dani, a sperr nem úgy zár, hogy mindkét kerékre azonos power jut.. erre szolgál a sperrdifi % számmal való megadása. ha a terheletlen kerék 100%-ot kap egy 25%-os sperr esetében a terhelt 25%-ot fog kapni. ebből kifolyólag sperrel is el lehet télen akadni, lehet h egy 25-ös nem jön ki a szarból, de egy 50-es már kihúzza.. sima difi is sperr tulajdonképpen, kb 1-2%-os:)) ha 0% lenne, igazán nehéz lenne elindulni:) a fixes 100%-os, és az már tényleg alulkormányzottá teszi az autót, meg cibálja szét a féltengelyeket, gumikat.. utcai használatra kellemes egy 25-40% körüli, és egyáltalán nem versenysport dolog ez, én minden autóba beraknám!! könnyebben kimegy a fara ugyan erre figyelni kell, de kiszámíthatóbb h mikor kezd csúszni! és sokkal kezelhetőbb a csúszás, mint sperr nélkül!
Jóó de ez nem rendes épeszű használat, kb. a belét széttapostuk az autónak :)) 0-100 sokszor kipróbálva, ezenkívül nem túl szabályosan közlekedve (ez nem én voltam:) )
Tehát normális keretek közt ennyit nem fogyaszt...a régi meg városi közekedés során fogyasztott ugyanennyit, szal...:)) (taposni kellett, hogy menjen:)) )
"Ha viszont a tapadóerő csökkenése miatt az egyik kerék nem tud megfelelő vonóerőt kifejteni, a másik keréken az önzárási tényezővel arányosan nagyobb vonóerő adódik át."
Tehát egyértelműen csak akkor zár, ha szükség van rá. Olyan van, ami fix? Mondj már egyet!
ebbe a 10 lityóba tudod mi a sok???ennyi benyából már egy jó autó is kurva jól teljesít!!!! én ezért teszek le a brabusról!!!de amúgy nagyon szép gratula hozzá!:))
Nekem meg péntek reggel azt csinálta, hogy beindítom, egyrészt nehezen indult, másrészt meg 2 henger ment...rázott meg baszott csúnya hangja volt...nosza le is állítottam gyorsan, várok picit, újraindítom, 3 henger...de nem alszik el a sárga motor lámpácska...hát apám elvitt a fősulimig, mer vizsgáztam és muszáj volt, de mondtam neki, hogy 3000fölé ne pörgesse és menjen vele haza egyből...azt mondta, hogy hazafelé már elaludt a sárga lámpa, és ez azóta se jött elő...8-O
Ja és megvolt a 2. tankolásunk bele, 300km 29 liter bengából...szal olyan 10 lityó körül...viszont még mint említettem újdonságként hat a teljesítmény többlet...:)) Most majd megpróbálom finoman nyomni, szólok fateromnak is...
"Sztem a motor hamarabb beszarik :))" akkor sporolok a motor generálra :-D
Tényleg nem tudja valaki milyen időközönként vagy futásteljesitmény után kell izzitógyertyát cserélni?Mostanában azt csinálja a gép hogy izzit rendesen 3-5 másodperc majd elalszik ha elinditom az autót újra villágit az izzitás lámpa majd olyan 20másodperc múlva kialszik.. na ez mi lehet?
Smartjuk van még, de kevesebb is mint volt, és az 1 eurós csak akkor van, amikor van reklámszerződésük is. Ha nincs akkor gondolom normál áron kölcsönzik.
Nézd meg a fox honlapján, ne a smartoson. Ott van telefon is.
Nem tudjátok véletlenül, hogy létezik-e egyáltalán még a FOX Cityhopper smart-bérleti lehetőség? Regisztráltam náluk, benyelték az adataimat, és ha foglalni próbálok azt írják hogy nincsen szabad autójuk...:(
Amíg nem voltak nyugati kocsik itthon, addig a Ladának leheggesztették a bolygó kerekét, és már kész is volt a difizár. Semmi nem szakadt szét, csak egy kicsit haladósabb lett a murván.
A sperdifinél több változat van, van ami 9o%-ban zár, az már elég szoros, és bizony laza úton tolja az elejét mint a vonat.
Csak ha rántasz egyet rajta kanyar előtt, és még megsegíted jó nagy gázzal, hogy forogjon, akkor fordul, egyébként árok.:)
A sperr diffi jópár BMWben bennevan... Úgy látom már mások is értetlenkedtek, de egy sperres autó mindent csinál, csak nem az orrát tolja el. :)))
Annyi van, hogy sperr nélkül elforog a kanyarbelső íven levő hajtott kerék, s ott elveszik az erő. Sperrel viszont összezár, s mind2 kerékre megy a power. De csak olyankor, mikor már akkor gázt adsz, hogy szétfüstölne az egyik gumid, ASR nélkül, akkor zár, s szépen elkezdi tolni ki a hátulját.
Lucifeco!
Te tévedsz, nagyot!
Óriási tévhitben élsz:), a sperr diffit csak határhelyzetben, versenykörülmények között érezni, hogy van...
Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy kipörgésgátlós autót nem lehet vezetni, mert elveszi a gázt, hisz a kerék pörög, mikor elindulsz. Aha...
"azért tólja el az elejét (hátsó kerék hajtás+sper)mert a különböző íven haladó kerekek egyforma erővel tolják az autót!"
Ez hülyeség, így ahogy van. Vannak olyan terepjárók, ahol le lehet fixre zárni 1 diffit, de úgy sose mennek közúton, mert kanyarban befeszülne a váltó, s kettétörne... Vagy a diffi. Vagy ha az se, három másodperc alatt lekopnának a gumik... De az esetek 99%ban csak a kerék túlzott kipörgésénél, mikor egy keréken elveszne minden erő, akkor zár a sperr...!
StilosPeti!
Én is jártam már ennek utána, de nem mondtak semmit, hogy kéne a váltóval játszani, foglalkozni!
Supszi!
Nemtudok róla.! Chiptuning van, mint minden turbos autóhoz... :))
Az önzáró differenciálművek gyűjtőneve a sperr, de több fajta létezik...az audi féle torsen-től kezdve a viszkós sperr-ig sokfajta...de ez a két legismertebb...
Mivan???? Te a diffizárról beszélsz! A sperr lényege, hogyha jelentősebb a fordulatszám eltérés, akkor összezárja a difit...de nem állandóan zárva van....jesszus...
hát barátom Te tévedsz....a sperr difi autósporban használatos dolgo...lényege mind 2 kerék egyformán forog!!!!!!!!!!!!! te akkor még nem is vezettél igazi autót!!
igaz ezeket az autókat nem is 3000 kell pörgetni!!!meg nem is 3 litert esznek!!fizess be egy ilyen próbára majd meglátod mikor diferál el:))))))