Nem. Alvázon,lengőkarokon,féktámlákon voltak (szerintem kőfelverődésekből) adódó felületi rozsdafoltok. Ezeket lejavítottam. Meg persze ha már kint volt a tank azt is lefényeztem. Stabilizátor kar és bilincsei. Főfékhenger a szivárgó fékolajtól rozsdásodott. Apróságok.
Korábban sajnos körbe lett fényezve ablakvonalig. Szín stimmel,a munka hagy kívánnivalót maga után.
Én is ezen gondolkodtam, azért a módszerváltás előtt jó pár tízezer Wartburg simán lehúzta a maga 10-20 évét az utakon és akkor sem volt a többség "műértő". :-)
Valamelyik éjjel TV-t bambulva belefutottam egy német csodasorozatba. Ella Schön, die juristin, '18-ból.
Az egyik mellékszereplő egy szép sárga Wartburg kombival jár. Olyan '84-es lehet, már a fekete díszekkel a krómozottak helyett. Nekünk limuzinunk volt ilyen, szerettem is vezetni.
Ezért nem érdemes megnézni, de azért érdekesen mutatott mai környezetben szép járós autóként a Wartburg.
Nekem is utángyártott kéder van bent. Ajánlani tudom a szélvédőtömítőt. Ez ugyanolyan tubusban kapható, mint a sziloplaszt. Nagy előnye a szilóval szemben, hogy nem köt meg.
Én az előző és a mostani Wartburgomnál is azt csináltam, hogy átlátszó savmentes szilikonpasztával körbekentem kívülről a gumikédert mindenhol (a kasztni és a gumi, a gumi és a belső feszítő, a gumi és az üveg találkozásánál is). Kézzel szépen elsimítva nem feltűnő, ezután soha nem ázott be. Nem éppen egy profi megoldás, de az üveg kiszedegetése olyan macerás, és ha nem magadnak csinálod olyan nagy eséllyel lesz szar, hogy én amíg nem törik be az üveg addig egy autónál se próbálkoznék vele... (Ha nem OT szint a cél.)
Nekem egyébként korábban még olyan is volt, hogy a régi fajta, ajtókeretre szerelhető tükör utángyártott utánzata elnyomta a gumitömítést, és ott az ajtónál folyt be a víz nagy esőben, ami szépen végigfolyt a műszerfal felé, és ott csöpögött utána :) Leszedtem inkább, a jobb tükör úgyse számít sokat. Azóta nincs ilyen gond.
Időközben megvolt a mellső szélvédő gumikeretének cseréje magyar utángyártottal, gyári nincs...
Tartottam a sima feltekercselt profil gumitól, de az ívekben kívül végül is szépen beült, nem dudorodott ki. Belülről azért van olyan sarok, ahol nem ül fel tökéletesen, de nem vészes.
Nagyobb probléma, hogy nem oldotta meg, amiért kicseréltem. A bal küszöb eleje továbbra is ázik belülről. Megtapasztaltam a múlt heti esőzések után...
Tanácstalan vagyok, honnan juthat még oda az esővízből, ha a szélvédőtől nem.
Ötletek? Mielőtt elporlad a bal küszöböm eleje. Vagy menjek máris venni bal küszöböt, amíg kapható? :-)
Az én gépem 70 február elejei deluxe. Az eredeti rendszáma CY volt, de ezen nincs matrica, pedig elvileg az eredeti hátsó ablak van benne. A rádiót elnézve egyidősek lehetnek a képen láthatóval.
Jo regen emlitettem, a hatso szelvedon alul, kozepen a regebbi Wartikon volt "Wartburg" felirat. Elegge hitetlenkedve fogadta a forum. :-) Sajna, eddig nem talaltam bizonyito ereju kepet. Eddig...
A fenti kep jol mutatja a feliratot. Sotetkek hatterben ezustos betuk. IB-s rendszamu delux-okon meg volt. Esetleg ezzel figyelmeztettek a Warti mogotti autokat, legyenek turelmesek, csak 50 loero gyorsitja a kocsit... :-)
Garázs rendrakáskor megtaláltam a régi Wartburgom üléshuzatát. Alacsony háttámlás, fejtámla nélküli változat, teljes szett. Érdekel valakit? Postaköltség + amennyit gondolsz érte. Vagy, ha épp szabolcsban jársz, a kezedbe nyomom egy zero coláért cserébe. Elérhetőségem nyilvános.
A rúgó lehett volna fekete is, de ez mellett döntöttem, mert így még inkább korhűbb, mintha színesre pingáltam volna. A sárga folt pedig azt jelzi, hogy sedánhoz való a rúgó. (Ha jól tippelek, turist alá zöld kell.)
A három gomb:
A narancs az az elakadásjelzőhöz van. Átalakítottam, mert a XXI. században erre biztonságtechnikailag szükség lehet útközben.
A zöld és a sárga a ködlámpákat üzemelteti. Az első - a teljesítménye miatt - természetesen relézett.