406 coupe-hoz gyári 15"-os vagy 16"-os alufelni készletet szívesen vennék, ha lenne eladó. Elsősorban BBS (Starfish) és Hoggar érdekelne, itt találtok egy listát róluk. Gumi nem szükséges.
Igen, ennyi erővel akár alfát is vehetne bárki, mert benyás motorral nem is lenne több. :D A coupe a motor és váltó kivételével teljes egészében olasz.
Éééés, elvitték a dízel zöld coupét, mire foglalóztam volna, argh...viszont megnéztem azt, ami a Fővárosi Autópiacon van, meglepően rokonszenves volt az eladó, egy ismerőséé az autó, aki állítólag a Peugeot Sárkány volt értékesítési igazgatója (Farkas Gábor), 2015. március 16-án csődeljárást kezdeményeztek a cég ellen, ami egyébként az Autó Piac szomszédjában van/volt.
Lényeg, ami lényeg, hogy rögtön a hibákkal kezdtük a kérdezésem nélkül és összegezném is a tapasztalataimat/kérdéseimet, amik a javítások becsült árai lennének igazából (mert én hozzá nem nyúlnék a kocsihoz):
- a tanksapkát nyitó kallantyú bár üzemszerűen működni látszik, a tanksapkát nem igazán adja ki, ezért kétszemélyes mutatvány, mertha meghúzvan tartom a kart, akkor egy másik ember ki tudja nyitni a tankot. Nyilván benzinkúton kutas segítségét kérve ez egy áthidalható, de bosszantó probléma
- a motorháztetőt kézzel kell tartani, mert az egyik gázrugó elfáradt, ennek a cseréje/javítása
- a közép konzolon lévő központi kijelző nem működik (nem mutat semmit, se kép, se hang, háttérvilágítás sincs). A klímát szabályzó gombokhoz tartozó ellenben igen. Ezzel is jó lenne kezdeni valamit, bár az időn kívül számomra más hasznos információt nem mutatna, a Xsara-ból tudom kb, miket írkál ki.
- váltógomb (maga a gömb) lejár már szinte fogásra is, látszik, hogy a ragasztásnak lőttek, és bár ígéretet kaptam arra, hogy táadás előtt ezt megjavítják, nem tudom, a cseréje mennyi lenne (vagy simán csak ragasztani kell? Gondolom, újrabőrözésnél is lecsavarják)
- a kesztyűtartót a jobb oldalán kell megnyomni, hogy rendesen becsukódjon, a vezetőhöz közelebbi bal oldalon, ahol a zárja is van nem elegendő. Nem tudom, lehet-e ezzel mit kezdeni
- mindkét első ajtókárpit lóg (tudom, típushiba, bár a 950-ért hirdetett svájci ezüstben 15 évesen úgy áll, mintha most jött volna ki a szalonból...), ezt sem ártana széppé varázsolni
- az utas oldali (jobb első) kapaszkodó bal oldali takaró búrája/patentje hiányzik, ennek pótlása (gondolom, bontó, ha igen, hol?) - nem kritikus, simán csak bántja a szemet
- jobb oldali visszapillantó tükör fényezése szinte lemállott, mindkét oldal újrafényezése (ez nagyon ráérős, gondolom, márkaszerviz 10-15e/oldal) - milyen színű volt újkorában egyébként? Mert nem úgy tűnik, mintha egyezne az autóéval.
Ami az autót illeti egyébként:
+ második tulajdonostól eladó, szinte újkorában vásárolta
+ 99.440 km, ami az állapota alapján úgy-ahogy hihetőnek tűnik, az eladó hajlandó bárhol bevizsgálásnak alávetni, ez jó jelnek tekinthető
+ a kormány nem igazán kopott és biztos, hogy gyári a bőrözése, megismerem
+ a kuplungja puha, a váltója egészen pontos a többi próbálthoz képest, bár a lejáró gomb miatt nem nagyon kínoztam (így nem is vezettem egyelőre)
+ nem nagyon fénylik semmi a beltérben, a "kardánalagútban" lévő dolgok egy kicsit, a port leszámítva szép állapotú a beltér, egy takarítás után újjá varázsolható
+ igencsak jó állapotú Continental PremiumContact 2 nyári garnitúra van rajta gyári alufelniken (195/65 R15)
+ az ablakfelhúzó csoda elektronika működik benne mindkét oldalon
+ vezetett szervizkönyv (nem ellenőriztem), mindenféle számlákkal, amik járnak az autóhoz
+ vezérlés csere volt nemrég
+ a jobb hátsó sárvédőív volt fényezve kisebb sérülés miatt (ami nem karambol)
+ pár karcot és pici húzást (főleg a hátsó lökös alja) leszámítva a fényezése tényleg nagyon szép és egységes (le van mosva most, nem úgy, mint a fotókon) 15 éves korát figyelembe véve
Ettől és a javítandók költségvonzatától eltekintve úgy érzem, ez a példány nem ér meg 1.2 millió forintot, igazából olyan 0.9-1M körül van a reális ára. A 950-ért hirdetett svájci ezüst coupé kívül-belül hibátlan, és szebb állapotban van belül közel a 200 ezer km-hez...csak hát, nincs hozzá gyári alufelni, kukás a téli gumija is (mondjuk, ha ennyit fog esni a hó a fővárosban, mint manapság, akkor tök mindegy) és a jobb első kerékcsapágy cserére szorul (ha még nem cserélték ki, ott azt az ígéretet kaptam, hogy ki fogják).
