Sziasztok!
Volna pár kérdésem a váltókkal kapcsolatban. A bogárváltók mennyire kompatibilisek egymással?
Nekem van egy 1303S bogaram, és hozzá egy 1300-as motor. Váltót szeretnék venni hozzá. Kérdésem, hogy egy jó állapotú bontott váltónak körülbelül mi az ára, és hogy mennyire mindegy, hogy milyen évjáratú a váltó, 1300-ashoz valót, vagy 1600-oshoz valót kell vennem, a hosszúváltó mennyiben jobb?
nem nyomom ki előre :-)))
fékhatárnál nyomom ki de ez is elég a leálláshoz kicsit elírtam :-))
egy sima bokaránditás vagy egy teljes törés kell ezen pedálmanőver elvégzéséhez??
:-))
a gázról elvéve ígyis néha beleakadok a fékpedálba nameg a közép-konzolba ha olyan cipőben vagyok, volt, hogy egyszer sikeresen lerugtam a középbox? konzolt egy hirtelen fékezésnél :-))
kicsit közel vannak egymáshoz ebben a tip.-ben
"...ha nem nyitom ki akkor a motor melege hova távozik? elvileg gondolom valamennyire zártnak kellene lennie a rendszernek mivel akkor a meleg inkább menne kifelé a szabadba mint az utastérbe nem??
vagy a bowdennel az egyik nyílást zárom akkor a másik nyílik meg?? (én erre gondolok )..."
ez engem is érdekelne. ová megy a meleg, ha nem a fűtéscsőbe? És ha igen, akkor miért oda? Meg különbenis...
Asszem AZS vagy KIZSbusz kolléga tud erre válaszolni :-)))
"...lejtő alján lámpa (mindig megfog..) kuplung kinyomva fékezéshez és a motor szépen veszitve alapjáratábol leáll..."
Asszem neked is be kell gyakorolni a jó kis bogaras lábtartást:
- spiccel fékezel
- sarokkal gáznyomkodás :-)))
u.i.: a Qplungot mié' nyomod ki előre? 4-esben 20-nál bőven elég, ha megálláshoz készülőcc...
ha már benne vagy nincs véletlenül egy szerelési/alkatrész árlistád?? kb mi mennyi bontva vagy újból??
a szerelő akihez járok neki van valami internetes vagy mi katalógusa ahol euro-ban megvan minden alkatrész ár hallot valaki ilyenről??
esetleg link??
más:
írtad 10 perc amig a cső bemelegszik és addig??
nekem épp az első 10 percben van gondom vele a munkahelyemre pont annyi a menetidő és ha nagy a hideg addig minden lámpánál van esély a leállásra . igaz rögtön un. első pöcre indul de kicsit bosszantó
a parkoloból kiálva nekem ugy 2km-es lejtő következik itt motorfékel 4.-ben tartva legurulok a lejtő alján lámpa (mindig megfog..) kuplung kinyomva fékezéshez és a motor szépen veszitve alapjáratábol leáll--lámpa zöld elsőre indul hallom szívató be következő lámpa kb 3km 50-es tempóval végig -- lámpánál fékezés kuplung kinyomva megint leáll a motor -- indítok elsőre be, szivató kapcsol megint ok és be is értem -- ha hosszabb távot megyek kerülővel akkor megszünik ez a gond
a szivató működik mert mint írtam hidegben is elsőre indul hallom is a motorhangon hogy rajta van de mintha hamar leállna?? mer ha ujrainditom a lámpánál megint nagyobb motorhang és jól indul
bocs! a hosszas útvonalismertetőért...
más2:
nekem a motor (mivel új tip. {bogára adták} a légszürő nincs meleglevegőbeszívó-cső rákötve)hideg levegőt szív be. ennek ellenére a teljesitményel nincs gond jól gyorsul rugalmasan megy de az alapjáratot befolyásolhatja ??
