Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 2024.02.12 -1 0 138532

Jiří Hanzelka és Miroslav Zikmund, a két cseh újságíró 1947-1950 között egy Tatra 87 típusú személykocsival beutazta Afrikát, Közép- és Dél-Amerikát.

1959-1964 között egy Tatra 805-el újabb utazást tettek, ezúttal a Közel-Kelet országaiban, Ázsiában és a Szovjetunióban. (A cseh teherautó sorban nemrég megjelent a Tatra 805 modellje, de sajnos plató-ponyvás kivitelben.)

 

Előzmény: Karola82 (138529)
zeti02 Creative Commons License 2024.02.11 0 1 138531

Még egy bizonyító kép, egy orosz weboldalról:

Előzmény: A210 820 08 21 (138526)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.11 0 0 138530

Hanzelka és Zikmund, a két cseh újságíró. Olvasmányos írásaik voltak.

Előzmény: Karola82 (138529)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 138529

Ez most jutott eszembe! Nagyon régen olvastam is őket.

 

Előzmény: Karola82 (138528)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.11 0 1 138528

 

1936. Tatra 97 és 77 gépkocsik a prágai motor show-n. A cég hosszú évekig perelte a VW bogarat a formai hasonlóság miatt, de a Szudétavidék német annexiója után a megszállók véget vetettek a bírósági eljárásnak. A háború után az 1960-as években a csehszlovákok végül 2 millió német márkát kaptak.

1938. Adolf Hitler és Ferdinand Porsche a Volkswagen-gyár alapkő-letételekor.

 

Forrás: ritkánlátható

 

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.09 -2 1 138527

A Rába topicba írta be Máté Afit olvtárs az alábbi, rövid históriát az U26 vontatóról.

 

"A gépezet erősen a Tatra felépítményére épül, a győri főiskolán tervezték 76-77-ben. A gyártást a Mezőgép nem vállalta, ezért került a szombathelyi Afithoz. Az első gép 78 januárjában vizsgázott és a Tisza volánhoz került, ott van azóta is.

Jelenlegi tudásom szerint 37 db készült, 35 a volánoknak, 2 a MN nek, amiből egyet vettek át. A legtöbbet 79 ben gyártották, 86 viszont egyet sem. 89-es a legfiatalabb példány és az utolsó 3-4 db már 256 lovas turbós volt ( lásd makett) míg a többi 230 lovas szívó.

A nagy újdonság a Tatrakhoz képest, hogy a három csörlőt hidromotorok hajtották, mágnesszelepekkel vezérelve és egy többméteres kábellel távolról lehetett vezérelni, ami nem kicsit növelte a biztonságot.

Maga a makett a valóságban ebben a formában sohasem létezett, mert ezt a formát (burkolt hidraulika egység, tank, légtartályok, full sárga szín) pár éve nyerte el, sohasem volt rajta régi VO-xx-xx rendszám."

A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.08 -2 5 138526

Ezek szerint csak volt tejes Csepel forgalomban.

 

"Budapest, 1963. december 2. Tankautóban érkezik a tej a december 2-án üzembe lépett Rákospalotai Tejüzembe. MTI Fotó: Lajos György"

MTI-FOTO-V2U4OERyemNjQVA0dG50Qm5pLzJIdz09 (4761×3490) (nemzetiarchivum.hu)

 

 

apron64 Creative Commons License 2024.02.06 -5 4 138525

(másiknak nem tetsző, de válaszképtelen olvtárs)

(másiknak nem tetsző, de ésszerű válasz adására képtelen, "csak azért is" stílusú olvtárs)

 

(Engem nem zavar a személyemhez tartozó, ez is azt bizonyítja, hogy olvassa a hsz-eimet és figyel rájuk.)

 

(Engem nem zavar a személyemhez tartozó negatív minősítés, ez is azt bizonyítja, hogy olvassa a hsz-eimet és figyel rájuk.)

 

 

Előzmény: apron64 (138524)
apron64 Creative Commons License 2024.02.06 -5 4 138524

OFF, részemről az utolsó a témában.

 

"Ezekre a kérdéseidre szerintem a fórumot üzemeltető index informatikusai tudnának választ adni", "ők sem igazán tudják értelmesen megmagyarázni, de hát informatikusok...mit is várhatna az ember tőlük?!"

