nem vagyok májer ebben. Emlékeim szerint normál esetben is van overdrive (automatikusan), a kapcsoló egy "kierőszakolt" overdrive csak. Attól az még 3-ban lesz. .. szerintem :)
mert nem ismered fel a szmájlijeleket az írásom végén.. :-)
Tudom, hogy a Te karbantartási metódusoddal sokáig jól műxenek az autók, tehát viccőtem csak..
Igen, emlékszem a 30k-s olajcserék miatti "elátkozásodra", ez hit kérdése: tavaly vettem a srácoknak egy zsírúj, hatszemélyes Vivarot, szintén 30k-s olajcsere előírással - hitemből fakadóan természetesen 15 ezrenként megjelenünk az Opel Maxabo-nál és lecserélünk olajat, szűrőt, mindent, amit kell. Pedig 75%-ban magyar-osztrák-német autópálya, 130 tempomat.
Az a legtutibb. Az automata váltó ha nem ad hibakódot, s normálisan vált, akkor az jó. Amúgy ajánlom, mi imádtuk, a mostani pickupomban visszasírom, mer ebben csak egy régivágású, 4 fokozatú aut. van.
Igaz csak tavasszal lesz esedékes a bódé vásárlás (2001-2010 1.9 pdtdiÖ de azért igyekszem infókat gyűjteni amennyire lehetséges ezzel kapcsolatban, és néhány kérdésem lenne hozzátok.
- Miből lehet észrevenni ha egy tiptronic váltóval baj van? Az egyértelmű jeleken kívül (durván ránt pl ) mennyi a normális idő amit várni kell hátramenetből D-be kapcsoláskor?
- A turbó hibáit miből lehet felismerni? Gondolom a fütyülő hang az nem jó jel, de menet közben miből lehet észrevenni ha nem jól tölt pl?
Többségében akkor okád fehér füstöt amikor már fáradt a gyertya/lángszita, nem melegít eleget és nem gyullad meg rajta a gázolaj, csak elpárolog. Előfordul, hogy a 8°C környékén billegő hőmérsékletnél és rövid indításoknál belepumpál gázolajat és a következő normál idejű üzemnél ez ég ki a kipufogóból erősen ködösítve a környéket. De ez pár perc után múlik.
"..azt várom, h mikor fog Laci végre bódéra váltani."
Hááát, ne akarjál addig féllábon állni. :))
Nem kell nekem akkora, elég a Touran is. Belefér a gucsó motorostól meg a többi kacat is. :) Igazából a Golfba is befért, csak annak nem egy sík a csomagtér nyílása a padlójával és nem tudtam kigurítani a motort.
Így biza. Nekünk mindig működött a kályhánk, de ilyen füstöt nem emlékszem, hogy valaha köpött volna magából. De ha valami nem teljesen good, akkor van ilyen.
El vagy te tájolódva. Én egyáltalán nem úgy éltem meg a bódé használatát, hogy szívás lenne. Már a 2005-ös sem volt az. A Grand Voyager egy nagyságrenddel szívásosabb volt, bár ott sem a motor, hanem a váltó volt a szívás oka. Aztán a 2011-es bódéval sem szívtam, ezért cseréltem le most egy 2014-esre. Meg van ugye egy 2012-es Sharanunk is.
A Mazda meg .. azzal se volt semmilyen szívás, csak a 320e km, meg annak a sorsa, hogy vétel óta (176e km) szerelőautó, ergo a komplett riasztó / kamerás szerelőcucc benne "lakott" és a fiúk úgy használták, ahogy, ezek megindították az amortizálódás útján. A végső lökést pedig az adta, hogy lecseréltük a Sharanra, aztán szegény mindenki által használt lóti-futi autó lett, de rajtam kívül senki nem törődött vele. Hidegen már rendesen füstöl, meg elég egyenetlen az alapjárata is, motorjához nem kellett nyúlni, turbóhoz se, kuplung, kettőstömegű gyári és nem zörög, nem rossz helyen fog, szóval még nem érzem, hogy cserélni kéne.
Emlékszel, hogy "elátkoztál" a 30e km-es olajcserével? Nos az eladott bódéba (375e km) soha nem kellett olajat tölteni az olajcserék között. Se motorhoz, se turbóhoz nem nyúltunk soha, ahogy a kettőstömegű is gyári (és az se zörgött). Meg a váltót se kellett piszkálni, DSG olajcsere szigorúan 60e km-enként és helóó. Szóval egy ilyen autóra még véletlenül se mondanám hogy szívás.
Lehet, hogy ilyentől is produkálhat hasonlót, nekem attól volt egyszer ilyen élményem, hogy az egyébként jól működő kályhámban valamiért (talán a lángszita átégett, nem tudom, majd Laci kijavít) nem gyulladt meg a gázolaj, hanem elpárolgott és az volt ez a fehér "füst". Nem tudom, mint gondolhattak a pirosnál mögöttem állók :-D
A tegnapi témához (tegnap akartam hozzászólni, csak elfelejtődött a jelszavam és kellett némi idő, mire át tudtam verekedni magam az indapass labirintuson): nekem sincs már ilyen bódém lassan két éve (van helyette egy Fiat Dobló, az is elég testes), de a fórumot követem, s ha tudok, segítek :-)
A rend kedvéért kiegészíteném annyival, hogy a linkelt videón csak a hang releváns, a ködbe burkolódzó táj általában nem az üzemszerű működés velejárója :-D
Jól sejtem, hogy a legegyszerűbben úgy lehet tesztelni egy 1.9 pdtdi Sharannál, hogy a kályha működik e, hogy hidegen indítva 8 fok alatt ha a vízhőfok eléri a 90 fokot mutató szerint nagyjából 5 perc alatt és az utastérbe is jön bőven meleg levegő akkor minden rendben?
Jövő február- március környékén lesz esedékes a vásárlás de egyelőre csak tudást gyűjtök és olvasgatom a régi hozzászólásokat.
Hogy feléledt a fórum. Napokig csak lapított. Nemrég én is gondolkoztam hogy eladom a bódét, aztán láttam mennyiért mennek, úgy döntöttem marad és addig használom amíg élet van benne. Így használtam az elöző autómat is 11évig.
hogy melegen nehezen indul. Sokkal nehezebben, mint hidegen.
-----
Mondanám,
hogy locsolj hideg vizet az adagolóra, ha lenne benne olyan...
:-))
Ha mindenképpen tippelnem kéne, akkor PD-kábeköteg, de hála Istennek pár éve feltalálták a hibakódok kiolvasásának intézményét, így nem kell tippelnem..
BVK 2008. Vasárnap gurultunk egy 1000+km-t, volt egy kis riadalom kétszer is. Autópályán, lelassítva a határnál ill. egy benzinkútnál, elment az erő, mintha nem kapna üzemanyagot. Gondolom leállt volna, de nem mertem üresbe tenni. Pont olyan volt, mint amikor behúzunk egy autót és még éppen nem kapta el... Kb. 5-10 mp volt az egész, aztán újra elkezdtek ciceregni az adagoló porlasztók. Volt még benne kb. 200-300km-nyi üzemanyag. A műszerfalon semmilyen üzenet nem jelent meg, visszajelző lámpa sem villant fel. Mi lehetett ez?
A másik, ami többször előfordul, hogy melegen nehezen indul. Sokkal nehezebben, mint hidegen. Mintha olvastam volna már ilyet itt. 275e km-t közelítjük, ha ez számít.
Jaa, ja. Meg vészmadárkodni is tudsz, hogy majd jól olcsón lehet eladni a bódét. Már majdnem visszafordultam a fejlődésben, de aztán mégis jött egy VEVŐ :)
Szóval ha így vesszük, én is eladtam, igaz van másik kettő, ráadásul a főnök nagyon nyom, hogy a Mazda 5 helyett is bódét vegyünk :)
A márka másodlagos, a viszkozitást meg adja a minősítés. 15ezres cserére elég a VW 505.01. Ha longlife akkor 506.01, vagy 507.00 kell. Ezek spec PD-hez fejlesztett olajak, érdemes ezekhez ragaszkodni.
Sziasztok! Segítséget kérnék van egy 1.9 pdtd 90 lovas sharan 2001 -es kiadás. Milyen olajat tegyek bele? Márka és viszkozitás is érdekelne. Autósboltot kérdeztem nem tudta megmondani. Köszönöm
Ha ezt 5-ször megismétli végleg le fog állni. Biztosíték van, de kiviteltől függően több helyen lehet, és azt kivéve egyebek sem fognak működni. A vízvályúban az ablaktörlővázon van a hőkapcsolója, arról húzd le a vezetéket.
2014- évjáratú diesel sharannal van olyan problémánk, hogy fogyóban volt belőle az adblue, de sajnos utántöltés után (14L) se múlt el a jelzés és az autó "számolja" a kilométereket, hogy meddig hajlandó még menni.
Tudtok esetleg valami eljárást amivel megszűnne ez a vissza számlálás?
Ha a vissza számláló eléri a nullát akkor lehet még vele menni? Vagy egyáltalán el tudom indítani?
