Keresés

Részletes keresés

Rollei Creative Commons License 2024.01.17 0 0 129194

Ez a pöcsös valami új csuda lehet, vagy csak rövid ideig gyártották, én még nem találkoztam vele, csak itt először. Most hirtelen összeszámoltam, 6 Eurosztár van a környezetemben (illetve több mert van egy-kettő, ami ugyanolyanra cserélve lett), amiben már cseréltem elzáróbetétet, vagy tudom, hogy milyen a gombja. A régebbiek általában lehúzósak, az újak csavarosak, de pöcsös még nem volt.

Előzmény: lapar (129189)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.17 0 2 129193

„de nem is úgy gondoltam,”

Akkor úgy kell írni ahogy gondoltad.

Ha betekered vele (nem olcsó) és levegő (az állólevegő  U értéke  0,025 W/m2K )marad közte akkor az nem gond  csak ne áramoljon ide-oda főleg ne kifelé.

Előzmény: lapar (129190)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 129192

És én mit nyertem? :)

Mondtam, hogy lehúzós.

Előzmény: lapar (129189)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.17 0 0 129191

„6-10l/h”

Ez a „folyamatos” hőn tartásra vonatkozó mennyiség. ( 8-nál 0,133l/p)

„5 könyökkel és 10m hosszal kalkulálunk”

Ez oda-vissza értendő v. csak oda?

10m 16-os  csőben van 1.1l ahhoz ,hogy  kevesebb mint 1perc (54mp) alatt kicserélődjön

(nyilván ha feleannyi idő kell akkor a mennyiséget duplázni kell) a szivattyúnak 1.14 vízoszlop méternek  megfelelő nyomás áll rendelkezésére.

Kérdés az, hogy a két sorba kötött visszacsapó milyen ellenállást képvisel (szerintem min. 0,5mH2O)

 + az idomok (az idomok 10mm-es lukkal) + a cső (jelentéktelen).

Az össz hidraulikus ellenállás kiszámítására nem vállalkoznék.

Helyette a mérést tudnám ajánlani.

Leszerelni az emeleti fürdő zuhany csaptelepét és pl. egy 20 literes edénnyel rácsatlakozi

(slag) a hideg víz csonkra a meleg csonkra egy könyök, alá mércés vödör.

A 20l-es magasságának változtatásával  lehet növelni a nyomást (mH2O).

Megtudható lenne ,hogy milyen nyomáson jön a megfelelő mennyiség.

Ami nagy ellenállást képvisel az a két sorba kötött vcs. amit kikerülnék azzal, hogy egy lengőnyelvesen át csatlakoznék a tágulási tartály mellé.

Azt is ki kellene próbálni, hogy a zuhany csaptelep átkötése esetén gravitációs áramlás

lesz e meleg víz engedés után, mert ha igen és az veszteség akkor az átkötésbe kell rugós vcs.

 (+ beszab szelep).

 

Előzmény: occseb (129187)
lapar Creative Commons License 2024.01.17 0 0 129190

"3mm polifoam          U érték: 5,94 W/m2K

10cm üveggyapot     U érték: 0,30 W/m2K

Látható,hogy nem mindegy."

 

Ez nekem is természetes, de nem is úgy gondoltam, hogy egyszer betekerni, hanem "betekergetni", (amennyi fér)

Előzmény: Kapocska (129166)
lapar Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 129189

Te pedig nem nyertél, nem volt benne csavar!

Azért köszönöm a segítségeket, a dolog csak azt bizonyítja, hogy kívülről tapasztalat alapján sem lehet biztosan megmondani, hogy pont az adott csaptelep milyen rendszerű.

Előzmény: Rollei (129158)
lapar Creative Commons License 2024.01.17 0 0 129188

Kapocska, Ön nyert! :-)

Ez a "pöcsös" szinjelző volt a szelepkerékben, végül kibányásztam, enyhe esztétikai sérülésekkel.

Kijött a szelepbetét is, ha nem is könnyen. Egyelőre nem kapott még kerámiát, "megbőröztem", azaz gumi tömítés csere. a szinjelzőről természetesen levágtam a pöcsöt, úgy ment vissza.

Előzmény: Kapocska (129153)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129187

"a kb. 6-10l/h  mennyiséget tudja az ellenálláson"

 

ha a keringető ág 16-os ötrétegűvel van és 5 könyökkel és 10m hosszal kalkulálunk akkor elég lehet ez a szivattyú?

