ok, lehet h az lesz megvarom amig 1500-200 km lesz benne (540most meg csak) es akkor olajcserere vinnem, akkor lesz egy ket tennivalojuk: zsaner, sw frissites (? lehet h az volt amit irtatok parszor), radar :-) hat azert meg jo h fel voltam ezekre keszitve a forum altal :-)
Hat ja, ezt is csinalja. Hatramenetet kapcsolok aztan 10 esetbol 9szer biztos egybol pittyeg meg ugralnak a szamok...eloszor azt hittem h a foldet jelzi vagy oldalra is nagyon erzekeny, de tok szabad teruleten, nem parkoloban is jelzett :-(
Én csak SW-ről hallottam, de ez nem jelent semmit. Szerintem a zsanérokon állítanak a tető résznél. Mint a bejárati ajtónál, csak ott függőleges a probléma. :-))
Persze-:) hogy komoly. Gondolj bele: mekkora a hozama a levegő turbinának? Percenként több 10 liter levegő. Ha nem lenne kilépő nyílás hogyan jönne friss levegő? Amikor robban a sok légzsák mekkora nyomás keletkezne? Nem akarlak elmélettel untatni, de ezek nagyon lényeges tervezési és kivitelezési szempontok-:) Jocó
na akkor majd megnezetem...meg egy kerdes: utolag ajandekkent raktak bele egy radart, de sztem ne ma legdragabb tipus lehet...lenyeg h pittyeg ossze vissza meg ha 2m-es korben senki es semmi sincsen..miert? rosszul raktak fel?
Beállítás gond nekem is van, mert a hátsó ajtó távolsága a külső élektől oldalanként, legalább 3-4 mm-t eltérnek egymástól (SW). De a levegő probléma is valós gond más kocsiknál fizika ide vagy oda. A zárnak szerintem semmi baja, egyszerűen ferdén csukódik. Várjuk meg a topic társunk válaszát, hogy ő mire gondolt.
Így van, azoknál az autóknál, ahol a szellőzés kilépő nyílásait alulméretezték, azoknál mind fennáll a jelenség. Az is tapasztalható ezeknél, hogy ha többen ülnek az autóban akkor párásodnak az ablakok. A nyílások legtöbb esetben a hátsó ütköző oldala alatt vannak, néha sárral is megtelnek, de vannak olyanok is ahol a hátsó ajtó kárpitja alatt van a kilépő nyílás. Egy egész elmélet van erről és mégis akad olyan kivitelezés, ahol csapkodni kell az ajtókat, vagy épp a dobhártya szakad be ha nyílik a lufi.... röviden: nincs hol távózzék a nyomás. Jocó
No egy pillanat. Szerintem a zar a gyenge, vagy nem jol van beallitva, ne hogy mar a levegot kelljen osszenyomni...fizika es itt surlodas van a zarnal nem a levego nyomja vissza szerintem, mas vkinek nem kellett beallittatni?
Mert az utastérban lévő légtömeg ilyenkor nem dolgozik a lecsukódó ajtó ellen (nem kell préselődnie), hanem kiszökik az oldalajtón. Ez gond az új Civicnél is, ahol hatalmas a hátsó ajtó, pedig nem is kombi.
Ceed benzinmotorok. Én a pro_ceed esetén az 1.6-os benzinest is kipróbáltam. Az papíron 122LE, de előben kb. 100-110 lóerősnek érződik. Viszont ez nem azt jelenti, hogy ez egy rossz motor! Sőt, alul is meglehetősen nyomatékos volt és soros 4 hengeres léttére kulturáltan is járt. A pro_ceed-et szépen vitte, de senkit se tévesszen meg a 122LE, a diesel ami ugye 115LE érzetre sokkal jobban megy.
Aki ért a motorokhoz az tudja, hogy 1.4 és 1.6 szívómotorok esetén nem fogunk szörfözni a nyomatékon és a lóerőkön sem. Ráadásul a lóerők azon a fordulaton ébrednek ahol már egy átlagos és jóérzésű sofőr nem jár egy ilyen motor esetén. Nem igazán arra tervezték, hogy 6000fordulat felett forgassuk. LE adatok ide vagy oda. Ez nem a KIA hibája, ők csináltak egy kiváló 1.4-es és 1.6-os benzinmotort, de semmi több. Nem fog sportosan viselkedni egyik motor sem. A 146LE 2.0V6-os Xedosomhoz viszonyítottam (93-as kocsi) az 1.6-os benzinmotort és LE adatok alapján nem sokkal kellett volna gyengébbnek lenni (nyomatékban sincs sok különbség), de hidjétek el ég és föld a két motor. A mazda motorja kétszer erősebbnek hat, bármilyen fordulaton. 6000-es fordulat felett egy vadállatá változik, ez a Ceed esetén nem igazán érződik. De mégegyszer hangsúlyozom ez nem hiba, csak egyszerűen ez egy soros 4 hengeres 1.6-os szívómotor, azt tudja amit kategória bármelyik 1.6-os tud, semmi többet. Sztem.
Kia ceed benzines esetén az 1.4-es a jobb választás (nem sokkal jobb ugyanis az 1.6, hiába a LE adat), de a legjobb választás az 1.6 diesel. Ez egy kiváló motor, még a konkurencia hasonló diesel motorjaival összehasonlítva is. Nyomatékban és LE-eb annyit tud mint a többiek, de fogyasztása kedvezőbb és nagyon kulturáltan jár. Melegen alig van diesel hangja, szinte nem is hallani a motort. Alapjáraton pedig nem mozgatja a kasztnit. Ki lehet próbálni egy vadi új Ford Focust 1.6TDCI motorral és lehet ítélkezni, a Kia különb. Ez az igazság. A cégnél én Focust vezetek és jobb a Kia. Ezért is vettem Kia-t. Ki nem szarja le milyen embléma van a kocsin. :))
Sokat gondolkodtam hogyan fogalmazhatnám meg. Többen írták, hogy jobban reagál gázadásra, morgósabb lett, eltünt a nagy tolás, valakinek meg még erősebb is érzésre. Én összegezva azt mondanám: finomabb, kultúráltabb!
Sokkal kiegyensúlyozottabb lett erőben! Igaz, talán nincs akkora tolás 1800-2000 körül, de alatta jobban húz, így nem érezni annyira a löketet. Szerintem simiítottak egy kicsit a görbén, felhúzva az alját. Bár hülyeségnek tartom, de kipróbáltam 3-ban 30km/h-nál 1000-es fordulaton (5-ben 50km/h-nál ugyanez) és nem rángat. Nem mintha itt rángatott volna, de korábban ezt nem tudtam volna megcsinálni, többet nem is akarom... Ahol viszont előfordult a rángatás, ott most megszünt, szépen megy az autó, nyoma sincs bizonytalanságnak! Hogy a fogyasztás ezután hogy alakul? Nem tudom, szerintem semmilyen hatása nem lesz rá, de majd megnézem. :)