Ezzel a kijelentéseddel megsérthettél pár embert...

Te is (mint "informatikus") csak vezeted az autódat (ha van), nem hiszem, hogy részt vettél a tervezésében, csak fizikálisan üzemelteted. (És esetleg leszólod a tervezőit.)

A topik működési elveit nem az üzemeltető informatikusok határozzák meg (de ha így is lenne, akkor sem kellene leszólni őket).

"Bocs, de ezen azért kicsit hadd mosolyogjak már, ha szerinted ezek az "értékelések"  érdemi véleményt tükröznek."

Mosolyogj nyugodtan, ez a te véleményed.

Van a hozzászóló személyéhez köthető minősítés is, szerintem is. Elsősorban azok járnak így, akik le merik írni a (másiknak nem tetsző, de válaszképtelen olvtárs) véleményüket (Engem nem zavar a személyemhez tartozó, ez is azt bizonyítja, hogy olvassa a hsz-eimet és figyel rájuk.)

De bizonyítani ezt sem lehet.

 

"ezek az "értékelések"  érdemi véleményt tükröznek"

Akkor szerinted mégis mit? Annak tükrében, hogy ha egy témában írt (akár több) hsz-re hirtelen sok minősítés jelenik meg? Az nem a fórumozók véleménye?

Különös tekintettel arra, hogy ha ez egy érdekesebb témában jelenik meg. Még akkor is, ha ez előtt hosszabb ideig nem történt a hsz-ekhez minősítés.

Most szeretném felhívni a figyelmedet az előző hozzászólásomat megelőző másik olvtárs hsz-ére...

Előzmény: Karola82 (138523)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.06 -5 0 138523

Off:

"...Szerinted hány fórumozó van ezen a fórumon (hiteles forrásból, bizonyítottan!), akiknek véleménye is van (és esetleg csak az érdekesebb dolgokban nyilvánítják ki)?

Kérlek áruld el, hogy miből tudod, hogy ezek a "hamisított" másod és sokad nickek minősítik sokszorozottan a hozzászólásokat!

És bizonyítsd is be!

Továbbá kérlek áruld el, hogy mi a hasznuk/előnyük belőle, miért fordítanak rá (bármennyi) időt és energiát?..."

 

 

Ezekre a kérdéseidre szerintem a fórumot üzemeltető index informatikusai tudnának választ adni, mint ahogy arra is, hogy  ezeknek a minuszolásoknak mi a céljuk, szerepük, jelentőségük? Miért van ez az alkalmazás? Szerintem ők sem igazán tudják értelmesen megmagyarázni, de hát informatikusok...mit is várhatna az ember tőlük?! 

Azzal kapcsolatban pedig, hogy vannak másod- és sokadnickek  úgy itt, mint valszeg a többi topikban is, azt tudom most felhozni, hogy pár hete épp itt volt egy hsz-em, ha érdekel, kérlek keress vissza, nem akarom újra felemlegetni, mert ne erről szóljon már ez a topik. Tegnap este is csak azért hoztam ezt szóba, mert az elég feltűnő, ha a plusz-minuszolásokban hirtelen ilyen kiugróan magas számok tűnnek fel (bármelyik irányban!) úgy, hogy előtte soxor napokig nincs új hsz a topikban. Ezek az "értékelések" pedig nem a hsz-ek tartalmának, hanem sokkal inkább a fórumtag személyének szólnak, már amennyire a valós személyiségét itt meg lehet állapítani a hsz-ei alapján bárkinek is.

 

 

 

"...akiknek véleménye is van..."

Bocs, de ezen azért kicsit hadd mosolyogjak már, ha szerinted ezek az "értékelések"  érdemi véleményt tükröznek.

 

 

 

Előzmény: apron64 (138522)
apron64 Creative Commons License 2024.02.05 -4 3 138522

OFF, mert nem a retroautókkal kapcsolatban hoztad fel.

Az örök téma: + és -.

Szerinted hány fórumozó van ezen a fórumon (hiteles forrásból, bizonyítottan!), akiknek véleménye is van (és esetleg csak az érdekesebb dolgokban nyilvánítják ki)?

Kérlek áruld el, hogy miből tudod, hogy ezek a "hamisított" másod és sokad nickek minősítik sokszorozottan a hozzászólásokat!

