Keresés

Részletes keresés

Güsziológus Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58874

Apró popo!

 

Nemrég jártam egy körtúra útvonalon és láttam egy táblát.

Csak az egyik irányt tarthatták fontosnak a táblát kihelyezők, mely szerint abba az irányba x méter Szentkirályszabadja, és y méter a vasútállomás (Balatonalmádi).

 

Igen ám, de ellenkező irányba a vasútállomás mindössze 3 kilométer:-)

Ennyi kis adalék a táblákhoz.

Előzmény: olahtamas (58872)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58873

Örülök, hogy tetszett :) Mi helyi erők a késő tavasz-kora tél közötti időszakban hanyagoljuk a völgy alját, inkább csak a tetején mászkálunk, az nem akkor dzsumbuj. 

 

Előzmény: petifater (58870)
olahtamas Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58872

Ha a táblákból messze menő következtetéseket vonunk le, akkor nem biztos, hogy helyes választ kapunk...
Mert pl. Nagypapi képén a A Bodó-réti táblából levezethető lenne, hogy Füzér és Hollóháza között csak 400 méter a távolság :)

Előzmény: Güsziológus (58871)
Güsziológus Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58871

Én próbálom megérteni az MTSZ informatikusainak logikáját, de az emlékmű és a Porcelángyár között távolság akkor is 1 kilométer.

Íme az itiner:

 

http://www.turistautak.hu/itiner.php?from_id=144714&to_id=70742&route=944981,944980,5986,202206

 

Onnan, ahol a KÉK "találkozik" a S- jelzéssel és indul észak felé, a központ felé, a Porcelángyár 700 méterre van.

 

Csak úgy jön össze a kb. 300, ha az országúti KÉK szakaszt nézzük, az ugyebár 350 méter, de legyünk nagyvonalúak.

 

 

Előzmény: nagypapi (58868)
petifater Creative Commons License 2016.08.30 0 1 58870

Helló! Igen, sikerült. Nagyon jó kis hely ez a víztározó. Akkora élet volt még este 9-kor is mint egy kisebb fesztiválon. :)

Zene, sátrak, sütögetés.. 

A második napi Burok-völgyi menet is emlékezetes volt. Majdnem 100%-os páratartalom, időnként nyakig érő növényzettel, némi ragadós sárral, de csodálatos hely. Az útvonal viszont jól követhető volt, hála a -valószínűleg az előtte lévő napokban ott járó - túratársaknak. Szerintem ez a KDP "királyszakasza". 

Köszi a segítséget és tanácsot!

 

p.

 

Előzmény: Törölt nick (58858)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 0 0 58869

persze, ezért is írtam, hogy jelentősége nincs, pusztán érdekelt a dolog.

Előzmény: Güsziológus (58848)
nagypapi Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 58868

"Háromszáz méter lenne az emlékmű és a Porcelángyár közötti távolság?

Háááát, inkább 1 kilométer, már ha a buszforduló és a Porcelángyár közötti távolságról van szó."

 

Nem, az MTSZ-informatikus logika szerint jól vannak jelölve a hollóházi távok. A Hollóháza=Kéktúraemlékmű azt jelentheti, hogy a faluközpont gyakorlatilag emlékműnél van (a tábla szerint, 4,4 km), a porcelángyárhoz viszont a falu főutcájába beérve a S- jelzésen délre kell fordulni, ez 300 méterrel hosszabb, ami szerintem reális is.

Előzmény: Güsziológus (58863)
Zoli_t5H Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58867

Ilyenbe mar mi is beleszaladtunk parszor, hogy ugy tunt, mintha mas dimenzióban sikerult volna a tavolsagot merniuk a tabla kihelyezoinek... valahogy csak nem akartak a tavolsagok csokkenni. Pedig mikor a nap vegen az elcsigazott 10 eves fiamat kell biztatni, hogy mar nem sok van hatra, akkor elegge megnehezitette a dolgomat, mikor fel ora menet utan is ugyanannyi tavolsagot irt a kovetkezo tabla. Mondom azert ennyire lassan csak nem haladunk... :-))

Mondjuk en sokszor elnezo vagyok, ugy vagyok vele, hogy oruljunk neki, hogy legalabb van tabla... bar jobban belegondolva, egy rossz tablanal meg az is jobb, ha semmilyen nincs.

