Minden autó alkalmas mindennapi közlekedésre, merthogy ezért gyártották őket, és 40 évvel ezelőtt pontosan erre használták. Ám ebben az esetben egy nagyon jól karbantartott autóra van szükség, továbbá vállalni kell az alkatrészek elhasználódásának kockázatát is. Ez utóbbi nem hangzik túl drámaian, hiszen a használat közben minden autón előfordulnak kopások, cserére szoruló alkatrészek. De ha valaki Zaporozsec alkatrészekre vágyik, annak jóval nehezebb dolga van, mintha egy mai hólyagjárművet használna, mert a kis kedvencünkhöz kicsit körülményes az alkatrész beszerzés. Nem lehetetlen, de körülményes. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni.
Módosítani nem kell semmit, hiszen mérnökök hada tervezte az autót, és úgy gondolom, elég jó munkát végeztek, ugyanis 3 milliós legyártott darabszámot értek el, miközben a fődarabokon szinte semmi sem változott. Mondhatjuk azt is, hogy bevált a típus. Sokan kísérleteznek elektronikus gyújtással, több-kevesebb sikerrel. Ami mindig beválik, az a hagyományos, gyári megszakítós. Igaz, hogy törődni kell vele, de nincs elektronika, ami egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül felmondaná a szolgálatot. Nyilván lehet találni elektronikus gyújtásnál is jót, de ebben nem vagyok járatos. Én a magam részéről azon gondolkodom, hogy a saját autómba majd Accu Spark rendszerű gyújtást tennék, de ezt még nem döntöttem el.
Az M-es széria valóban fiatalabb, de itthon 1982-ben befejeződött az értékesítés, tehát a 968A-hoz képest mindössze 3 ével fiatalabb példányok vannak belőle. Lehet behozni Ukrajnából, akár 1994-est is, de ez a nyelvi nehézségek, a szállítás és a papírmunka miatt elég elrettentő megoldásnak tűnik.
Sziasztok!Nagy rajongója vagyok gyerekkorom óta a Zaporozsecnek.Sajnosnem igazán találtam eladót.Alkalmas mindennapi közlekedésre?Esetleg mi az amit érdemes módosítani rakta?Gondolok itt gyújtáscserére(sok veterános jeladós gyújtásokkal operál-ez nem nagy bűn szerintem)M-esre gondoltam,az fiatalabb.
Szép teljesítmény, elismerésem. Igazából, ha zapihoz értő ember készítette fel és használja az autót 1000 km/nap nem oszt nem szoroz a technika bőven bírja, nem lehet gond, csak az ember teljesítőképességén múlik.
Én Trabanttal tettem meg Halle és Bp. távolságot 1 nap alatt, simán ment.
A hétvégét Magyari Tibivel a németek Zapi találkozóján töltöttük. Igazán jó kis túra volt, Tibi kérésére 1 nap alatt jöttünk haza és be kell valljam, hogy sosem hittem volna, hogy lehet a Zapival egy nap több mint ezer kilómétert menni úgy, hogy a gép és az ember is kibírja :) Többi kép hamarosan...
"Siker, pénz, csillogás a mozivásznon." Megérkezett a 8. Zaporozsec Találkozó hivatalos beharangozó filmje! A főszervező, Karcsi Szafián volt a történet megálmodója, oszlopos tagunk, Sipos Tamás kitalálta a szöveget, a Koma Pictures adott neki egy keretet, Patus Zsolt és Patus Zsoltné pedig a végén jól fülöncsípte az összeset :D Osszátok és fogyasszátok egészséggel! #zazhun#KomaPictures
Pontos adatot nem tudok, de nem hiszem, hogy a Tavria sorában benne lenne a Zaporozsec is. Mindenesetre a 95 gyanúsan kevésnek tűnik Tavriából, mert ez megyénként csupán 5-öt jelent. Ki hiszi ezt el? Ha összeadjuk a 2018-as oszlopot, akkor 3589153 jön ki, nem pedig 3641823. A különbség 52670, tehát ennyi külön meg nem nevezett autó van még (gondolom forgalomban). A típuslista pl. Porsche-t sem említ, pedig tudjuk, hogy van. Szóval ez a statisztika csak az arányok érzékeltetésére jó.
