Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A kinezett kapcsolat atszallasos Kolinban - 2orankent van direkt gyorsvonat is - 7.59 vagy 9.59 (arban ugyanaz). 30 darab 15-17 ev kozotti diakra az oda vissza ar 3016 korona - egy 100as fejenkent. Ha online megveszed es nyomtatod, akkor vonatra szol, ha penztarban, akkor barmelyikre.
Azt meg erosen ketlem, hogy barmilyen mas diakigazolvanyt mint a cseh elfogadnanak. A kedvezmeny 45% es ha retur meg 5% es ugyanott vagy mint a csoportos jeggyel.
Köszönöm. Külön köszönet a technikai észrevételért, előbb-utóbb odaérek és megigazítom. Sajnos nagyon nagy a restanciám a honlappal, mind tartalmi, mint technikai értelemben, de már így is több időt töltök beszámoló írással, mint vonatozással.
Meg kell próbálni megetetni velük a magyar diákigazolványt, és máris megvan a félár. Ha nem megy, akkor van csoportos kedvezmény, a második utas 30%-ot kap, az összes többi meg félárat.
Köszönet a beszámolóért, mindig szívesen olvasom az írásaidat.
"Az állomások vágányai az átmenő kivételével tipikusan rozsdásak, az indóházak állapota sem javult mostanában, de szolgálat mindenhol van."
Sajnos tavaly ősszel elbontották Bény állomásépületét. Persze statisztikailag ez eggyel kevesebb romos állomás, de kár érte, szép épület volt. Kőhídgyarmaton, Kéménden sincs forgalmi szolgálat.
(Technikai megjegyzés az oldalhoz: ha a 2013-mas lapról elnavigálok akármelyik előző évre, nincs a felső címsorban link vissza a 2013-mas évre. A térképes megoldásod tetszik!)
A kényelmes akciórádiuszom sajnos nem terjed ki a felvidéki hegyekig, de azért kedvem támad néha megnézni, mi újság az ismerős sík vidékeken. Most Léva felé indultam, vonatozni kicsit.
A vonatot abszolut felejtsd el, nulla az "elővárosi" személyforgalom, csak a két pesti IC halad át. It a SAD menetrend, munkanapokon egy pár busz van a határállomásig (amely Tornyosnémetinél van, oda kijuthatsz Borsod Volán járattal, de, szintén csak munkanap közlekedik), a többi szlovák busz csak Milhost' (Miglécnémeti) központjáig jár. http://www.eurobus.sk/public/media/0331/802418.pdf
Szóval a környék abszolút nem egy "Rajka", a határ tömegközlekedéssel teljesen átjárhatatlan. Stopolással többre mész, nem szokatlan itt, de a taxi sem.
Újabb felfedezés a cseh e-shopban, már van a Vindobona/Moravia csatlakozásra is kínál jegyet, 790 koronáért kínálja a rendszer. Egy cseh Sporoticket-et kombinál a brnoi Sparjeggyel. Visszafelé kínálja szintén, sőt Petrov/Metropol (berlini kocsira) csatlakozást is, bár ugye minek ezt, ha jöhetsz a Metropollal végig.
Ma egyáltalán nem lehett érezni a 276-os Slovanon a húsvéti forgalmat. Korábbi években, azért sokkan többen voltak húsvéthéftőn. Vácon a 273-as Avalát megtekintve, az utolsó két kocsira nem jutott Bee és Bpee, hanem csak Bmee. Egy najbrt és egy hagyományos zöld fehér. Utas alig volt rajta.
Sajnos én a Slovanon nem mentem hátra, a második ING-es Bee-ben telepedtem le - pedig Prágában leszállva láttam, hogy a 4-ik kocsi (258) nem Bmz volt, hanem leklasszált Ampz - nagy kár, hogy nem mentem hátra. Hátha legközelebb...
Péntek este (0.01-kor) a Metropollal jöttem haza Prágából, most már nem a 3-ik vágányon és átmenőn rendezik le a kocsirendezést, hanem a 6-osról indultunk és a második vágányon állt meg a prágai kocsicsoport. Pontosan érkezett a berlini szakasz, bécsi hálót nem sikerült szerezni, a berlini is Wlabmee volt. Ellentétben a prágai Wlabmz. Én a Bc-ben utaztam, olyan 40-en lehettünk, üres fülke nem volt. Főleg ázsiai turisták meg spanyolok voltak; cseh, szlovák, magyar ha 6-7. Jól jöttünk, kényelmes is volt, semmi probléma. Reggel indiai útitársaimnak segítettem felfedezni a kocsit, így tudtak fogat mosni a kézmosóban, persze 3-4 perc után kellett megmutatni, hogy hogyan jön a víz :) De tetszett nekik. Vácon leszállva, észrevettem, hogy a lengyel ülőkocsi nem 2.oszt volt, hanem 1.oszt leklasszálva. Elég jó kihasználtság volt általában, nem hiába ünnep. Egy család a berlini hálóból 2 kisgyerekkel meg kb 10 csomaggal szállt le. Elfogadható volt a menet.
A T478.3036 átszámozva 753.036-3 lett egy rövid időre, aztán felvette a 753.303-7 számot egy másik, balesetes gép emlékére. Hogy tovább bonyolódjon a dolog, 1997-ben új szívet kapott a 753.010-ből. Sokáig már ezzel sem élt, 1998-tól leállítva Chomutovban, szétvágva 2002-ben.
A szlovák széles nyomtávú vasút jövője még akár szép is lehet, a jelene viszont kezd elsötétedni. A legnagyobb fuvaroztató, a US Steel mostanában a tengerentúlról szerzi be a vasércet, várhatóan az idei mennyiség nagyobbik része már Kanadából érkezik, lengyel kikötőn keresztül.
A Kassai vasmű jövője is némiképp bizonytalan, Fico miniszterelnök személyesen utazott Pittsburghbe, jelenleg úgy tűnik, hogy sikerül megtartani a munkahelyeket, legalább a következő 5 évre.