Olyan kérdésem lenne, hogy a fűtésrásegítésnek (2002 ALHABRA 1.9 AUY) melyik a biztosítékja, mert nem indul be rendesen, csak füstöl és szeretném addig kiiktatni míg eljutok a szerelőhöz vele.
Én eladtam az autót egy románnak,az adásvételivel besétáltam aztán a kutya nem kérdezett semmit,se tőlem se tőle.De pl ismerős azt csinálta hogy nem fizette be a teljesítmény adót,jött a levél hogy kivonták a forgalomból sétáljon be a rendszámmal.Bevitte,majd kifizette az adót hogy ne legyen adótartozása,de az autót nem helyezik automatikusan forgalomba.Aztán kész.Azt mondta ha valamikor reklamál valaki akkor ott lesz a csupasz kaszni a telken és megmondja hogy szétlopták.
Ezt úgy hívják, hogy átmeneti időszakra történő kivonás. Ehhez a kivonás okát okirattal kell bizonyítani, aminek része a határon kapott igazolás, hogy a jármű valóban elhagyta az országot. A kivonás kezdeti időpontja, amikor a külföldi hatóság igazolja, hogy a járművet nyilvántartásba vette.
Szóval, ez azért nem annyira egyszerű ma már mint sokan gondolják.
Azért van itt egy fontos adat, miszerint 1000€-ért vetted az autódat. Ennek alapján azt gondolom, hogy pokoli nagy szerencséd van, hogy egyáltalán tudtál közlekedni az autóval pár évet.
Volt ismerősöm, aki keresett bódét és azt mondtam neki, hogy ha 1M alatti autót vesz, akkor nagy eséllyel egy rövid távú kapcsolatot köt, rohadt sok problémával. Pedig az 3000€ azért.
Az "ámokfutásodat" látva azt gondolom, hogy oktatni kellene másoknak, hogy igy semmiképpen NE!! csináljuk. Nem rosszindulatból mondom, hidd el, hisz engem ebből annyi érint, hogy elolvasom az írásaidat és érdekes történet bontakozik ki belőle.
Egy korábbi tapasztalat, hátha kicsit hozzátesz az ismereteidhez. Anno volt egy 2001-es AUY Alhambránk, amit 150e km-rel vettünk és nagy megelégedéssel használtuk. 375e km-nél cseréltünk rajta kettőstömegűt, a motorhoz, turbóhoz sose nyúltunk, olajfogyasztása úgy nézett ki, hogy 15e km-enként olajcsere, közben a fél liter megmaradt olajat betöltöttük "félúton". Semmi sem tart örökké, így kb 500e km környékén megfeküdt a motorja. Az autószerelő megmondta, hogy mennyiért lehetne megjavítani, nyilván annak figyelembevételével, hogy céges autó, semmi kókányolásban nem akartunk benne lenni (motorcsere sem olyan sima ügy nálunk, ráadásul a használt motor egy nagy lutri), számlával mindent és úgy, hogy utána is használni akarnánk rendszeresen, így azt mondtuk, hogy a számok és a kockázat alapján inkább eladjuk. Eladtuk kb 1000€-ért az autót neki, ő pedig vett kb egy másik 1000€-nak megfelelő forintért egy motort. Így aránylag könnyen beüzemelte a vett motort, a régi turbóval, merugye annak sosem volt baja. Az elég hamar kiderült, hogy a vett motor eléggé szereti enni az olajat, magasabb a fogyasztása jóval mint a réginek volt. Aztán elment vele családilag nyaralni Görögországba, ami olyan "szerencsésen" sikerült, hogy Tessalonikibe épphogy elért (kifelé!!) és megadta magát a turbó (mint utóbb kiderült, a motor meghibásodása során került olyan helyzetbe, hogy az állapota egy hajszállal lett a halál előtt). Abban marha nagy szerencséje volt, hogy kötött egy biztosítást az út előtt és az autóját a tréler hazahozta (odafelé vitt neki egy másikat), a biztosító pedig fizette az egészet. Kb 1500€-s fuvarról beszélünk azért. Tehát a nyaralása nem ment füstbe, utána itthon turbócsere (szerencsére a vett motor turbója jó volt). Aztán egy pár hónap múlva eladta az autót a fenébe, mert elege lett az olajevésből, a magasabb fogyasztásból, meg a közben kiderülő "kisebb", de bosszantó alkatrészhibákból. Ő autószerelő, aki ebből él, műhelye van, alkalmazottakkal, ergo a munkadíjat mindig úgy számolta, hogy az "ingyen" van (ez ugyan egy hülyeség, de az ő dolga). A munkája pedig olyan, hogy a saját autóimat 30 éve hordom hozzá, a cégest pedig kb 20 éve. Ma is.
Emberünk mintha ösztönösen nem azt keresné hogy mi a legjobb megoldás hanem a legszopósabbat drágábbat. Én simán vennék egy ilyet amit te is írtál, motor bele az enyémbe a maradékot meg kiárulnám. Ha csak a csupasz motorra lennem szükségem, akkor ki lehet árulni azt a 400ezret.
Azt szeretném a jelenlevő szerelőktől / mesterektől megérdeklődni hogy adott egy ilyen autó mint az enyém. (2000 évvégi Seat Alhambra auy)
Ismeretlen eredetű olaj vízesedés és 25km/2 liter hűtő folyadék fogyás esetén tudnátok e mondani egy korrekt árat egy komplett motor felújításra aminél ilyen hibák nem fordulnak elő utána.
És egy árat egy odavittem egy "lásd a hirdetésben is" "fűzött motort hengerfejjel vezérléssel" motor cserére...
Az hogy hova kell eljuttatni az autót nem érdekes hiszen olaszból bárhová is ugyanannyi.
Nagy szeretettel várom a válaszokat.
(Ezt az autót már nem akarom így rossz motorral eladni mert az utóbbi pár hónap alatt már szintén majd egyszer egy autó árat ráköltöttem a futómű és fék rendszer felújítására valamint az autó gumik cseréjére úgyhogy az nekem nem opció.)
Ráadásul az itteni kasznik nem is rohadnak, de a motorok nem biztos hogy jók mert az olasz nem kíméli az autót. Én is 1000-ért vettem az enyémet.
De...
Itt nem lehet csak egy sima mezei kerül írott adás vételi papírral autót venni.
Az enyémek az átírás (mert addig a kulcsot sem adhatja oda az eladó és már csak kijelölt irodák végezhetik) 1200 euró volt +ami még kötelező 600€ a biztosítás fel évre.
Azaz nem csak az autó ára hanem az átírás is, mert csak így lehet itt olaszba autót venni.
A motor az más ha azonos a motor kód.
De ha te tudsz ennyiért jó motort akkor tőled vettem meg.
Ha jó az eredetinek a vezérlője és át lehet tenni a bontottba akkor igen. A bontottról is le lehet venni a komponensvédelmet és feltanítani az új autóra, de az már bonyodalmas, eszközöket és hozzáértést igényel.
Most ez komoly hogy 450 ezerért nézel motort az autódba? Szállj ki az autódból,add el mint hengerfejhibás autó és vegyél egy másikat.jól már sehogy sem jössz ki belőle,de így buksz a legkevesebbet.450ért nézel motort?Mire az bekerül az autódba lesz 700ezer,Még ha sajátodat fel gyújtod is veszel ennyiért egy másik ilyet.
Az lenne a kérdésem a hozzá értő fórumozók felé, hogy a 2000 év végi Seat Alhambra auy motor helyére ezt a motort néztem ki, és a németül is tudó társak hátha többet látnak mint én...
Nekünk 2016 óta volt egy 2011-es Alhambra, aztán 2020-ban hoztam egy Sharant is (Mazda 5 csere), majd idén lecseréltük az Alhambrát egy újabbra. Nem véletlenül. 2.0CR DSG6 mindegyik. A 375e km-nél eladott Alhambra motor, turbó, DSG, kettőstömegű mind gyári (sose volt javítva).
Fene tudja, talán kevésbé romlanak, viszont akkor sokkal drágábban javíthatók. Ráadásul digitálisan kommunikálnak és komponens védettek, így csak a saját autójukban működnek.
Nem kell akkor sem nagy fokozat ha csak elől van, a szellőző rostélyokat felfelé kell állítani és gyönyörű szépen áramlik a hideg levegő fentről lefelé az egész autóban. Nyilván könnyebb dolga van a tetőklímás autónak, de a másik is megoldja. A fűtés meg hátul lent van. Szóval ha autó vásárlás van tervbe és olyat sikerült találni amiben nincs tetőklima akkor nyugodtan meg lehet venni azt is, egy hibalehetőséggel kevesebb.
Mennyire hasznos a tetőklíma az autóban? Ha nincs és mondjuk a hátsó utasok fáznak / melegük van akkor elöl nagy fokozaton kell fújni a levegőt, hogy hátra is elérjen? Vagy van bármilyen más megoldás erre gyárilag?
A mostani szerelőm azt mondta, hogy a Sharan elég nehezen szerelhető a motor elhelyezése miatt és a legtöbb munka sok időt vesz igénybe ezért a szervízköltég igen magas lehet. Ez mennyire valós információ?
