Húú kíváncsi leszek az eredményre. Bár ugye elvileg - ha gond is lesz-, az csak hónapok múlva derül ki ismét. :( Azért majd megírhatnád, hogy kinél csináltatod végül, és hol áll meg árban. ;)
Köszönöm a felvilágosítást. Esetleg még arra kérnélek meg, hogy ezeknek a rendelhető tüskéknek a fellelhetőségét add meg nekem. Akár priváton keresztül is - ha itt nem akarod.
soldi3r
Igazából ez a 24 td-m motortere... De olyan rég volt E30-am, hogy nem emlékszem hol kellene lennie a tartálynak. :-S
Popsi
Végigkövetem, s majd jelentkezem, hogy mi a fejlemény. A következő napokban...
Kövesd végig.Asszem belemegy egy elosztóba ami az izzító relé mellett van.Szintén egy hengeres biszbasz.Onnan ágazik el többfelé.Egy meg a asszem a szivóöntvény felé ott vagy belecsatlakozik a vákumpumpa csövébe és onnan az EGR-hez HA van, vagy csak simán a turbóra.
Köszönöm mindenkinek a Bilstein-es/Katonás válaszokat. Már csak egy, nagyon láma kérdésem maradt:
azt, hogy a gátló szára csereérett, az látszik már (autóból) kiszerelt állapotban is, vagy csak csak a csillapító szétszerelése után? Gondolom, valami kopás (vagy deformáció) lehet az, ami miatt cserélni kell, nem?!
Néhány segítségkérős fotóm lenne, ezek vajon micsoda jeligékkel:
Az 1. jelű fényképen a titokzatos szűrő(?) funkciója és neve érdekelne, amelyen Bosch felirat szerepel.
A 2. jelű fotón egy csatlakozó látható (bal első hangszóró / kormány alatti burkolat környéke), valamint azon két bekarikázott "láb" illetve azok maradványai, merthogy nem csak az oxidáció miatt, hanem az erős feszegetés végett letörtek. Esetleg lehet azt tudni, hogy ezek a lábak milyen funkciót képviselnek?
A 3. jelű fotó valójában összetartozik a 2. jelűvel. Ebben a csatlakozóban foglal helyet a két letört és bekarikázott láb.
A 4. jelű fotón egy szintén általam nem ismert alkotóelem látható. A kormány alatti burkolaton kapott helyet, kis ráccsal megspékelve. Elektromos vezeték és valami olyasmi, mintha a lámpamagasság állító cső cuppanna rá. Szóval ennek a működési elve és neve érdekelne még.
1. Én jópár éve csináltatok/javíttatok vele gátlokat a versenyautóimba meg az utcaimba is. Nekem minőségi problémám még nem volt vele.
2. Hát ez egy gyenge pontja szokott lenni. Bár mostanában mintha kevesebb lenne a munkája és így már tényleg néhány nap alatt el szokott készülni. Régebben mindíg azt halottam hogy most ilyen meg olyan rally lesz és mindenki oda vitte nki a gátlókat amiknek persze a versenyre készen kell lennie ezért kicsit el van csúszva.
3. egy sima felújítás ha nem kell szárat vagy egyéb olyan dolgot cserélni amit ugye alapesetben nem kéne akkor 8-10 e/db
4. Ha kéred lefesti és tász rá szép bilstein matricát is.
Ez az ár az elöl nagyon vastagszáras sárga bilstein-re vonatkozik? Mert nekem csak az első kettőre mondtak a kárászy-ék 40ezret........Kicsit sokallom, tekintve, hogy kedvesség nélkül 80ezer Ft/pár az új.
az még egy komoly megfejtés a két kipufogóval meg az egy szívósorral.
:))))
azt egy apfelbeck nevezetű figura konstruálta, mármint az elvet ő dolgozta ki.
négy szelep négyfelé áll a hengerfejben, ráadásul mind a négy szelepsor vége más-más síkban aztán megoldották két vezérműtengellyel.
nem túl elterjedt darab.
motorokon van egy-két pléda erre az elrendezésre, autóban az s4-en kívül én még ezzel nem találkoztam.
de pl a fulviána a motorja is vicces darab, vr4, de amíg a golf vr motorja egyenes dugótetős, tehát a hengerfallal merőleges a teteje, a lancián a dugótető szöget zár be a hengerfallal és a hengerfejjel párhuzamos.
Na ha csinálsz képeket mindenképpen dobd be, vagy hogy ne offoljuk szét a fórumot, jöhet akár mailben is! Imádom a technikai kuriózumokat, érdekes megoldásokat. Éppen a minap csorgattam a nyálam a Lancia Triflux motorjára.
Komolyan? Nem raktam be ezeket másfél két éve? Mondjuk tapasztalatom összesen annyi, hogy a segítségével épphogy egyenesre lehetett hozni a hátsó kerekeimet, különben kifelé dőlnének.
most bütykülök egy lancia fulvia zagatot (ehhe....) aztán az is körben laprugós, de az olasz eléggé odatette magát, hogy finoman fogalmazzak.
az első futómű felső lengőkarjának a TENGELYE tuzenhét különböző alkatrészből áll.
beszarás az egész konstrukció.
a féltengelyekre is tehetett volna a mérnök sima anyát, hogy megbírja az, de nem, istenbizony lefényképezem, hogyan áll össze, ilyent én autóban még nem láttam.
kúúúúrvajó.
:))))
jó, mondjuk a hátsó futómű az kb egy lady utánfutó szintjén van leszámítva a tárcsaféket meg a panhard rudat.
A belseje mar nem ilyen rozsas. Uj ulesek utan kajtatok, vagy csak siman athuzatom a regieket. A gond, hogy borbol kurv@ sokba kerul.
A motor is ker egy kis figyelmet. Van egy kis folyas a szelepfedelen. Uj vakumcsovek is mennek bele hamarosan. a stabilizalo szemek most jottek meg nemreg. Egy nap belecuppantom azokat is.
Ez az uj teto a kocsin amit korabban emlitettem. Hatalmas kulonbseg belul. Korabban hatalmas volt a menetszel zaja.
Hát, én is bírnám, ha nem rohadnának ezek a kasznik... bár mi szerencsére nem állunk rosszul ezzel (E34). Télen volt egy kis lakatolás, de azelőtt sem volt vészes, ajtók alja, küszöb, meg motorháztető éle, ilyen helyeken volt/van baj.
Szerintem pont ettől kuriózum.Ott van a a legendás dodge charger...Hemi V8 7 liter isten tudja hány lóerő..Aztán 4 dobfék,fossá szervósított kormány és hátul laprugók..Pont ugyanilyen kiábrándító lehet,de attól még kurvára kéne és nem érdekelne,hogy épp szarabbul kanyarodik mint egy dévú lacsetti :) Szerintem ki se nagyon szállnék belőle:)
Elhiszem, ha mondod. :) A kocsit körülölelő hájp miatt (ha van ilyen) azért szívesen megnézném/kipróbálnám/beülnék egyszer. Ha érted a célzást. :)))))))))))))))))
Érdekes az egész autó, jó értelemben. Jövőbemutató műszaki megoldások, giugiaro -italdesign (ők csinálták a bmw-nazca c2-t is :) dizájn, csak agyoncsapták egy hurka motorral. Nekem nagy kedvencem, de kicsi az esélye, hogy lesz egy sajátom egyszer. :D
VEnnem kell uj gumikat. Most 195/65/14 van a gepen, de nyariban szeretnek 205/60/14-et. Felnire nincs "kedvem" most. A kocsi le van ultetve kb 4 centive. Nagyon odavag ez a gumi elettartamanak?
Igy is igaz. Itt mindenki a gyarto neven emlegeti. Mr. DeLorean. Ha nem keveredik valami narko ugybe, maskent is alakulhatott volna. Igy csak ket evig gyertottak.
Kivancsi lennek, hogy mibe kerulne egy E30 ilyen anyagbol. :)
Nekem meg a "kisBC" lenne eladó, nem fullosan: tehát maga a "kisBC"+ hozzávaló kábelköteg+egy hőmérséklet jeladó kábel és légterelő nélkül. Gong nincs. Azért ilyen darabos, mert nekem a nagyboard se fullosan jött.
Ja, van valami stekkerem is, amivel a board jött, most nincs nálam, de ha valakit érdekel, leírom a számát, hogy mibe való.
Képben vagyok a dologgal kapcsolatban, de eddig csak külföldi fórumokon láttam. Végre lesz egy hazai tapasztalat. Amúgy nekem is ez a gondom, pedig nekem hátul gyári rugó van, de a 205/50 belseje így is kopik. :( Ha sikeres lesz a műtét, szerintem én is belevágok...
A GMC csinalta a Delorient a nyolcvanas evekben. Az nem rohad. Siman rozsdamentes acelt hasznaltak hozza. Az alvazban nem vagyok biztos, de lehet, hogy aluminium volt. GYakorlatilag ma is kaphato, ha valaki megrendeli. Tobb ezer van alkatreszkent beraktarozva. Ha jol tudom, 25 ezer dollar. A hasznalt peldanyok ara 15 es 50ezer dollar kozott mozog.