És bizonyítsd is be!

Továbbá kérlek áruld el, hogy mi a hasznuk/előnyük belőle, miért fordítanak rá (bármennyi) időt és energiát?

Amíg ezt meg nem teszed (vagy valaki), addig ez csak feltételezés marad, hiába a "látszat".

Engem meg lehet győzni - de csak bizonyított tényekkel, adatokkal, nem pedig állításokkal vagy feltételezésekkel.

 

Előzmény: Karola82 (138520)
VAG Creative Commons License 2024.02.05 -2 3 138521

Szerinted csak robotok és harmadnickek nem értenek egyet azzal, hogy egy apokaliptikus világban élünk, ahol három éve zárt be az utolsó bolt és tavaly halt meg az utolsó újságos? 

Előzmény: Karola82 (138520)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.05 -4 0 138520

"Elmondtam a véleményem (ami úgy látom egyezik másokéval is)...."

Azért ezzel a megállapítással csak óvatosan, mert ahogy látom most, itt azért a másod és sokadnickek tobzódása elég egyértelmű, és ahogy most írtam, már egy újabb is felbukkant. :-)

Remélem, te sem hiszed el, hogy ezek a, nem is tudom micsodák... "értékelések"(?) nem 9 és nem is 10 vagy 10 a köbön számú, önálló fórumtagot jelentenek. Max 2-3 emberszabású lehet ezen számok mögött. :-)  ...de hát akinek ez a mániája, nyomja csak bátran! :-) 

Előzmény: apron64 (138517)
poiuyt172 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 138519

EVO X volt a fórumtárs nickneve, ő nagyon lelkes volt akkoriban, nem tudom lesz -e más is ilyen? :)

Előzmény: bogárgabe (138518)
bogárgabe Creative Commons License 2024.02.05 0 0 138518

Valaki itt régen egy nappal a retróautós újságos megjelenés előtt mindig szólt, hogy holnap retró kedd és megmutatta, mi lesz. Nem szeretné ezt valaki vállani? Tök jó lenne :D

apron64 Creative Commons License 2024.02.04 -6 11 138517

Ne várd, hogy leállok vitatkozni.

Elmondtam a véleményem (ami úgy látom egyezik másokéval is).

 

🥱

 

 

Előzmény: TLBY (138515)
kkn Creative Commons License 2024.02.04 -2 0 138516

Pénteken láttam a SPAR-ban három darabot, akkor vettem egyet. Amúgy mindegyik kartont félbehajtották, hogy ne foglaljon nagy helyet. Meg volt egy modelltelenített RÁBA újság.

Nem tudom, szombaton mi volt nálunk a SPARban, de az egyik dohánybolt/lottózóban délben is volt egy az újságospolcon. Eddig nem is figyeltem, hogy az is van ott.

 

Előzmény: TLBY (138508)
TLBY Creative Commons License 2024.02.04 -13 0 138515

"Ne beszéljünk most másról, mint a magyar tehersorról! < > Továbbá (a lengyel és cseh sorból kiindulva)"

Akkor, ennek fényében és stílusodban: Ne beszéljünk, mert írunk! (Kedves, hogy meghatározod miről írhatok, aztán vetítesz valami ködöt a későbbi, általad elképzelt, külföldi megjelenések alapján a hazai sor jövőjére.) Nem gyártattak le semmit! Adott készletről gazdálkodnak! Forgalmazó, terjesztő, elárusító helyek, ezzel sakkoznak! Semmi misztikus nincs benne! És nem szerintem, hanem tény!

 

"A sorozat első tíz darabja között az első két megjelenten kívül még öt (5) magyar gyártmányú teherautó modellje van, amiből kettő ráadásul sem a lengyel, sem a cseh sorban nem jelent meg."

Még.

"Szerinted ezekre nem lesz kereslet? Főleg a RÁBA F26 és a RÁBA 832-re?"

6990-ért (feltéve, hogy nem lesz ármozgás) nem lesz, akkora, mint az 1490-es bevezető áron, többen is csak az elsőt szerzik be (de, abból 10-et is, minden Ikarus elé egyet). Így is nagyobb lesz rájuk a kereslet, mint majd a 10-nél az, akkori kínálat. Szerinted ezekből is 50 darabos dömping lesz az Auchanban?