Minden véleményt/tanácsot szívesen veszek, főleg a javítandókkal kapcsolatban!
Kb egy hete kértem egy kis infót, hogy mire kell figyelni ha az ember 406-os vásárlásra adja a fejét. Nos azóta beszereztem a vonatkozó "darabot" egy 2.2 HDI kombi személyében (2001-es évjárat, Olaszországból).
Már látszik, hogy lesz vele némi barkácsolnivalóm, de összességében - úgy tűnik - rendben van a kocsi, azért remélem nem kell vele többet bíbelődnöm, mint az eddigi autó(i)mmal.
Azonban rögtön lenne egy pár apróság, amiben esetleg tudtok tippet adni.
Pl. ha lenne valaki ki tudna segíteni egy kezelési útmutatóval (olasz nyelvűt kaptam a kocsihoz), netán beszkennelve, az nagy segítség lenne.
Nyilván az első javítások között egy vezérműszíj csere lesz. Ehhez jól jönne néhány tipp, vagy hasznos ötlet, ha valakinek van benne tapasztalata (nem vagyok teljesen analfabéta az autókhoz, láncos és szíjas autókkal is dolgoztam már, de ehhez a motorhoz még nem volt szerencsém).
Jó lenne egy hibatároló olvasás és törlés.
Továbbá olyan apróságokra lenne szükségem, mint pl a csomagtérben a csomagrögzítő háló rögzítő füle, vagy pl. az ajtók gumikéderét rögzítő patentok némelyike el van törve, vagy a hamutartó nem marad lecsukva, ellenben az üzemanyag betöltő fedél nem marad kinyitva (le van törve a rugó ami kilöki az ajtót). Ezek apróságok, amik nélkül prímán lehet élni, de jó lenne ha lenne rá megoldás.
De az első a vezérmű szíj. Szóval ha van valakinek bármilyen kapcsolódó infója bármelyikhez, akár megbízható szervíz (Bp-en), vagy olcsó alkatrészforrás, az nagy segítség lenne.
Heló! Segítségeteket kérném. Olyan problémám van,hogy nem mutatnak a mutatók a mműszerfalon, se a kis display ami a kilométer állást mutatja. A víz hőfokjelzője mutat,de a többi sajnos nem. Ha jól láttam akkor a biztosítékok jók. Valakinek van valami ötlete? 1998-as évjárat 2.1 TD Peugeot 406. Köszönöm szépen. Üdv Patrik
Ez kizárt.Nem húztak le a kutasok..?Vagy lyukas a tankod :)
Volt hogy majd egy évig nem volt vizsga a kocsimon mert egy másikat is használtam..Ezzel meg feljártam a telekre,hegyi földút egyes-max kettes seb. fokozat néha futóval, napi szinten 800 km átlagával 8,5 litert evett.Terepjárótól ez nem is rossz.. :))Sohasem sikerült többet letuszkolni a torkán..
Majd írd már meg légyszi hogy mi volt, mert rohadtúl kiváncsi vagyok.
Szeretném a segítségeteket kérni, mivel nem jutottam semmire önerőből az alábbi hibákkal kapcsolatban.
Nemrég vettem egy 2003-as 406-ost, 2 literes HDI-s Peugeotot. Nagyon jónak tűnik az autó, de van egy-két apróság ami kellemetlen. Egyrészt a rádió kb. 1 óra használat után elveszíti az FM sávokat és onnantól kezdve nem is találja meg őket újra, olyan mintha folyamatosan olyan sávra lenne tekerve, ahol nincs adás, pedig beállítottam manuálisan is olyat ami biztos, hogy jó (másik rádió szól rendesen). Másik probléma, szintén a rádióval, hogy a sebességfüggő hangerő szabályozás nem működik. Nem tudom, hogy összefügg-e a két dolog.
Kicsit másabb jelenség, hogy amikor hidegen indítom az autót egy sípoló hang hallatszik, miután a motor elindult. Simán gyújtás ráadásánál még semmi. Hibaüzenetet nem ír ki és csak egy pittyenés van mindig. Ha melegen indítom, vagy még hidegen leállítom és újra elindítom, akkor semmi.
