Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiaszabo Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19298

Kedves Ilias!

 

Ezúton részletezem akkor az 1000-es szerviznél fizetendő összeget olaj és olajszűrő csere esetén:

 

Benzines:

OMV BIXXOL PREMIUM 5W40: 9.310 Ft

Olajszűrő: 1.834 Ft

Alátét: 304 Ft (ezt a korábbi hozzászólásnál valóban lefelejtettem)

Munkadíj: 0 Ft

Összesen: 11.448 Ft

 

Diesel:

OMV BIXXOL PREMIUM 5W40: 12.985 Ft

Olajszűrő: 3.323 Ft

Alátét: 304 Ft

Munkadíj: 0 Ft

Összesen: 16.612 Ft

 

 

(Értelemszerűen szűrő csere nélkül pedig csak az olajár fizetendő.)

 

Tisztelettel

 

 

Szabó Zoltán

Előzmény: ilias (19246)
kiaszabo Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19297

Tisztelt Apooca!

 

Köszönöm, valóban meg is kaptam korábban a belépési adatokat, fogok is regisztrálni.

 

Üdvözlettel

 

Szabó Zoltán

Előzmény: Apooca (19238)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19296
A cikknek van egy folytatása, ott van egy viszko' tablicsko...

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Előzmény: ilias (19294)
ilias Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19295

Gratula!

Használd egészséggel!

Előzmény: solarys (19292)
ilias Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19294

Nekem tetszik a cikk. Sok dologra fényt derített a számomra. Viszkozitási táblázatot nem tudsz valahol? 0W-40-es és 5W-40-es olaj érdekelne leginkább dieselhez.

 

 

Előzmény: Törölt nick (19289)
ilias Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19293

Lesz, mindenféle képpen!

Csak mindíg előjön valami rejtett költség, ami elbizonytalanít (nem a szándék felöl).

 

Előzmény: Deras71 (19290)
solarys Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19292

Szolgálati Közlemény!

Tegnap du-n, 108 nap után, végre átvehettük az autónkat. Nagyon jól néz ki a Piston Gray szín az ECS sötétített üvegezésével. Hazafelé, az esőben, élveztem a vízlepergető oldalablak áldását is, viszont szegény az első nap után már koszos lett.
Minden happy!
SW 1,4 ExLimited ECS Piston Gray

tgera Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19291
Én pontosan így használom, járattam be eddig minden új motort. A kezdetektől kezdve úgy használtam, ahogy egyébként is teszem. Nekem 30 ezer az előírás, most lesz egy éves és 21 ezer van benne. Az első útja a szalonból az Örségbe vezetett rögtön pályán. Nem kapott idő előtti olajat, semmi baja, az olajszint is ugyanott van, mint átvételkor. Az előzőek sem.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 90%-ban pesten vánszorog szegénykém, így később szerintem fogok cserélni két kötelező szerviz között is. A gépkönyv is előírja ilyen használat mellett, de az anyagilag elég megterhelő, ha szakszervizben csináltatja az ember. Privátban meg 12 ezerből megvan egy olajcsere :)

Annyi plusz lesz, hogy kap légszűrőt (60-nál van előírva), gyertyákat (szintén 60-nál kéne) meg pollenszűrő + klímatisztítás. Ennyit megér.

Olajat a netről veszek, 1.550 litere :)

TGera
Előzmény: Törölt nick (19285)
Deras71 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19290
Sziasdztok!

Én csináltattam 0-ás olajcserét az M6-ba. Tokkal vonóval volt 10.600 ft.
Higyjétek el hálás érte a VERDA!