"Vagy a szintén az első tízben szereplő KAMAZ teherautó, TATRA vontató és a SKODA locsoló nálunk nem futottak és teljesen ismeretlenek, tehát eladhatatlanok lesznek?"

Ezt te írod, engem ne terelj! A Kamaz (legalábbis a nem ma kezdő gyűjtők közt) pl. pont nem lesz olyan kapós, én is szívesen kihagynám. Már számtalan kiadásban megjelent és fikázták is a kabint. A Tatrát már csak a mérete miatt is sokan megveszik majd, olyanok is, akiknek "teljesen ismeretlen".

Szerintem leírtam a választ a további felvetéseidre is. Kiragadtad a legnépszerűbb típusokat, nem kizárólag ezekből fog állni a sorozat és folyamatosan monitorozzák az eladásokat. Korábbi soroknál látuk, hogy a későbbi. népszerű modellek már elvétve voltak, a korábbi, senkinek sem kellők után, de megtiltottad ezt a témát.

Ha már "siránkozás" itt ment a sírás egy-egy lengyel gépnél, hogy "miért ezt kellett, minek".

"Bár pl. a csömöri Auchan előterében levő újságosnál és bent az áruházban is árulják őket" Na, ezért nincs nálunk, meg, mert az itteni árusítók xarnak bele, át sem veszik, nem nyitnak időben.

Röpke példáid felé egyáltalán nem járok (így, aztán pont lexarom, mindegyiket, ahogy a makkoshotykai, mátészalkai kínálatot is). Kökin, péntek de. semmi nem volt, két újságos (korábban volt több is és a kutat nem néztem, azt sem tudom merre van) és Tesco:0. Lehet, hogy reggel volt, aztán beszedték és du. megint kitették, mert variálnak, de, megbocsáss nekem az számít mi van, akkor, amikor ott vagyok, nem hipotetikusan. Ahogy péntek estétől, szombat reggelig a Lapker oldalán sem volt elérhető, lehet, hogy, azóta 50-esével roskadozik a Tesco polc is.

Nem az a legidegesítőbb, hogy nincs, hanem, hogy láthatóan A nem érdekli őket (akkor minek árul), B tudják miről van szó, de tettetik a hülyét, C tényleg hülyék.

"Tudnál rendelni te is (ahogy mások is teszik), legfeljebb "időben kell ébredned" Mit tudsz te az én rendelési szokásaimról (már, akkor rendeltem, amikor itt még szó nem volt róla)? Nem írtam, hogy nem rendeltem! Majd próbáld meg a tizest megrendelni, "időben ébredve", háromnegyed 5-kor, amikor háromnegyed hatkor lerohad az oldal és negyed hét-től fél nyolcig kerül fel, elfogyott kategóriába!

Kösz a kioktatást, én vetettem fel a lehetőséget, de kösz, hogy felvilágosítasz. Vettem az adást, hozzáállásod (és sokaké) tükrében módosítom korábbi véleményemet: tanuljanak tisztességesen forgalmazni, vagy hordják vissza és száradjon rájuk, akinek meg nem jut valami, az így járt, részemről ne is legyen neki sajnálatos, akkor sem, ha nekem ingyen sem kellene. Ennyi.

Előzmény: apron64 (138513)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.02.03 -2 3 138514

Aki a mostani Csepelből vitt haza, annak javaslom, bontsa fel a blisztert és ellenőrizze a kerekeket, mert nálam szinte az összes kerékre, főleg a hátsó duplára hanyagul nyomták fel a gumikat, nem kapatták fel a három rögzítőfelületre őket, így a hosszú szállítási út alatt egy kicsit el is torzultak a köpenyek. Most leszedtem mindet, sztem egy idő után vissza fogják nyerni az alakjukat.

 

apron64 Creative Commons License 2024.02.03 -3 9 138513

Ne beszéljünk most másról, mint a magyar tehersorról!

Most már délután van és még mindig rendelhető mindkét modell, az eddig kiadott 1. és 2. szám is.

Egyébként szerinted ha "tegnap kipucolták", akkor az éjszaka a DeA gyorsan legyártatott még pár száz darabot belőlük, hogy mára újra legyen a lapkernél (is)?