más3:
sajnos még nemismerem a fütését a kocsinak ezért egy kérdés (lehet hogy hülye kérdés de hátha :-))
a venntillátor nyomja a levegőt a motorra és annak a melege felmelegitve azt a csöveken keresztül az utastérbe jut
ha ki van nyitva .. ha nem nyitom ki akkor a motor melege hova távozik? elvileg gondolom valamennyire zártnak kellene lennie a rendszernek mivel akkor a meleg inkább menne kifelé a szabadba mint az utastérbe nem??
vagy a bowdennel az egyik nyílást zárom akkor a másik nyílik meg?? (én erre gondolok )
(1303 elvileg az utolsó bogárkaszni variáció amit németek gyártottak a kézifék mellet van a két fütésnyitó kar)
nem lehetne a motor saját melegét télen kicsit ott tartani amig be nem melegszik??
bocs ha nagy hülyeséget írtam le (volt már ilyen :-) de még nem ismerem a fütést mindenesetre 10 perc után kimondottan jó meleg jön elöre :-))
Szóval a langyos szívócső hol is langyos?
Kb. a karbi alatti részen kell langyosnak, de inkább melegnek lennie! A jobb oldali vége az tűzforró! Nomost ha itt langyos, az gáz, mert akkor vagy nagyon le van szűkülve, vagy csak a csőtoldat peremén szedi át a fém kipucső-melegét, tehát nem a gáz melegíti fel.
A jobb oldali kilépő végénlehet langyos...
Persze mindez attól függ mennyit menétl a kocsival, de kb 10 perc alatt már fel kell melegednie!
Ez a szívócső alján elhelyezett előmelegítő cső(vek) műxik(nek), hogy a jobb oldalon rá van kötve a kipucsonkra, ami kijön a hengerfejből, a bal oldalon meg a dobba megy. Amikor megy a motor, a kis csőtoldaton éppen megfelelő mennyiségű meleg kipugáz áramlik át rajta, ami felmelegíti ezt a csövet és a vele egy öntvényt képező szivócsövet, kb a karbi alatt egy kisebb távon.
Ha ez kb 10-15 perc alatt nem melegszik fel akkor vszinű el van tömődve! Tele lehet korommal általában.
Orvoslás:
Leszereled az útból az elosztófedelet, adott esetben a tápszivattyút (ha mögötte is fel van csavarva a blokkra a szívócső) Lehet, hogy a dinamót is ki kell szerelni, ha nem duplaszívócsöves a motor. Utóbbi esetben oldani kell a gumiharangokat, amikkel csatlakoznak a szivócsőhöz. Aztán alul az előmelegítőnél is ki kell szerelni a csavarokat. Ha minden igaz, akkor el tudod annyira forgatni, hogy egy erősebb dróttal belenyúlhass! Ezt érdemes pl fúróval megjáratni benne. A lényeg az, hogy a drót pucolja ki és menjen át egészen a másik oldalig. Fujj bele, ha jól átmegy a levegő akkor már jó. Mehet minden vissza. Ja! Persze előtte a karbit is le kell szedni, hogy el tudd forgatni a szívócsövet.
Egyszivótorkú hengerfejes motor esetén dinamó ki, lehet hogy a tartóbakot is kell, tápsziv is esetleg, meg minden ami útban lehet. Aztán kiszereled a teljes szívócsövet, mind beömlő (szívó), mind kipuoldalon (előmelegítő)! Lehet, hogy nem is muszály kiszedni, hanem megemelve ugyanúgy kitisztogatni.
Ha nagyon durva lenne a szennyeződés, és még erős drót sem megy át rajta, vagy a kiégetés sem segít, akkor cseréljük ki a szívócsövet!!!
