Keresés

Részletes keresés

tono60 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4287

Sziasztok! A 4286-os hozzászólással bezárólag elküldtem az anyagot. Ha valaki nem kapta volna meg, kiabáljon!

A VIPMAILOS CÍM NEM TUDJA FOGADNI A MÉRET MIATT!

(Kérnék mindenkit, hogy olyan címet adjon meg ami legalább 5MB csatolt állományt tud fogadni!

V46 021 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4286

 

Szia!

 

Ha még nem késő, én is beállok a sorba!

 

Előre is Köfi!

 

Előzmény: tono60 (4271)
Bálint23-24 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4285
szia! én is elkérném: toth.balint@szigetnet.hu köszönöm szépen!!!!!
Előzmény: tono60 (4280)
piret Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4284
Én meg majd eltarhálom Infóstól jól :P
Előzmény: Infós (4275)
korpi41 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4283
Beneveznék én is!

korpi[kukac]primposta[pont]hu
Előzmény: tono60 (4280)
pista88 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4282
Elkérhetném én is?

istvan87[kukac]gmail[pont]com

Köszönöm!
Előzmény: tono60 (4271)
tono60 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4280
Korrekt hozzászólás! Többiéknek:még picit várok, hogy ki jelentkezik még és utána küldöm a levelet. (Legkésőbb pénteken)
Előzmény: kerala (4276)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4279
Engem is érdekelne, és megköszönném, ha elküldenéd az e-mailemre. (publikus)
Előzmény: tono60 (4271)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4278
húh ha egyszer egy ilyen rajzhoz hozzájutnék... :-) Mert persze, hogy az alapkapcsolásban nincs benne, sőt abban szerintem még az állomási sorompó áramkőre sincs benne.
Előzmény: kerala (4276)
kerala Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4277
A Rétlaki Úr anyaga tényleg nagyon jó - tanúsíthatom. Mind az emeltsebességű D55, mind az AS-AT esetében.
Előzmény: tono60 (4271)
kerala Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4276

"Ez nem akkor van, ha vonali sorompó van ott?" 

Nem.

 

Emelt sebességű állomási sorompónál van ilyen. Az állomás azon oldalán, ahol az Sr van, az előjelző előtt 1251 m-re indítja a vonat a sorompót, ez a közelítési szakasz. (Fordított menetirány esetén az Sr indítása az ellentétes bejárati jelző előtt 1251 m-re történik.)

Az ilyen emelt sebességő D55-nél ha a közelítési szakasz szabad, a jelzőkezelés csak betárolódik, de más nem történik. (A vagányút még törlhető!!!) Amint a vonat a közelítési szakaszba ér, a sorompó lecsuk, megtörténik a második lezárás és jelzővezérlés, és a bejáraton (kijáraton) megjelenik kettő fény, mégha a vágányút egyenes is. Ha a sorompónál az emelt sebesség feltételei teljesültek, a jelzőről lekapcsolódik az alsó sárga. Emelt sebességű feltételek: árboconként minden vörös fény világít, az összes csapórúd ép, a behaladó csapórudak kimozdultak 12,5°-ot, az Sr előző csukásánál a csapórudak épek voltak, és volt alsó végállásuk.

Ha a jelzőkezelés pillanatában a közelítési szakasz foglalt volt, a jelző késleltetéssel áll szabadra, és egyenes menet esetén egy fénnyel jön meg.

 

Hát egyszerűsítve így működik.

Előzmény: Törölt nick (4268)
Infós Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4275

Amennyiben megoldható, az itteni mailcímre szerettel várom: kovacs20imre@freemail.hu.

Előre is köszönettel.

Előzmény: tono60 (4271)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4274
"Formátum:MPP"

Ha másban nincs ...
Csak megbírkózok azzal PowerPointtal valahogy.
A méret ekkorában nem ellenfél.
Előzmény: tono60 (4273)
tono60 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4273
Összesen kb. 5-6MB (Közben még találtam a Németh Úrtól is anyagot) Formátum:MPP
Előzmény: aruzsi (4272)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4272
Mérete? Formátuma? Pdf?
Előzmény: tono60 (4271)
tono60 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4271
Üdv. minden érdeklődőnek! Nagyon jó agyagom van a térközi és sorompóberendezésekről. Elsősorban az emelt sebességgel kapcsolatos dolgokról. (Rétlaki Úr szerzeménye - és nagyon jó!) Ha valakit érdekel, szívesen elküldöm emailban. Sok itteni kérdésre tud választ adni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4270
"eddig csak a mozdonyból
láttam, de ott éjjel nagyon jól megfigyelhető ez a jelenség, pl. egy Győr utáni
részen, ahol nyíl egyenes a pálya."

Így már én is láttam. :-) Sőt ma jöttem haza Győr irányából, és néztem a vonat végéből ki, és Almásfüzítő-felsőnél egy sárga jelenik meg a kijáraton, ha még nincs a közelítési szakaszban a vonat. (persze állomási sorompónál, holott az utána lévő legalább 3 térköz szabad volt)
Előzmény: aruzsi (4269)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4269
"Ez nem akkor van, ha vonali sorompó van ott?"

Nem én vagyok az illetékes, de gyanítom nem. Viszont van benne sorompó. Állomási.
A fedező jelző addig mutat csökkentettet, amíg a sorompó nem csukódik le.
Ha ez a bejárat, akkor ugye az előjelzőn villogó sárga lesz. Ha jön a vonat és
csukja a kaput, (és az ellenőrzötten csukódik is), akkor fog bekapcsolni a max.
jelzési kép a csökkentettről és akkor változik az előjelző is.