Hát én is kíváncsi vagyok. Képeket persze csinálok, majd pakolgatom ide. Ami állítható lesz az a hátsó összetartás és dőlés. Ennek oka az, hogy a 3cm-es ültetés következtében nagy negatív dőlése van a hátsó kerekeknek, és az összetartás is elmászott, a gumi belső szélét megeszi. A lengőkarokat tartó füleken a lyukak ki lesznek marva oválisra, rájuk lesz hegesztve egy kis fém fül, amiben lehet majd forgatni az excenteres csavarokat, és ezzel állítani lengőkar helyzetét.
mivel kiderult, hogy a nagy bc-hez kellene masik stekker, ami nekem nem er annyit, mint amennyi plusz funkcioja lenne a kis bc-hez kepest, igy ma kimutottem az autobol, elado
a peldanal maradva az E60-ak nem azert szarok, mert lelakjak oket. nem erre celoztam.
a masodikra csak annyit irnek, hogy a BMW azzal, hogy az F10-nel jocskan visszavett az alu otvozetek hasznalatabol a karosszeria felepitesenel (nem a kulso elemekre gondolok) az E60-hoz kepest, "elismerte", hogy fejlesztes szempontjabol zsakutca.
de nem akarok tovabb offolni, eloben el tudnam mondani, amit gondolok.
azt tudom, de egy elso gen. A8, az neked mai auto? :) (amugy azoknak pont nagyreszuk lelakott szar, de ennek mas az oka)
jelenleg is futo szeriakra gondoltam vagy mondjuk, amik 2000 utan jelentek meg.
nem erted, amire celoztam: hiaba rozsdamentes a kasztni, ha az auto osszes tobbi alkatresze rovid elettartamra van tervezve. lesznek majd pl a 20-30 eves E60-ak: de mar csak a gyerekeknek lesz jo az udvarban, h jatszanak benne, mert menni mar nem fog :)
Node az R134-hez a belső utastéri párologtatót (jó írom?) is cserélni kell plusz a szárítószűrő, ami mondjuk belefér, illetve az összes tömítés. Vagy tévedek? Neked mit kóstált az átállás? Én nagyon szeretném már végleg lezárni a klímaügyet.. :)
Klímaügyben nekem a droszi féle öreg szaki mesélte,hogy a 3 komponensű R12 helyettessel az a gond, hogy ha az egyik alkotórész "eltűnik" a másik kettő semmit nem ér. Aztán a X.-ben tavaly engem is rábeszéltek, hogy álljak át R134 amiben azért annyi logika van hogy nem kell extra díjat fizetni a gázért - azóta nincs gondom vele.
Valakitől azt hallottam, hogy van egy elég jó bmw-s bolt/bontó itt a 17.kerületeben. Állítólag valami régi mozinál. Gondolom az autósnál. De már többször kerestem, s nem találtam meg. Valaki tud valami közelebbit róla?
Nálam az egyik nyomásszabályzó szelep szart be két éve. Addig nem volt baj a klímával, és a gyári gáz volt benne. Aztán cseréltem a szelepet, és ugye r12 helyettesítő speckó gáz ment a helyére. Egy ideig jó is lett, de két hónap után észrevehetően nem fúj már elég hideget, aztán még egy hónap és semmi... Pedig gáz most is van benne, a kompresszor is bekapcsol...
Ha már így klímázgatunk... :) Klímást, megbízhatót, ügyest, profit. Ki tudna itt pesten? Droszié nem lett jó, azt tudom. Rol emlegetett valakit a 18. kerben. Másnak tuti tippje?
a mostani BMW-k (mint minden mas valamire valo gyarto termekei) elettartama toredeke a mi autoinkak es kortarsaiknak. nem fogjuk megtudni, hogy 20-25 evesen rohadnak-e majd, mert addigra regen a levesbe mennek.
youtube-on láttam egy e21-est ami motronicosra lett megépítve, de ott ha jól láttam minden egy 25-ösról lett átrakva,és érdekelne kinek mi a tapasztalata ezzel.
Én már megcsináltam, de nem érzem akkor durranásnak, mondjuk egy motronicos 20as volt a donor, de ugye a 23-as majdnem mindenben egyezik vele csak a főtengely meg a dugattyúk nem ugyanazok.
Ha valakinek van tapasztalat és végig járta e rögös utat a jelezzen, örülnék némi eszmecserének :)
fujhato? akkor eleg lehet, attol fugg mennyire mesz bele a temaba. nekem elment 5 flakkonal ugy, hogy az auto aljarol MINDEN le volt szedve (motor, valto, kardan, tank, e-h futomu) es a kuszoboket is ujraszortuk kivulrol, ameddig gyarilag is van.
rucsit hasznalj, mert az jobb!
uregvedo nekem elment egy flakonnal csak egy oldalba: B-oszlop, kuszob, hatso sarvedo es doblemez belso illesztese. de ezek szuzek voltak.
lehet, hogy keversz valamit, a vonószem nem nekem kell, hanem a srácnak, hogy elő tudjanak venni egy pinceszerűen mély garázsból egy autót, amit utána átpakolnak hozzánk.
most 80mm-re van a karterem a földtől, ha felteszek egy kartervédőt, akkor már csak 65-70mm-re lesz az alja a földtől, szinte mindenhol szikráznék és attól még nem tudnék elmenni 1-2 úton, csak lendülettel :)
Én ezért csináltam kartervédőt, jópárszor megmentette már a karterem, főleg ezek a kamionok és buszok által gyártott hosszanti kitüremkedések a veszélyesek, és abból errefelé van bőven.
megcsinalja muanyagra is, de a fem mindenkepp tartosabb. ami az arat megdobta volna H-nal, az az, hogy a foncsor hatuljan van az a spiater szar valami gumiszeru anyaggal odaragasztva. legmentes, hoallo stb. ezt ugye nem szedtem le, de a muvelethez mindenkepp le kene. ezt ugyan bevallalta volna az oreg, de ugy kb a duplaja lett volna. csak ezert nem hagytam akkor ott a H-kat.
igazi regi vagasu mesterember, kint van az ezer eves kezzel festett tabla is, addig nem is tudtam, hogy van (inkabb mar volt) ilyen szakma. de latszik, hogy erti a dolgat, biztos vagyok benne h jo munkat vegez.
amugy blackhellasitashoz es angeleyesositashoz is jobban szeretik a B-t, mert szerelhetobb.
en utanajartam, bar nem sok hivatkozast talalni ilyen temaban.
van egy igazi szaki Bp-en (asszem XVI.), aki kifejezetten ezzel foglalkozik. tavaly voltam is nala a foncsorokkal, de vegul nem kerult ra sor, mert masik lampat kerestem. ugyanis nekem Hella van es a Bosch-t erdemesebb felujitani. persze a Hellat sem lehetetlen, csak nehezebb vele dolgozni.
csak a szama van meg, ha kell, dobj egy emailt.
(a forum makulatlan lampajat mar lecsaptam zsolty-nal bi-bi-bi!) :)
ne haragudj a tornaóráért, abszolút értékelem, ma reggel viszont beszélgettem egy autós vonalon terhelt előéletűnek számító barátommal aztán előjött ez a csatlakozó is.
és hát bontja az ötnegyvenét, adott egy csípőfogót hogy ott vágom, ahol akarom.
megoldódott.
ahogy nézem, megoldódott a szonda vonószeme is, szombaton kelleni fog.
Keresek budapesten legkésőbb péntek esti átvétellel E30 első betekerhető vonószemet. Elsősorban eladót szeretnék megvásárolni, de kölcsönbe mindenképpen kellene nekem egy szombatra.
Bmw e30 kislámpás hibátlan-rozsdamentes első kötényt-olajhűtőset..Csak hibátlant. Bmw e30 15-ös bbs alufelni kupakot 4db-ot!! Bmw e30 cabrio jobbos küszöb díszlécet! Bmw e30 kislámpás első ködlámpát,gyárit újszerűet! Bmw e30 légzsákos kormány kardánt. Bmw e30 316i m40 gumi könyököt a pillangó és a légnyelő közé.
A diffire sokan jelentkeztetek, de mint kiderült, elfelejtettem megemlíteni egy fontos tényt, miszerint ez egy 3.91-es, nagyházas VISCO sperr. Ami sajnos búg, visít.
Tehát eme diffi még mindíg eladó, vagy elcserélhetó hasonló áttételű sima diffire. :) De olyat szeretnék, ami hangtalan, ha lehet, nekem most ez a fontos.
Ugyanitt keresek eladó, jó állapotú, sima, nagyházas 3.64, 3.73, 3.91 áttételű diffit. Természetesen csak 1-et, de valamelyiket a három közül. :)
-jobb oldali kuszob javito iv (ami elmegy hatso a sarvedoig) 4eFt -a kuszobbe valo belso merevites es emelesi pont (amit ki szoktak hagyni a lakatosok, en megrendeltem gyari ujban, de kimaradt 1-1 db) 2eFt a ket elem -jobb elso sarvedo (fenyezesre elokeszitve) ez gyari tehat tuti jol all 5eFt -gyari projejtoros lampasor Hella (a balos refiben kavicsnyom) 15eFt -vastagszaras elso golyalabak (benne a kerekcsapagy, kerekagy es a fektarcsa lemezei is) 12eFt
Gondoltam! :) Meg érdekesség képpen megnéztem, hogy amit te cseréltél kondit, az nekem hogy áll, de nincs felpuffadva. Egyébként ez az egész szabályzás dolog miért kell? Úgyértem gyárilag ezt mire lőtték be? A steki ezen nem állít?