Én is terveztem a szimeringek cseréjét, így hogy kompletten egybe kell kiszedem a motort a váltóval.
Viszont ahhoz az 500 kg-os zsiráf nem lesz elég.
Nálunk nem lehet olcsón kapni, 250-€-tól mérik.
Igazából a jelenlegi motort már én is nagyon szeretném megvizsgálni jobban hogy mi okozhatja ezt a hihetetlen víz fogyását így hogy nincsen sehol semmi nyoma. (Szerintem, mivel előzőleg nem volt nyomás ilyesminek, így csak olyan lehet amit a szerelő érintett.)
Amennyire ebből a képből látható, mintha ott lenne a pedálban a fehér betét két vége. Azt ki kell venni, rátenni a gömbre és úgy benyomni a pedálba. Persze ha már kijött belőle akkor annak van valami nyűgje.
Szia nekem olcsó motorkiemelő "zsiráfom" van,1tonnás, valami 42000ft ért vettem lengyel,de az már megdolgozta az árát többszörösen is.Egy bajuk van csak hogy nagyon lassan enged vissza. Nem amikor te akarod hanem magától.De úgy sem azon szerelünk.A motort váltóval együtt szedd ki egyszerűbb praktikusabb, legalább a féltengely szimmeringeket is kicseréled és akkor az is letudva.A motoron is cserélj tömitéseket és szimmeringeket ha már kint van. Szurkolok neked.....Nagyon megnézném azt a régi motort,szétszedve.
A 2000 évvégi Seat Alhambra auy már napi 2 liter vizet tüntet el.
Nem látszik csöpögés az autó alatt. A kipufogó nem fagyálló szagú.
A legutolsó olajcsere és szűrő óta (előző szombat) nem gyarapodik az olaj semmit sem, csak a színe nem fekete.
Az utastér padlója száraz nem fagyálló szagú, hátul a csomagtér szintén.
Ugyan vettem foszforeszkállós port, de azt előtte fel kell tölteni fénnyel hogy az elkevert folyadékba világítson, így az egyenlőre eléggé macerás.
Az lenne a kérdésem hogy (mivel beadtam a kölcsön kérelmemet a bankba, így ha megadják akkor veszek egy másik motort) ha motort akarok cserélni, akkor azt a váltóval együtt kell kiemelni az autóból, vagy elég csak a motort ?
Mert ennek függvényében kell motor emelő (zsiráfot) rendeljek.
Köszönöm a segítséget. Nem vagyok benne biztos, hogy hasonló esetben segítene a zár megfúrása. Vigyázzatok a zárakkal, ne járjatok úgy mint én! Az autót végül a gyújtáskapcsolóba belejátszott kulcs elfordítása után sikerült csak belülről kinyitni. Az egyik zárat kompletten kicseréltem utángyártottra, a másik még menthető volt. De úgy tele volt rekával, hogy több lamella is egybe volt gyógyulva a zárhengerrel. Tisztítás után felújítószettel összerakva teszi a dolgát. Érdemes néha rápróbálni a régebbi autók zárjaira, mert ezek a VAG csoportos zárak nagyon csúnyán meg tudnak állni. Ha akadozva működnek, érdemes őket szétszedni és felújítani, akár még a kopott lamellákat is kicserélni. Ezzel megelőzhető, hogy nyithatatlanná váljon a verda.
Tetőfelujítás,homlogzatszigetelés közepette szorítottam kis időt a sharanra.ac pumpám nemakart dolgozni.azthidtem a relé lessz a ludas de komolyabb problémám van.elektronikai zseni beletenyerelt rendesen.bele van toldva több kábelbe is a relétáblánál és konakthiba a fő probléma.ha lemennek a nagy munkáim nekilátok és kiszedegetem a toldásokat.normálisan leforrasztom és zsugorcsövezem az összetételeket és bízom benne,hogy megszűnik a problémám ezen a téren 🤗
Esetleg ha megfúrod a zárat, vigyázva hogy a külső rész ne sérüéljön, hogy a csere betétet be tudd rakni, akkor működhet a dolog. Miután megfúrtad, és a reteszelő lamellák behullottak akkor van lehet hogy csvarhúzóval el tudod fordítani. Ha más nem, akkor fúrd át, és akkor kilincs cserével együtt megúszod, de akkor is olcsóbb mint egy ablak.
Esetleg ha a belógó lamellát megpróbálod helyére tolni, akkor van esély hogy a kulcsod nyitni fogja.
Sajnos a jelek szerint a csomagtérajtó zárjába valamikor évekkel ezelőtt belefolyhatott a beton. Legalábbis valami olyasmi anyag jött ki belőle, de sajnos meg se moccan. Az utas oldali zárban egész pontosan hátulról a harmadik lamella állt meg, ezért nem megy bele a kulcs. Vettem hozzá komplett új zárat kilincsestől, azon próbálgattam, ezért tudom ilyen biztosan. Nem lenne gazdaságosabb, ha megpróbálnám eltörni ezt a zárat? Végső soron úgyis cserélném. Egyáltalán lehetséges úgy eltörni, hogy normálisan el is forduljon, és kinyissa a központit?
Igen, azokat az anyákat kell kiszedni, (3db) azok fogják a "citromot" a főtengelyre szerelt tárcsához. (a valami lemezhez) Tehát a "lemez" marad a motoron.
Egy kis segítséget kérnék. Van egy 2001-es, 1.9-es Alhambra. A tiptronic váltót el kellene vinni doktorbácsihoz de még életemben nem szedtem ki ilyet és egy helyen elakadtam.
A motor felőli lemezen találtunk egy gumidugóval lezárt szerelőnyílást. A dugót kivéve feltűnt mögötte egy csavar ami a citromhoz fog valami "lemezt"(?). Nyilván körbe van csavarozva. Széthúzás előtt ezeket a csavarokat le kell szedni vagy egybe fog lejönni az egész miskulancia citromostól, "lemezestől"?
Szóval itt a luk és mögötte egy csavar.
Tudom, a francnak álltam neki de a szerelő akihez hordtam(akitől vettem egyébként) ma 23 napja hiteget, hogy majd kiszereli és elviszi...
Szia a pd fészkek csavarjait kicseréltem 7mm-re értelemszerűen 7-es menetet vágtam a hengerfejbe is.Ehhez átkellett fúrni a tartó vasat is hogy átmenjen a vastagabb csavar, ez nem volt könnyű az 7.5mm lett a furat. Vettem 8mm átmérőjű, imbusz fejü 12.9 keménységű acél csavart,150mm hosszú,és nagyon kevés menettel,ezeket elvittem esztergályoshoz ő rávágta a 7mm menetet végig,én meg beszabtam a megfelelő hosszra a csavart.A pd elemeken legalsó réz karikát,tüzgyürü,vagy ki hogy ismeri,lecseréltem 1.2mm vastagra igy kikerültek az O gyürük a sérült részről a pd fészeknél. A 7-es csavarokat kellőképpen lelehet húzni úgy hogy ne billegjen a pd elem a helyén.Nem akarok hülyeséget irni de azt hiszem 20Nm rel húztam le,de már nem emlékszem pontosan.
Lehet most megköveznek majd ezért amit csináltam, de mint irtam 80.000km ment azóta hiba nélkül
2007 augusztusi 2.0 TDi motoros, 6-os kézi váltóval. 2014-ben vettük 150.000km-rel az óbudai Weltautonál jó kezekből, mi vagyunk a második tulajdonosai. Nagycsaládilag kihasználjuk rendesen, síelés, evezés, bringázás, bír mindent:) Most van benne 298ezer km, augusztusban lett vizsgáztatva és előtte cserélve az alábbiak nagyvonalakban: kuplung-kettőstömegű szett, vízhűtő, féknyergek, féktárcsák-betétek, gumifékcsövek, gumiharangok, fűtött szélvédő is új, mert repedt volt. Olaj és minden szűrő 10ezrenként mindig cserélve, motorral komolyabb gond soha, Egr-t kellett egyszer tisztítani. Laci javította a kályhát pár éve, azóta hibátlan. Ami kopik, azt cserélni kell, de tényleg olyan, mint az igásló, ahogy itt a fórumon is ismerik az "öregek" :). 320ezer-nél kell majd vezérlést cserélni.
Apróságok előjönnek néha, mint most is ez az ablaktörlőmotor mizéria pl.
Felszereltsége: vonóhorog, dupla klíma, ülésfűtés, fűtött szélvédő, első-hátsó tolatóradar, tempomat multikormányon, xenon lámpa, gyári sötét üvegek körben, 7 eredeti ülés+roló, téli nyári gumik könnyűfémfelnin, van benne egy Kenwood nagy kihangosítós rádió, de nem navigációs, stb
Hirtelen ennyi, folytathatjuk privátban, küldök képet ha gondolod, árát még nem tudjuk, de tegnap óta úgy néz ki, meg kell válnunk tőle, körbenézek én is mi lehet a reális ára :)
Ennek a motornak rövid úton annyi ha így jársz, jártál vele. Itt minden alkatrész megsínylette a vizes olajat. Komoly szerelő lehet aki nem vállal garanciát arra amit nem csinált meg. Ezért vitted oda, ez volt a hiba, hiba maradt, pénz ment potyára.