 

https://product-selection.grundfos.com/dk/products/comfort/comfort-basic/comfort-15-14-b-pm-97916771?pumpsystemid=2251641319&tab=variant-curves

 

Előzmény: Kapocska (129171)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129186

Kedvezmény nélkül 50ezer Ft egy ilyen Grundfos Comfort.

Nem xarom a pénzt de ha így volna kényelmesebb akkor nem bánom hogy két szivattyú legyen, egyszer kell megvenni. Azzal is spórol az ember (leginkább a víz újra nem fűtésével) ha csak azon az ágon kering a víz amelyiken éppen kell.

 

Nem akarok semmi idővezérlést, ha a kapcsoló kapcsolva van akkor induljon meg a keringés, ha nincs akkor nem. 

A gravitációs megoldásnál gondolom kellene hogy legyen idősáv meghatározva amikor a mágnesszelep nyitva van és engedi az áramlást, és ott azért lassan indulna meg a keringés és fenn kell tartani a keringetést (mágnesszelep nyitva) hogy tudjon oda feljutni melegvíz.

Előzmény: Kapocska (129183)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129185

Értem. Semmi csak a szokásos. Megmagyarázod a hülyeséget :)

Előzmény: Kapocska (129178)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129184

Emeleti.

Előzmény: Kapocska (129183)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129183

Egy összekötéssel meg kéne vizsgálni ,hogy gravitációban működne e.

Lehet költséghatékonyabb volna (esetleg mágnes szelep a holtidőkre).

Előzmény: occseb (129182)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129182

Sajnos nem is egy szinte és nem is egy irányban van a két vízvételi hely de legalább cirka azonos távolságra.

Csak a bojler környékén tudom összekötni a két visszatérő ágat (pinceszint).

Lehet hogy jobban megérné két külön szivattyúval két külön ágon visszakötni a bojler elé?

Akkor nem lenne gond két különböző fázis.

 

A konyhában meg tudnám csinálni azt is hogy a pult alatt lenne a szivattyú, a fürdős ágon csak a pincében tud maradni.

Előzmény: Kapocska (129180)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129181

„ha a visszatérő hőmérséklet eléri "X"-et.”

Ha a helyszínhez közel lenne (pult alatt akkor lehetne a szívóága a meleg víz

és talán akkor kevésbé melegítené fel a hideg vizes csövet (hosszában).

A hátránya az ,hogy ha átmelegszik a hideg víz + cső akkor a hideg vízre kell várni

pár másodpercet ,tehát az a jobb ha nem melegítjük túl (gyors reagálású mérés,beavatkozás).

Előzmény: occseb (129177)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129180

„A fürdő és a konyha”

Ha a kettő elviselhető távolságban van akkor akár a mosogató alá is beépíthető

(sarokszelepek  T-k  + bekötés).

Előzmény: occseb (129177)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129179

„kötnék egy relét ami kapcsolná az áramellátását”

Ez idáig jó, csak előtte kellene még kettő, ami egyenként másolja a két fázist

és ha valamelyik v. mindkettő meghúz (érintkezőiket (VAGY) felhasználva) akkor az egyik kiválasztott fázist kapcsolná a harmadikra ami a szivattyút indítaná .

 

Előzmény: occseb (129177)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129178

Azért „nem akarom érteni” mert azt egy külön hsz-ben kellett volna

occseb olvtársnak írni , ha neki akar üzenni/tanácsot adni .

Én legalábbis így szoktam és ezt a módszert tartom helyesnek.

Nem bele a vakvilágba mert az sem biztos,hogy a másnak írt hsz-t elolvassa,  mit nem lehet ezen érteni ?,nem tudom  , olyannak írt aki korábban a garázsban felszerelt bojlerről beszélt.

VÉGE

Előzmény: nagykunsági (129176)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129177

Grundfos Comfort cirkulációs szivattyút használnék.

A fürdő és a konyha villanykapcsolójára (nem egy fázison vannak úgyhogy utána kell járnom hogyan lehet megvalósítani) kötnék egy relét ami kapcsolná az áramellátását, és kihasználnám a szivattyúban lévő hőmérőt is.

