Fiuk, van egy olyan bajom, hogy fogalmam sincs, milyen olaj van a kocsiban, de az elozo tulaj aprilisban csereltette le az olajat, szoval uj (latszik is). Viszont egy hajszallal a minimum ala toltottek csak, es akarok utannaonteni, de nem tudom, milyet. Van valami torveny erre az asvanyi-szintetikus keveresre, de nem emlekszem, melyik lehet:
-asvanyira szintetikus? -vagy forditva?
1-2 deci kellene csak, nem akarom lecserelni miatta az egeszet...
Az a vonzó benne, hogy hátsókerék, 170 ló, amit azért lehet fokozni. És ha rendberakom a motort, neadjisten az egyebek tényleg jók, akkor egy különleges autóm van.-) És lehet driftelni. Egyébként az RX is behöhetne, csak az többet fogyaszt.-(
Én a 323-asra írtam fel minden ráköltött pénzt. a km álláshoz rendeltem egy excell táblában én is. A benzint nem számoltam, mert azt kb teljes mértékben elszámoltam km futásra.-)
Majd 3 évi szolgálat után az alábbiakra kellett költenem:
fékbetét, olajcserék, első féktárcsa, direktszűrő, betétszűrő, váltóolaj, szervóolaj, klímabeszerelés, vezérműszíj+tartozékai, gumik, KF felni. Ez eddig kb 380 kHUF.
Aztán kb 250 ráment tunningolásra, aminek a kts-ét leírtuk cégnek, így az nem az én pénztárcámat terhelte.
Tehát 630 KHUF-nál tartunk, amiből indokolt, a klímabeszereléstől eltekintve olyan 270 KHUF.
Ha csak a 270 K-t nézem a több, mint 70 ezer km-re az nem is oly rossz. Összesen már rosszabb a helyzet, de a többi kényelmi és élvezeti célokat szolgál.
Én azt mondom, hogy az én mazdám egy jó példány volt használtautó mivoltjához képest.
A toyota első 29 ezerje: 1 szerviz: 25 KHUF, 1 l olaj 4 kHUF, 1 gari téligumi 80 kHUF, egyéb kts: 10 kHUF. ja plusz tunningbox, nem is én lennék, ha nem lene benne-)): 50 kHUF.
A dolgok jelenlegi állása szerint az új azért egy darabig occsóbb fentartásilag. De vajon, mire a mazdi km számát eléri, mit mutat a költsége?
A mazdi 1,5 misi volt, a corolla 4,2. Utóbbi céges, így kevésbé hat meg bármi. A mazda azért nálam mindig vinni fogja a pálmát. Most kesesünk a barátnémnak, ha valaki tud egy jó kiállású 626-ot, esetleg 323-ast szóljon!-)
Wow... gratula a nyilvántartáshoz, azt hittem csak én vagyok ilyen elmebeteg exceltáblás (az asszony szívja is a vérem érte rendesen ;-))) ), én is vezetek nyilvántartást, leginkább kíváncsiságból. Én eddig leginkább km-re vetített ktg-t mértem, napi ktg-t nem.
most nincs energiám már molyolni, de ha lesz egy kis időm, megosztom én is a Mazdafórum kedves olvasóival a hasonló adatokat... mivel én már törtem is, nekem ott hozzájött még egy kisebb :) költség, de van törés nélküli és töréssel kumulált érték is :DD
Így néz ki egy 4,9 köbcentis, NSU Wankelmotor, repülőgépmodellhez! :))))))))
Az ott az elején a karburátor, a tetején meg a kipufogódob.
Gyújtógyertyát természetesen nem látni rajta, mivel félig-meddig dízel elven működik, legalábbis annyira, hogy 1 db izzítógyertyával indítható és utána már önrobbanással megy tovább. Max fordulata valahol 30e és 40e között van és az üzemanyaga pedig metanol+ricinusolaj keveréke. :))))))))
Már a 626 cikk óta erős lemaradásokkal, de olvasok szép csendben.
A Cikkről: elég sok emberrel egyetértek, szubjektív lett, ami nem biztos, hogy megállja a helyét, de a TC-ről ezt tudjuk azért. mi szeretjük a gépeinket, tudjuk a hibáit is, többek között ezekről beszélünk itt is. Az, hogy kinek mi tetszik, tényleg nem számolható hibának. nekem is bejön ez a dunakavics, sajnálom, hogy a lemezek vékonyak, kamillázok is, hogy egy új corsa hogy lehet olyan nehéz, mint ez a 626 GE. De ez van. Volt, akit már megvédett, ennek örülök. És annak is örülök, hogy már mindkét általam vezett autó volt használttesztben a TC-n: a 626 GC és a GE is. még a színe is stimmel most :) El is mentem, hogy meglegyen.
A másik, a benzin és ráköltés dolog. Egyik kedvenc programom az Excel (ne kövezzetek meg) - nincs vele semmi bajom, még jól is használom. Szóval mikor ezt a GE-t megvettem, elkezdtem minden forintot írni (kivétel az autópályamatrica), amit ráköltök. Ablaklötty, izzó, szervíz, tankolás, minden.
Most nem írom ide az egészet, hogy kiderüljön, milyen gazdag vagyok, de aztán bontottam km-re, nap-ra (parkoló kocsi mennyit visz :D:D ) ...