A bódét, ha bezártad akár kulccsal, akár távirányítóval, nem lehet a belsőkilincsekkel sem kinyitni.
A csomagtérajtó zárját kellene életre kelteni. WD40 sűrűn és türelmesen próbálgatással a kulcsot a zárba "játszani". Ha nem sikerül, nem marad más mint üveget törni. Akkor gyújtáson az ajtó nyitó/záró kapcsolójával nyílnia kell/ene/.
Eleg furcsa szerelo lehet, ha meg se nezi. valoszinuleg csak kapugarancia volt ra. Eleg lenne egy fuzott blokk, es atrakni a hengerfejet, egy nyomasproba utan.
Köszöntök minden kedves fórumtársat! A következő meglehetősen kellemetlen problémára szeretnék megoldást találni, minden ötletre nyitott vagyok.
Adott egy 1999-es AFN alhambra. Az autót amolyan szükségmegoldásként vettem néhány hónapja, az előéletéről nem sokat tudok, de látni rajta, hogy az utóbbi években nem sokat törődtek vele.
Az autót 1db működő zárral vettem, ez jobb elöl volt. A távirányítójára nem volt hajlandó reagálni, a jobb hátsó ajtót pedig kizárólag manuálisan lehetett bezárni a kilincs benyomása, majd húzva tartott külső kilinccsel történő ajtóbecsukást követően. Egyébként a központi zár az összes ajtót nyitotta és zárta, ablakokat fel-le húzta. A gyári távirányítót próbáltam hozzátanítani, de nekem a piros led az ajtón nem volt hajlandó égve maradni háromszori nyitás után, ezért ez nem sikerült.
A problémát ideiglenesen úgy orvosoltam, hogy megcseréltem a jobb és baloldali kilincseket zárastól, hogy a vezető oldal felől nyitható legyen az autó. Ezen kívül telenyomtam olajjal a zárat, hogy tutira működjön. (Költöttem egyébként az autóra, kapott körbe új fékeket, hátra féknyergeket is, meg új talpas gömbfejeket, hogy ne essen le az útról. A zárak rendbetételét későbbre terveztem.)
Tehát adott az alhambra, bal elöl működő zárral. A jobb oldaliba félig megy a kulcs, a csomagtérajtóban lévőbe pedig egyáltalán nem megy bele. Egy este bezártam. Hülyéskedett kicsit, nem akart elsőre bezárni. Néhányszor még rápróbáltam mire sikerült, de közben a kulcsnak megváltozott az ellenállása, mintha nem forgatná már a szerkezetet. Ezen kívül hallottam, hogy valami fémtárgy beleesett az ajtóba belülről. Ebből arra következtettem, hogy a spiáter nyelv a zárban eltörhetett.
Ezek után megpróbáltam feltörni a kocsit. Az ablakkeretet felfeszítve dróttal húztam a kilincset, de meg se nyikkan. Se a központi, se az ajtó. A biztonság kedvéért mind a négy ajtóra rápróbáltam, ugyanazzal az eredménnyel. A jobb hátsó, csak manuálisan zárható ajtón a kilincset teljes erőből húzva sem tudtam nyitásra bírni, gondolom a megfeszített ajtó miatt megszorul a zár, és nem old. Pedig az volt az utolsó reményem, hogy bejussak az autóba.
Gondoltam, még mielőtt drasztikusabb módszerekhez folyamodnék,(flex, féltégla, benzineskanna és gyufa) megkérdezlek Benneteket, hátha van valami tippetek, hogyan lehet kinyitni a se kulccsal, se távirányítóval nem nyitható autómat.
Igazából ez volt csak a kitétel, amit írtál, h automata legyen s tetőklímás. 2016-ban vettem a kocsit, s bizony rengeteg tekert órás, lefingott szarral találkoztam. Azokat el sem kellett vinni sehova átnézetni.. A jót végül egy Bp-i kereskedésben találtam, átnézettem egy VW-re szakosodott szervizzel, s ok volt. Főleg Laci (409 nick) szervizelte, ők vágják a témát. Az elején rendbe raktam apróságokat, amiket találtam rajta, s utána nem volt vele gond. Tavaly adtam el, 100 rugóval kevesebbért, mint vettem.
Egyelőre még csak nézelődöm, és információkat gyüjtök de azért érdekelne nagy vonalakban mit lehet tudni az autóról? Mikori évjárat, milyen felszereltség stb? Mik azok amik javítva / cserélve lettek rajta?
Jó választás, nekünk is pont ilyen volt (tetőklímás, aut. 1.9d). Az ár tükrözheti az állapotot, de át kell nézni mindent. Én vagy 30-40 autót néztem meg anno..
Tervezek hamarosan a család bővülése miatt egy Sharant vásárolni és néhány kérdésem lenne hozzátok ezzel kapcsolatban.
- Elsősorban az 1.9 pdtdi motort tervezem venni és szeretnék minél inkább a gyártási időszak végéről választani. A későbbi 2.0 pdtdi motor úgy tudom már problémásabb?
- A kényelem miatt szeretnék automatát választani. Ezekkel a váltókkal úgy tudom akkor szokott baj lenni ha az olajcserét elhanyagolják benne?
- Szeretnék a kínálat tetejéről választani majd úgy gondolom, hogy itt az ár tükrözheti az állapotot is.
- Tetőklíma. Jó ha van? Mennyire problémás ha gond van vele?
- Koruknál fogva mennyire gyakoriak az elektromos anomáliák ezeknél az autóknál, ha tegyük fel nem voltak nagyon kókányolva? Valamint ha normálisan voltak szervízelve akkor még lehet számítani arra, hogy megbízhatóan működnek?
- Van esetleg olyan motorkód amit érdemes kerülni?
Ha nem titok, akkor még tudnád velem osztani a pd fészek hiba orvoslást ?
Én is szeretnék egy olyan motort mint a tiéd.
Nem mindenki lehet szerencsés hogy használt autót vásárol és utána minden hibátlanul működik rajta örökké. Sajnos szerintem nekem mostmár csak a motor csere segít, vagy esetleg egy teljes motor felújítás de ahhoz tudni kellene a tényleges hiba okozóját mert pl a motorblokk repedés esetén azt nem hiszem hogy érdemes javítani.
(Bár a szerelő a hengerfej javításkor megjegyezte hogy a hengerek/hüvejek nagyon jó állapotban vannak és sokat lehet még ennek a motornak futnia.)
Pont azért kérdezem hogy nem e tud valaki jó motort hogy ne legyen zsákba macska és ne legyen hengerfej vagy bármi más problémája.
Kommunikáltam a szerelővel, és ha vissza vinném is az autót így, ő akkor sem tudna semmit "garanciába" javítani mert szerinte ő amit kifizetetett velem azt elvégezte és amikor elhoztam az jó volt. (Vagy legalábbis nem volt láthatóan rossz)
Szerinte már inkább a motortömb ami rossz.
Így minden újabb javítás már fizetős.
Emiatt inkább hogy újabb pár százezerrel levegyen nem annyira lenne kedvem.
A másik motort pedig én magam is be tudom rakni ingyen a másik motor helyére, és arra fel tudom szerelni a rá való függelékeket (generátor, klíma) ha nem kell utána tanítgatni a computert hogy a motor menjen.
Nem szeretem ha fáj, és nem szereztek sz**ni sem, de így eladni sem lehetne jelen állapotában hogy másikat (aminek ugyanúgy lehet bármi problémája) vegyek helyette.
Ne motort vegyél,autót.Mondtam ezt már korábban is.Veszel egy másik motort,kb 150ezer a csere nem tudom,biztos az is egy százas,akkor már illik vezérlést cserélni meg olajat.És akkor a legoptimálisabb esetben megint rálocsoltál 350ezret. És reménykedhetsz hogy nincs annak is valami nyűgje. De ha szereted hogy ha fáj akkor inkább ezt a motort vidd vissza ahhoz aki csinálta.
Ma du. kicseréltem az ablaktörlő szerkezetet, mert nagyon összerohadt a tengelynél(volt már egyszer javítva, ráfért a csere). Motor maradt az eredeti, nem volt baja, viszont amikor visszaraktam, bekötöttem mindent a helyére, már a gyújtáskapcsoló elfordításakor beindul és nem áll le sehogy sem. Folyamatosan megy, nincs szakaszolt törlés se. A hátsó törlő és mindkét mosó rendesen működik, ahogy kell, csak az első törlő megy folyton. Valaki találkozott már ilyennel? Laci, tipp esetleg?
Én biztos visszavittem volna már a szerelőhöz a kocsit.A bontott motor lutri akkor tudod meg mit vettél amikor beinditod elsőre.És jönnek ott is a lehetséges javitások pd fészek vezérmütengely kopás,esetleg a motor megjárta már a marsot és vissza.Bár ezek kibirják azt is.Nekem is AUY motorom van 700.000km körül tart és jön megy ahogy kell.8000km. szigorúan olajcsere és szürök csere.A PD fészekkel én is megkinlódtam már de egyedi módon orvosoltam a hibát.Azóta 80.000km mentem vele és müködik ahogy kell.
