Keresés

Részletes keresés

charlie21 Creative Commons License 2017.11.25 0 1 19883

A SUFI a sugárzás figyelő. Ő a külső szenzorok ( a dombon) adatait nézi, mindig van vészkijárat, majdnem mindig a folyosó végén balra a raktárból. itt is így van csak nincs a képeken. 

Előzmény: belic (19882)
belic Creative Commons License 2017.11.25 0 0 19882

Szia,

 

Koszi, hogy megosztottad, nagyon erdekes!

 

Mi az a SUFI, es tenyleg nincs veszkijarat?

 

Bel

 

Előzmény: charlie21 (19880)
charlie21 Creative Commons License 2017.11.25 0 1 19881

 

A nemrég említett 2 napos túránk első helyszíne. Hajdúszoboszló széle. Hajdú-Bihar megyei vezetési pont. Ismertem már a helyet térképen, mindig érdekesnek tűnt mert nagyobbnak látszott mint a többi , egy részét tudtam ( romváros) de azért nem mindent . Szóval ez nem csak egy sima vezetési pont hanem egy komplett kiképző bázis. A szokásos kiszolgáló épületek és a központi bunker mellet van itt több szállás épület, raktárak , rom város gyakorlásra( a következő poszt) ,sőt szálloda is. Jó nagy terület . Mi leginkább a vezetési pontra koncentráltunk, ami nagyon jó állapotban van, teljesen berendezve, bár nem múzeum. Én eddig nem láttam innen beszámolókat. A berendezése a szokásos, de úgy tűnik hogy azért itt folyamatosan korszerűsítettek .Nem látogatható alapvetően , csak a felszíni tábor épületek , itt akár ki lehet venni szállást is. Nagyon hangulatos!! Jövőre el tudnám képzelni hogy 1-2 napot itt aludnánk, lenne a közelben pár helyszín ....A bunker mögött van a "rom város" amiről sokat halottam , az országban ha jól tudom csak kettő van. A kedves vendéglátónk mivel látta hogy igencsak tudjuk mi is van nem messze így volt szíves át kísérni :-)  legközelebb!! 

 

charlie21 Creative Commons License 2017.11.23 0 2 19880

 

Július végén volt egy igazán tartalmas 2 napos hétvégi túránk, Nyíregyháza és környéke, illetve egy kis kitérő Szlovákiába. Nagy örömömre majdnem az egész kis csapatunk , a barátaim, el tudtak jönni, mindig megpróbálunk egy évben legalább egyszer összejönni, és az esték igazán érdekesek, egy kis ital mellett rengeteg új ötlet, helyszín javaslat szokott összejönni. Most is így alakult szerencsére. A 2 nap történetét nem idő sorrendben rakom fel, ez a hely pont a második célunk volt. 

Kemecse-Haas tanya, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Polgári Védelmi Múzeuma, a régi megyei vezetési pont. Nagyon szépen karbantartott hely, megint csak azt tudom ismételni hogy lelkes ,elhívatott emberek sok munkájának  gyümölcse. A szokásos vezetési pont, de minden működik sok relikvia. A végén az eredeti film vetítő géppel még egy kis szakmai anyagot is leadtak nekünk, a vezetési teremben. A helyet bejelentkezés után meg lehet nézni ! 

hadsz Creative Commons License 2017.11.22 0 0 19879

Nagyon szépen rendbe rakott múzeum, köszi a fotókat! Ha legközelebb Szolnokon járok, már nem fogom kihagyni!

Egyébként itt van az ország egyik legnagyobb vasúti pályaudvara, főleg a rendezővel együtt (ez jól látszik a táblán). Komoly vasúti csomópont volt mindig is.