 

"a sorozat teljes bevételének a felét be fogják húzni az első két, csak nekünk érdekes modellen"

A sorozat első tíz darabja között az első két megjelenten kívül még öt (5) magyar gyártmányú teherautó modellje van, amiből kettő ráadásul sem a lengyel, sem a cseh sorban nem jelent meg. Szerinted ezekre nem lesz kereslet? Főleg a RÁBA F26 és a RÁBA 832-re?

Vagy a szintén az első tízben szereplő KAMAZ teherautó, TATRA vontató és a SKODA locsoló nálunk nem futottak és teljesen ismeretlenek, tehát eladhatatlanok lesznek?

Továbbá (a lengyel és cseh sorból kiindulva) egy ZIL billencs, URAL katonai teherautó, bármelyik TATRA billencs, IFA W50 teherautó, bármelyik további SKODA 706, stb. szintén eladhatatlan lesz és nem hoz majd bevételt nekik országunkból?

Egyébként nem értem teljesen a többszörös "siránkozásod", hogy feléd ez sincs, az sincs, ezért nem tudod megvenni.

Tegyük fel, hogy feléd tényleg nem árulják őket. Az tény, hogy sok újságárus megszűnt. (Bár pl. a csömöri Auchan előterében levő újságosnál és bent az áruházban is árulják őket. Az Örs-ön három újságárusnál is elérhető. Egy a Sugár-ban, kettő az Árkád-ban. Pár röpke példa a teljesség igény nélkül.)

De a lehetőség számodra is adott, van interneted (hiszen azon írsz ide is). Tudnál rendelni te is (ahogy mások is teszik), legfeljebb "időben kell ébredned".

Ekkor még csak rohangálni sem kell utána, házhoz hozzák és a szállításnak (2500 Ft vételár felett) még csak külön költsége sincs.

 

Előzmény: TLBY (138511)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.03 -2 0 138512

Ezen a héten sem maradtam Karmann Ghia nélkül. :-) Mai beszerzés, világos zöld-fehér színben, most néztem utána, ez egy mexikói, de nem VW-sornak az egyik darabja.

 

 

TLBY Creative Commons License 2024.02.03 -9 0 138511

Bizony, ezt teljesen pontosan leírtad 7 h utáni állapot. Nincs ellentmondás a kettőnk állítása közt. Tegnap teljesen kipucolták: kihordták a ketteshez az utánpótlást. Most újra van. Ennek megvan a teljesen logikus, de nem publikus metódusa. Ám ez a későbbiekben változni fog, lásd Jettából nincs utánpótlás, ennek is megvan az oka. Ha ez így marad és kezd megjönni az eszük (és remélhetőleg ez így folytatódik a sorozat ... folyamán  :I ), a sorozat teljes bevételének a felét be fogják húzni az első két, csak nekünk érdekes modellen (remélem, hogy a kiadó is jóllakik, meg a gyűjtők is beszednek minden vágyott darabot és még talán nekem is jut). Persze, ha nem csak pár helyen dobnák le ötvenesével, máshol meg semmit, még többet kaszálnának, de ennek is megvan az oka (logisztikailag nem érné meg a többlet eladással sem). Lapkeres kiszállító be van ütemezve, nem fog, arra várni, hogy kb., mindent is lexaró árusító hely 7-9 h-kor kinyisson. 4-6-ig ledobják, ahol átveszik és nyitva van, beszedik az előző maradékát (ahol tudják, a többi nem tudom, hogy kerül vissza, de eltűnik, onnan is, ami nem nyit ki), húznak vissza a depóba (hordják ki a megrendeléseket).

 

>138510

Kösz, hallod, ez eddig a világverő standkép, Pulitzer és szó szerint sajtófotó díjas.

Nálunk sem nyit ki, a cigi tiltása óta úgy látszik a szombati lottóőrület miatt sem éri meg nekik. Ez van.

Előzmény: apron64 (138509)
Karola82 Creative Commons License 2024.02.03 -1 0 138510

"...Csak érdekelt volna mennyire lehet kapni (semennyire és nem is a környékünkön néztem), meg átalakításnak. Ha nálad, ennyire kapni, lehet, hogy a későbbiekben igénybe venném, nem hiszem, hogy a 4. szám után dömping lesz. Azért ránézhetsz, hogy van-e, statisztikailag is."