Hogy javítható-e, azt nem tudom. Talán egyet cseréltünk 20év alatt, szóval nem egy romlós fajta. Itthon nem forgalmazzák már az autósboltok (nem is nagyon forgalmazták), max a márkaszervizek, ha még gyártja a gyár. Külföldről beszerezhető utángyártottban is.
96 -os sharan tolatólámpa kapcsoló problémám van. Csak akkor világít a tolatólámpa, ha a sebváltókart jobban hátrahúzom. gyanítom azért, mert a tolatólámpa kapcsoló ki van kopva. (javítsatok ki ha tévedek)
A kapcsdoló nem a becsavarós kivitel, hanem a negyszögletes, 2 fém rugós klipszel rögzírthető fajta. látszik is a kis nyelven a kopásnyom. Az volna a kérdésem, hogy ezt a típust lehet e javítani valamilyen formában, vagy mindenképpen cserés? Autósboltokban nem is tudnak hozzá adni, mert nem találnak ilyen fajtát, mindenhol a becsavarós tipust hozza nekik a rendszer.
Szia lekell venni a hengerfejet.Ahogy irták is ott valami nem jól lett összerakva.Az sem kizárt hogy nem lett rendesen felpucolva a blokk teteje,és ezért nem tömít rendesen.De le kell venni igy már szinte mindent kizártál amit lehet.
Sajna már a Magyarországról olaszba (1100 km) út során is felmerült ez az olaj habosodási probléma, csak akkor az nem annyira látszott meg az olaj leengedése során, mert a hab csak az olaj beöntő kupakon volt látható.
Próbáltam keresni mindenfele a víz fogyását, de sajnos a hengerfej nyomáspróba során egy ekkora hibára nem e kellett volna hogy fény derüljön ? Egy hengerfej tömítés hiba viszont inkább nagy nyomást kellene generálljon a hűtővíz rendszerben ?
Kezdek már azon gondolkozni hogy tényleg motort kellene cseréljek, de nem tudom hogy hol lehetne nem zsákbamacska motort vásárolni, ami nem ugyanolyan állapotú mint ami most is benne van.!?
És nem szeretném felgyújtani az autót, hanem inkább megjavítani.
Ma sikerült a 2000 év végi AUY Seat Alhambra autómban az EGR hűtő vízcsövet kiiktatni úgy hogy a víz átfolyik és nem lezártam a csövet...
Egyben le is zártam (levakoltam) a kipufogó csövet is az egr hűtő után
Sajnos az olajat le engedve szomorúan kellett lássam hogy van baj nem kicsi.
Le vettem a intercooler csövet isami a coolerhűtő előtt van.
Az EGR szelep előtti rész sokkal rosszabb volt..
Az olajhűtő nem zargattam, mert az lett említve hogy akkor a vízben lenne az olaj, de a víz az tiszta rózsaszín volt.
Már 150 km alatt (3x munkába járás és haza) fogyasztott 2 liter hűtő folyadékot országúti nem több mint 90km/h sebességgel.
Az előző fagyálló ami benne volt nem, de amit most vettem azt ellenőriztem vásárlás előtt (6-ból csak 4 doboz volt "jó" ugyanabból a márkabol és kiszerelésből) és uv fény alatt világít.így ha hétfőn kapok olajat akkor majd sötétben körbe keresem hogy hol lehet szivárgás...
Gondolom a kipufogónál távozó fagyálló ott is világítani fog.
Szeretnék kérni segítséget hozzáértő személyektől hogy még mit kellene ellenőriznem hogy ki tudjam küszöbölni és javítani a hűtő folyadék olajba való jutását...
Csak olyat adott ki a 2000 év végi auy Seat Alhambra autókhoz aminek a víz csatlakozások ugyanazok, de a kipufogóról érkező és a gáz kivezető csatlakozások mások és máshol vannak...viszont hozzá való csöveket nem adott ki.
Attol , hogy le van vakolva, az egr huton aramlik a viz. Ugy latom az nincs kikotve. Lehet racsopog a kipu csonkra, es elis gozol. Viszont hidegen csak kene valami foltnak lennie. Ebbol megint bontas lesz.
Azert mondom, hogy az olajhutot nembiztis, hogy kikene kotni. Az ha szar, a hutokozegbe engedi az olajat. Nezd meg az egr hutot, lehet az ereszti a vizet. Bar ennyi hutoviznek mutatkoznia kene.
Nem érezni sem bent fagyálló szagot, sem a kipufogógázban...
Egyedül a motortérben érezni a fagyálló szagot, de mégsincsen sehol semmi nyoma.
Ezért szerettem volna megszinezni hogy az uv lámpa alatt élőtűnjön...
Az a baj, hogy a klíma hűtő miatt csak szétszedve látom lehetőségét a hűtő radiátor elülső felének az ellenőrzésére és így már biztos nem látni hogy valóban az folyik.
Azt szeretném kérdezni hogy mivel sajnos még a munkába járás közben is az út végén (25km) habos a olajbeöntő kupak , ha próba képpen az olajhűtő vízcsöveit lekötöm, hogy kiderüljön mennyire van benne a hiba okozásában és ki tudjam zárni mint hibaforrást, akkor azzal okozhatok valami hibát a motorban ha nem lesz hűtve a motorolaj ???
10liter vizet öntött utána.... az valahol ott kellene legyen, ha az olajhűtő lyukas. Leginkább a hűtőrendszerben lenne az olaj, miután annak 4-6-szor nagyobb a nyomása. Ennyi víz az olajtérben is "feltűnő" lenne.
Sajnos a hűtő tömítő jó eséllyel a fűtő radiátorodat fogja elsőként eltömíteni, aztán majd azzal szopsz.
Szerintem erre a felhabosodott olajra nem ez a megoldás. Amúgy a passatom nekem is ilyen volt,a habosodást leszámítva, igaz csak évente 1-2 litert kellett tölteni, de sosem lett meg a szivárgás helye.
Megpróbáltam megnézni az említett "műanyag vízcső elosztót", de nem lehet minden oldalról jól körbe nézni még a endoszkópos kamerával sem. Nem látszott sehol semmi jele a nedvesség szivárgásának.
Pedig a motor üzemmeleg volt...
Ezeket a "pici" repedéseket a hűtő tömítő folyadék nem tudja orvosolni ?
Ha olyan kicsi a sérülés hogy csak nagy úton jön elő a konkrét hiba ?
Szeretném megjavítani nem csak ideiglenesen orvosolni a hibát !
De ha nem mutatkozik a hiba, akkor akár mindent is ki lehet cserélni...
Szia engem a szembenálló baloldali müanyag vizcsőelosztó szopatott vagy 2 hónapig a hengerfejen a tandem alatt. Repedt volt de mindig csak üzem meleg motornál engedett, amikor nyomás alatt volt. Nagyitóval belül fedeztem fel a repedést,kivülről nem látszódott. nyoma sem volt csak a vége felé csere előtt.De ez az én esetem. Az olajsapka habos az nem jó jel sajna.
Azt én is nagyon szeretném már tudni mi az ami Xopat.
Ha a belső hőcserélő amire gondolsz, akkor bent az utastérben nem észlelhető a szélvédőn menet közben párásodás illetve szagok sincsenek.
Ha a nagy hűtő radiátorra gondolsz akkor azt a hűtő ventilátor résein ameddig a flexibilis vezetéke engedte a endoszkóp kamerával megnéztem és száraz volt a belső része. (A külső rész a klíma hűtő miatt takarva van)
Ha az olajhűtő hőcserélőre gondolsz, az olajszűrő alatt, akkor az csak belül tud az olajjal vizet keverni, és annak nem lett volna érezhető szaga.
Tegnap hideg motornál megnyomattam a légtelenítő csövecskénél egy autó szelep beiktatásával a vízrendszert 2 bar nyomással.
Sehol semmi jele nem mutatkozott sem buborékolás sem pedig víz csepergés formájában.
A régi kiegyenlítő tartály kupak sem engedett.
Cirka negyed órán át tartotta a nyomást így.
Nem fogyott a víz sem.
Ma reggel munkába menet (első út amióta visszajöttem olaszba) 25 km átlag 90km/h országúti. Indulás előtt 5 percig járattam (külső hőmérséklet 21,5 fok) alapjáraton a motort és kb 7 km után már 90 fokos volt a hűtővíz. Ezt tartós amíg beértem.
Bent motorháztető kinyit, és éreztem enyhe fagyálós szagot de nem láttam sehol sem láttam szivárgást. És a olaj utántöltő kupakja belül enyhén szürke habos volt.
A hűtővíz kiegyenlítő tartály kupakot ahogy lecsavartam szisszent egyet, mint régebben amikor kb fél óra óta múlva csavartam le.