En ezert a tablakat mindig csak masodlagos infoszerzesre hasznalom, fenntartassal kezelem. Ha csak azok alapjan tajekozodnek, lehet, most is ott bolyonganek valahol. A terkepemben meg az iranytuben jobban bizok. :-)

 

Előzmény: Güsziológus (58863)
Zoli_t5H Creative Commons License 2016.08.30 0 1 58866

Igen, ujfajta pecset van ott is

Amugy tenyleg nagyon szep ugy mindenestül SaUjhely kornyeke, en 20 eve jarok oda (ott lakik a parom nagymamaja), de csak azota ismertem meg igazan, hogy mennyi latnivalo van, miota turazgatunk. Ha tehetitek probaljatok ki a ket hegycsucs kozti atsiklo palyat, kicsit mas vermersekletu kaland, mint a turazas, de ha ott jar az ember a kozelben, mindenkeppen erdemes kiprobalni (mar ha nem teriszonyos... ha meg igen, akkor azert, terapias jelleggel... nekem nagyon bevalt. :-))

 

 

 

Előzmény: donjuan1984 (58862)
csg65 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 58865

Na, ezt mondtam én is. "Együttműködési megállapodások" készültek, de egy szó sincs bennük pénzről. A feladatot fentről kapták meg pluszban, amit saját zsebből végeztetnek el, általában közmunkásokkal, "ócsón", ha épp elvégeztetik, de meglepődnék, ha sok ranger járná rendszeresen az utakat.

Előzmény: HEV (58855)
pozo Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 58864

Lásd HEV 58855-ös hozzászólását. Nem 100-150-200 km-es szakaszra jut egy ranger, hanem kb. 10 km-re. Aztán nem győzünk itt olvasni a jelzés hiányokról és a járhatatlan utakról... Meg aztán nem csak Kék túrából áll a világ, vannak más turistautak is, azokat ki tartja karban?

 

Ha rajtam múlna, akkor a 10 km-es szakaszon levő összes turistajelzéssel ellátott útért felelne a ranger. Sajnos általában az EU-s források csak a beruházásig terjednek, aztán, hogy mi lesz 5-10 év múlva a sorsa (jelen esetben a turistajelzésnek), az már nem terjed ki a beruházásra.

Jelenleg több mint 200 ezer közmunkás dolgozik?, ebből 250-300 igazán végezhetné a turistautak karbantartását, felügyeletét. A faluban lakó ranger 5 vagy 10 év múlva is ott lakik, a környéket ismeri mint a tenyerét és örülne a biztos jövedelem forrásnak.

Előzmény: nagypapi (58854)
Güsziológus Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58863

"Nem voltam rest, megnéztem a táblát a mező felől, amely nagyjából jó. Lehet persze benne hibát találni, de ez a többihez képest tényleg kákán csomókeresés."

 

Én sem voltam rest.

Megnéztem az utolsó táblát.

 

Háromszáz méter lenne az emlékmű és a Porcelángyár közötti távolság?

Háááát, inkább 1 kilométer, már ha a buszforduló és a Porcelángyár közötti távolságról van szó.

Nem mindegy!

Előzmény: nagypapi (58859)
donjuan1984 Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58862

És az is újfajta? Mindig felkészülök az adott szakaszból és igyekszem friss térképet tenni a GPS-re is. Ezért ott nem is kerestük a bélyegzőt, csak nyugtáztuk, hogy valóban máshol vezet már a kék. A Nagy- Nyugodóból kettévált a 4 fős csapat és mi ketten a társammal az éppen akkor festett kék háromszögön felmentünk a magyarok kálváriájához a Szár-hegyre, majd onnan le a vasútállomásra, érintve a zsólyomkai pincéket és a városközpontot is :) Szép rész ez is, ajánlom kezdésnek is.