Megérkezett a nagyboardom. :) Még várok, hogy megjöjjön a kódsteki is. Közben már jópár hozzászólást visszakerestem, hogy művelődjek a témában. Arra viszont nem derítettem fényt, hogy hogyan kell bekalibrálni a sárgalámpa felvillanásakor, hogy 5 litert mutasson majd a board. Valamint, a board hátulján van egy kis süllyesztett tekerentyű, ami négy állásba állítható. (30, 60, ch30, ch60) Ez mire szolgál?
On the road again! Tegnap mar autoztam egy jot! :) A valto sokkal hatarozottabb, pontos. Ja es csendes! a hatso futomubol pedig feltunoen kevesebb zaj erkezik (osszes szilent uj, gyari). Elotte sem volt olyan zaj, amibol hibara lehetett volna kovetkeztetni, de azert lehidaltam, amikor lejott a hid es a hidszilentek bele fent maradt a kasztnin, a kulseje pedig a hidban. :O
Rengeteg melo volt, kicsit bele is faradtam mar a vege fele, de meg most sem lehet hanyatt dolni, ossze kell szednem egy halom aprosagot, kb. 90%-os a szeker.
tévedni meg akárki tévedhet, e legbiztosabb minden esetre az, ha odamész, elmondod hogy ebbe az autóba kell ilyen meg ilyen cucc, VALAMINT van hozzá egy cikkszámod, ha esetleg ez segít, de nem biztos.
rendelje meg a faszi, ha nem az, akkor meg reklamálsz, hogy de elmondtad, mi kell.
Úgy látom azzal mély nyomot hagytam a fórum életében :-D :-D Pedig azt mondja hoooogy.....2005 októberében vettem a Borbet A-kat, azóta már elfogyasztottam egy e36-ost, jelenleg meg egy E39 525d-t használok.
e34 karter és olajpumpa, e36 motortartó konzolok, és nekem e30 18Is hidrós motortartó gumibakok csont nélkül stimmelnek. A bakokkal annyit kell csinálni hogy fordítva kell betenni és a sarkából emiatt picit le kell köszörülni, hogy a nyúlvány melett elférjen.
A kardán és váltó váltófüggő. Nekem tds váltó van az S50-en és az M50-emen is. Így váltótartó igényel kis faragást és a kardán is rövidítendő.
Sziasztok! Bocs az OFFolásért!!!Elkészítettem Flour szörnyűségének a továbbgondolását,hogy milyen is lehetett az az after a szobában.....Fogadjátok sok szeretettel! :-D Nagyon hálás lennék,ha megosztanátok itt-ott, persze ha nektek is tetszik!!
Faragás: kulisszának máshol vannak a felfogatásai a váltón, hegesztgetni kell. A váltó 7cm-el hosszabb, kardánt vágni. nyelestengely ugyanannyira lóg ki, más csapágy kell a főtengely végébe, illetve a ricni is más, kuplungot kell alakítani. Meg persze hosszabb diffi is kell, 3,45-3,25-3,15 ideális lehet.
6-os váltó 1-es bmw-ből valaki perverznek? 4 hengeresekre csont nélkül megy (M40-M42), hardy is ugyanaz, kardánt, kuplungot, kulisszát kell egy kicsit faragni. De váltó gond egy darabig letudva.
pár éves váltót tudok szerezni 80e pénzért, kinyomócsapággyal, munkdahengerrel.
Ez itt konkrétan egy faceliftes 2009-es 116i váltó, mellette az M40 getrag 240-e.
nem forditottam tul nagy energiat a bemutatkozasra, mert ugy voltam vele, hogy leveleztunk/beszeltunk mar. nekem sem tunt fel, hogy nem vagod :D jot nevettem.
Nem ismertek valakit, akinek van Colortune gyertyája? Ez az a spéci gyújtógyertya, amit az eredeti helyére kell becsavarni, és mivel a test egy része üveg, rajta keresztül meg lehet figyelni a láng színét a hengerben, persze működés közben.
Az új marha drága, és mivel csak 20 percre kellene, nem szívesen ruháznék be egy ilyenbe. De ha valaki kölcsönadná negyed órára, azért már boldogan fizetnék.
sebesseg jeladom szarakodik. kellett mar forrasztanom a difinel, mert elporladt a regi csatlakozo, nem is szamitottam ra, hogy tul sokaig jo lesz.
kerdesem az lenne, hogy ezt hogyan lehetne ujra cserelni? kellene uj kabel az biztos, mert ott lent forrasztgatni-toldozgatni semmi ertelme, de nemtom hogy hol vegzodik a kabel masik vege. remelem kabelkoteget megbontani nem kell.
Ha nem kelne el a tetőkárpit, akkor érdekelne, valamint érdekel a kalaptartó roló is. Utóbbi sima, vagy kutyahálós? Tudnál ezekről tájékoztató árral szolgálni?
Szétbontottam az E30-amat, egy hét múlva tolom a kasztnishoz.
Karosszéria peremező fogót tud valaki valahol jó áron?
Olvasgattam a bmwpower-en ezt az ónozást sárvédőív csere után.
Érdekelne, hogy milyen folyasztószerrel, illetve cinnel szokták ezt csinálni.
A faterom bádogos, már vaslemezt is forrasztott, neki a horganyhoz való cin is nagyon erősen megtapadt egyszerű sósavat használva. Persze olvastam azt is hogy a bádogosok által használt cin nem ajánlott.
Azt tudtam, hogy kell majd stekker a helyes működéshez, azt nem tudtam, hogy ilyen k drága. Viszont ezt a cikkszámot nekem bruttóba 12ért hozza az etk. Gondolom használtan nagyon ritka, vagy külön nem eladó. A cikkszámot mindenesetre köszönöm!
Egyébként ha működni fog, akkor viszont eladó lesz a "külsőhőmérős digit órám" :P
E30 318i-hez van kódstekker bordcomputerhez (mert ugye kisBC nincs, csak Digitaluhr mit aussentemperatur :) ) 65 81 1 385 937 a cikkszáma, de a 12e az kb. olyan 20-25e...
De az legalább valamennyire jó jel, hogy még fogja valami azt a gázpedált. Nálam annó sajnos jött fémestül... :S
Más:
KisBC és nagyBC között bekötésileg van eltérés? Úgy néz ki, hogy szert tudok tenni nagyBC-re és jelenleg kicsi van. Hőmérséklet jeladó és gong különbözik? Azt tudom, hogy más a kábelköteg, meg ugye maga az "óra".
Köszi, próbálok szerezni eggyet. Én is nézegettem, kiszedtem az öszes relét, felcsiszoltam és pont az nézett ki egy kicsit szarul. Külömben mire szolgál a fehér?
Üdv Urak. Kéne egy kis segítség, vagy ötlet. E30 325i motronikos az erőforrásom, néha produkál olyat, ha folyamatosan alacsony fordulaton tartom menet közben a motort, (értsd ezt mondjuk 5. ben 1200-1300-as fordulaton) néha gondol egyet, és mintha leállna a motor, megtorpanik, majd ismét elkapja, de volt már olyan hogy le is állt, tehát kinyomtam a kuplungot, a hajtás tehát nem forgatta tovább a motort, és így újra kellett indítanom. De minden alkalommal egyből minden gond nélkül indult. Néha eljátsza ezt párszor 3-4 alkalommal egymás után, máskor napokig sőt hetekig,hónapokig nem jelentkezik a hiba. Valószínűleg valami elektronika lehet, de mi? Van benne immobiliser, én arra gyanakszom. Ha valakinek bármi ötlete is lenne szívesen fogadom mert nagyon idegesítő tud lenni. Köszönöm.
Kene otlet az alabbira:
Je index es a ket oldalindex a sarvedon nemmegy.
Izzok jok 4es 24es bizti ok de barmelyiket kihuzom a bal indexek es a jh mukodik.
Nemtom hogy kene mennie ezen az auton meg nem lattam mukodni.
Asszem a vaterán láttam én is.De már nem veszem meg.Nem használom már a kocsit.Levan téve egy garázsba..így nem sok értelme van. Eladom lassacskán bár fájni fog a szívem érte:(
Konkrét tapasztalat egy ugyanilyen hatleömlővel: 6000-től jön meg igazán a hangja, amit egy széria tengelyes M20 nem nagyon szeret :) Alatta is jobb lesz picivel, de nem jelentős.
Teljesítmény növekedést és gázreakció-javulást ne várj, nem ezért jó a hatleömlő. Alapvetően nagyobb tengelyhez ajánlott, ahol megakadályozza, hogy visszadolgozzanak a hengerek, javítva ezzel a keresztöblítést, széria M20B25-ön nem érezhető a teljesítmény-növekedés. Elég fontos a méretezés.
Előfordulhat olyan is, hogy a túl nagy átmérőjű leömlő ront a teljesítményen, ugyanis a nagy sebességgel (kb 1 mach) kiáramló kipufogó gáz hirtelen belassul, túlnyomást idézve elő ezzel, amivel rontja a motor öblítését.