Ma reggel még/már egész nap ki sem nyitott/zárva lesz(?), ezt nem tudom, de reggel 8-kor még be volt gombolkozva. :-) Valszeg ilyenkor nyereséges a standja. :-)) Amúgy érdekes, hogy változott meg a világ, és az újságárusítás korábbi "nimbusza", összehasonlítva a mostani, jelenlegi és a pre-internetikus földtani korszakot. :-)

Előzmény: TLBY (138505)
apron64 Creative Commons License 2024.02.03 -3 1 138509

A ma reggeli 07:20 órás állapot szerint az első két szám rendelhető a sajtóforráson.

(Még sincs kipucolva a lapker?)

 

Előzmény: TLBY (138508)
TLBY Creative Commons License 2024.02.02 -7 0 138508

Azt a Spart, azért áraszthatták el a Rábák, mert a lapkert közben kipucolták, onnan hordták át.

A faterát árasztották el, úgy látom. NEKEM nincs Sparom (újságos eladóm, futárom, postásom), 1-2-3 megállóra vannak city express, meg hasonló vackok, ahol sikerélmény, ha kenyeret kapok. Coopom van, azt utoljára a 260-asok árasztották el, 4 db, újságosom is van: zárva/"tecnikai okok miatt bizonytalan időre slozira mentem". Benzinkutam van kettő is, egy békebeli, ahol tankolni lehet, meg egy megtizedelt újságos magazinnal, ahol a feleannyi idős csaj "nem nézi meg hátul, mert ő ilyen főnökféle, ha elől nincs, akkor ennyi". Természetesen nincs, biztőr van, tehát nem, azért nem nézi meg hátul, mert közben én elől kirohannék a Dumbókkal, a kinti magazint meg nem őrzi senki (ingyen sem kellene onnan semmi). Pár km-re vannak még kutak, ott ilyen termékre a WTF választ szokták adni.

Két EMBEREMMEL még rákerestettem a Csepkóra, ők nem mászkálnak ennyit, egy, max. két helyen, amerre járnak megnézik. A legfinomabb válasz, amit kaptam "biztos ma jelent meg az a xar?"

BU1048 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 138507

Ha valakit érdekel, ma du. fél 6 felé, a dunakeszi Auchanban volt kb. 3 Rába vontató és legalább 8db Csepel 750-es kirakva.

maczkohathy Creative Commons License 2024.02.02 0 1 138506

A SPARunkat elöntötték a vontatók, meg a második szám (2990,-) - egyszerre.

Előzmény: maczkohathy (138486)
TLBY Creative Commons License 2024.02.02 -5 0 138505

Kösz, már elvileg lesz lapkertől. Amúgy lesz nálad valami más cucc is? Börzén milyet és mennyiért dobálnak kerék készleteket (Herba videóján láttam, hogy valaki árul)? Ezek a Csepkók is kerék donorok lesznek szerintem Jelczekhez, a hókotrónak meg nem trilex felnije van, talán Rába. Gondolom Rába maratásokból is lesz most dömping.

 

>138499

A referencia fotókon is ilyen, valami kft gépe, aminek a kék logóját lehagyták, de a kék színt felkenték a felnire. Lehet, hogy színkód alapján dolgoznak, aztán, ami kimarad elhasználják valahová.

 

>138500

Csak érdekelt volna mennyire lehet kapni (semennyire és nem is a környékünkön néztem), meg átalakításnak. Ha nálad, ennyire kapni, lehet, hogy a későbbiekben igénybe venném, nem hiszem, hogy a 4. szám után dömping lesz. Azért ránézhetsz, hogy van-e, statisztikailag is.

 

>138502

Szuper, amíg sok van, a későbbi számoktól esélyesen Elfogyottként kerül fel, a 4. és 10. szám sanszosan nem lesz elérhető, mint a Jetta, meg a Country.

Előzmény: retro82 (138498)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.02.02 0 1 138504

"Köszönöm már igen szépen!"

Helyesen ("mifelénk"):

KöszönömmáN igenszépen! :))))

Előzmény: .gabamano. (138493)
.gabamano. Creative Commons License 2024.02.02 -2 0 138503

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: A210 820 08 21 (138497)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!