Előzmény: Zoli_t5H (58844)
donjuan1984 Creative Commons License 2016.08.30 -3 0 58861

Valaki mintha írta volna, hogy anno a települések ahol átment az OKT vállalhattak is ilyen-olyan "állagmegóvó" munkálatokat..de aztán hirtelen stadionokra kellett a pénz..vagy ilyesmi..

Előzmény: nagypapi (58854)
rum-cájsz Creative Commons License 2016.08.30 -1 2 58860

Hahó!

 

A hétvégén befejeztem a családi okok miatt 10 évre elhúzódott Alföldi Kékemet. Nyírbogáttól Sátoraljaújhelyig mentünk a barátaimmal.

A múltkor kérdezte valaki a bringával járhatatlan utakat, na ide is esett belőle néhány, bár mi gyalogosan voltunk. Ami még feltűnő volt ezen a szakaszon, hogy a Nyírbátor előtti szakaszokhoz képest sokkal rosszabb volt a jelzés. Voltak ugyan jelzések, de nagyon sok kereszteződésénél, ahol lehetett és kellett volna jelezni nem volt semmi, csak utána pár lépéssel arrébb.

 

Első nap Nyírbogátból indultunk, és elsétálunk Nyírbátorig, ahol megnéztük a látnivalókat, és megebédeltünk. Utána a megszokott nyírségi homokút következett, Nyírderzs majd Kántorjánosi után elérkeztünk az első bonyolító tényezőhöz. Ugyan megnéztem az MTSZ honlapján, hogy az autópálya miatt változott az útvonal, de sajnos nem találtuk meg a jobbra letérőt, így maradt a kerítésmászás és hídra kapaszkodás. Utána már sima ügy volt a vajai tavakig, ahol egy tóparti házban szálltunk meg.

 

Másnap következett a séta Szabolcs és Szatmár határán. Rohod után volt egy kisebb sártenger, amin átkeltünk, de végül is a geszti sármezőkhöz képest ez már semmiség volt. Gyulaházán meglepő volt a karóba húzott MIG21-est látni, úgy látszik itt keményen bánnak azzal aki rosszul repül. :)

Kisvárdánál egy kis trükkel kellett élnünk. Ugyan eddig törekedtünk arra, hogy folyamatos legyen a teljesítés, de itt meg kellett szakítani, hogy a harmadik nap is teljesíthető legyen. Kisvárdán buszra ültünk, és elmentünk vele Tiszakanyárig, ahonnan visszasétáltunk Kisvárdára, mert csak ott tudtunk szállást szerezni.

 

Harmadik nap reggel buszra ültünk, és újra elmentünk Tiszakanyárra, és onnantól már újra a megszakadt lábnyomainknál voltunk, és hamarosan átkeltünk a Tiszán a Bodrogközbe. Cigándon keresztül hamar elértünk Pácinba, ahol a kastély és a "Cukrászda" megtekintése után folytattuk utunkat. A hátralévő rész elég eseménytelen volt, jó sok aszfalton caplatással a hőségben, ami jót tett a bikinivonalaink kiemelésének. 

 

Végül egy jó tanács, ha valaki szállást keres Sátoraljaújhelyen, akkor érdemes a Spáten sörözőt is megkeresnie, ahol mint utólag megtudtuk elég olcsón lehet (volna) szállást kapni a belvárosban. (Azt hiszem 2500/éj/fő)

 

További jó túrázást mindenkinek! Nekem most már az OKT hiányzó szakaszait kell bepótolnom, hogy teljes legyen a kör.

nagypapi Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58859

És ha már (megint) a tábláknál tartok, néhány illusztráció a Bodó-rét gyöngyszemeiből.