Persze a sebring leömlőkre ez nem igaz, azok a 25i motorokra lettek méretezve, az előbbi fejtegetés csak elmélet.
Ezt a Remus-Sebring párhuzamot nem is tudtam. Na ma is tanultam valamit. Azóta még takarítottam rajta, most még szebb:D
Na az ki is maradt az előzőből: keresek 52mm-es (vagy egy hajszálnyit nagyobb) pillangószelepet, nem tudom mire rakhattak ilyet, ha valakinél véletlenül kallódna szóljon, bár gyanítom, hogy bontóban turkálás lesz belőle.
Még egy fél éve akartam megvenni, akkor itt volt a szomszédban, csak mire elindultam érte, elvitték. Aztán kiderült, hogy Veszprémbe került, és most a srác eladta, szóltam is neki, hogy stip-stop. A hangja biztos fog változni, szerintem főleg magas fordulaton. A gázreakcióra gyakorolt pozitív hatásában bízom nagyon. A leömlők végeit újra csináltam, a régi meg volt ütve, ki volt lyukadva. Utána lesz egy X-rohr, dupla 45-ös csövek, és a végdob. Fincsi lesz:D.
ahoj droszi! az ABS-em hardveresen telepitve van, szoftveresen egyenlore nem :). most el is fogyott a lenduletem, joforman egy hete csak szerelek, a szabi meg fogy :S
lenne tobb kerdesem is ezzel kapcs, szoval majd felhivlak valamikor, ha nem zavarlak.
sztem a hoallo festekek nem alkalmasak ilyen celra. ha jol emlekszem nehai nem kene kezelte le valamivel a kipuff rendszert, ami aztan raegve kivalo bevonatot csinalt. lehet, hogy cink volt az is? kerdezd meg!
kovetkezoleg meg a javitoiv illesztesenel kezd majd el rozsdalni, de nem akarlak elkeseriteni, en is most vagyok tul a kasztnis munkan, nem egyszeru menet es tenyleg nehez lelkiismeretes szakembert talalni. meg szetbontas utan jonnek elo igazan a finomsagok, arra keszulj fel. mindig tobb a rozsda, mint amire az ember elore szamit.
csupasz femfeluletet nem hagytunk sehol, zinkspraybol elment 3 flakonnal, ezzel lehet hegesztes elott alapozni. ha a mestered eddig nem hasznalta, akkor nyomd a kezebe! a kasztnitomitot sem veletlenul talaltak ki, valaki azzal is sporol.
mi nem javitoiveket hasznatunk, hanem komplett elemeket csereltunk, ami nem uj volt, az hibatlan allapotu bontott, gyari pontheggeszteseknel lefurva, gyari helyeken visszahegesztve. a lakatosnak nincs tobb munkaja ezzel, sot orult is neki, hogy nem taknyolni kell. rajottem, hogy az elemek ara az osszkoltsegnek csak egy kis resze.
Infó kellene. Valaki akinek m40b16 van a gépében, vagy van neki kibontva, meg tudná nekem mérni, hogy mekkora a pillangószelepház belső - ergo a pillangószelep - átmérője?
Akkor azt mondod, hogy ha elmegyek egy futóműveshez így, ahogy most van, és megkérem, hogy mondja meg, mitől áll így, akkor meg fogja tudni mondani? Mert akkor indulok is....
Kicsit rajzoltam nektek. Az első kép az alap állapotot mutatja, ahogyan egy tisztességben megőszült e30 kerekei kinéznek, a nyíl pedig azt, ahonnan az ütés érte szegényt. A második kép pedig azt mutatja, hogy hogyan is állnak jelenleg a kerekeim. :(
Egyszer, amikor futóműállításon voltam, a faznon, aki csinálta, mondta, hogy neki is volt e30-a annó, és nagyon ette a hátsó gumikat a dőlés miatt. Ő ezt úgy oldotta meg saját bevallása szerint, hogy huzatópadon egyszerűen összenyomta a kerekeknél a futóművet, amíg jó nem lett. :D
Én is arra jutottam, hogy a felfüggesztési pontok nem nagyon tudnak elmenni egy e30-nál, csak a kaszni nyeklik. Ellenben megeszem a kalapom, vagy inkább lengőkarom, ha ettől a pufftól megnyekkent a kaszni, mert az azt jelentené, hogy kb a gyurma szilárdságával vetekszik a bódé szilárdsága.
Szóval én befejeztem a keresztben autózást, sajna nem születtem drifternek, be kell látnom. :D Ez autó, pedig nem érdemli meg, hogy így bánjanak vele. Úgyhogy sperr ki, diszkófelni le, szériásítunk, és marhára örülünk, ha végre újra hangtalanul suhanunk.
A 3,91-es nagyházas sperre ezúton én is húzok egy sorszámot:D
Más:
Lassan befejezem a kipufogót a gyorskocsi alá, abban kérném a tanácsotokat, mivel kezeljem/fújjam le, hogy ne kezdjen korrodálni? Valami hőálló festék vagy cinkspray?
Ne szomoríts el... mi lehet akkor a gond szerinted? Mert csak egy padka volt a dologban egy túlvállalt kanyar és beforgás után, tehát nem volt azért akkora nagy csattanás....
Azért, mert kapott a kocsi egy nem kis ütést jobb hátul, aminek következtében még a féltengely is eltört, és azóta csálén áll a hátulja. Cserélve lett Adorján által a híd, lengőkarok, féltengelyek, de még mindíg csálén áll. Arra jutottunk, hogy nem egy autóból származtak a cuccok, és ezért lehet. Szóval most megint csere a 6 hónapos kényszerpihenő után, amit a garázsban töltött a jószág.
A kisházas diffi meg szerintem kevés lesz a 25i-m alá, de köszönöm.
Értékegyeztetéssel elcserélném Brock B2 típusú felnigarnitúrámat (elöl 8,5, hátul 9,5 széles) 80% körüli 215/45R16-os gumikkal, eredeti BMW E30 pókhálós BBS-ekre jó gumikkal. Elöl nem fér el, beleér a gólyalábba, így kell pogi hozzá, de azt is adom, ha kell. Hátul patent, pont rá való. Képek még nincsenek, ha lesz érdeklődő, lesz kép is. :)
Elcserélném tőkéletesen záró 3.91-es, nagyházas "A"-s zsiguli hanggal bíró sperr diffimet, egy ugyan ilyen, vagy ehhez közeli áttételű normál diffire. Vagy vennék egyet, de búgás, sírás menteset, akkor viszont ez eladóóóó. :)
Megvételre pedig keresek néhány dolgot, lehetőleg Bp.-en:
Tárcsafékes hátsó lengőkarok, a velük együtt beépítésre került híddal. (tahát egy autóból származzon, ha lehet...)
Ilyet láttam 10 éve élőben csillagoséknál. Akkor jött be náluk a 20 vagy 30 év átrozsdásodás elleni garancia. Amit láttunk, mondtuk is, hogy ezek az autók örök életűbbek lesznek a W123-nál is. Hát nagyon nem, láthatóan a gyárak pontosan tisztában vannak azzal, hogy hány évre és mennyi kilométerre építik az autóikat.
Benetton: Mostmár ketten járunk hasonló cipőben touring ügyben, bár nekem sem sürgős, nem rég volt egy fekete 25i minden földi jóval - talán- Gyöngyös környékén, de mire időt szakítottam volna rá már levették a hírdetést.
Kösz a javaslatokat a kasztni munkára. Remélem jó munkát végez, bár 3 házzal arrébb van csak, így azt tervezem, hogy szabadság+hétvége és végig szemmel követem, takarítom a rozsdát ahol kell, és segítek, hogy ne legyen kókányolásra lehetősége. :D :D
Egy haverom most csináltatott egy 1-es golfot de panaszkodik, pedig nógrádban egy jó nevű karosszériáshoz vitte, meg ott hagyott egy vallag pénzt.
Érdeklődésképpen kérdezném, hogy E30 touring fellelhető-e még jó állapotban vagy teljesen reménytelen? 6 hengeres érdekelne, klímás és lehetőleg eredeti állapotban lévő darab. Egyenlőre csak puhatolódzás fázisában tartok, de azért érdekelne, hogy mik a lehetőségek.
Engem anno zsolty-jj segített telefonon és kb 10 perc alatt kinn volt,majd vissza olyan 40 perc volt.Halál egyszerű.Másodszorra biztos gyorsabban bemenne.
A leömlő után egy közösítő, dupla 45-ös rendszer, és egy gyári mintára készült végdob, ami az üzemanyagtank helyén van, és a küszöb alatt jön ki. Jól sikerült, átbeszélő nélkül simán lehet vele menni, egész csendes.
Lehet, hogy már többen is kérdezték vagy máshol szó volt róla, de lenne egy kérdésem. Egy E30-am áll karosszéria munkák előtt. A hegesztésnél (pl: hátsó ívek) mi a legjobb módszer? A végighegesztés vagy csak pontozás. Most egy kasztnis adott nekem ajánlatot, de ő azt mondta, hogy nem hegeszt végig semmit sosem folyamatosan, csak pontoz 3-4 milliméterenként. Aztán üvegszálas gittelés majd a többi... Nem fog a gitt elrepedni majd a hegesztésnél?
