Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Nézem, hogy a primer előremenő a szekunder előremenő mellé van kötve, a p visszatérő pedig a sz visszatérő mellé. Azaz a közegáramlás ugyanolyan irányú.
Jól gondolom, hogy fordított irány lenne a helyes (a radiátorokból visszatérő kapja telibe a kazánból kilépőt)?
Üdv,érdeklődnék tőletek milyen kondenzációs gázkazánt javasolnátok a következő paraméterek alapján ?! A lakás 70 nm padlófűtés ,nyílászárók dupla csak a belső hőszigetelt üveg (műemlék épület kívülre nem lehetett tenni ) belmagasság 3,5méter homlokzatszigetelés a fenti okok miatt nincs , a födémet még nem néztem ,de ha nincs azt meg lehet oldani .Amennyiben van tapasztalata bárkinek fogyasztás ,tartósság, garancia ,szerviz alapján kérem ne tartsa magában ! Jelenleg egy régi Fég van teszi a dolgát ,de gondolom szomjasabb mint egy kondis kazán . Segítségeteket előre is köszönöm !
De ez egy zárt rendszer! A visszatérőn visszajön a víz!
Akkor mi alapján állítja a kazán az előremenő vízhőfokot? Mintha azt írtad volna, hogy tól-ig van.
Azt írtam, hogy az előremenő minimum és maximum értéket lehet konfigurálni.
Azaz, hogy ezek között az értékek között tudom megadni az előremenő hőfokot az alap beállítások között.
Kérdeztem, hogy van-e ennek a minimum és maximum értéknek más szerepe is.
Egy másik kérdésre írtam, hogy nincs külső hőmérsékletérzékelő, ami alapján jelleggörbét tudna a kazán választani.
Ellenben el tudnám képzelni azt, hogy ha a termosztáton beállított elvárt hőmérséklet között és az aktuálisan mért hőmérséklet között nagy a különbség, akkor fűt, mint állat, ha csökken a különbség, akkor visszavesz.
Ilyen beállítási lehetőséget nem láttam sehol, de nem tűnik agysebészetnek, egy ilyen jellegű vezérlés.
Egy régi 27 éves 24 kw-os kazánt cseréltem szeptemberben ugyanekkora teljesítményű kondenzációs Immergas Victrix Tera 24 Plus kazánra. A ház lakótere két szintes, 160 m2-es, 14 lapradiátor, rézcső, kazán pincében (itt csöveket szigeteltem), combos szivattyú, 38-as Porotherm, szigetelő vakolat, nyílászárók fele 3 rétegű, fele 2 rétegű régi. 40 kw-os hőcserélő. Fűtési rendszert átmosattam. Kazán előremenő 60 fokos, hőcserélőből 52 fokos víz jön ki (átmosáskor mérték le).
Első kérdés, hogy a hőcserélőből kijövő 52 fok (amikor 60 fok megy be) rendben van-e?
Érdemes lehet-e a szivattyú teljesítményét változtatni, hogy ez emelkedjen?
Emelőmagasságot kalibrálom 6-7 m környékére jelenleg a 75 w-os Wilo szivattyún.
Termosztáton éjszakai 19,5 fok, nappali 21,5 fok.
Probléma, hogy nagyon lassan fűt fel a reggeli szellőztetés után 19 fokról 21,5 fokra. Kell neki vagy 6 óra a mostani pár fokos külső hőmérséklet esetében. Nyilván lehetne szigetelni még, stb. de ez akkor is lomhának tűnik.
A 34. oldalon szereplő t0 és t1 értékek, azaz a központi fűtés minimum és maximum hőmérséklete nálam 32 és 68 fok a gyári 25 és 85 helyett. Valóban ebben a tartományban tudom állítani a hőfokot.
Kérdés, hogy ezek az értékek a működésre (felfűtés, stb.) hatással vannak-e, vagy csak a beállítás tartományára?
A P1 és P2, azaz a minimum és maximum fűtési teljesítmény a 0% és 85% gyári értékek helyett nálam 0% és 84%-on vannak.
Mit jelenteken és mit szabályoznak ezek az értékek? Leginkább a minimum, 0% szerepe érdekelne. Mi történik, ha ezt emelem?
"Nekem akkor sikerül ilyen hibát okozni, ha túl alacsony teljesítményen akar indulni melegen a kazán."
Ezt nem tudom, de mióta főleg klímával fűtünk, ezért a kazán viszonylag ritkán kapcsol be melegvízhez és 2 radiátorhoz, így úgy gondolom nem melegen indul és viszonylag nagyobb teljesítménnyel (legalábbis a kijelző szerint és lassan szabályoz vissza).
"Ha van külső érzékelő és/vagy buszos szabályozó, kis finomítás kellhet."
Nincs ilyen érzékelőnk és szabályzónk.
"-Ha a ventilátor sebessége (232) 0-tól indul, illetve/és a lassú gyújtás értéke túl alacsony (220)."
A ventillátor 0%-tól indul. Érdemes feljebb állítani? A lassú gyújtás 31%-ra van állítva.
"-Koszos gyújtó-elektróda."
Ezt a szerelőtől majd megkérdezem. Én egyébként laikusként ilyesmire gondoltam volna és remélem ezt megnézte.