Egyszer csinált olyat, hogy az olajszintet minimum alattinak jelezte, pedig nem volt az. Akkor levettem az aksiról egy fél napra, utána az megjavult és akkori indításnál nem is pittyent.
Ha van valakinek ötlete, hogy ezek mitől vannak, illetve hogy összefüggenek-e, nagyon megköszönném a segítséget.
Több mint 10 litert fogyasztott a kocsim, 200km város, és 100km országút alatt. Agip tech (valami ilyesmi) gázolajat tankoltam. Becsapott a számláló, nem szereti ezt a fajtát az autó, vagy csak simán megbolondult a szerkezet? Eddig sima Agip-ot tankoltam. Ajánlotta a kutas ezt a drágább nyálat. Nem kellett volna. A sima Agippal kijön 6.5-l -rel ugyanígy. 2002, 110-le HDI. Ma ÖMV-nél tankoltam.
Üdv mindenkinek! Azért van még viszonylag keveset futott benzines 406. Az enyémben 155000 km van és 2002 05 havi.(valós végig vezetet sz.könyv 2007-ben vettem 116000 km-el,) igaz, hogy megvétel után fél évvel céges autót használok, vagy feleségemét így visszaszorult a 3. helyre. Azóta garázsban várja , hogy néha használjuk is. :)
Behozza az árát (alkatrészek)azon, hogy 30-40%-al képes kevesebbet kajálni mint a benzines társa.Nem mindegyikben van kettőstömegű, és amúgysem akkora mumus(lehet találni jóárasítva kuplungot:) mint mondjuk 10 éve.Lehet hogy szerencsém van, de csak azért mert dízel, még nem kellett(többet) költenem rá,illetve egyszer 4 izzítógyertya ennyi.Viszont az tény hogy egy benzines kultúráltabban ketyeg.Bár a Pug még így is sokkal halkabb, mint mondjuk a vele egykorú dízel Ww-k, és akkor a füstöt már nem is említem..
Végig vezetett szervizkönyv, kereskedőtől van akinek kötelező garanciát vállalni. Ha kiderül hogy mókolt az autó, brutál pénzbírság, esetenként börtön ( ha mondjuk összetöröm magam és kiderül a csalás a vizsgálaton, akkor jó eséllyel rávarrják, függetlenül attól hogy ez vezetett-e a balesethez ), és bevonják a kereskedői engedélyét. Itt nem viccelnek ezzel.
Amit néztem az 1.8RS - 112 paci, 2.0ST - 136, és 2,2es TS4 - 160 LE. Van még pár verzió, de ezek a legjellemzőbbek, ergo ezek közül lehet valamivel 200e km-en innen találni értelmes példányokat.
Hát igen. Az 1.8as elmegy nekem városon kívül akár 6 literrel is, ha nem az Alpokban autózom de városban volt rá példa, hogy ment 10 fölé is. Ez ilyen. :)
Viszont egy benzinmotor valamivel egyszerűbb(nincs adagoló, kettőstömegű...).
Egy jó kis HDI-t kell venni amivel baj sincs, meg megy is, és nem is éhes!A rozsdára kell odafigyelni szerintem.Kilómétertől független ki lehet fogni megkímélt darabokat. Asszem Fez írta még régebben hogy látott már egymillás kilóméterrel dízeleket (406-ra írta)...Chipmentes normál állapotút kell keresni állítólag.Egy diag sokmindent elárul az autóról.
Egyébként ízlések és pofonok.. Ha rohadtul tele lennék tuti összkerekes autóim lennének, 3 lityis benzinmotorral minímum..Az igények külömbözőek.A komprumisszumot mindenkinek magának kell megkötni..Próbálj ki egy 3ezer V6 ot is, azt amelyik tetszik abba ülj bele.
A kilométerről meg annyit, hogy a gyártást vagy 12 éve befejezték. Biztos ki lehet fogni mondjuk egy 2004-es modellt 170 ezerrel, de én azért gyanakodnék.
Nekem egy 1.8-as 2002-es van. Szerintem ennél kisebb motor(1.6) már kerülendő a benzinesből. Az 1.8 elmegy, de úgy gondolom, hogy a 2 literes az optimális.
Szerintem, ha egyenletesen jár a motor, nem ingadozik a fordulatszám, vagy akad fent akkor már jó. :) Amire érdemes szerintem odafigyelni, hogy mennyire olajos a motor. Hajlamosak "olajosodni", de az enyém például tök száraz, sehol semmi folyás pedig már túl van a 400 ezren(6FZ-s).
Nem Magyarországon élek. Itt ami van dízel az jellemzően 350e km felet van, benzines meg 170-től értelmes áron. Szóval a kérdéseimre a válaszok még érdekelnének. :)