A víz szint is szemmel láthatóan ugyanannyi volt, ( azaz annyit csökkent amennyit 20,5 fokról 90 fokra melegedés közben tágult...)
2liter víz /100km, ha befelé megy nem tűnik el nyomtalanul. Vagy az olajban van, vagy megeszi a motor. Az utóbbinál viszont biztosan felfújja a hűtőrendszert. Vagy, földönkívüli tevékenység.....
Hideg motornál fel kell fújni a hűtőrendszert 1.5-2bar nyomásra. Ha folyik valahol, így megmutatkozik.
Sziasztok ! Eddig is rengeteg segítséget kaptam ettől a fórumtol így megint meg kell próbálnom ugyanis több szerelő is csak a fejét vakargatta a problémám miatt!
Az autó 2002 Sharan, a gond menet közben búgó zúgó morgó hang a bal oldal felől de csak egyenesben és balra kanyarodasnal. Jobbra forgatva a kormány csend van mint egy elektromos autónál!
Ilyenkor szokták a szerelők büszkén felkialltani,, kerékcsapágy " nos az újonnan cserélve a hang mégis megmaradt. Tehát ha van valakinek tippje mi lehet a gond vagy találkozott hasonlóval azt megköszönném!
Ja, futóműves is megnézte, ha nincs rajta terhelés tehát ha fel van elemévé akkor nem csinálja. Gumik rendben vannak.
Sajnos munkába járáskor a vízpumpa csere után nem produkált semmilyen hibát a 2000 én végi Seat Alhambra auy így elindultunk vele a lejárt okmányokat ügyintézni.
Amikor mentünk haza a szlovén alpokban, ismét jelentkezett a víz melegedése és már az olaj utántöltő kupak belsejében megjelent a hab. Így menve vele 100 km-ént víz utántöltéssel és termosztát nélkül Ludasig, ahol a szállásunk volt.
A helyi ismerős vw specialista vállalta azonnalba a javítást.
A hengerfej Gyöngyösön nyomáspróba után síkolva lett (1,8mm) majd új tömítésekkel, új hidrotőkékkel, új olajjal olajszűrővel összerakva.
320000,-ft-ért.
Sajnos így is másfél hetet volt a szerelőnêl és a Budapest Gyöngyös próbaúton semmi hiba jelet sem produkált.
Hazafelé a motor nem melegedett csak max 90 fok.
Viszont a víz 200 km- ként 2 liter mínusz, és a gumicsövek is puhák voltak és a kiegyenlítő tartály kupakja lecsavarásakor nem szusszant, azaz nem volt nyomás semmi a hűtővíz rendszerben.
Volt nálam egy új kupak tartalékba és azzal is próbáltam és azzal sem volt semmi nyomás.
Öntögettem és ellenőriztem az olajat ami az olajnívó pálcánál mindig tiszta volt viszont enyhe habosodás a beöntő kupak belső felén.
Az lenne a kérdésem hogy ha a hengerfej elvileg a nyomáspróba alkalmával jó, akkor menet közben hogy, vagy HOL mehetett csak a hengerfej oldajába a hűtő folyadék ?
Az olajat leengedtem és ellenőriztem, nem volt vizes.
1100 km-el az olajcsere után és kb 10 liter víz utántöltése után.
Ez nem vag hibakód, így nem tudom mi lehet. Mindenesetre áramköri hibáról van szó, annak csak egyik része a légtömegmérő.
A turbónyomást nem mindegy milyen üzemi körülmények között méritek. Így aztán megint nem tudni, hogy az jó, vagy sem. Amúgy olyan 900-1000milibar a légkörin felül. De ehhez padlógázon kell menni 3-4. fokozatban 2000-3500f/min között.
Hogy a létömegmérő mit mutat, az megint többesélyes. Ha alacsony a nyomás, alacsony lesz a légtömeg is. Az meg lehet akár turbó hiba is. Elsőre meg kell fejteni, hogy mi a nyűg a légtömegmérővel.
Üdv Laci! Olyan kérdésem volna hogy az 1.9tdi AGR a kód, mekkora a turbó nyomása? Kollégám bibelődik vele, rámértek a turbó nyomás 0.6bár,légtömeg meg 650mg.És ahogy emelkedik a fordulat úgy csökken a légtömeg. A légtömegmérőt a vákumcsöveket már cserélte.
Ez azt jelenti, hogy kiszerelted a biztosítéktáblát komfortmodulostól és arról leszerelted a két relétáblát?? Mert az izzítás biztosítéka a belső relétáblán van a reléjével együtt.
A külsőhőmérséklet jeladónak nincs köze az izzításhoz.
Húzd le a motor hűtőfolyadék hőmérsékletjeladójáról a csatlakozót (ami a felső cső hengerfejre csavarozott csatlakozójában van!!). Ha így izzít, akkor nem hibás, csak melege van.
Vagy nézd meg akkor, ha beindult a motor. A 98-asnak elvileg van utóizzítása 180sec, ha nem éri el a motor hőmérséklete a 40°C-t, és a motorfordulata nem lépte át a 2500f/min-t.
sziasztok olyan kérdésem lenne hogy 98-as vw sharan 1.9tdi 110lovas az autómata klíma külső hőmerséklete 50 fokot mutat állandóan és ezzel egy időben elment az izzításom is ,kicseréltem a külső hőmérséklet jeladót de a probléma ugyanaz. látszólag izzít mármint a lámpa jelzi a műszerfalon de a gyertyákhoz áram nem megy ,minden biztit megnéztem, valakinek valami ötlet merre keressem a hibát.
Az utóbbi 2-3hónapban ez többször ki lett itt tárgyalva, Ha visszaolvasol megkapod a válaszokat. Ahogy mostanában "pörög" a fórum, mégcsak sokat sem kell olvasnod.
A komfortmodul zöld csatlakozójának 17-es és 25-ös lábára adott +12V impulzus nyit/zár, de ez csak akkor, ha az összes zár jó. Ha valamelyik zár hibás, akkor nem fog működni, bárhová bármit kötözöl.
Tisztelt fórumozók segítséget szeretnék kérni Alhambra központi zárja egyszer zár egyszer nem.Kulccsal szoktam zárni nem távirányítóval.Az első ajtóba menő vezetékkötegben melyik színű vagy számú vezeték vezérli a zárást? Első látásra szakadást nem de a szigetelések szétrepedést találtam a kötegben amit szigeteltem ideiglenesen.
Családi autónak keresünk 1.8T motorral Sharant vagy Alhambrát. Véleményekre lennék kíváncsi, illetve milyen fontos átnézni valók vannak ezen típusokkal? 2000-2005 között nézegetünk 3. autó lenne. Mamataxi, néha kirándulni nagyikkal. Az 5 sebességes tiptronic váltósokkal mi a helyzet? Köszönöm előre is a válaszokat.
Kérdésem most kicsit más jellegű,de szerintem tudsz segíteni.
Szóval asszonynak nézegetek/nézegetünk autót,nagyon úgy néz ki superb lesz.
A 2008-tól 2015-ig tartó generáció.Szóval amire kíváncsi lennék azok a motorok.
1.6cr ,2.0cr ,1.8tsi ,2.0tsi amire kíváncsi vagyok és szívesen venném a véleményedet,tapasztalatodat.Esetleg ha eltekintünk hogy benzin dízel ,teljesítmény,fogyasztás stb akkor ez a négy motor közül melyik a legjobb konstrukció vagy melyik az amelyik egy betegágy?Leegyszerűsítve,melyik a legjobb motor közülük?
1.4tsi és a 3.6fsi úgy gondolom nem téma,az egyik szerintem túl kicsi a másik meg indokolatlanul nagy,persze erről is elfogadom a véleményedet ha megosztod.
megnézni, mi van alatta, és ha érdemes, akkor megcsináltatni.
Ha nagyobb a bajság, akkor visszatákolni a műszaki végéig ( engem nagyon zavar mindenféle, látható rohadás/rozsdakezdemény), oszt' elengedni a kezét.
Bármennyire is jó, praktikus autók, pont úgy tudja beléjük enni magát a rozsda, mint az E34-es BMW-kbe... Abba is, ha egyszer belekerült, sosem lehet kiszedni rendesen...
Szerintem neki más a problémája nem a kályha hiánya. Hiszen írja hogy a hőfok mutató üzemin van, viszont alig áramlik be a levegő szinte csak maximumon.
Ha a hőfok üzemin van akkor kályha ide vagy oda, a meleg jönni fog.
Nekem még csak rügyezett az első sárvédő alja, amikor vettem, azt megcsináltattam. Az alján meg benyomtam az emelési pontnál az emelővel, azt is. Nem voltak nagy összegek, de persze rohadástól függ.
akkor sárvédőcsere nélkül ( de az emelési pontok cseréjével és az ottan kereszttartó kihegesztésével) igyekeztek kiszedni belőle a rozsdát, ami után még hosszú évekig használtuk tovább.