Előzmény: charlie21 (19878)
charlie21 Creative Commons License 2017.11.21 0 1 19878

 

Ha már Szolnok. Alapvetően ezért az objektumért mentem oda. (végre bunker :-)  ) Szóval a Reptár elött  itt kezdtünk . Egy szolnoki barátom hívta fel rá a figyelmem hogy a vasút állomáson van egy védett vezetési pontja  a MÁV nak ( sok helyen van, voltam is párban) de nem tudtam hogy látogatható is. A szokásos légó kocka az állomás épület mögött. Szombatonként nyitva van és fogadja a látogatókat. Teljesen berendezve , vezetéssel , egy igazán lelkes helyi volt PV tisztel. Köszönöm most is neki a sok érdekes történetet. A kis helyi gyűjtemény csodás , minden működik, gyakorlatban is. A képek magukért beszélnek, van pár különleges darab is, a baba szállító VV konténer , és egy különleges víztisztító is. Ez volt délelőtt , innen már nem először a helyi HEMO ban egy jó kis ebéd. Utána jött az előtte említett Reptár.

charlie21 Creative Commons License 2017.11.20 0 2 19877

 

Elnézést de még mindig csak egy kiállítás. Remélem nem haragszotok meg ha nem mindig "romok" egyre többször érintem ezt a témát mert jobb így látni őket. Reptár Szolnok. Én sem vagyok odáig hogy ezért kellet meghalni több helynek is de úgy 2 évente meg kell hogy nézzem még ha nem is értek mindenben egyet velük. Látom a fejlődést ,látom a munkát, végre van Mig 29, meg Mi 24, ezek amúgy is a szívem csücskei. Jó lenne ha sok év múlva is ilyen szép állapotok lennének. Addig is néha arra járok . 

Ridley4Lev Creative Commons License 2017.11.19 0 0 19876
Előzmény: charlie21 (19875)
charlie21 Creative Commons License 2017.11.19 0 0 19875

 

Rég írtam már, pedig sok helyen voltam. Valamiért nehéz feltennem képeket, nem akar az a vacak jól működni. Na mindegy . Szóval egy kis év áttekintés. A legegyszerűbbel kezdem. Dunakeszi repülőnap, a nyár végén, egész színvonalasra sikerült és a HM is szépen kitett magáért. Kimentem biciklivel mert közel van, ittam 2 sört, és jól éreztem magam . Ott voltak a friss szerzemények is, a mókus helikopter és a Zlin kiképző gép is.

 

Ridley4Lev Creative Commons License 2017.11.16 0 0 19874

A feliratokat fotózd le és azt rakd ide fel

Előzmény: AmbulanceZoli (19873)
AmbulanceZoli Creative Commons License 2017.11.16 0 0 19873

Üdv!

 

Az égetni való fahulladék alatt lapult ez a láda! Megmentve! Tudja valaki mit és kik tároltak benne? 

anyofa Creative Commons License 2017.11.13 0 0 19872

Sziasztok!

 

Egy játék részeként kaptuk ezeket a képeket, esetleg tudjátok hol készültek? Egy környéken, de valószínűleg nem azonos helyen.  Még pár napig él a találgatás. Köszi szépen a tippeket! (remélem most már a képeket is sikeresen csatolom :)

anyofa Creative Commons License 2017.11.13 0 0 19871

Sziasztok!

 

Egy játék részeként kaptuk ezeket a képeket, esetleg tudjátok hol készültek? Egy környéken, de valószínűleg nem azonos helyen.  Még pár napig él a találgatás. Köszi szépen a tippeket!

