Keresés

Részletes keresés

Pe'nzi Creative Commons License 2021.11.10 0 2 23554

Vontatóvágány. Ezen keresztül szolgálták ki a Ganz és a Caola iparvágányait, évek óta nem közlekedett rajt vonat.

Előzmény: Gale Jose (23553)
Gale Jose Creative Commons License 2021.11.10 0 0 23553

Zalaegerszegen, a Sashegyi utca mellett szinte végig párhuzamosan lévő síneket használják még? Vagy korábban mi célt szolgált? Köszönöm.

norbee2.0 Creative Commons License 2021.10.29 -1 0 23552

Vizafogó mostani területrendezésekor nem dobott ki semmit a föld, alapos munkát végeztek annak idején bontáskor?

JasonX2 Creative Commons License 2021.09.06 -2 1 23551

Pörböly felső helye:

 

Pörböly felé:

 

Baja-Dunafürdő felé:

 

IR halad Baja irányába a megállónál:
https://www.youtube.com/watch?v=KGrq_fFG0Ow

JasonX2 Creative Commons License 2021.09.03 -1 2 23550

Bácsalmás-Csikéria kis kitérővel:

https://www.youtube.com/watch?v=7eSatwgr_eA

 

Rudics

 

Bácsalmási tanyák

 

Kunbaja-Bácsalmási szőlők

 

Bácsalmás vöröserdő

 

Csikériai szőlők

 

Csikéria

 

Pálya vége Csikéria és Szabadkai tanyák között


Törölt nick Creative Commons License 2021.06.28 -1 1 23549

Gumivasút érdekel. Dunapatajtól Soltig már végiggyalogoltam a nyomvonalon kb. 2 éve gyalog is nehezen volt járható néhány helyen ember magasságú gaz nőtt már a vágánytengelyben

Előzmény: Komlósfecskés (23548)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.27 0 1 23548

Ha Solt-Dunapatajra gondolsz, azt nem tudom, nem nézegettem. Dunapatajon az állomás szép tiszta volt. Baja felé tovább jellemzően vagy már nincs, vagy nem is volt. Dunapataj elkerülő, illetve Bátyától délre pár kilométer földútként él.

Előzmény: Törölt nick (23546)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.22 0 1 23547

Paksnál több áteresz és a töltés egy szakasza megépült, bejárható - egészen az erőmű kapujáig .....

További töltésről (amire végülis nem került vasuti vágány) - nem találtasm semmit, térképeken sem.

Előzmény: f_k (23545)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.22 0 0 23546

Mennyire járható biciklivel il. gyalog a régi nyomvonal?

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
f_k Creative Commons License 2021.06.22 0 0 23545

Gratulàlok! Nagyon jó írás!

 

Egyedül amire a továbbiakban kivàncsi lennék:

Dunapatajtól Kalocsán át Bajáig tartó részletes nyomvonal térképre, ugyanez Bátaszék Furkópuszta Mohács ill. Tolna-Mözs Paks közti tervezett elkezdett be nem fejezett vonalak esetén is.

Köszi aki tud segíteni!

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
zirtz Creative Commons License 2021.06.22 0 1 23544

1975-ben a kalocsai forradalmi ezred kapuügyeletes szolgálati helyén, előfelvételis sorkatonaként láttam egy térképet Kalocsáról és közvetlen környékéről. A térképen feltüntették a tervezett Kalocsa-Baja vasút nyomvonalát és az ugyancsak tervezett új kalocsai vasútállomást a mai Móra Ferenc utca helyén. Már akkor is álltak lakóházak ebben az utcában, de a mai szabályozási vonalat nézve is feltűnő, hogy ez az utca az átlagosnál szélesebb, mintegy igazolva a korábbi tervek meglétét az új vasútállomás helyét illetően. 

Ilyen térképnek azóta sem akadtam a nyomára, tud-e esetleg valamelyik fórumtárs ebben segíteni? 