Ha van valakinek tapasztalata megírhatná, ha már ráköltök egyszer, nem akarok pórul járni.
Igazából nem mértem még, de 13-15 literre sacollom, de ezt tényleg dinamikusan vezetve, minden második kereszteződésben kilinccsel előre :)
Az E36ot nem ismerem, de állítólag azok a motorok takarékosabbak és csendesebbek is. Én a 24 szelep és a vezérlés (lánc, vanos stb) költségeitől féltem csak. :) Az m20-as széria egy eléggé egyszerű konstrukció.
A másik ami még érdemes szerintem az a 318is. Van egy-két ismerősömnek. Kipróbáltam, iszonyat jól megy, a 320i-t állóhelyben hagyja, és a fogyasztása is nagyon baráti. Akár 316/318 kasztniba motorkóddal belerakni. És akkor még az sincs, hogy lebuksz vele.
Bár nekem még sohasem nyitogatták a motorháztetőmet.
Ha már így felhoztad a fogyasztást, akkor mennyi szerinted vele a reális városban (nem nagypapásan vezetve, vagyis normál dinamikus használat mellett)?
Én is azt néztem, hogy amennyiért szép, eredeti E30-at kapok annyiért E36-ot is lehet már kapni. Én imádom amúgy az egész típuspalettát.
Én azért az átépítést nem vetném el teljesen. Én három éve vettem egy teljesen gyári állapotú 320i coupet, krómosat (nekem az tetszik). Igaz külföldön, de olcsón és tényleg makulátlan állapotban. Semmiféle festéshiba, rohadás. Itthon forgalomba helyeztem, majd ment bele egy teljesen felújított m20b25.
Teljesen gyári konfiguráció. A motor nagyon jó de alul kissé nyomatéktalan, szereti ha pörgetik, inkább fordulaton megy. Egyszerűen szerelhető, ha egyszer rendbe rakják akkor nem nagyon kell vele foglalkozni, olcsók az alkatrészek hozzá. A 320i-be egyszerűen belerakható. (Plug&Play) A 320i-vel össze sem lehet hasonlítani. Ha hathengeres akkor csak 325i. A fogyasztásával nem árt tisztában lenni, 10 liter alatt nem megy (legalábbis az enyém nem) a felső határt nem tudom :). Sok sikert a vásárláshoz, bár jó állapotú 25i az mindig ritka (vagy megfizethetetlenül drága).
Igen, nekem is kézzel kell feltolni, hogy könnyen lenyíljon. A hátsó "szélvédőt" kell rendszeresen kézzel beígazítanom, hogy szépen elférjen a helyén. Majd megnézem a mikrokapcsolókat, én eddig a zárszekezeten és a bowden állításával pöcsöltem, de soha nem lett tartós a megoldás. Csak egyszer ki tudjak állni vele...
Elektromos ablak mechanikus részei milyen zsírral vannak lekezelve? Mivel ki van szedve leszedném a régit és kennék rá friss "anyagot". Jó lesz vmi egyszerű Lzs-2, van grafit esetleg?
Ha a tetőt kinyitom, akkor nekem is csak kis kézi segítséggel megy le a helyére, nem tudja a fedél teljesen lenyomni, ez betudom a gyári tetővászonnak, ami már elég viseltes és kemény, pár hét és cserélve lesz. A másik, amivel szívok folyamatosan: a fedél picit rezonál a zárjában. Már napokat töltöttem el a beállításával, de egy idő után megint elkezd zörögni, hol az egyik oldal, hol a másik. Rettentő idegesítő menet közben.
Igazából még magam sem tudom, hogy melyik típust szeretném leginkább.
Imádom a BMW-ket. Imádok vezetni. Mindenképp sorhatosat szeretnék.
E30ast nagyon szeretem. Már klasszikus, kultautó. Kabrióban ritka nagyon és nagyon tetszik. Gyári állapotba tetszene, nagy lökhárítóval, kézi váltóval, bőrbelsővel.
2millió forintos limitben benne van az E30, E36, E46. Ezekből mindegyikből kaphatok jó állapotú coupet -E30,E36 kabriót is- ilyen áron.
Most meg próbálok információt gyűjteni, hogy az általam kigondolt átépítések mennyiből jönnének ki.
E30 325i-ről mi amúgy a véleményetek?
E36-ban 328i tetszene leginkább. Arról mi a véleményetek?
E46-ból melyik benzines sorhatosokat ajánlanátok? Én 323, 325, 328, 330-ban gondolkodok.
Bocsi, ha kicsit eltértem az E36-al, E46-al a tárgytól.
Én nem szeretném "magyarosítani" az autót. Német rendszámmal nekem tökéletes lenne. Amúgy is azt olvastam, hogy ott könnyebbek az ilyenfajta átépítések.
Ha ezektől a bürokratikus dolgoktól eltekintünk, akkor mi a Véleményed/Véleményetek az általam írt dolgokról?
Tegyük fel, hogy kint veszek egy 318i-t 800e-ért. Minden átépítéssel együtt, hogy 328i technika legyen alatta olyan 2millóban állna meg a végösszeg kb? Vagyis 800e a kocsi + 1200e a 328i technika, átépítés?
Imádom az autókat, viszont a műszaki részüket még nem ismerem annyira, ezért se tudom, hogy mik kellenének egy E36osból és mennyire lenne kompatibilis.
Rolhee, ha ilyen terveid vannak, pár dolgot mindenképp mérlegelj (én is évek óta agyalok, hogy lehetne a 316-osomból 25-öst csinálni)
Első körben azt mondom, akkor már érdemesebb 25-öst behozni, mert ha átpakolod a nagyobb motort, akkor a következők lehetnek:
a, Nem papíroztatod le -> bármikor lebukhatsz vele, és nagyon meg lehet akkor szívni (ha jól tudom a rendszámot is leveheti a rendőr)
b, Bepapírozod -> a 328-as e36-ban levő motor nem típusazonos az e30 sorozattal, így macerásabb lepapírozni, mintha egy 25-ös motort akarnál beépíteni, ráadásul (ha még mindig így van) a lökettérfogat különbözetre is ki kell fizetned a regadót, plusz egy rakás papír és illeték, meg szopás.
Emellett a többi alkatrész átépítésének/kicserélésének járulékos költségeit is érdemes szem előtt tartani. Szerintem ha most keresel autót, akkor érdemesebb rögtön 25-öst behozni. Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés :))))
(És abba már nagyobb gond nélkül bele tudod lógatni a 28-as motort is. :D )
A költségekről annyit, hogy nekem egy ismerősöm, aki a közlekedésfelügyeletnél dolgozik azt mondta, az enyémbe a 25-ös motort bepapírozni kb 250-300 e Ft lenne, plusz az átépítés és az új motor/fékrendszer/futómű költségei... (Ez a fullosan legális, teljesen hivatalos procedúrák végigjárásakor lenne, minden kiskapu és okoskodás nélkül)
Régi nagy kedvencem az E30-as -azon belül is imádom a kabrió változatát-.
Mobile-n nézegettem nagy lökhárítás 90' körüli 318-asokat. Olyan 800e HUF körül már lehet szépeket kifogni.
Arról érdeklődnék, hogy körülbelül mennyibe kerülne az, ha egy E30 318i-be az E36 328i technikáját (motor, váltó, futómű, kormánymű, fékrendszer stb.) raknánk?
Tegnap apám autója (E30 318i M40) megállt a BAH csomópontnál. Tréler hozta be a műhelybe. Indítózás, majd gyors diagnózis: elszakadt a vezérműszíj. Ma gyorsa szétszedem és tényleg, a főtengelynél ledarálta a fogakat. Az egészben a furcsa, hogy 17.000 km-t futott a szíj a csere óta, ráadásul 40e-ként szoktam cserélni. A szíj típusa Bosch, így ezt pillanatnyilag a nem ajánlott kategória (gyorsan rendeltem egy gyárit).
Hamár szétszedtem, gyorsan dobtam rá egy Contitech szíjat, éppen volt egy alig használt bontott motoron. És amit nem gondoltam volna: simán beindult. Alapjárat tökéletes, terhelés nélkül a fordulatot is szépen veszi. Mivel így is szkeptikus voltam megmértem a teljesítményt, ami így csak az eredeti 115Le helyett 90Le lett és a 0-100-as gyorsulása is csak 13,5 sec lett átlagban, ellenben 3. fokozatban már képtelen volt leforogni a motor az enyhén görbe szelepek(ek)nek köszönhetően(veztengelykopás kizárva, M43-as hf. cuccok). Tovább nem kínoztam, hátha leszakad egy szeleptányér :), jövőhéten leveszem a hf-et, kiváncsi vagyok hány görbe szelepem lesz, bár a tapasztalatok szerint 1-4 között szokott lenni, de előtte majd mérek kompressziót is :)
Mindezt tanulságként írtam le, mert 10-ből 9 ember nem vette volna észre normál használat mellett, hogy szíjszakadt volt a motor, de csak a szíj lett kicserélve.
