Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3917

Én csak onnan emlékszem, hogy akkoriban minden héten többször is utaztam Bp-Szeged között, gyakran fent a gépen. És egyszer kerülő útirányon át jöttünk fel Bp-re. 

Előzmény: Bárdos Imre (3916)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3916

Lehet, már nem emlékszem pontosan. Azt akkoriban mesélték az irányítók - talán még a Baross téren voltak, nem a mai helyükön -, hogy eredetileg robbantást terveztek, de az annyi előkészületet és olyan hosszú vágányzárat igényelt volna, hogy végül a híd szétharapása mellett döntöttek. Már csak a dátumot kéne tudni.

Előzmény: akóR (3909)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3915

Szia FAV!

A két elsőt az indexről szedtem, de engedték, hogy feltegyem.

Mondom, 1435-nek nagyon jó fotói vannak. Reméljük ha olvassa , felteszi! Rizmajer.

Előzmény: FAV 20 (3914)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3914

Ez nagyon jó!

Előzmény: rizibácsi (3908)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3913

Azért a régi sokkal szebb volt!

Előzmény: rizibácsi (3908)
gumidani Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3912

Igen.

Előzmény: FAV 20 (3904)
1435mm Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3911

Rizibácsi!

 

Gratulálok a képekhez. Különösen a második, amelyiken az összerogyás pillanatát kaptad el, az csodálatos.

 

Előzmény: rizibácsi (3908)
akóR Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3910

Mire leírtam, föltetted a képeket :-))

Előzmény: rizibácsi (3908)
akóR Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3909

Azt hiszem egy éjszaka volt vágányzár, lebontották a drótot is.., meg pallótakarót raktak a sinekre.., de reggel már ment a forgalom.

Előzmény: Bárdos Imre (3907)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3908

Szia kacsa!

És az új a sínekről,

Üdv Rizmajer, de kérd meg 1435-öt, Neki jobb képei vannak.

Előzmény: kacsa! (3900)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3907

Nekem úgy rémlik, valami korlátozás volt a forgalomban, de teljes vágányzár nem.  Az viszont biztos, hogy a bontás hétvégén történt és talán a karácsony előtti időszakban, csak nem tudom, melyik évben. :(

Előzmény: braun (3903)
alkotasu Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3906

Szerencsére azóta jobb a helyzet, mert megújul az IK 60-as troli Szegeden, és elvitték az ÁMG pótkocsit is Százhalombattára.

 

http://iho.hu/hir/megujulo-trolipotkocsi

Előzmény: k.novotny (3889)
alkotasu Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3905

A FAÜ-nél összesen két darab IK 620-as csuklós volt (GA 59-00 és GA 60-00 - később 83-00 és 83-01).

Miskolcon 15 futott, az AKÖV-öknél több, mint 200. Vidéken valamiért jobban értékelték a típust.

 

Egyébként régi csuklós buszokról itt van pár jó kép:

 

http://iho.hu/hir/a-csuklos-buszok-oetven-eve

 

http://iho.hu/hir/az-izelt-buszok-otvenegy-eve-111107

Előzmény: Bárdos Imre (3892)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3904

Ez volt a munkaeszközöd?

Előzmény: gumidani (3899)
braun Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3903

Az íves betonszörny bontására én is emlékszem, tán háromnapos vágányzár is volt.

Előzmény: 1435mm (3902)
1435mm Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3902

Több szakaszban enyészett el. Először a lajosmizsei vonal feletti szakaszt és a felvezető rámpát bontották el, végül évek múlva maga az íves beton híd is a betonharapó szörnyek áldozatává vált. Ezt pontosan tudom képpel is datálni. Régebben tettem is fel erről képet.

Előzmény: kacsa! (3900)
1435mm Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3901

De volt ám! Én annak idején a 35-ös viszonylaton találkoztam vele a Nagyvárad téren.

Előzmény: gumidani (3898)
kacsa! Creative Commons License 2011.11.26 0 0 3900

Azt meg szabad kérdezni, hogy ez a híd meddig létezett ebben a formájában?

Előzmény: rizibácsi (3869)
gumidani Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3899

Kb. most állt össze az agyamban, hogy tebenned tisztelhetem azt, aki Szemere telepen lefényképzete a portásfülkévé átlényegült régi munkaeszközömet.

Előzmény: FAV 20 (3894)
gumidani Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3898

hátul 2 tengelyes csuklós mintha kékbuszban is lett volna

 

Előzmény: Molinári bácsi (3890)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3897

 

EZ AZ!!

 

Azt már tényleg végképp nem tudhattam, hogy ezeket nem ZIU-nak hívták, hisz még a magyar (latin) betűket sem ismetem, nemhogy a cirill ábécét, amikor ezek közlekedtek!

Előzmény: FAV 20 (3895)
k.novotny Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3896

Előzmény: Molinári bácsi (3893)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3895

Zslevi topiktárs fotógyűjteményéből egy kép. Ezek voltak az MTB 82-es járművek.

Előzmény: Molinári bácsi (3893)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3894

Ez a hobbim, meg a veterán autók.

Ezt Kőbányán találtam, de nincs már meg. 1978-ban fotóztam.

Ez meg a BKV tulajdona 2010-es fotó.