Ridley4Lev Creative Commons License 2017.11.11 0 0 19870

Fotó lemaradt:

Előzmény: Ridley4Lev (19869)
Ridley4Lev Creative Commons License 2017.11.11 0 0 19869

Akit érdekel, a volt szovjet laktanya területén, Székesfehérvárot, középen lévő erdőt/sűrű növényzetet kivágták, de a megmaradt épület részeket mint a mozi-színház még megvan úgy tudom az is hamarosan bontásra kerül. 

hadsz Creative Commons License 2017.11.05 0 1 19868

Lassan végigérek az ukrán utunkon meglátogatott, és itt a fórumban is bemutatott helyszínek során. Az utolsó, amiről írni fogok, a kijevi Zsuljani nemzetközi repülőtér keleti részén található Ukrán Repülési Múzeum. A repülőteret leginkább a fapados légitársaságok használják, mi is ide érkeztünk, és innen indultunk. A pályától alig párszáz méterre alakították ki a múzeumot, már leszállásnál jól látszódtak az itt kiállított gépek. A látogatást viszont csak a visszaindulást megelőző napra szerveztük, szerencsére gyönyörű, felhő nélküli, szikrázó napsütéses időben volt részünk.

 

Metróval, majd azt követően taxival értünk a múzeum főbejáratához. A területre belépve egy nagyszerű kiállítás fogadott minket, igazán lenyűgöző az itt bemutatott gyűjtemény!

 

A múzeumban polgári (már amennyire a GRU ellenőrzése alá tartozott Aeroflot-ot polgárinak lehet tekinteni) és katonai gépek egyaránt megtalálhatók, én ezúttal a katonai típusokról fogok írni. A bejárattal majdnem szemben húzódik a MiG sor, a hazánkban is rendszeresített, ismert típusokkal, a 15-östől a 29-esig. 

 

A MiG-25-öst viszont egyedül csak a bolgár hadsereg alkalmazta a VSZ országok közül - természetesen a Szovjetunión kívül. Zsuljanin a típus RB, azaz a felderítő és már bombázó feladattal is ellátott változatát állították ki. A típus P változatával szökött Viktor Belenko Japánba 1976-ban.

 

A MiG-ek mögötti sorban, a „túloldalon” kaptak helyet a Szuhojok. A fotókon balról jobbra haladva: Szu-15TM, a szovjet Honi Légvédelemnél rendszeresített, külföldre nem exportált elfogó vadász (ilyen típus lőtte le 1983-ban a koreai légitársaság B-747-ét). A következő kép előterében egy Szu-20-as harcászati vadászbombázó, mellette egy Szu-24-es frontbombázó. Magyarországon Debrecenben és Kunmadarason állomásoztak ilyen gépek a DHDSCs alakulatainál. A jobb szélső fotón pedig egy Szu-25-ös csatagép (na, ez a típus viszont nem volt nálunk).

   

   

Helikopterekből sincs hiány: hatalmas Mi-6-os és Mi-26-os nehéz szállítóhelikopterek állnak egymás mellett, a 26-ost belülről is meg lehetett nézni. A jobb oldali fotón egy Mi-24A típusú harci helikopter még a korai fülke kialakítással, mögötte egy Mi-8-as.

   

   

Ha jól emlékszem, tavaly, 2016-ban nyitották meg a múzeum hajtómű és repülőgépmotor kiállítását az egyik épületben:

  

  

A bal oldali fotón egy Tu-143 Rejsz, felderítő robotrepülőgép, a középsőn ennek BAZ-135MB típusú indítójárműve látható, előtte a földön különböző típusú bombák és U-blokkok fekszenek. A jobb oldali képen pedig egy Tu-141 Sztrizs, közepes hatótávolságú felderítő robotrepülőgép és vontatható indítószerkezete. Előtte FAB-3000, -5000, -9000, azaz 3-5-9 tonnás bombák sorakoznak.

  

 

A múzeum gyűjteményének talán leglátványosabb része a nagy hatótávolságú, változtatható szárnynyilazású stratégiai/hadászati bombázók impozáns sora: Tu-22M0, Tu-22M2, Tu-22M3. Az M0-ást végül nem rendszeresítették, mindösszesen 10 darab készült belőle, viszont az M3-ast jelenleg is alkalmazza az Orosz Légierő és a Haditengerészet Légiereje. A gépek között fő fegyverzetük, H-22NA Burja jelzésű, 200 kt-ás nukleáris töltetű fejrésszel is bevethető robotrepülőgépek vannak kiállítva.