Végül, de nem utolsó sorban, lenne egy M62B44 V8 motor német autóból, megkímélt, automata váltós volt! 120 ezer km volt benne, végig vezetetett német szervízkönyves, azóta autóban nem volt! Pót motornak vettük egy driftautóba, amibe ugyan ilyen van, de nincs rá szükség! Hozzá járnak a leömlők, generátor, kábelkötegek, ews kulcs, computer, német tüv, minden sallang! Megtekinthető Budapesten a XII. kerületbe, a bah csomópont közelében!
en pont forditva hasznalom: varosba alig megyek vele, arra van mas. amikor megis, akkor meg mar alig varom h kierjek a sztradara es tolhassam az auto sajat tempojat! te nem erzed, hogy ki akar torni mint egy mustang a karamjabol? :D
azert te sem vagy egyszeru ezzel a jegyzetelessel! :) en a kiadasokat irom tetelesen, mondjuk olajat, benzint, meg olyanokat mint ablaktorlolapat azt nem.
nem baj az ha az ember kepbe van, hogy mennyinel jar, maskepp csak tippel, alatalaban nem jol. a motoromnal is igy csinaltam, most meg sirok mert felet sem eri! :D
megjegyzem, pont ezért nem érdemes írni, amiket leírtam. egy ilyen diagram semmit nem mond egy idegennek. Van városi és országúti fogyasztás és kész. Mindegyiket egyszer leméred 300km alatt, és kész.
Nincs értelme ilyet kérdezni eladótól, ha meg kérdezik, akkor meg kell adni a gyári prospektusadatot +/- 1 lit/100km tűréssel.
én is csak az INSPECTION /OILSERVICE miatt kezdtem el írni a km-eket, aztán belejöttem :-), és hogy elszörnyülködjek, hogy menniyt fizettem ki a több mint 1 köbméter elhasznált benzinért a sok év alatt.
sőt, az se mindgey, hogy felfelé vagy lefelé megyünk :-D, hogy az északra vagy délre-t ne is említsem a Corioli-erő változásából eredő fogyasztás növekedés miatt....
ne hülyéskedjünk már. de nem azért, mintha nem lenne fontos. én írom. 7 év alatt az átlagom (318iS) 10.41 liter/100km (kb. +/- 1.5 liter a szórása a 262 tankolásnak), tél + nyár, egész évben használom, és írom, teletankolok 99%ban, város 90%, vidék 10% ha a km-eket nézem. Ebben a 7 évben a min 7.29 a max 15.2 volt. De semmi nem mérvadó, mert lehet hogy más 90%-ban pályán megy, akkor az átlaga is durván lemegy. sőt, pl. ha van közben motorfelújítás, vagy jön 3 gyerek és cuccok, már nem mérvadó semmi. én kéthetente megyek zalaegerszegre üres kocsival, akkor örülök a 6,5-7.5 közötti átlagfogyasztásnak a pályán, de ahogy visszaérek Bp-re, a teletank maradék 100km-e elmegy két hét alatt a napi 5km dugóra, így cseszhetem az átlagomat. egyébként ígynéz ki:
Volna vkinek 15-ös pókhálósa, 1db, asszem e24 eladó? Az érdekel, hogy ne rázzon, ne üssön, mert úgys fel lesz újítva, tehát a fényezés állapota nem nagyon érdekel. Nem kell nekem hozzá kupak se.
Mailben lenne a legjobb jelezni, hogy van e, természetesen árral :)
Meg ugye közúton az sem mindegy, hány kalapos szuzukis miatt kell lelassítani 70-80-ra, hogy aztán szép gázfröccsös visszaváltás után leelőzze az ember és visszagyorsítson utazó tempóra :)))))))
Így van, ahogy Droszi is írja, városban 8 alatt esélytelen, de inkább 8,5-9 liter.
Én Pesten viszonylag keveset használom az autót, akkor is inkább este, amikor nincs már dugó, meg 70%-ban vidéki utakon megyek. Ott viszont lehet 7 is az a fogyasztás, ha az ember betartja a megengedett sebesség határokat.
Egyébként tegnap hazafelé megdobogtatta a szívem, hogy az utcánkban ment előttem gyalog egy kb hatvan feletti nénike, még egészen fitten, majd pár méter után a parkoló kocsik közt megtalálta a sajátját, és beleült. Egy fehér kis lámpás kópéba. :) Lehet ez az időskori fiatalság titka? :)))))
Amúgy az utcánkban is van egy idős házaspár (60+), akik egy 4 ajtós e30-at használnak. Valahogy ezeket megmutatnám azoknak, akik az e30-ba csak 20 éves suttyó paraszt kölyköket képesek elképzelni, akik csak padlógázzal és bunkón tudnak közlekedni :)
Szerintem is a telitank, menés, telitank módszer az egyetlen jó megoldás. Mármint amivel pontos számot tudsz kihozni.
Egyébként m40 1.6-ossal nekem is volt már 6,5 körüli fogyasztás (Pestről mentem Veszprémbe, fáradtan, szar időben, nem autópályán, este -> egyenletes, kb 90-95-ös tempóval, szinte nulla fékezés-gyorsítással (csak falu elején-végén), de ezt normál állapotban nem tudnám megisméteni), meg volt 12 liter is egyszer (abban volt egy Veszprém-Pest gyorsasági szakasz (ami a csövön kifért), Pesten kb 100 km, aminek nagy része nappali dugó, majd pár nappal később egy óra hóban mókázás). De a normál átlag az ha ésszel mész, és nem lámpától lámpáig gyorsulási versenyzel, akkor kb 7,5-8 liter körül jön ki. A 6 liter nekem irreálisan kevésnek tűnik 5 év és kb 60000km után M40-ben ülve.
De egyébként meg akinek a fogyasztás a fő szempont, az vegyen Swiftet egypontnullaideges motorral, aki meg e30-at akar, az ne nézze a fogyasztást. :)))))
(Igen, tudom van pár dízeles kolléga, akik mindjárt lelőnek, hogy a 24 dé és tádé is keveset eszik, és e30, ebben nekik is igazuk van, de én dízelt max egy új műanyag családi kombiba vennék, egy ilyen régi vezetni való örömautóba nekem inkább a benzines illik)
ezt csak ugy lehet pontosan merni, ha telitankolod egy kattanasig, kinullazod a napi szamlalot majd parszaz km mulva ugyanannal a kutfejnel ujra telinyomod egy kattanasig. aztan leosztod a megtett km-t a beletankolt mennyiseggel.
Lenne egy érdekes kérdésem. Létezik az, hogy egy 1.6 M40-es e30 (új vez.műszíj+friss motorolaj után) 6 litert egyen vegyesen?? Igaz nem lehet decire pontos a számításom, mert úgy számoltam, hogy a üzemanyag szintmérő kivillanásakor tankoltam 10litert és így mentem vele a köv. villanásig.. 169km-t! Ebből kb. 90km-t országúton, finoman, nem szálguldozva, a többit meg városban (araszolós dugóba nem kerültem). Épp árulom a kocsit és úgy kezdtem ezt az egész fogyasztás mérést, hogy a végeredményt majd közlöm a kocsim leírásánál, de ezt nem merem odaírni, mert tuti azt hinnék, hogy kamuzok...
25112231550-es cikkszámú 4 éves és 30 000 km-t használt (nem újrabőrözött nem utólagosan épített) tehát gyári világítós fekete M-es bőr váltógomb eladó.
Teljesen érthető, amit írsz. A türelemre viszont azért van szükség, mert egyesek már észre sem veszik, hogy annyira kikészítette őket a sok (mert sok) okos, és még okosabb ember, hogy egy olyan partner, aki tényleg csak tájékozódni szeretne, ugyanazt a bánásmódot kapja rögtön, mint amit azok váltottak ki belőled, aki olyan mély nyomokat karcoltak az igedrendszeredbe.
Ilyen története meg sajnos mindenkinek van (megintcsak sok).
A múlkor éjszakás voltam, épp hazaértem; csörög a telefonom. Egy illető érdeklődik, hogy annak ellenére, hogy azt írtam neki korábban, hogy nem postázok, neki nagyon kéne az az alkatrész. Mondtam, hogy sajnálom, tudom, hogy az ország másik végében lakik, de sajnos áll, amit írtam: nem postázok és különben is nem helyben van a donorautó, amiről az alkatrész lenne, hab a tortán, hogy a sajátom is darabokban van egyelőre. Így csak biztos vételi szándéknál utaznék a donorhoz. Udvariasan elköszön, megpróbálja máshol. Ezután lefeküdtem aludni. 1 óra múlva megint csörög a telefon, csipás szemmel, kicsit az sem tudom -ahogy mondani szokták-, Maci Laci milyen madár. Megint a srác, hogy nem sikerült elintézni máshogy. Neki ez nagyon fontos, de tényleg. Belemegyek, hogy elmegyek érte, aztán mégiscsak postázom. Közben majd ő hív, hogy mi újság. Azzal próbáltam ébren tartani magam, hogy legalább segítek egy bajbajutott E30-as kollégán. Két BKV busz, két Volán busz (naná, hogy át kellett szállni). Megérkezés, szerelés, kínlódás, aztán lassan sötétedés. Már ki van bogozva az alkatrész, de van pár vezeték, amit sötétben már nehezen tudok lekövetni, hová megy, ezért felhívom, hogy engedélyt kérjek azok levágására. Nem veszi fel. Wattafák?!