Nyilván látnok nem vagyok ( mert csak félig végeztem a Gyurcsók-féle látnokképzőt, így nem kaptam meg a "Hivatásos Látnok" diplomát), sokféleképpen értelmezhetjük az "elkezdett rohadni" kifejezést, és pl. sosem vártam meg az igazán komoly bajt, igyekeztem elébe menni a problémáknak. Mondjuk a végére már elengedtem a Sharan kasztniját, mert kevés értelme lett volna 4 kilót költeni egy 800-as autóra.
De most tényleg nem értjük, h mit vártál. Az 1.9 dieselnek alig van hulladékhője, mert igen hatékony az üzeme. A Sharannak ráadásul jóval nagyobb a belső tere (Passat lehajtott üléssel 1600l, Sharan 2600), nyilván kell plusz energia a kifűtéséhez. Nem véletlenül van benne kályha.
Segítséget előre is köszönöm ha esetleg valakinek volt hasonló probléma. Mi volt rá a megoldás?
---
Képzeld, amikor
nekem elromlott a kiegészítő fűtés, pont ugyanazeket a problémákat tapasztaltam. Talán meglepő, de én a használat 12 éve alatt kétszer is megcsináltattam az itt ( is) jelen lévű 409 nicknevű kollégával a kieg. fűtés kályháját, és ezek a "hibajelenségek" megszűntek. Ha ez megvan, akkor lehet tovább lépni a "hiba"kereséssel...
( Komolyan nem értem az embereket: leírja, hogy kikötötték a kieg fűtést, majd olyan "hiba" lépett fel, hogy télen nem fűt, és mi lehet a megoldás... tényleg ilyen elkúrt, elmeroggyant világban élünk ??!!)
Kérdés illetve tanácsra lenne szükségem. Seat Alhambra 2007 2.0 pdtdi 7 személyes. A kiegészítő fűtés nem üzemel a víz ellátás is ki lett iktatva így viszont a fűtés elég gyenge télen. A jelenség:
A vizhőfok üzemi hőmérsékleten olaj hőfok is a helyén meleg levegő alig áramlik be az utastérbe csak szinte ha maximumon a ventilátor fordulatszáma.
Mivel lehetne elérni hogy intenzívebb legyen a meleg levegő bejuttatás? A fűtőmotor lehet gyengébb már vagy valamelyik állító motor ami a levegő útját tereli? Szélvédőre , lábra, egyenesen csak az utastérbe egyaránt tudom szabályozni hova menjen a levegő. A klíma kompresszor is elindul . Segítséget előre is köszönöm ha esetleg valakinek volt hasonló probléma. Mi volt rá a megoldás?
Üdv Laci! Sikerült kiolvasni hogy mit tárolt el a múltkori esetnél. A szereló szerint vagy a gemetria ragadt meg egy pillanatra vagy egy vákumcső lukadt ki, de szerinte ha vákumcső lenne a baj akkor a probléma folyamatos lenne. (ez mondjuk logikus)
Ha az autó vészüzembe rakja magát,feltételezem hogy így nevezik és ez történt(autó menetközben leállít újraindít és minden a régi).Szóval az kiolvasható mi okozta,illetve jó eséllyel kiolvasható?
A jelenség sem előtte sem utána soha nem fordult elő.
Nyaralásból hazafelé valahol É-Maci húzósabb emelkedőjén történt az eset,még a hangját sem hallottam(pont tele volt minden busszal kamionnal)egyszer csak érzékeltem hogy elfogyott az erő,műszerek rendben,csak kapcsolgattam vissza másodikig,hát mondom lesz ami lesz leállítom újraindítom,hátha csak vészüzem,jó lett.Azóta semmi.
Szegénynek azt hiszem ez volt az utolsó Görög útja.
Fura,de a klíma is csak a 35fok feletti létet nem szereti.Mióta itthon vagyunk semmi rendellenesség.
Futómű is megsínylette(mondjuk ezen nem is csodálkozom.)
Értem, köszönöm. De már annyira unom ezt a szart. A nejem már azt mondta hagyjam a francba jó ez így ahogy van. Csak engem basztat, hogy nem akar sikeredni.
Húzd le mindháromról a stekkert, majd egyesével kezd el nézegetni(visszadugni).Egyet visszadugsz autó bezár, ha zárja akkor az jó, ha nem zárja akkor stekker lehúz egy másik ajtó visszadug és így tovább.
Igazad van elirtam. Pontosan bal első, csomagtér, és üzemanyag ajtó működik. A villanyász azt mondta a jobb ajtó elektronika rossz. Rálett dugva egy másik, de akkor se müködik a jobb ajtó, és a két hátsó. Már az összes kábel köteg cserélve. Lehet felgyújtom a picsába.
Áááá, akkor most jaoo első, vagy a bal első????? Ahányszor írod, annyiszor változik. :/
A bal első, a csomagtérajtó és a tankfedél egy rendszer A másik három másik rendszer.
Ahogy feksza írja, kösd le mind a három nem működőt és egyenként visszakötve próbáld le. (ha már a hibatárolót nem nézed, mert abban minden valószínűség szerint ott van, hogy melyik a rossz)
Nekem volt, egy számomra érdekes esetem. A két hátsó ajtó zár egyszerre adta meg magát. Kicseréltem az egyiket, nem volt jó csak úgy ha a másikról lehúztam a stekkert, ha felcseréltem a két oldalt akkor is ez volt a szitu. Szóval a problémám akkor szünt meg mikor mindkét zárat kicseréltem.
Ha próbálgatod, szerintem próbáld úgy is hogy a többi hibásról lehúzod a stekkert. Én is sakkoztam mire rájöttem.
Ma megint cserbenhagyott sharan.nemhallom dolgozni az ac pumpát.arra gondolok,hogy a reléje lehert a ludas.megtudnátok mondani melyi relé az?kicserélném hátha csak a relé játszik velem
Leírom, hogy mi van, volt. Kezdődött azzal, hogy csak a jobb első ajtó, a csomagtér ajtó, és az üzemanyag fedél zárt be. Azt mondták törés az átvezető kábelnál. Ki lett cserélve a jobb első. Semmit nem változott. Ki lett cserélve a bal első, akkor se változott. Megnézte egy állítólag villanyász. Azt mondta a jobb első ajtó zárnak az elektronikája rossz. Rá lett dugva egy másik elektronika, de meg se moccan
Ebből gondoljuk, hogy nem kap áramot. A 26, 28, 32 és bíztik jók. Na röviden ennyi.
Sziasztok. Az alany egy 2002 és Galaxy. Csak a bal első ajtó záródik, a csomagtér ajtó, és az üzemanyag töltő ajtó a távirányítóval. Lett cserélve a jobb, és a bal első ajtók átvezető kábel köteg. De a helyzet változatlan. Van valakinek ötlete mi lehet a gubanc? Köszönöm.
Ááá, azt nem tudtam hogy van ilyen külön megnevezése. Ezt majd szerintem inkább otthon fogom megcsinálni.
A hűtőközegből hol tudnék leengedni, ott ahol rá lehet csatlakozni? Vagy fellazítom valamelyik csatlakozást? (bár nem gondolnám hogy ez a módja a leeresztésnek)
Nekem is túltöltötték a klimát,és az is meg meg állt.Nagyon keveset kiengedtem belőle,és utána müködött amig el nem tört a cső a kompresszoron.Azóta nincs klimám.Az unixba közel 100.000Ft a cső.Majd valamikor leszedem és csináltatok hozzá.
Meglátjuk .. mindig átnézem a hahut, aztán az alapján árazok. Van amikor hamar elmegy valami, máskor meg nem. Igazándiból annyira hektikusak az árak, hogy akár több százezer ft is van kb ugyanazon autó kínálati minimumai között pár hónap eltérést nézve.
A szisztéma az szokott lenni, hogy minimum - 1-200e. Ez annál jobb állapotú, mint a járőrautók szoktak lenni :)
Vagy hogy inkább el sem indul a motor, gondolom. (ha leállítva veszem ki a relét)
Most pl 30 fokba már nem csinálta, legalábbis nem tudtam annyira lassan menni, vagy annyit állni. Napközben a 36fokban tűző napon simán elég volt egy lassú városi araszolgatás hozzá.
Érdekes hogy ezt a ki be kapcsolgatást is azóta érzékelem mióta újra lett töltve.
A leeresztést úgy gondoltam hogy kicsiket engednék le belőle, aztán hátha lenne pozitív változás.
Ja, még valami. Nem néztem még meg de van egy 109es relém, az nem jó a 449es helyére?
És a klímáé lehet?azt esetleg lehet hogy a relét kiveszem és megnézem mi történik, vagy esetleg lehet belőle baj? Ha sok benne a gáz, azt tudom én valahogy finoman csökkenteni?
Bármilyen relé is, az nem a hűtőventilátoré. Az a motortérben van. Akkor kapcsolgatja a ventilátort, ha magas a hűtőközegnyomás. (kicsit túltöltött és meleg van)
tervezem az auy kódos 1.9pdtdi 115le sharanom csippelését a Kollár tuningnál. Van esetleg valakinek tapasztalat milyen utána gyakorlati szempontból? Csak az alap chipre gondoltam szoftveresen megírva. Köszönöm az építő hsz.eket.