Remélem, jól írtam. Emelt sebességű sorompót/térközt eddig csak a mozdonyból
láttam, de ott éjjel nagyon jól megfigyelhető ez a jelenség, pl. egy Győr utáni
részen, ahol nyíl egyenes a pálya.
Előzmény: Törölt nick (4268)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4268
"Szintén emelt ebességnél fordul elő, hogy egy előjelzőn villogó sárga fényről történik fényváltás zöldre. ..."

Ez nem akkor van, ha vonali sorompó van ott?
Előzmény: kerala (4267)
kerala Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4267

Egy-két megjegyzés a menetirány váltáshoz és a fényváltáshoz:

Az úgynevezett "előjelzős" térközökben működik a menetirány-segéd jelfogó. Ennek az a feladata, hogy a menetirány fordulása után automata blokkzavar oldást végezzen az állomás felé. Mivel bejárati irány esetén az állomási vezérmágnesek esnek, és a menetirány váltása után zöld sarokról nem tudnának meghúzni, ezért szükséges a menetirány segéd jelfogó. Ennek kondis ejtési késleltetése van (1 mp), így irányváltás után is húz, és a térközjelzőn nem engedi megjelenni a szabad fényeket (érintői a fényáramkört szakítják), emiatt a jelzőn vörös fény lesz, és így a sárga sarokról az állomási sárga vezér már meg tud húzni. Az időzítés letelte után megjelenik a jelzőn a szabad fény, és indulhat a zöld sarok.

 

Emelt sebesség esetén ha a sárga fény kiégett a térközjelzőn, azon a sárga izzó kicseréléséig nem lesz többé zöld fény, ugyanis a szabad fények visszatérő ágában történik meg az "1F" jelfogó ejtésellenőrzése. Ez egy elég szerencsétlen megoldás, de ez van.

 

Szintén emelt ebességnél fordul elő, hogy egy előjelzőn villogó sárga fényről történik fényváltás zöldre. Ebben az esetben ki kellett azt küszöbölni, hogy a "sötét" periódusban, mikor a sárga vezér esik, a bekövetkező sarkítás-váltás esetén blokkzavar legyen. Ezért, ha a bejárati jelzőről lekapcsolódott a S2 fény (a jelzőn egy fény maradt), az ÜM egységben található bejárati jelző V-PV fényellenőrző ismétlő jelfogót meg kellett húzatni, és egy rövid ideig kondival ejtésre késleltetni. Így az előjelzőn a villogó sárga után kb. egy másodpercig a folyamatos sárga világít, majd ezután jelenik meg a zöld.

CKD Kombinát Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4266
Múltkor már mintha arra jutottunk volna, hogy ez esetben valószínű ki volt égve a sárga...
Előzmény: aruzsi (4265)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4265
"...az vörösről sárgára váltott még mielőtt megálltunk volna, ez meg vörösről egyből zöldre"
Szerintem kizárt.
Előzmény: Törölt nick (4264)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4263
"...elvileg közvetlenül a zöld, hiszen közben a bejárati jelzőt előjelző térközjelző már sárga."
Már majdnem jó!

Pirosból sose lehet egyből zöld a vezérmágnes áramköri kialakítása miatt.
Vegyük úgy, hogy ebben az esetben a sárga egy tranziens állapot, amin keresztül vezet
az út a zöld "állapotig".

De lassan elő kellene vennem már a rajzot, ha nem adtam volna kölcsön ...
Előzmény: Törölt nick (4260)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4262
Egyszerűsített berendezés (V=vonatvágányút), egyszerűsített áramkörök (jelző sáv az egység helyett),
átdolgozott fényjelző áramkör.
Előzmény: Törölt nick (4261)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4259
Ott biztosan ilyen.

Milyen részletek érdekelnek? Vegyem elő a D70V-s fényáramkör kapcsolást?
Előzmény: Törölt nick (4258)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4257
Nem izé, hanem az. És Szabadbattyán.
Ilyen a fényáramköre.
Előzmény: Törölt nick (4256)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4254
D70V?
Előzmény: Törölt nick (4253)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4252
"Miért villan fel a sárga is?"

1. Mert egymás után fordul a menetirány.
2. Sináramkör mindig beesik (fordul az adó és a vevő helye) -> pirossal nyit minden jelző.
3. Így lesz rendes előjelzés és jelfeladás a sorrend miatt. Elvonatkoztatva a vezér áramkörtől,
ha nem így lenne, akkor lehetne pl. sötét jelzőre zöld előjelzés, ami finoman fogalmazva is
nem szép megoldás lenne...

Elég jól ki van ez találva, még mindig, az el. b.b.-k korában is. Bár az ELECTRA azért rendesen
odavág a szép térközös elvnek a maga RIC szekrényével és áramköreivel. :-(
Előzmény: Törölt nick (4251)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.08 0 0 4250
"...vagy sorban, ahogy fordul át a menetirány"
Így.
Előzmény: Törölt nick (4249)
aruzsi Creative Commons License 2007.07.08 0 0 4248
"...a zöld egyszerűen csak elaludt, nem ugráltak a fények az egyre alacsonyabb jelzési képeknek megfelelően. Jobban belegondolva ez talán érthető is."
Eddig jó. Így is kell működnie.
A fények nem kapcsolódnak "vissza", hanem a menetirány támasz adott érintkezői egyszerűen lekapcsolják
az addig bármilyen színnel is világító árbócról a fényt.

"...Mi történik, ha az első térközben megfordul a menetirány? Elvileg semmi, világít tovább a zöld."
A fentiek alapján is így gondolod? Természetesen az előzőleg zöld simán lekapcsolódik és a feltételezésed
szerinti helyen a sináramkör feléledése és a vezéráramkörök átkapcsolódása után az M!-ről sárgára fog
váltani.
Előzmény: Törölt nick (4247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!