Aztán körbenéztem, hogy mi a fene? Látom, hogy egy piros fény-nyaláb vesz körül. Felnézek, látom ahogy egy űrhajó lebeg felettem. Leszáll mellettem, lassan felnyílik az ajtaja és bizonytalan, valószerűtlenül vékony és hosszú lábakon felém imbolyog egy fucsa lény. Megáll előttem némán. Nekem a döbbenettől földbegyökerezett a lábam, csak ahhoz volt elég erőm, hogy kiköpjem a tátott számba repült éjjeli lepkét. Ekkor még közelebb lépett, hozzám hajolt és földöntúli, gurgulázó hangon az mondta (a szája nem mozdult): "Nincs egy alapjárati motorod M40B18-hoz? Ja, és persze békével jöttem. Kifizetem."........
Nemsokára a kocsi mellett ébredtem, és rájöttem, hogy csak álmodtam az egészet. A vörös fény viszont igaz lehetett, mert az idegességtől izzott a fejem.
Másodjára sikerült felhívnom, és örömmel közölte, hogy "Ja, bocs! Sikerült megoldani.".
Aztán körbenéztem, hogy mi a fene? Látom, hogy egy piros fény-nyaláb.......
Szóval utána még két Volán busz és két BKV busz hazáig. Fürdés, oszt irány a dógozóba. Kellemes műszak volt.
Most jön a lényeg. Ha valaki szívességet két tőlem alkatrészügyben, mégsem harapom le a fejét. És még az épeszemet is megőriztem. (a hangok megmondták)
Tényleg. Nincs valakinek eladó alapjárati motorja? Az enyémet nem találom égen s földön. :)
nem kicsit extras akkor! nekem nem lenne szivem atalakitani egy ilyen autot, ennek ilyen allapotaban van igazi erteke (amit meg is tart!)
nalam is elore el volt dontve a motorcsere, mikor E30-at kerestem, aztan sikerult bespajzolni egy gyari IS-t (ugyanilyen szinu, de nem ilyen felszerelt :)) es ma mar nem tennek meg vele egy ilyen szintu atalakitast. foleg ami vissza nem csinalhato. 120e-t futott IS te jo isten! =)
a terv tovabbra is valtozatlan, de egy kevesbe ritka es ertekes peldany lesz a kiindulasi alap, amibe nem szakad bele a szivem, ha veletlen valami nem jon ossze a nagy motor okozta elvezetek kozepette :) szoval ne kelljen felteni.
persze azt is megertem ha vki mashogy gondolkodik, ha mar ugyis ilyen patent gep, ne hasznaljuk el munkaba jarni. ha szeretgetnivalo hetvegi auto, akkor dobja meg az adrenalint rendesen!
szivesen megneznem tobb&jobb kepeken! a cimem megtalalod a nevemre kattintva.
Igen az enyém. Sajnos nem M-es motor lsz benne ,mert nem kapok emberi áron pedig nagyon szerettem volna egy s50b32-t bele.
Egy m60b40 lesz benne (Ilyet tudok csere-berélni) kicsit megbolondítva tengelyekkel , könnyített ledkerékkel stb... Remélem jó lesz amúgy az Adorjánnal csináljuk majd. A kocsiról esetleg küldök neked több képet email-re ha akarod , elég extrás nagy board , klíma , tempomat, el ablak combtámaszos belső , fekete tetőkárpit , térképolvasós tükör stb...
Sokan nem is fognak.Aztán egyszer megcserget,megnézi és szomorúan nézed ahogy távolodik..:( Kár érte,olyan szép.Nekem is sok éven át volt egy piros.Igaz közel sem volt ilyen szép,de mindig megdobogtatja a szívem..és eszembe jut,hogy kár volt eladni..1 hétre rá megfőzték a motort benne,majd rá kis idővel kiflibe hajtották..
3db szimmeringrol es 2db csapagyrol beszelunk a valtonal + hatso fotengely szimmeringet mindenkepp erdemes ilyenkor cserelni.
gyari cikkszamot szeretnel vagy olyan mereteket, amivel csapagyboltban megkapod? nincs meg listaban, de mindket infot megtalalod hozzajuk a realOEM-en. kiveve a nyeles tengely nagy csapagyat, mert ahhoz nem eleg a meret, az egy eleg spec csapagy. ahhoz viszont mar megvan a szabvany csapagyszam. ;)
dobj ram egy emailt, h ne felejtesem el megekeresni.
Lenne egy kérdésem: valaki be tud szerezni olyan dugókat a kocsiba amik a nyulványokban vannak? mert most hogy kibeleztem a kocsit, észrevettem hogy mindenhonnan hiányzik, a csomagtartóból, a tűzfalból, és rettentő zavaró.
Én tavaly árultam az autóm. bordó metál eredeti fényezés, és hát sajnos már hámlott a lakk, amit kiemeltem a telefonban is az érdeklődőnek. A karosszéria nagyon jó állapotban volt, sosem volt lakatolva, nem rohadt. Eljön a csaj, nézegeti erre a barátomnak mondja aki ott volt velem, hogy ő ezzel meg akar jelenni de ugye igy hogy hámlik igy nem lehet.... egyébként bőven ár alatt árultam a kocsit. Lényeg hogy utána elment és megvett egy e34-et amit másodszorra ment megnézni mert először nem indult a kocsi :D
Árultam a 318i-t a hahu-n. Telefon csörög. Felveszem, mondja, érdekli az autó. Beszélek neki 5 perce, mi volt javítva, milyen az autó. Hallom, hogy szuszog az ember a telefon másik végén, kérdezem, kíváncsi-e még valamire. "És mennyit fogyaszt?" Ez elég tág kérdés, megint beszélek sokat, igyekszem palástolni, hogy az autó nem egy decibajnok, főleg nehéz lábbal nem. Megint szuszog, most már hangosabban, megkérdezi: "És benzines vagy diesel?"
Hát gyerekek én már 3 BMW-met adtam el most a 4.-et árulom,de ez nem kell senkienk, a többit hamar elvitték nagyon jó áron, de ezzel meg csak igérgetnek és hogy vigyem el oda ahol ő lakik!!!!! Ha autót akar venni jöjjön Ő, én is eltudtam menni érte mikor megvettem!
Más:
Állandóan jönnek ahülye kérdések és legalább 5 perc mire elmondok mindent, megkérdezimegint, megint elmondom és utánna jön h vigyem el neki, avgy h hol van az autó, mikor elárulom h békés megye..akkor vagy leteszik vagy aztmondják nem érdekli őket!!! Engem ez felháborít!!!!
Hát nagyon nem értünk egyet..Sértődés nincs,viszont azért én szerintem ha valaki egy autót meg akar venni akkor az álljon is úgy hozzá.HA valóban érdekli el fog jönni és megnézi és megveszi..Mindenki dolgozik huzza az igát és persze,hogy elkapja az ideg,ha idióták basszák el az idéjét..A vevők 60%-a,de lehet több,el sem olvassa végig a hírdetést..Hát mit mondjon erre az ember..legyen türelmes??Volt olyan vevőm aki a kocsi a színével sem volt tisztában!!! Panaszkodott ,hogy ez a szín neki nem tetszik..és erre időt szántál,odamentél stb stb..
A másik..ha már megbeszélek a vevővel egy időpontot,akkor ne nekem kelljen várni rá 10-20 percet..
Más:
Árultam a dizelemhez olajszűrő házat csövekkel TD-hez..1000ft-ért:D
A vevő személyesen 500at akart adni..Mondanom sem kell,hogy erre megint időt szántam elmentem,üzemanyag..stb..Ja és a srác forgatta a szemeit és láthatóan sértődötten fizette ki a pénzt..pedig a mondokája szerint nem tudta használni az autóját mert el volt repedve a ház és dőlt belőle az olaj..1000 ft-ért nem érte meg neki újra használni a "szeretett" kocsiját..
Hát, sok ember elszégyellheti magát ezen a fórumon is. Főleg Ti, akik azzal példálóztok, hogy' külditek el a búsba azokat az embereket, akik a Ti elképzelésetektől eltérően próbálnak hozzájutni a portékátokhoz (és itt egyáltalán nem a lopásra gondolok). ("Megborotválkozhatna, mielőtt elindul így otthonról! ....És egyáltalán nem a lábára gondoltam." FF) Sok a pöcs vevő? Igen, sok. Nosza legyünk akkor mi még nagyobb vérf@szok! Kiváló politika. De hogy még erre büszkék is vagytok... Sokszor futok bele én is idegesítő vásárlóba. És ugye, itt el kell azon is gondolkodni, hogy vajon mi is az, hogy idegesítő! Nem annyit akar érte adni, amennyiért árulom? (Húha, de paraszt!) Nem tudja azonnal elszállítan a megvásárolni kívánt cuccot? (Minek él az ilyen?!) Esetleg szeretne képet látni egy alkatrészről, mielőtt ténylegesen megnézné? (Keresztre vele! Hadd vájják ki a hollók a szemét!) Aki eladásra adja a fejét, az jobb, ha hozzászokik (és furcsállom, hogy néhány ember ezt lehet, hogy tőlem tudja meg), hogy bizonyos feltételeket bizony az eladónak kell megteremtenie, és kezelnie a számára kedvezőtlen ajánlatokat is. "Na jó, de nem érek rá mindenkivel egyenként foglalkozni!" Akkor, barátom, tartsd meg a cuccaidat, és találj magadnak valamiféle más elfoglaltságot! Mindenki csak jól jár.