Pont emiatt a "szűrik/egyenirányítják / pufferelik" megoldás miatt elvileg nem kényes a szinuszra.
Az aristonban pl a szivattyú is DC feszültség szabályzással megy, nem pedig közvetlenül 230V AC+pwm-et kap. Amúgy pont emiatt DC325V feszültségű a ventilátor és a szivattyú is.
(Az a 230V amúgy a valóságban inkább közelebb van a 240-hez, +/-10% eltérés a megengedett, hosszú szakaszok esetében +10/-15%. Ez azt jelenti, hogy 253V a fázisfeszültség felső határa)
Az Ariston Genus Premium Evo 24 kazánom pár hete "lángleszakadás" és "nincs lángérzékelés" hibákat dob és sokszor nem tudja begyújtni a kazánt. A szerelőnk 28.000 Ft-ért kicserélte az ionizációs elektródát, de ez nem jött be :-(, mert azóta is változatlanul naponta többször jönnek a hibák és csak reset után lehet elindítani a kazánt. A következő tippje egy 110.000 Ft-os panlecsere lenne, amit kicsit sokallok.
Tud valaki tanácsot adni, hogy mi okozhat ilyen hibákat? Előre is köszönöm!
A viessmann-t (is) javító szervizesem szerint az S szériával már sajnos, vannak gondok bőven. :( Várják, hátha jön nemsokára egy újabb, mert pld. panel hibák ennél is vannak, az égővel is vannak gondok. Szóval igen, avulgattatják rendesen ezeket is.
Kezdek azon gondolkodni, hogy olyan kazánt kell leginkább venni, amihez van alkatrész. A tésztazabálók 3 hete nem bírják ideküldeni az immergas váltószelepemet olaszból...ami nem csak a 12kW-oshoz, hanem a 24kW-oshoz is való. Ők nálam elásták magukat emiatt.. Ha jól látom, Viessmannhoz lehet kapni online alkatrészeket, szóval arra kellene lecserélni. Főleg, ha elég lenne kiugrani érte mondjuk Münchenbe és megvenni a bótba.
"Háát számomra tök más mindegyik.Lehet,hogy ugyanaz a cég gyártja,lehet ,hogy ugyanazok az alkatrészek (látszatra) ,DE a végeredmény minősége azon múlik,hogy a kazángyártó cég mit rendel meg.Mind minőség,tartósság és tervezett elavulás szempontjából.
Ez pont olyan mint pl egy villanykörtéket gyártó cég Kínában. Odamegy pl egy kereskedő ,hogy szeretne villanykörtéket.És eléraknak 3 db-ot ami tök ugyanaz kinézetre,tök ugyanazon gyárból.És megkérdik tőle melyiket szeretné.Az első az 0.5$ a második az 1$ a harmadik az meg 2$. Gondolom nem kell ecsetelnem mi a különbség .A legolcsóbb élettartama pl 100óra a legdrágábbé meg 20000 (példáúl) (csak játék a számokkal) Vagy még jobbat mondok: megkérdik a kereskedőt pontosan hány órát menjen el az a villanykörte ,és ha van ilyen igény akkor az lesz legyártva...Na pont ugyanez a panelok esetében is."
Pontosan értem, mire gondolsz, de a tömeggyártás, az sajna tömeggyártás. 1 fillérért már közösülne a felmenőivel az összes. Legyen az bármelyik. A profit, az profit.
Maga a felhasznált alkatrész önmagában lehet minőségi, de ez nem segít, ha esetleg nem megfelelően méretezik.
Csak egy példa, hogy szemléltessem. Általában a panelek azzal kezdenek, hogy a bejövő 230V-ot szűrik, egyenirányítják, pufferelik, majd ezt nagy frekin megszaggatva csinálnak különböző feszültségeket.
Ha a 230V-ot egyenirányítom, és pufferelem, akkor ugye ez 325V DC lesz. Betesszük a 350V-os kondenzátort, mert a névleges érték felett van ~10%-kal.
Amennyiben a bejövő 245V AC, már is 346V lesz a DC feszültségem a 350V-os kondiban...
Nagyon hamar el lehet jutni a "még épp kibírja" határához, és innentől elég lehet egy kisebb zavar a hálózaton. Nyilván van betéve varisztor is, ami ezeket a zavarokat megfoghatja, ezt tényleg csak példaként írom.
Ezen kívül elég lehet egy sima kontakthiba is ahhoz, hogy badarságokat csináljon, és jobb ötlet híján panelhibára ráfogják, aztán a csere vagy megoldja, vagy nem.
"A Viessmannos videó felettéb "érdekes" ---azért az olcsósítás,elkurvulás látszik ám rendesen....persze mondjuk bele lehet magyarázni ,ha szeretnénk,hogy a jelenleg legtökéletesebb mátrix égőt,azért kell lecserélni a lukacsos lemezre ,hogy kisebb legyen a teljesítmény,csak nem érdemes ."
Nem próbálom belemagyarázni, sőt! Csak tippeltem egyet és reméltem, hogy valaki erre tud értelmes magyarázattal szolgálni, hogy ezt (is) minek kellett "elrontani"?