Előzmény: Komlósfecskés (23543)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.22 0 7 23543
gumidani Creative Commons License 2021.06.16 0 1 23542
Előzmény: f_k (23541)
f_k Creative Commons License 2021.06.16 0 0 23541

Bátaszék és Alsónyék között egy töltésszerűség van itt keresztezhette a Bátaszék Furkópuszta üzemelő szakasz a műutat.

Előzmény: Izsó001 (23540)
Izsó001 Creative Commons License 2021.06.15 0 1 23540

Majdnem. ;-)

Ez a Bátaszék - Mohács vonal lett volna. Vasútnak épült, de sosem készült el. Állítólag a bátai állomás is készen volt már, mikor Tito láncos kutyává változott, így lett nekünk inkább Sztálinvárosunk.

Előzmény: f_k (23539)
f_k Creative Commons License 2021.06.15 0 0 23539

Ez a jobb oldali híd amin most kerékpárút van az vasúti híd volt ugye?

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 -1 2 23538

Csak mostanság ébredtek fel ilyen téren. Kecskeméti és a Nyíregyházi kisvasutat odaadtak higy hajtanypalyakent uzemeltethessek. Bízunk benne hogy lesz is belőle valami. 

Előzmény: General Specific (23537)
General Specific Creative Commons License 2021.05.28 0 3 23537

Pedig Erdősmecske attól azért messzebb van :)

 

Én elfogadom, hogy egy falvaktól szó szerint kilométerekre megálló, szűk ívekkel kanyargós vonalvezetésű, való töltéssel sosem rendelkező, hanem kb. sóderágyba fektetett mellékvonalra közforgalomban már 20+ éve sem volt szükség, de ennél hangulatosabb hajtánypályát el sem tudtam volna képzelni.

 

Nagypall és a Véménd előtti főút közt még egy útátjáró sincs, az egész erdőben ment... Vannak "kisvasutak", amik ennél sokkal kevésbé hangulatosak.

 

Most már szó szerint elveszett a pálya, sok helyen egyszerűen elborította a föld a síneket, a vastag törzsű kinőtt fákról nem is beszélve. Már gyalogosan sem bejárható.

 

Pedig ugye 20 éve még topiktárs elődeink egy jó darabig karbantartották - kvázi törvényt sértve ezzel...

 

Talán ha a jog tudott volna kezelni egy ilyen helyzetet, és a MÁV is rugalmasabban áll hozzá, és kvázi odaadja a két párhuzamos vasdarabot valami civil szervezetnek, akkor... 

De itt már késő :(

 

Előzmény: Izsó001 (23533)
Divrotcé Creative Commons License 2021.05.27 0 2 23536

 

 vagy éppen nem lehet vagy nem célszerű az ilyen szolgálati helyeken a vonatkeresztet lebonyolítani.

 

A korábbi utasítások engedték, csak éppen a szomszédos szolgálattevőknek kellett irányítaniuk.  (Ne feledjük, vannak állomásból visszagazdaságosított mrh-k is, nem csak négy kocsi hosszúságú rakodóvágányok...)

 

Régebben a teherforgalom a 1968 as koncepcióig jelentősebb volt e miatt a mainál jóval több helyen volt árúforgalom.

 

Biztosan az 1968-as közlekedéspolitikai koncepciót érdemes emlegetni? Már előtte is igyekeztek körzetesíteni (ésszerűsíteni a munkaszervezést - legalább is vasúti szemszögből).   

 

A körzetesítéssel sajnos elpusztították ezeknek a megálló rakodóhelyeknek a többségét is.

 

A fővonalakon inkább fölszámolódtak (talán az automata térközösítéskor sem szerettek bajlódni velük - egy két mohikán kivételével), a mellékvonalakon azért maradtak többen is.

 

Előzmény: f_k (23534)
Divrotcé Creative Commons License 2021.05.27 0 0 23535

Köszönjük az értekezést, de nem nékem kellett volna címezni. ;-)

Előzmény: f_k (23534)
f_k Creative Commons License 2021.05.27 0 1 23534

Megálló rakodóhely

Sok esetben csak állomáskezelő van , esetleg vonatjelentő őr , nincs forgalmi szolgálattevő vagy éppen nem lehet vagy nem célszerű az ilyen szolgálati helyeken a vonatkeresztet lebonyolítani.