Visszatérve a kérdésre, becslésem szerint a műszaki vizsgával rendelkező Zapik száma szerintem 50 alatt van, ha pedig az elfelejtetten porladó példányokat is belevesszük, akkor mondjuk ennek négyszerese.
A statisztikusok dolgát az is nehezíti, hogy egyszer ZAZ van beírva a forgalmiba, másszor meg Zaporozsec, de mint tudjuk, ez nem két márka.
Nem tudom hogy a Zaz-t a Tavria alá sorolták-e be, mert külön nincsen. Feltehetőleg igen, és 2018-ban már csak 95 db-ot írnak. De majd Vaskalap ad pontos adatot:)
Ez úgy működik, hogy nekem írsz (nyilvános az email címem, a nick mögött van valahol), én pedig továbbítom a kérésed, aztán vagy ő veszi fel veled a kapcsolatot, vagy rajtam keresztül bonyolódik. Ez azért van, mert bennem már bízik, nagyjából egy évtizede ismerjük egymást. Anyanyelvi szinten beszél magyarul is.
Volt, hogy hihetetlen ritkaságokat is be tudott szerezni, pl. gyári új(!), nem európai szabványú fényszórókat a 966-hoz. Persze ez egyszeri alkalom volt, ilyen nincs minden bokorban.
Tud magyarul vagy angolul ? Esetleg van magyar vagy ukrán telefonszáma , email címe amin elérhető arra az esetre ha netán szükségem lenne valamire ?Meg tudnád adni az elérhetőségét?
A mi autónkban levő Zsiguli alkatrészek : gyújtáskapcsoló betét ( Bakony Művek), főfékhenger, karburátor, AC pumpa, módosított első ülés, belső ajtónyitókar, napellenző, kormányoszlop index-világítás-ablaktörlőkapcsoló, hátsó prizma, biztonsági öv, visszapillantótükrök
Korábban szó volt, hogy a dugattyúk és a szelepek is azonosak, de nem valósult meg.
Az ukrán-magyar határ közelében lakik egy illető, aki azzal foglakozik, hogy a veteránosok részére alkatrészeket hoz be, gyakorlatilag bármilyen szovjet gyártmányú járműhöz. Kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik odaát, anyanyelvi szinten beszél oroszul és ukránul.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Egyrészt kevés benne a Zsiguli alkatrész (a 968A-ban gyakorlatilag semmi), másrészt a hazai autósboltok nem foglalkoznak ilyen kis tételekkel. Akinek M-es autója van, az valamivel könnyebb helyzetben van, mert ő még próbálkozhat Lada főfékhengerrel, aztán gyakorlatilag kifújt az azonosság. Persze néhány kapcsoló a szerelvényfalon az tényleg Lada, de nem ezek hiánya miatt állnak autók.
Persze mi Zaporozsec rajongók ettől nem esünk kétségbe, mert megvan a bejáratott alkatrész beszerző kapcsolatunk és így nagyon sok mindent tudunk venni hozzá. Nem mindent, de azért valahogy elvagyunk. Például fékmunkahengerek évek óta nincsenek. Egykörös főfékhenger sincs (egy bizonyos belső alkatrész kivételével azonos a kuplung főhengerrel, de pont ez az egy kis szelep nincs). És még sorolhatnám.
Nem hiánycikk semmi, Ma már ott tartunk hogy a zaporozsecnek is elég jó az alkatrészellátottsága ,mivel sok a benn zsiguli alkatrész ,következésképp azok a járműalaktrészboltok akik foglakoznak zsiguli lada alkatrészekbeszerzésével, nyilván be fognak tudni szerezni bármit zaporozsechez is .Ha az Olx.ua-n rendelsz valamelyik jármalkatrész boltból akkor házhoz is szálljtják az alkatrészt ,de ha nem akarsz ukrajnából rendelni akkor bemész valamelyik magyarországi keleti autóalkatrészek értékesítésével foglakozó járműalkatrészboltba és megrendelik neked ukrajnából azt mire szükséged van .Zaporozsechez ma már minden van új alkatrészekből.