Előzmény: Zolas (3887)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3893

 

A ZIU-knak a ZIU 5 előtt volt ám még egy változata, de az már tényleg csak halványan dereng!!

Előzmény: k.novotny (3889)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3892

Csuklós IK620-ban volt az AKÖV-nél, azt hiszem csak néhány darab. De nem vagyok városi közlekedés tudor, így akár tévedhetek is.

Előzmény: Molinári bácsi (3890)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3891

Tudom, hogy te nem T424-re gondoltál, de ha már FAV topiktárs felhozta azt is, gondoltam megnézem, találok-e róla képet a gépemen. Nem találtam.

Előzmény: Molinári bácsi (3886)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3890

 

Ilyen, hátul 2 tengelyes csuklós mintha kékbuszban is lett volna!! Nem?

Előzmény: Bárdos Imre (3884)
k.novotny Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3889

1961-ben a mérnökök új megoldással próbálkoztak. Az autóbuszok mintájára csuklós trolibuszokat terveztek, a kísérletező kedvnek ismét a sokat próbált Ikarusok estek áldozatul, ezúttal sikerrel: a nagy befogadóképességű, kedvező menetdinamikai tulajdonságú csuklós Ikarus bebizonyította életképességét. A kocsiszekrényt bérmunkában a FAÜ Sallai Főműhely készítette, az FVV csak a villamos berendezéseket szerelte be a Pálffy műhelyben. A gépes egységet nagyjavításra kijelölt Ikarus 60 T képezte, az utánfutókat kiselejtezett MÁVAG Tr 5, majd ugyancsak Ikarus 60-as kocsikból alakították ki. A csuklós szerkezet a kispesti Vörös Csillag Traktorgyár forgórakodójának golyóskoszorújából készült, amely a későbbiekben igen tartósnak bizonyult. Az első példány, a T400-as négytengelyes volt, a szóló Ikarus eredetileg T283-as jelzést viselt, amelynek villanymotorja megegyezett a többi trolibusz hajtóművével, de ebben a 16.500 mm hosszú karosszériában gyengének mutatkozott és meglehetősen lomhán mozgatta a súlyos járművet. A forgalmon kívüli próbamenetek 1961. május 8-án kezdődtek meg a műhely körüli utcákon, a hatósági vizsgára május 24-én került sor. A Városligetben ekkor zajlott a Budapesti Ipari Vásár, mely esemény reprezentatív lehetőséget nyújtott az ízléses, szép kivitelű új trolibusz bemutatkozására. A vizsga után a vásári látogatók szállítására osztották be a T400-ast, amely mindezek ellenére nem lett közkedvelt. 1967. május 20-án törölték az állományból, így 6 éves szolgálati idejével szinte tiszavirág életűnek számított. A sorozati, immár háromtengelyes kocsik közül a T401-es 1962. március 29-étől szállította az utasokat, az utolsó jármű 1964 januárjában vizsgázott a műszaki bizottság előtt.
A fejlesztést később járműbeszerzési gondok nehezítették, a régi kocsikat selejtezni kellett, ám nagy befogadóképességű trolibuszt sem hazánk, sem egyik szóba jöhető szocialista ország nem gyártott. A fent említett házilagos csuklósítás átmenetileg segített ugyan, de az Ikarusok egyre nehezebben állták a sarat, az öreg járművekre nem lehetett komoly fejlesztési terveket alapozni, a szovjet MTB-82-esek pedig régen elavultak. Egy tanulmány egyértelműen állást foglalt a pesti trolibuszhálózat lépcsőzetes megszűntetése mellett, de szerencsére ez csak a fejlesztéseket hátráltatta, a Baross utcai 74-es vonal kivételével a felszámolás elmaradt. A járműhiányon a Szovjetunió segített, 1966-tól megkezdődött a ZIU 5 típusú trolibuszok importja.
Sajnos fennmaradt eredeti trolibuszokban nem bővelkedhetünk, a legfontosabbak, az óbudai vonal régi járművei valamikor 1954-55 körül tűntek el az FVV állományából. Szomorú tény, hogy a házilagosan átalakított csuklós Ikarusból sincs felújított példány, míg egy lakókocsinak átalakított MTB-82-est, és a 259-es pályaszámú Ikarus 60 T-t a Pongrác telepen tárolják. Állapotuk siralmas, szakemberek szerint eredeti állapotuknak megfelelően egyiket sem lehet rendbe hozni. A 923-as ÁMG pótkocsi ugyancsak feltámadásra vár. Az 573-as pályaszámú ZIU 5/D a Közlekedési Múzeum tulajdona és Szentendrén, a Városi Tömegközlekedési Múzeumban tekinthető meg.

 

http://www.loero.hu/index.php?op=hir_reszletes&hir_id=10651&magazin=1&friss=&archiv=

 
Előzmény: Molinári bácsi (3880)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.25 0 0 3888

 

"Pajtás", "Szmena 8"... Hm...  Ha annak idején hallgatok Édesapámra, (és lett is volna "ingerenciám" a fényképezésre!!), és elfogadok Tőle egy "Pajtást",  manapság a vasutas topikok archívkép császára lehetnék!!

Előzmény: FAV 20 (3885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!