Persze a vevőket sem kell félteni. "Kell, kell. Hát hogyne kéne! Tedd félre! Az egészért megadom az árat, plusz még le is szopl@k mellé, családostul, baromfiudvarostul." Két hét múlva neked kell keresni, hogy akkor mi van. Persze, vagy nem elérhető, vagy "Köszi, már nem aktuális.". És srácok, a "Mennyit engedsz a feléből?" már nagyon nem vicces.
Ha meg én magam vagyok paraszt (mint talán most is; bár ha ennyi jött le, akkor tényleg nem ment át a mondandóm), akkor szívesen veszem, ha felhívják a figyelmemet rá. Szerepelnek a szótáramban a "Ne haragudj!", illetve a "Bocsánat!" kifejezések. (akiknek nincs, azok most pótolhatják) Az igazán nagy problémák ott kezdődnek, hogy az eladók gyakran eleve spanolt állásból indítanak (meg az, hogy erre készülnek a vevők is). "Már megint csörög a telefon, pedig ma már ezer emberrel beszéltem, de ha ez is beleköt valamibe, megkeresem és széjjel RPG-zem!" Gyakran próbáltam vásárolni ilyen előre feszített emberektől. Talán nincs is kivétel. De van, aki tudja kezelni. Lássuk be, stresszes dolog ez! De mégegyszer: ha nem vagyok erre alkalmas, akkor inkább gyűjtsek bélyeget!
Szóval, nézzünk csak magunkba! Hátha egy kis önismeret után pozitívabb lesz a mérleg.
Az udvarias körök a végére: Az írásommal nem akartam senkit megbántani! (Remélem, megsértődött, aki beletartozik a fentebbi bármely kategóriába!) Csak úgy kijött belőlem. (Hosszasan mérlegeltem, mit írjak.) Bocs a hosszért! (Egy frászt bánom. Ha egy szemernyi eredményre is számíthanék egy ilyen "toll-koptatásból", akkor sokkal többet írtam volna.) Mi, (E30) BMW-sek tartsunk össze! (Hogy milyen ember vagy, nem attól függ, hová regisztrálsz, és milyen típusú az autód.)
UI.: Nem voltam résztvevője egyik lentebb említett történetnek sem; nem azért írtam.
Adott egy M20B20 hengerfej,szelep,tengely,himbák benne+szívósor.Rendelésre készült,de 2év nem volt elegendő rá,hogy kifizessék,és elvigyék.Csatornák fölmarva-polírozva.Tudok még képeket küldeni.Emailcímem publikus.
igy kicsereltem a kihajtas szimmeringet is utolsokent, uj minden a kornyeken, amivel gond lehet. :) valto visszament a motorra, mar festesre var a szeker, de most az idojaras hatraltat :(
bocsi, akartam is irni, mert itt van nalam, hogy feladhassam postan, ha surgos. de megyek ugyis a nagyfaluba, nem fogom elfelejteni.
Ugyan ezek a tapasztalaiatim, igaz nem autó, hanem alkatrész téren. Hirdetek valami, ott az ára. Ember hív vagy ír, hogy neki máris meg azonnal, én csinálok képeket, ha valamit hirdetek minimum, hogy le van takaírtva, nem a sárból kell kibányászni ( ismerősöm volt olyan eladónál injektorokért, akinél konkrétan az udvarról a földről kellett felszedni a szerte szét heverő injektorokat). Szóval képet elküldöm, jujj nagyon szép, mennyi lesz? Mondom, bele van írva a hirdetésbe (egy picit azért lehet alkudni, mostmár eleve úgy mondom az árat), erre felkínálja mondjuk a 60%-át. Hogy neki ennyi van rá, meg máshol ennyiért megy csak épp nincsen, és vagy elfogadom, vagy nem veszi meg. És a végén neki áll feljebb, amikor azt mondom, hogy eláll az még nálam a polcon, enni nem kér. Pofám leszakad. Volt egay srác, hátsó Bilsteineket keresett, mondom van frissen felújított, elég kemény, verseny célra ajánlom. 20e, jó az ár, küldhetem, de ugye megvan az elsőkhöz az a csavar ami belefogja a gólyalábba. Szemem kerekedik, mondom megvan de az minek is neked? Emberünk a 4db felkeményített Biliért akart 20e-ret fizetni.
És még estik sztorizhatnék, bár ahogy elnézem Ti is.
Most Húsvétkor fel hív egy ember az ember a passatomra 3.7-ért árulom,azt mondja 3m-ért elviszi.Kinyomtam neki a telót ,erre fissza hív,hogy megszakadt.Mondom neki nem megszakadt hanem kinyomtalak,te igen hülye.
Ne foglalkozz velük,nagyon sok köcsög van.ezek nem érdemlik meg a jó autót.ezek azok akik,dacból nem veszik meg,és a 6-dik megnézett autó után meg veszik a legszarabb 7-diket,mert már bele untak.
Pedig olyan szép az a touring. Komolyan mondom, ha most vennék autót, már rég elhoztam volna tőled. Csak hát az enyémbe is most öltem bele egy 100ast a kasztnizásra.
Bár nekem még nem volt tapasztalatom eladás téren, de nem hinném, hogy veled van a baj. Tudod: "jók a pogramok, csak a sok a köcsög...."
Én kétszer adtam el autót, de nem az én sportágam.
Sztem nem Veled van a baj, ennyire primitív a magyar átlagember (pl. 600mHUF-nyi adó1% megy a levesbe évente, mert nem tudják kitölteni az a k.rva fecnit, meg egy jó csomóról nem is rendelkeznek. Aztán meg az ilyenek lázadnak, h semmi nem lett jobb tavaly óta). S sok buta mellé még agresszív is, mert tele van komplexusokkal.
Egyszer egy II-es Golfot árultam, de úgy h kimentem az autópiacra. A bejáratnál már meg akarták venni a szemfüles nepperek, de bent is elkelt pár óra alatt jóval többért persze. Az még istenes volt... Mondjuk patent gép volt. Polírozás után szebb fénye volt, mint a 10 évvel fiatalabb Astrának mellettünk.
Aztán csajom Yaris-át. Na az volt szép. Nem értették meg, h 2005-ös gyártású, de 2007-ben került bele az első km.
Mennyi hülyét kellett végighallgatnom telefonban... Volt, aki zaklatott hetekig, nem értette meg, h x Ft alatt nem adom.
Aztán párom kolléganője vette meg... Azt a megkönnyebbülést, mikor levehettem végre a hirdetést. :-)
Szóval kell hozzá nagy adag türelem, tolerancia és humorérzék.
Hidd el,nem neked van bajod. Az emberek kretének sajnos.Ha azt írod,hogy jó állapotú szép e30,akkor a vevőjelőlt ezt úgy gondolja,hogy null km-es patika fénnyel ,sehol egy karc vagy horpadás,sehol semmilyen hiba és persze mindezt 2-300 ezer forintért..
Amikor ezt a nyakába zúdítod,akkor meg megsértődik és rávágja,hogy 150ért árulnak 2év műszakival patika állapotban máshol..Elmegy meg is veszi a romhalmazt, és boooldooooog,hogy úgy gyondolja jól kibaszott veled és milyen jó vételt csinált...csak utána már büszkélkedik amikor lehullik a gitt a kocsiról az első esőben..
Nem panaszkodás képpen, de azért az elmúlt napokban találkoztam aztán olyan emberekkel, akik eljöttek megnézni az eladó touringot és hát...:
Szóval nem is igazán értem az olyat, amikor eljön a Vevőjelölt, áradozik az autóról, lebeszéljük fixre, majd elmegy és utána még a telefont sem veszi fel, ha hívom...
Vagy eljön, megnézi, majd se szó, se beszéd elmegy... (Oké, mondjuk lehet, hogy nem tetszett neki, amit látott)
Vagy például eljön és a fix árból egy százast akar alkudni úgy, hogy még csak a kapuban állunk az autó pedig a garázsban pihen...
Vagy eljön és közli velem, hogy a hátulja volt fújva...
Szóval felötlik bennem, hogy vajon velem van a baj, vagy az autóval van a baj, vagy netán az árral van-e a baj...
Ilyenkor elmegy a kedvem attól, hogy épkézláb autókat áruljak...
Ráadásul már olyan szinten E30 elvonási tüneteim vannak, hogy az hihetetlen. Csak olaj volt a tűzre, hogy hazafelé együtt jöttünk az ezüsttel :-S
Végül, de nem utolsó sorban, lenne egy M62B44 V8 motor német autóból, megkímélt, automata váltós volt! 120 ezer km volt benne, végig vezetetett német szervízkönyves, azóta autóban nem volt! Pót motornak vettük egy driftautóba, amibe ugyan ilyen van, de nincs rá szükség! Hozzá járnak a leömlők, generátor, kábelkötegek, ews kulcs, computer, német tüv, minden sallang! Megtekinthető Budapesten a XII. kerületbe, a bah csomópont közelében!
275.000 lenne az ára, mely kis mértékben alkuképes lehet!