  

 

   

A Tu-22-esek mellett még egy Tu-142 UBL is áll, az előbb említett bombázók kiképző repülőgépe. Az átalakított, és az M3-ra emlékeztető orr-rész, árulkodó. A sort egy hatalmas Tu-142VPMK zárja. A gép a Tu-95-ös hadászati bombázó haditengerészeti felderítő és tengeralattjárók elleni hadviselésre átalakított változata.

  

  

A bombázókkal szemben állnak a haditengerészet felderítő, járőr, és tengeralattjárók elleni harcfeladatokat ellátó helikopterei és repülőgépei: Mi-14, Kamov Ka-25, -27, Jak-38-asok, Beriev Be-6, Be-12 hidroplánok. Ez utóbbi látható a jobb szélső fotón.

  

  

A reptéren néhány kiszolgáló járművet is meg lehet tekinteni, mint például ez a MAZ-543 alvázra épített tűzoltóautó. A mellette levő, lemezek alá rejtett szörnyeteg tömegoszlató célokkal bevethető eszköz, fogalmam sincs, mi a típusa.

 

 

A reptéren még egy egykori oktató fedezék is található. Bemenni nem lehet (legalábbis a múzeum látogatóinak), ha minden igaz, valami raktárfélének használják.

 

hadsz Creative Commons License 2017.10.30 0 0 19867

Sziasztok!

 

November 11-én a "Múzeumok Őszi Fesztiválja" program keretében ismét kinyitjuk a veszprémi vasútállomásnál levő MÁV PV bunkert. 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145414445&t=9119026

 

schlumberger Creative Commons License 2017.10.29 0 0 19866
hadsz Creative Commons License 2017.10.26 0 2 19865

Ismét irány Ukrajna:

 

Noha nem szerepel a turisták által látogatott legnépszerűbb és legismertebb célpontok listáján, a kijevi Igor Szikorszkijról, a híres helikopter tervezőről elnevezett Politechnikai Intézet kis múzeumát már az út szervezésekor beleszőttük a programunkba. A közeli metrómegállótól egy parkon keresztül sétálva értünk az egyetem épületeihez. A nagyon szépen kialakított és gondozott sétány északi oldalán híres tudósok szobrai sorakoznak egymás mellett. A középső fotón a szovjet űr- és rakétaprogram atyjának tekintett Szergej Koroljov, karjában a világ első műholdját, a Szputnyik-1-et tartva. A jobb oldali képen pedig Lev Ljuljev látható, főkonstruktorként hozzá és az általa vezetett tervezőhivatalhoz köthető - sok egyéb mellett - pl a Krug légvédelmi rakétarendszer 3M8 jelzésű rakétájának fejlesztése. A szobor kezében könnyen felismerhető a rakéta jellegzetes formája.

  

  

A közelben levő szerény múzeumépület mellett egy T-34 tank, egy KSz-19 légvédelmi ágyú, egy Jak-40 repülőgép, és egy Mi-2 helikopter található, a bejárat előtt pedig maga az intézmény névadója, Igor Szikorszkij szobra áll.

   

   

A két nagy teremből álló épületben azért sok érdekes dolog látható, elsősorban a repülés és az űrkutatás világából: különböző típusú repülőgép hajtóművek, 1967-ben a Vénusz kutatására indított Venyera-4 űrszonda (Venyera = Vénusz oroszul), a Voszhod, az első többszemélyes szovjet űrhajó visszatérő kabinja.

 

  

 

Kitüntetések, és Bajkonurból származó homok:

 

 

Ha már Bajkonur: az űrrepülőtér egyik vezérlőpultja és a telemetriai adatokat rögzítő pult:

 

 

8K63, R-12 (SS-4) rakéta hajtóművének és táprendszerének szelvénye, mellette egy R-36O (SS-9) rakéta második fokozatának hajtóműháza áll.