Bocs, a kissé nehézkes leírásért, de csak el tudtam képzelni a motor beszerlet állapotában! Mivel mi úgy szoktuk csinálni, hogy motor ki, szimmering, tömítőgyűrű, kuplung-tárcsa csere. Tápsziv ellenőrzés, esetleg karbipucolás és ilyenkor ha "gyanus" (nem melegített) leszedjük a szívócsövet is és megnézzük jó-e az előmelegítője ... Aztán minden vissza, új tömítésekkel.
akkor te voltál :-))
mivel a szomszédban sportpálya van szoktak ott álldogálni főleg ha sok bogi fut össze ott nem gondoltam hogy te vagy
+ elfoglaltak a saját bogigondjaim :-))
Ja! Az elsö sort most olvasom, hasonló problémáid vannak? A langyos szivocső is olyan gáz? Maj valaki magyarázza má el mivan! Más: a vizitet azért megejtjük még, csak sehogyse birom szabaddá tenni magam.
Akkor én eltünök hétvégére, jó kocsikázást mindenkinek!
Te voltál azzal a sötétitett üveges sárgával? Gondoltam is rá, de mondom te már láttad a kocsimat, csak megismered! Ott fagyoskodtam mellette az utcán! Szilvásinál persze.
Gratulálok a kocsidhoz! Kicsit el is szomorodtam mikor megláttam. Máhogy nekem sose lesz ilyen állapotba...
JoPi irta a múltkor: "A bogár motor karbi-által beszívott levegőjének előmelegítéséről szeretnék kérdezni... Ugyebár van a szívócső felmelegítés, most nem ez érdekel..." Na engem meg pont ez érdekelne!
Ugyanis: szerelönél voltam reggel, asszonta
hogy nálam ez nem kóser, tök hideg marad, igy szar a benya, hiba. Mit lehet ezzel kezdeni? Valamit magyarázott ö is, de nemigazán értettem. Segitsetek má, mert igy az alapjáratot se tudta rendesen belőni, ugyanúgy lefullad! Köszi!
Jameg többekközt sar a karbi is, cserélni kéne, persze keret nincs, talán ha kipucolom jobb lesz.
ugyhiszem megeri a felkoros dudakapcsolo utan utanajarni. apukam 404-es peugeot-jaban olyan volt, hogy volt egy belso krom kor, (ha jol emlekszem)a kormanykereknel vagy 5 centivel kisebb sugaru korben. ilyen lenne a vagyad?
zs
Hali,
Nekem van egy golf I sportkormány az 1961-es bogimban, nem tudom ki és hogy rakta bele. Ha gondolod, azt szívesen odaadom, de kérnék cserébe - legalább a forrást megjelölve, hol juthatok hozzá - egy korabéli kormányt félkörös króm dudakapcsolóval.
Azt nem tudom megmondani, hogy a kormányt alakították át, vagy a kormányoszlopomat cserélték ki, de én az elöbbire gyanakszom.
A Golf I-II kormánya csak a 74 utáni bogarakba megy bele. Akkor vezették be a kisricnis kormányoszlopot, amit a Golf is kapott később. Előtte nagyobb volt a ricni, így nem kompatibilis a kettő. Sokszor a sportkormányokkal is baj van, mivel bogárhoz nem mindig lehet kapni agyat, így házilag kell esztergálni.
Az 1303-nál 74 után a kormánymű is megváltozott. a Pittman-csigás művet a fogasléces váltotta fel.
GABEK
u.i.:
Golf III kormány valami közbetéttel megy fel a kisricnis oszlopra. Golf II -> Golf III közbetét címen (?) fut.
Sziasztok
Köszi a tanácsokat.Végül a mocskos anyagiak döntenek.Megnéztem a CSP-n mennyibe kerül az a teló amit a 8 centis rugóhoz javasolnak és bizony darabja több mint kétszerese két SACHS-nak.Szóval ennyi pénzért még hosszú távon sem tervezem.
kisebb kormány engem is érdekelne
belepróbáltam egy golf1 kormányt nem kisebb de jobb a fogása mint az én eredeti bakelit pálcikámnak
de a hiresztelések ellenére nem ok rá :-(((
1303 bogira nem jó
van ötlet melyik tip jó rá???
