Eléggé nagy a csend itt mostanság és gondoltam ne csak mindig kérdezősködni, panaszkodni járjak ide "én is" ezért elmesélem hogyan is jártam azzal a bizonyos diagnosztikai kábellel és a motordadogással ami miatt megvettem :D
Nem sikerült feltelepítenem mert nem találtam hozzá Driver-t... így hát áll a polcon :) De! Volt időközben egy Alfa találkozó a kis falumban "Erdőkertes" ahol mondták, hogy a szomszéd faluban kitudják olvasni a hibatárolómat... Úgy is lett..! Első olvasásra mindenféle hibát kiírt, köztük több olyan érzékelőt amit én már kicseréltem újra korábban. Hibatároló ürítés után is rángatott, dadogott és alapjárat ingadozott... használtam így az autót 3 napig aztán újbóli kiolvasás és nem volt egyetlen hibakód sem ami meglepett mert ugyan úgy rángatott az autó... Ezek után jött a gondolat, hogy itt bizony valami a szívósor környékén lehet. Le is bontottam az egészet szépen és ott is volt a hiba. A vastag cső ami fékrásegítő vákuumcsöve ott az illesztésnél szívott falsot és volt ott még pár vékonyabb vákuum cső ami eléggé repedezett volt. Új tömítések, új csövek+minden kimos, lemos eltakarít aztán össze raktam. Végre nem rángat, nem dadog és húz szépen :)))))
Namégeccer elmondom. Nem tudjuk mi van beledugva a gépedbe. Ez egy kék doboz. Akármi lehet.
CH340? CH341? Prilofic? FTDI? FT232? Milyen chip van benne és melyik verzió? Amíg ezt nem tudod tök fölösleges az erőlködésed. A hozzávaló drivert kell letöltened (valamelyiket ami működni fog), a próbálgatással csak az időd megy.
Ez a maradék kis hajam is kezd elhullni... Nem tudnátok véletlen valami linket ahol van driver? Egyszerűen 2db sikerült találni de rossz... DCSD Status LED-nek érzékelik a gépek, próbáltam win7es laptopon most win10-en szerencsétlenkedek az asztali gépemen. Lehet én vagyok a farok hozzá ezt nem vitatom, de ha tudna valaki segíteni megköszönném :)))
Igen, kínai cuccoknál rendszeres. Valószínűleh CH430 vagy CH431 chip esetleg prolific. Keresni kell hozzá a neten megfelelő drivert amivel hajlandó is működni. Nem biztos, hogy a legújabb lesz az, nekem van olyan amit a Windows csak a 7 évvel ezelőttivel kezel - az újak nem találják. Időbe fog telni és ha megtaláltad akkor jól tedd el, mert egy sima frissítés is elkúrhatja, akkor újra vissza kell downgradelni.
Tegnap megjött a 2. diagnosztikai kábel is. Késő estig birkóztam vele mert egyszerűen a laptop nem hajlandó felismerni a kábelt... adtak egy mini disc-et hozzá de batik rendesen feltelepedni róla az usb driver.... Esetleg nektek volt már ilyen?
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hol tudok emberi áron vásárolni a GTV 2.0TS-hez egy új vezérlés módosítót? Régen nézegettem, 42-48eFT között találtam is, de fogalmam sincsen hol, nem találom... amiket most találok mind minimum 54eFT, ennyire felment volna az ára? Csak nem :)))
A kábeleket a hibakód olvasásához megrendeltem, de nem volt egy helyen a kettő és sajnos még csak az egyik jött meg a kék :)
Ha véletlenül csak dextron III van kéznél ne aggódj, az is jó lesz bele. Úgyis az egészet le kell cserélned. Valószínűlegy egy liter a feltöltési mennyiség tehát azzal számolj, hogy két literre lesz szükséged. A fele úgyis elfolyt, a maradékot kijáratod belőle a motort beindítva és a kormányt forgatva. (Az autó eleje felbakolva hog yne terheld az üres kormányművet.)
Utána a cső cseréje, majd feltöltöd teljesen amennyit elnyel. Újra elkezded járatni és kinyomatod belőle megint. Ezzel nagyjából meg is szabadultál a régi hidraulikaolajtól.
Feltöltés, járatás, kormányforgatás végállásokig közben mindig utántöltés...... ameddig el nem csendesedik és már nem nyüsszög. Ekkor egy fecskendővel beállítod a szintet és kész is.
elhamarkodtam "szerencsére" csak a hűtőspirál-tartály" közötti cső lyukadt ki, el van törve a rögzítő fül és hozzáért a kormányműhöz ami szép lassan kidörzsölte :(