Nem tudom ezen a képen be tudod-e azonosítani, ez felülről van fényképezve az óracsoportot kiszedve, annak helyén benyúlva. Valahogy a klímához vagy a hűtőventilátorhoz gondolnám. A következő a tünet, megy a klíma végig teljesen hibátlanul hűt, tehát a funkcióját tökéletesen ellátja, csak amikor áll az autó vagy lassan megy tehát nincs kellő hűtés akkor kapcsolgatja ki be a ventilátort folyamatosan(nem vagyok benne biztos hogy ez normális műkődés, klímás szerint igen) szóval ilyenkor hallom a relét kattogni(kerregni), ha van menetszél akkor nem.
A 449 nem jelent semmit, illetve egy mezei 4lábú kapcsolórelé. Az a kérdés melyik reléhelyen van. Többnyire a kürtökhöz és a hátsó fűtés ventilátorához tartozik, de felszereltségtől függően lehet benne ennél több is.
Helló Csak demonstrálni akartam az idő rövidségét,,én caddyn csináltam 2.0pdtdi és nagyon gyorsan ment.Azt tudni kell hogy lehet kevesebbet fog forogni a motor 130-nál,de gyengébb is lesz.Igaz a caddy 51Kw.
Sziasztok! Kis segítséget kérnék ,adott egy 2001-es Anu motoros 1.9 td aminek elkezdett csepegni a vízszivattyúja. A szerelő jó esetben 3 hét múlva ér rá. Ha én cserélném kell hozzá valami célszerszám?Vagy anélkül is ki lehet cserélni ha festek jelet? Ilyen autón még nem cseréltem,de más tipuson igen. Köszönöm
BVK 1.9 pdtdi nagyon büdös dízelszagot áraszt, alulról a motorvédő alsó burkolat bal hátsó részénél üzemanyagfolt látható. A motortérben a szűrő körül és a motorblokkon nincs nyoma folyásnak. Kell nagyon aggódnom vagy csak egy egyszerű hiba?
Már nememlékszem a hibakód számàra.már van úgy 4hónapja,hogy olvastattam a hibát.gyujtótrafókat ha cseréltem utánna töröltetem megint és megnêzetem a hibsakódokat
Ilyet biztosan nem írt. Hibakódot ír, (szám karakterek) és hozzá magyarázatként az adott áramkör lehetséges hibáját. Ezek egy tápon vannak, és a testeket az ECU kapcsolja, mindnek külön-külön.
Klíma hol hűt, hol pedig nem, de inkább az utóbbi.
Klímás szerint nyomás rendben, valszeg a klímavezérlő szelep, vagy maga a vezérlés. Vigyem szakműhelybe, ahol kiolvassák az okosságot és pontosítanak a kettő között.
Szakműhely felhív és látatlanba azt mondja hogy 99% a szelep a probléma, de azt a rossz tapasztalatai miatt nem cseréli önállóan csak a komplett klímakompresszort. ~300 eFt. :-( A szelepcsere után szinte mindenki visszament egy éven belül. (Az "csak" ~60 eFt lenne.)
Mikor legelősször csinálta ezt velem akkor kiolvastattam a hibát.testhibát írt hibának.tiltotta az elektromos ac-t,nemadott szikrát és a tank üzemanyaggőz mágnesszelepét sem nyitotta
Ha azt kiveszed, majd tucat dolgot áramtalanítasz vele. Pontosabban újraindítod ezeket. Komfortmodul, motorvezérlő, immo vezérlő.......stb.
Meg kellene nézni, hogy beír-e hibakódot a motor és az immo vezérlőbe. Ehhez legalább 6sec indítózás kell, amikor nem indul. Megeshet, hogy az üzapumpa nem indul.
Időszakosan játsza,hogy csak teker de nem indul.nemtudom melegre,hidegre,páráslevegőre fogni pedig próbáltam szűrni a miérteket.most arra jöttem rá sokadik próbálkozásra,hogy ha a 32 biztosítékot kiveszem kis időre pl 2percre és visszateszem /ilyenkor nullázza az órát és a km napi számlálót/ 5A biztosíték és utánna próbálok indítani akkot gond nélkül indul és teszi a dolgát megint egy darabig.miért játszhatja ezt velem?milehet az oka amiért ezt teszi?
2005-ös ASZ,tetőklímás Sharanomban klíma bekapcsoláskor max. fordulaton kezd el pörögni a hűtőventillátor.Klíma jól hűt.
Mi szabályozza a ventillátor sebességét? Lehet,hogy csak a klímahűtő ,vízhűtő ,cooler van eltömődve és nem tudja áthúzni a levegőt,vagy valamelyik hőgomba romlott el?
Elsőnek megcseréltem a két első kereket, hogy esetleg a dobogó/dübögő hang átmegy-e a másik oldalra és az eddigi balra kanyarodáskor jelentkező hang csak jobbra kanyarodáskor fog majd jelentkezni. Ugyan úgy csinálja, ugyan úgy balra kanyarodáskor, jobbra semmi.....
Második körben ledobtam a két első kereket és felraktam a téli kerekeket. Változatlanul ugyan úgy csinálja, továbbra is balra kanyarodáskor (de talán hallom sima egyenes futás esetén is, de jóval tompábban).
Balra kanyarodásnál érezni a padlólemezen, nem csak hallani lehet.
Szia! Ilyen hangot nekünk a gumi miatt adott ki. Kanyarban, amikor a terhelés ráment. A gumin nem látszott semmi, és mégis. Csere után néma csönd lett.
Kedves 409/Laci (vagy bárki, akinek van ebben tapasztalata)!
Féltengely csuklóból, vagy komplett féltengelyből milyen márkát javasolsz? Mit szoktatok beépíteni, amivel nem szokott gond lenni?
(2000, 1.9 TDI, 81kw/110Le)
Elég nagy a szórás.
SKF-et néztem és GSP-t.
Árban a GSP majd harmada az SKF-nek, de nem tudom, minőségben mekkora a különbség...
Ugyanitt! Egyelőre puhatolózom.
Féltengely függesztő csapágy cserélve, futómű átnézve (szerelő + padon) semmi sem lóg, kormánymű felújítva, gumik átnézve (alig 3000km futott Bridgestone van elől), centírozva, fékek átnézve, padon mérve, minden a legnagyobb rendben.
Kanyarodáskor, sávváltáskor, eddig kizárólag bal kanyarban jobb oldalról dübögő/dobogó hang hallható, olyan, mint egy szálszakadt gumi (vagy mikor kavics van benne, csak ennek mély hangja van). Nem morog, hanem bal kanyarban érezhetően és hallhatóan dobog/dübög.
Valaki esetleg tapasztalt-e már hasonlót?
(a féltengelyes kerdes fentebb emiatt érdekes, mert másra már nem igazán tudok gondolni, mint lehetséges zajforrás).
Ma délután a két első kereket megcserélem (vagy a hátsóval) , hogy ha mégis a gumi szopat, akkor a dobogás/dübögés át megy-e jobb oldalra!
Jövő héten indulunk a családdal (lezárások függvényében) Albániába, lesz kanyar és szerpentin rendesen, ha ott fosná magát össze a technika elég szarul esne. Nemhogy szerelő, még bolt sem lesz a közelben. Agyig pakolva két kicsi gyerekkel az út mellett éjszakázni nem a legnagyobb élmény....
Sikerült a fékezéskor jelentkező sípoló hang forrását beazonosítanom...
A csomagtartó bal hátuljában lévő hangszórócskából jön, ami a tolató radar vagy bluetooth-os vonóhorog dobozkája...
Mi okozhatja ezt az anomáliát ?
Már amióta megvettem az autót nem működött a tolató és elsőparkoló radar sem, de én eddig nélküle is elvoltam...
Sajnos a vagcom 20.4.2 kábel nem hajlandó kommunikálni az autó központi rendszerével pedig azt írják hogy 1996-óra gyártott autókhoz kompatibilis. Így én nem tudom a hibákódokat meg nézni.
Kb egy hónapja írtam meg a Galaxynk (2.8 V6) kálváriáját. Nem találtam szerelőt aki vállalta volna a hibakeresést/javítást. Az autónk random rángatást és leállást produkált, s jópár hibakódot. Most nem írnám ide, ha valakit érdekel mert hasonló hibákkal küzd szívesen megírom (meg benne van az előző hozzászólásomban is).
A lényeg, találtam szerelőt és kb másfél órás munkával megoldotta. Az utólagos riasztó rablásgátló funkciója hülyült meg. Megcsinálta, azóta 150 km-t mentünk és a hiba nem jött elő újra.
Már "csak" egy P1151 kód van hátra amit meg kell csinálni, van valami vákum probléma, de attól remekül megy az autó. Állt hátom jhónapot, de most már megy. :)
A pillanatragasztó nem jó mert vékony,a 2K ragasztó jó lehet. Én simán üvegszálas gittel ragasztottam vissza. Fűltisztítóval le kell zsírtalanítani. Én a kar belsőperemét kentem körbe gittel, szintén fűltisztítóval, így nem kifelé nyomja a felesleget.