sziasztok
mostmar a mi hazunk elott is all egy bogi :) es sajat. es 1300-as letere 1600-os motor duborog benne. hihetetlen es lathato ahogy gyorsul, mivel meg a valto a regi.Viszont igy vege is van ... Azt szeretnem tudni, hogy hol lelhetnek fel kozephosszu valtot hozza? bar ez meg 1-2 honap biztos lesz. rendesen elvitte a sok-sok aprosag, meg egyeb kiadas a tartalekainkat. viszont, ha tudtok esetleg belevalo kisebb (az eredetinel) kormanykerek-lelohelyet, azt megkoszonnem mar most is.
zs
>azt írtad duplaszívócsöves hengerfejeid vannak
>az nem AB-s motor?? (ha igaz) úgy tudom lehet
>cserélgetni őket az én AB-s ha az motoromon
>szimpla szóvócsöves van
Nem F-es! Csak a motorgenerálkor újakat vettem hozzá (40.000.-/db) és ezek már mind duplatorkúak! De végül is most olyan a mocim mintha AB-s lenne, ha erre voltál kíváncsi.:) Eredetileg szimplacsöves volt, de azzal "csak" 40LE volt, meg teljesen szétkopott szelepvezetők..:(
Egy hete volt ez első 5000-es olajcserém (gyakorlatilag a második, mert első 2000-nél), majd tegnap szelepállítás, gyújtásbeállítás. A szelepeim úgy 0,30-on voltak.:) Most szép halk, lágy lett a motorhang, nem csattog. Igaz még van sztem a 4-es hengernél 1 szelep melynél nagyobb maradt(?). Majd beállítjuk.
Alapjáraton - hang után - soxor azt hiszem most még, hogy leállt a motor.:)))
van benne valami
én nem ültettem rugókal csak raktam alá egy
195/15/50-es gumit és így is meg kell gondolni néha......
főleg hátul a kipifogó-nál rámpára feláláskor/meredekemm lehajtóknál odaér
Ha szeretnéd egyben megtartani az autó alját, akkor untig elég a 4 cm-es ültető rugó. A 8 cm időnként soknak bizonyulhat. Mondjuk, amikor fekvőrendőrön kell átmenni. (Találkoztam már olyannal, ahol a nem ültett 1302 is majdnem felakadt...)
Üdv:
GABEK
(akinek 4 cm-es ültett rugó van az egyik bogarában)
Éppen tárcsaféket szereltetek előre a Bogárkámba ami egy háromszázkettes.(Ez fantáziadús nickemből biztosan kiderült). No a lényeg, hogy kiderült a két teleszkópom kissé megfáradt, szóval cserélni kell.Namármost elöl 4,5 centis ültetőrugó van ami jó a gyári telókhoz.Ha jól tudom a 8 centis ültetőrugókhoz már másféle kell.A kérdésem pedig az lenne, hogy ha vennék 8 centis ültetőrugóhoz való teleszkópot akkor az jó lenne-e a 4,5 centis rugóhoz.Így a jövőben ha tovább akarnék ültetni akkor már csak rugót kéne venni.Persze lehet, hogy megismerem az árakat és el is felejtem az egészet.
Előre is köszi a válaszokat.
a termosztát nekem is hiányzik igy az alsó levegőbeterelő vagy mi mindig nyitva van
szívócső felmelegitő cső nekem max langyos :-((
a légszürő mivel kicseréltem un. "sport" légszürőre igy már nem tudja a külön csövön a motor melegét beszívni a régi olajosnál lehetett álitani (két beszivócsöve volt honnan szivja télen vs.nyáron)nincs neki olyan
nekem a légszürőhöz igy csak a kartelgáz csöve köthető (az megy az olajbeöntö nyilás melleti lyukba (szaknyelven szólva)pontosabban menne de még nincs hozzá csövem de majd a héten ok lesz az is
eddig nem volt gond az indulással (amióta átestem egy karbi tisztitáson) pedig volt errefelé olyan is (pár napja)amikor a jeget kapartam az ablakról hajnalban
más:
azt írtad duplaszívócsöves hengerfejeid vannak
az nem AB-s motor?? (ha igaz) úgy tudom lehet cserélgetni őket az én AB-s ha az motoromon szimpla szóvócsöves van