 

Akkor kapcsolna be ha a valamelyik vagy mindegyik helyiségben (ezért gáz a külön fázis) kapcsolva van a lámpa, és akkor kapcsolna le ha a visszatérő hőmérséklet eléri "X"-et.

Előzmény: Kapocska (129171)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129176

Ilyen az , mikor nem akarod érteni a beszélgetés fonalát. De hát már megszoktam :)

Előzmény: Kapocska (129167)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129175

Csak séma, gondolkoztam hogy kell-e abba is visszacsapó

Előzmény: Kapocska (129174)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129174

Az a kapcsolási rajz gondolom nem végleges ,csak séma.

Vagy a cirkulációs szivattyúban van visszacsapó?

Előzmény: Kapocska (129173)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129173

Igen.

 

Előzmény: occseb (129172)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129172

Ezzel a megoldással jól sejtem hogy kisebb volna a keveredés (azonos szivattyú mellett), mint a külön cirkulációs csonkossal ami a bojler közepén van? 

Mindig a tetejéről venne el vizet és mindig az aljához pótolná.

Előzmény: Kapocska (129171)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129171

Nem ördögtől valósi ,csak a szivattyút kell jól megválasztani,

hogy azt a kb. 6-10l/h  mennyiséget tudja az ellenálláson.

Ilyen kis mennyiség az energiatörőn keresztül nem kavarja fel a rétegződést.

Előzmény: occseb (129169)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129170

Az olcsóbbik:

2. TARTOZÉKOK

A termék átvételekor szíveskedjen ellenőrizni a következő tartozékok 1-1db-os meglétét a csomagoláson belül:

• Felszerelési és használati útmutató• Jótállási jegy

• Szervizjegyzék• Energia címke

• Termékismertető adatlap

 

A drágább:

Beépített biztonsági és szabályzó elemek:

Manuális fokozatmentesen szabályozható kivezetett hőmérséklet -szabályozó

- korlátozó,

-kombinált biztonsági szelep.

Meg kerámia fűtőbetét,anód meg üzletpolitika.

Előzmény: occseb (129168)
occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129169

Ezt a "Villanybojler vagy ne....." témát még megspékelném a HMV cirkuláció kérdésével is.

 

Normál, nem cirkuláció csonkos bojler esetén a cirkulációs HMV ágat visszakötni a bojler bemenetére mennyire ördögtől való dolog?

occseb Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129168

Álló bojler esetén ezzel a fali konzol hőleadással nem kell számolni. Mondjuk azoknak 200L verzióban elég húzós áruk van:

https://www.megatherm.hu/ProductDetails.aspx?pid=11163

https://netkazan.hu/termek/7172/hajdu-z-200-s-erp-allo-villanybojler?typedtext=z200

 

(Őszintén szólva a kettő között nem tudom miért van ekkora árdifferencia, mert ahogy nézem ugyanazok, csak az egyikben, ami ráadásul még olcsóbb is, van pluszban csőkígyó)

 

 

 

Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129167

trebront 21 órája
0 0 129141

minden ami hőszigetel = jó.

egyik legnagyobb energiavesztő hely: hátsó acél fali konzolok, mert azok közvetlenül a belső acél maghoz vannak hegesztve. vagyis érdemes a fali dübelre egy műanyag hüvelyt húzni,és arra akasztani a bojlert és a fal-konzol közé is tenni valamit, h ne legyen kontakt. Felül nagy terhek mennek át, ezért ne növeld a falidübel konzolosságát (külpontos terhelését) nagyon

Előzmény: lapar (129140)

 

 

Ja tényleg nem lapar-al beszélt!

Előzmény: nagykunsági (129165)
Kapocska Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129166

3mm polifoam          U érték: 5,94 W/m2K

10cm üveggyapot     U érték: 0,30 W/m2K

Látható,hogy nem mindegy.

 Ha csinálnál  egy "formát" (hengeres v. téglalap..) akkor befújható lenne

a hagyott tér akár szórható purhabbal is.

Előzmény: lapar (129140)
nagykunsági Creative Commons License 2024.01.16 0 0 129165

De mivel nem lapar fórumtárs szeretne bojlert hanem occseb fórumtárs, aki még meg sem vette, így már akár lehetne így is szerelni elsőre. :)

 

 

Előzmény: Kapocska (129164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!