Régebben a teherforgalom a 1968 as koncepcióig jelentősebb volt e miatt a mainál jóval több helyen volt árúforgalom.

A körzetesítéssel sajnos elpusztították ezeknek a megálló rakodóhelyeknek a többségét is.

Maiakra példa Szilvásvárad mrh. Személyzet nélküli szolgálati hely ugye itt elveszett szakasz: Szilvásvárad-Putnok ahol volt több mrh is: Királd, Csokvaomány , Nagyvisnyó-Dédes

Előzmény: Divrotcé (23523)
Izsó001 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 23533

Akár Rákosrendező is lehetne.

Előzmény: General Specific (23532)
General Specific Creative Commons License 2021.05.27 0 1 23532

nagyon elveszett, tényleg keresni kell...

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.27 -1 0 23531

Sok dologban egyetértek, és elfogadom.

De: nem azt írtam hogy "minden", hanem azt, hogy "jónéhány".

Azért emlékeztetnélek arrea, hogy 1960-ban (meg 1963-ban) sokan bizonygatták, hogy felesleges Diesel-mozdonyt vásárolni ...

Még próbamenetek is voltak ...

Pedig már 1928 környékén a Fadrusz utcában épített lakásokat olcsóbban (azaz piaci áron) kellett adni, és így vették meg a mai tulajdonosok nagyszülei, az akkori "környezetszennyezőnek" tartott vasút miatt.

Az más kérdés, hogy mostanában éppen ott tiltakoznak ... (a vasút felújítása-bővítése ellen)

Előzmény: Divrotcé (23530)
Divrotcé Creative Commons License 2021.05.27 -2 2 23530

Adony -Pusztaszabolcs Ab hívójelére és Új-Dombóvár Ud hívójelére gondoltam.

 

Még egyszer. Utoljára. a hívójelek nem rövidítések. Kódok. arra szolgál tak/nak, hogy ha valaki távírón vagy LB telefonon kerget valakit, akkor a hívott felek tudják, hogy éppen kergetés alatt állnak. Rövid és hosszú jelek sorozata. Az, hogy a megjegyzését elősegítendő betűket is rendeltek hozzájuk, már más történet. Az is más történet, hogy ezeket a betűket sok szolgálati ág szerette meg állomásazonosítóként használni.

 

Tudom, a 150 év alatt még jónéhány szokás annyira berögzült, hogy változtatásuk reménytelen, illetve nem célszerű.

 

Igen, ez így van. Továbbra is gőzösök közlekednek, mert az a szokás. a távközlés leragadt a Morse-távírónál, a a bizber meg három zöld fénnyel jelzi, ha Rendezőcsoportra járnak be a vonatok. Vagy mégsem?

 

Előzmény: kihúzóvágány (23526)
gmarc Creative Commons License 2021.05.26 0 0 23529

Nem, ez manuálisan felvitt adatokat tartalmaz.

Előzmény: rezgaras (23528)
rezgaras Creative Commons License 2021.05.26 0 0 23528

Elnézést, ez ugyanazon az adatbázison alapszik, mint az OpenRailwayMap? (vagyis a központi OSM adatbázisnak egy rétege?)

Előzmény: gmarc (23481)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.25 0 1 23527

Még azt akartam írni, hogy a megadott dokumentációban 80 mrh. és 11 rh. megnevezést találtam, ezek között olyanokat is, ahol nemrég még megállt a vonat.

Előzmény: kihúzóvágány (23525)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.25 0 1 23526

Nem tudom, az a 7-es mit jelent.

Adony -Pusztaszabolcs Ab hívójelére és Új-Dombóvár Ud hívójelére gondoltam.

Tudom, a 150 év alatt még jónéhány szokás annyira berögzült, hogy változtatásuk reménytelen, illetve nem célszerű.

Előzmény: FOMA (23524)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.25 0 0 23525

Nem, nem jól érted. Nem gondolom, hogy a két dolog üsszefügg, csak analógiát véltem feltételezni ezen fogalmak sorsa, megtartásuk ténye között.

Előzmény: Divrotcé (23523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!