 

A belső térben ismét találkoztunk Koroljovval és Szikorszkijjal.

 

A Buran űrrepülőgép hővédő pajzsának egy része, és az Energia hordozórakéta alkatrészeinek darabjai:

 

 

Ridley4Lev Creative Commons License 2017.10.18 -1 0 19864

Egy felmérés szerint ez európai emberek 44% a facebookbkból nyeri a napi információit. Ha így nézzük annak a 44%-nak ez tökéletes, a maradéknak meg baromi érdekes és újdonság, a facebook pöcegödrének ez bőven elég. 

Előzmény: charlie21 (19858)
hadsz Creative Commons License 2017.10.18 0 0 19863

"lehet hogy nem kaptak sehová engedélyt?"

 

Ha jól emlékszem, lehet, nem szó szerint így, de a Macskajajban mondták: "Ha valamit nem tudsz elintézni pénzzel, intézd el sok pénzzel." :)

Persze, az sem árt, ha jó kapcsolatok vannak...

Előzmény: charlie21 (19858)
Ridley4Lev Creative Commons License 2017.10.18 0 0 19862

Ott voltak lacházán, lehet hogy nem kaptak sehová engedélyt?

 

A laktanya az Önkormányzat tulajdonában van, a tárolók és a környéke viszont azé aki a repteret üzemelteti...ez a cég/KFT pedig minden ilyen jellegű forgatást/megkeresést visszautasít. 

Előzmény: charlie21 (19858)
radar-nyh Creative Commons License 2017.10.18 0 0 19861

Ezek a "riporterek, szerkesztők" már mind a "modern" iskola rendszerben tanultak.

Jól megtanultak, ill. megtanították őket, hogyan lehet -kell- hosszú ideig úgy beszélni,

hogy ne mondjanak semmit.

Így lehet a laikus fejekbe még nagyobb káoszt teremteni.

-d-

Előzmény: schlumberger (19860)
schlumberger Creative Commons License 2017.10.17 0 1 19860

Na, miután a nagyágyúk megszólaltak, én is el merem mondani egyszavas véleményemet: bulvárszar!

Előzmény: hadsz (19859)
hadsz Creative Commons License 2017.10.17 0 1 19859

"10 perc ami semmiről nem szól."

 

Kb ugyanezt gondoltam én is, miután megnéztem.

charlie21 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 19858

Megnéztem mert már sokat halottam róla. 10 perc ami semmiről nem szól. Nem is értem hogy mi akadályozta meg őket hogy kis Moszkván kívül bemenjenek egy ilyen "objektumba" Ott voltak lacházán, lehet hogy nem kaptak sehová engedélyt? Kunmadaras teljesen szabad, mondjuk hatalmas a susnya. Csak azokat nem mutatták amiről a riport szolt.

Előzmény: schlumberger (19857)
schlumberger Creative Commons License 2017.10.17 0 0 19857
rádiós_t Creative Commons License 2017.10.13 0 0 19856

Igen, ez az. Elmegyünk, ha lesz időnk, és majd beszámolok néhány képpel.

Kösz...

Előzmény: Ridley4Lev (19855)
Ridley4Lev Creative Commons License 2017.10.12 0 1 19855

Erre gondolhatsz: 

 

http://karpatalja.blog.hu/2016/07/22/az_arpad-vonal_mint_turisztikai_celpont 

 

Árpád-vonal néven keress rá még a neten. 

Előzmény: rádiós_t (19854)
rádiós_t Creative Commons License 2017.10.12 0 0 19854

Bocsánat ez a szomszédos megye, de nincs túl messze :-)

Én a hétvégét Ukrajnában töltöm, Ungvár Munkács környékén.

Hallottam ott valahol a II. Vh-s erődrendszerről, merre található? Érdemes megszakítani az utazást és megnézni?

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: rádiós_t (19853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!