Már sötétben készült kép, de talán jól látszik, hogy Hollóháza és Füzér - a csodálatos informatikai algoritmusnak köszönhetően - ugyanabba az irányba van jelezve! Az alsó "kalóz" tábla is helytelen egyébként, a bélyegzőhely innen jó 350 méterre van.

 

No, meg is érkezünk a 350 méterre levő esőház/bélyegzőhelyhez, amellyel szemben másnap reggel ez a tábla fogad:

A jelzés az aszfaltúton halad, a táblákat tehát gondosan úgy szerelték fel, nehogy onnan el lehessen olvasni a tartalmát - kivéve a helyszínt. A füzéri letérés (K+) itt legalább jelezve van, sőt, ez még némileg az aszfaltról is olvasható.

 

Nem voltam rest, megnéztem a táblát a mező felől, amely nagyjából jó. Lehet persze benne hibát találni, de ez a többihez képest tényleg kákán csomókeresés. Az viszont talán átjön, hogy ha a szemközti oldalra, az esőház/másik tábla/szemetes mellé rakták volna az oszlopot (az az aszfalt másik oldalán van), akkor az mindenki számára olvasható lenne. Rejtély, hogy miért oda tették, ahova.

 

Előzmény: nagypapi (58847)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 0 0 58858

...mr. Petifater, sikerült a kinnalvás? Milyen volt a Burok?

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58857

...de ez nem csak amolyan időszakos dolog volt, amíg megszervezték a szemétszedést?

Előzmény: HEV (58855)
Zoli_t5H Creative Commons License 2016.08.30 0 0 58856

Ha viszont igy van, akkor teljesen jogosan lehetne elovenni a felelost/felelosoket ilyen esetekben.

Előzmény: HEV (58855)
HEV Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 58855

Én úgy tudom és itt le is írták, hogy valaki pénzt is adott/kapott az utak ellenőrzésére és karbantartására.

http://www.turistamagazin.hu/karbantartas-es-allagmegorzes-rangerhalozat.html

Előzmény: csg65 (58845)
nagypapi Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58854

Ez tipikusan az a feladat lenne, amit nem közmunkában kellene végeztetni, hanem az MTSZ-nek kellene alkalmazni néhány munkatársat állandó státuszra, akikre rábíznának fejenként 100-150-200 km-es szakaszokat. Ha végre tudtak hajtani egy 2,5 milliárdos kéktúra fejlesztési (!) projektet, akkor arra is kellene forrást biztosítani, hogy az útvonalat fizikailag is fenntartsák. Sőt, csodálkoznék, ha ez nem lenne 5 évig kötelező elvárás az EU részéről.

 

 

Előzmény: pozo (58853)
pozo Creative Commons License 2016.08.30 -1 2 58853

Ha ilyen szívességi elven működnek a rangerek, akkor ez a helyzet sajnos nem nagyon fog változni. 

 

Régi vesszőparipám a ranger kérdés. Úgy gondolom, hogy egy helyi ranger a munkáját a közmunka keretében és bérezéséért végezhetné. Vidéken bőven találnának erre alkalmas munkaerőt.

Feladatát központilag szabnák ki (pl. jelzésfestés, lombok eltávolítása a jelzések elől, magasra nőtt gaz lekaszálása stb.)

Úgy gondolom, hogy ezt az MTSZ-nek kellene kezdeményezni és összefogni.

A mai világban nem elvárható, hogy valaki(k) társadalmi munkában hosszú időn keresztül karbantartsanak egy jelzett útszakaszt.