Röviden: kb 800 napja az enyém a kocsi, kicsit több ez, mint 2 év. Ezalatt a vételár+vagyonszerzés(kezdőpénzek) után majdnem 1 millát költöttem már rá, ebben egy csepp benga sincs. (és nem törtem a verdát, csak kopó és szükségszerű javítások, illetve helyreállítás a szerelés) (Van benne adó, díj, büntetés is, autórádió, bontó, Mester, stb..; és nem törtem a verdát, csak kopó és szükségszerű javítások, illetve helyreállítás a szerelés része)
A benzinre elment 1090600.-Ft ezidő alatt, ebben van kinti tankolás is, persze, ahol kicsit drágább a benga (átlagár kint, a kinttöltött időszakra = 333.-Ft [95-ös]). Itthoni átlagár: 269.- Teljes átlagár így : 297.- Most pont ezt nyaldossa az aktuális ár is, ugye.. van grafikonom is, abból azt látom, hogy nyáron igencsak megugrik a nyál ára. Tavaly sikerült 315.9-ért is tankolni, MOLnál, persze az M3-mason. Tavalyelőtt nyáron 270-280 volt kb. (Amúgy főleg OMVhez járok)
Két adat pontosan: (kb 06. hó)
2005.06.07 / Shell / 2/A út Dunakeszi után É felé / 279,9 2006.05.07 / OMV / 1118 Budaörsi út 1. (BAH) / 296,9
Tehát nem nagyon megy felfelé az a benzinár, mert vissza is táncolgat.
A fogyasztásom, globálban : 8.55liter/100km, 42000km alatt. Ezzel én elégedett vagyok, ahogy egyszer régen m626 is leírta, hogy ő is. Mert ebbe a kocsiba ha kell, minden belefér; ha tiszta, akkor tényleg jól néz ki; senki nem nézi 15 évesnek, stb. Nekem egy kicsit hangos(szélzaj), és tényleg kell a lendület, hogy jól menjen, bár én elég nagyapós vagyok, vagyis tojással a talp alatt járok. Azért már irigykedett tddi (ilyen is van) mondeo-s, hogy 4-esben milyen jól húz 60nál a kocsi. Bár miért ne húzna??
Na még egy kis adat: vételárral, benzinnel, stb..
..a napi ktg-e a kocsinak: 3388Ft !! (2079.- költés + 1309.- benzin) ..a km ktg-e a kocsinak (stat. átlagolva, azaz minden nap megyek vele 50km-t :-) ) 66Ft (40.- a költésekből + 26.- a benzinből).
Lehet, hogy nem érdemes írni, de azért jó tisztában lenni vele. Kocsi nélkül persze ez nem maradna meg mind + csomó szívességet kéne kérni, nem juthatnék el egyszerűen, szárazon, stb egy csomó helyre, éjjel nem járhatnék partyba (bár a taxi is kb 2x 3000.- lenne).
Akkor hát ennyi. Megint nem írtam keveset, de ti mind türelmes emberek vagytok!
nem tudom pénzügyi szempontból korrekten megfogalmazni, mert nem vagyok pénzügyes szakember :)
ennél egyszerűbben közelítem meg:
nagyjából 4,5 milla a kiadásod 3 év alatt mindkét esetben. viszont 3 év múlva a swiftet eladom monjduk 1,7 milláért, a Legendet pedig 0,7 milláért, akkor az össz költséget tekintve a 4,5 millából levonva 1,7-et az 2,8 milla kiadásom marad a swift esetén, míg a 4,5 millából a Legend esetén csak 0,7 vonható le, azaz 3,8 milla kiadásom marad összesítve.
azzal itt most nem kavartam, hogy a swiftet hitelre veszem, kp-ből indultam ki.
Nem hinném, hogy az amortizáció túlzottan elvinné, mert amíg a Suzuki ára a felére esik (és valszeg még mindíg fizeted a részletet+a kamatot) addíg a legend ára nem fog változni gyakorlatilag, ha tartja az állapotát....szerintem.
meg még egyet elfelejtettem, az amortizációt figyelembe venni, VAGY azt, hogy 3 év múlva a vasat mennyiért lehet eladni... ennyivel a költségek csökkenthetőek végülis, úgy már lehet, hogy a swift a jobb vétel.
gondolom a swift 3 év múlva ér kb 1,7-1,8 millát, úgy tippelem, a Legend meg mondjuk 650-700k-t...
Valahol biztos utána lehet járni. És amit mondasz az nem hülyeség. Utána kellene számolni, hogy mibe fájhat fenntartani egy ilyet. Az átírás biztosan cefet drága...
kíváncsi lennék mennyit fogyaszt. ha 12 literrel el lehet mászkálni vele, akkor 3-4-5 kilót ráköltve (mert annyit biztos kell) még így is fullos verdával lehet járni...
Nem baj, most a Stage2 összeszerelése előtt tartunk egy kis pihit. Meg amúgy is kell egy e-manage. Aztán már csak össze kell rakni és programozni, az kb. egy 50-es lesz majd.
Me a magyar post úgy működik, hogy meggyün a cucc, depózzák, küldenek egy csekket, befizeted, bemutatod, 5 napon belül reagálnak a számlára érkezéstől, azt kihozzák. Holnap fogom befizetni... (mondjuk drágább lett mint vártam, kicsit fáj is a fejem érte - pláne, hogy a kedvesem bontotta ki a csekket...)