Előzmény: csg65 (58845)
Zoli_t5H Creative Commons License 2016.08.30 0 1 58852

Az tuti. :-)

Egy total kezdonek mar egy Matrahaza-Sirok szakaszba is beletorik a bicskaja... vagy legalabbis nincs problema este az alvassal. :-)))

 

Előzmény: Güsziológus (58848)
Zoli_t5H Creative Commons License 2016.08.30 0 0 58851

Persze, nem is hibaztatok en ezert senkit, sajnos tudom, hogy sokszor pont a fenntartasra nem jut eleg penz, energia. Csak kicsit csalodas volt, mert azon a szakaszon ket napot tudtunk most turazni, es az elso nap egyedul mentem es egesz este áradoztam a csaladnak, hogy mennyire szep volt a Saujhely kornyeki erdo, mennyire meglepoen jól jarhatoak voltak az utak, aztán masnap mikor vittem magammal harom gyerkocot, az út jelentos reszet nekem derekig, a gyerekeknek meg nyakig ert a gaz. :-)  

Előzmény: csg65 (58845)
jzp2107 Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58850

vagy ha nem is kimondottan a vasúti közlekedéshez, inkább a jól/logikusan szakaszoltsághoz

szóval ez egyfajta szakaszolási "vázlat" szerintem, hogy ha jobb ötleted nincs, így lehet szakaszolni (ezért is hívhatják x. számú túrának)

 

de azt meg ne kérdezd hogy a 24-nek miért van /a és /b része :-)

Előzmény: Törölt nick (58846)
nagypapi Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58849

Igen, azért vannak benne csavarok.

Pl. Aggtelekhez igen messzire esik Jósvafő-Aggtelek vá. Encs tán logikusabb lenne - logisztika szempontjából mindenképp -, mint Bkvalja szakaszhatárnak.

Bányi nyereg szerintem Sújhely közelsége miatt lehetett szakaszhatár, Mátraháza meg tán a MÁV üdülő miatt.

Előzmény: Törölt nick (58846)
Güsziológus Creative Commons License 2016.08.30 -2 0 58848

Azért egy Mátraverebély - Sirok szakasz nagyon durva lenne:-)

 

Vonat nem volt Mátraházán, de busz volt.

Ja, és szállás is volt.

Vannak tehát kivételek, de a rendező elv egész biztosan a vasút volt.

 

Szerintem ez már történelem, van 27 szakasz, az egyiknek a 24-esnek van a és b "része" (Aggtelek miatt?), de szerencsére mindenki úgy szakaszol, ahogy neki a legkedvezőbb.

 

Előzmény: Törölt nick (58846)
nagypapi Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 58847

A Kisbózsva és Füzérkomlós közötti részen évtizedek óta probléma a járhatóság. Megoldás lenne a gyakorlatilag párhuzamos, kisforgalmú aszfaltra terelése a Kéknek, de ez ugye ellenkezik bizonyos szándékokkal. 

Füzérkomlós és Füzér között meg talán már végig az aszfaltúton megy a Kék, ezt a képet úgy két hete lőttem Füzér délnyugati határában.

Az ugye már más kérdés, hogy ha egy turistaút-elágazáshoz tesznek egy ilyen szép új táblát, akkor az miért nem mutatja az itt letérő Szt. Erzsébet / Rákóczi út jelzéseit?

Előzmény: Zoli_t5H (58843)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58846

lehet benne valami, ha belegondolok, bár vannak kakukktojások (Mátraháza, ill. a zempléni szakasz). De persze lehet, hogy arra sosem volt vonat, vagy ha volt, akkor azóta megszűnt

Előzmény: nagypapi (58842)
csg65 Creative Commons License 2016.08.30 -1 0 58845

Nincs ezzel baj, a füzet szerint igazoltad, tehát minden OK.

 

A járhatatlan szakaszokkal az a baj, hogy csak partnerségi megállapodás alapján nyúlnak hozzájuk az illetékes erdészetek és sokszor csak távolról jött értesítés alapján, tehát nincs mögötte anyagi ösztönzés, amitől pl. magától bejárná azt a szakaszt egy helyi erő és intézkedne azonnal. Ha ilyen szívességi elven működnek a rangerek, akkor ez a helyzet sajnos nem nagyon fog változni. Szokásos magyar tervezési hiba: megcsinálunk valamit, de hogy azt fenn is kell tartani, az már nagyon ritkán jön össze kis hazánkban.

Előzmény: Zoli_t5H (58843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!