üdv. T.
Előzmény: ilias (19268)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19289
Az olajvitákhoz kapcsolódóan itt hagyok egy "olajfoltot"... :)

Nagyon jó, a témát teljesen kimerítő cikk...

www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
Monk (144) Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19288
Én is kb. 10-20 mp-et szoktam hűlni hagyni, de ez attól is függ, hogy milyen szinten hajtottam előtte. Ha mondjuk sokat tekergek parkolóhelyet keresni, akkor szinte azonnal leállítom, mert azalatt a lassú csordogálás alatt bőven kihűl minden, aminek ki kell :). De ha egy gyorsabb tempójú vezetés után rögtön leparkolok, akkor hagyom legalább fél percig, ha nem több ideig.
Előzmény: kvitamin (19279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19287
egyébként a nagyok (BMW, VW, SKODA) is ezt már tudják! a feldélzeti számítógép mondja meg mikor kell menni. plö ha tolod neki mint az állat akkor előbb dobja ki hogy ecsém szervíz! ha meg hétvégi nagypapásan nyomod akkor később! szal ott nem kőbevésett a periódus hanem használattól függő!
Előzmény: Törölt nick (19286)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19286
Mondjuk az sem mindegy, hogy az a 20ezret varosban araszolva teszed meg, vagy majdnem vegig 5osben orszaguton. Lehet, hogy a motor fordulat szama alapjan kene cserelni
Előzmény: Törölt nick (19285)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19285

jaja! egyébként is nem kell úgy tenni mintha tojás lenne a gázpedál alatt! a szemét azért nem kell kinyomni, de pörgetni, meg tolni lehet neki! úgy kell bejáratni ahogy később is használod. aztán cserélj olajat 5000. aztán utánna csak a kötelezőkön. aki a kötelezőkön kívül többször cserél az paranoiás. én személyszerint nem akarok folyton olajcserére járni csak ha kötelező! aztán akárki akármit mond.....ha meg a tervezőgárda nem így gondolta volna, és elszámoltak valahol valamit az meg legyen az ő bajuk. und csüsz!

ha egy kocsival bajod lesz az nem azért lesz mert kivártad a kötelező olajcseréket, az amúgy is hulladék, azon az sem segít ha havonta locsolod bele az olajat! jól én még a 15.000 / 20.000 is rövidnek találom!

Előzmény: tgera (19284)
tgera Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19284
Sziasztok!

nézzétek meg az adatlapot ebben a cikkben:

http://totalcar.hu/tesztek/haszon/magnun440/?full

Olaj töltet 33 Liter

Csere periódus 90.000 km.

Persze lehet 30-nál is cserélni :)

Az olajban úszkáló fémszemcsékhez meg annyit, hogy ha már annyi úszkál benne, hogy kárt okozzon régen rossz, mert azt a szűrőből mosta vissza.

Azért találták ki az olajszűrőt, hogy felfogja a dzsuvát.

Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyi reszelék kerül a motorba azután, hogy 1000 kilóméterig tojáslábakkal vezetsz, majd olajcsere után meghajtod, mert szerinted már jól bejáratódott.

TGera
Előzmény: ilias (19281)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.13 0 0 19283
Én sem szoktam, csak erre már nem tudtam mit reagálni :)
Előzmény: Doki50 (19275)
ilias Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19282
Én kb. 20 másodpercet, miután megálltam.
Előzmény: kvitamin (19279)
ilias Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19281
Csak azért, mert egy kamionnak a max fordulata kb. 1800, a literteljesítménye meg nevetséges egy személygépkocsihoz képest. Arról nem is beszélve, hogy simán elmennek 2 millió km-t is generál nélkül. Csak azért kérdeztem látszólag hülyét, mert nem találtam összefüggést egy kamion és egy személygépkocsi olajcsere periódusa és igénybevétele között. Egy kamionnál meg ha jól tudom 60-80.000 ként van olajcsere.

Jocó Úr pontosíthat, ha akar.
Előzmény: rezaa (19276)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19280
Az oldal tukroknel van fent.
Előzmény: hofi078 (19278)
kvitamin Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19279

Sziasztok!

Ezt a 0. olajcserét én is még átgondolom...Egy kérdés: ki meddig vár a motor leállítással ha leparkolt? A gépkönyvben írtak vmi táblázatról de nem találtam :-(

Az autó nagyon szépen suhan, ma meg volt lehetőség kipróbálni az aut. esőérzékelőt és a vízlepergető oldalablakokat, frankó cuccok :-) No meg a féket is, mert egy kolléga elég későn gondolta meg, hogy lekanyarodik, így én kettővel utána a computert bambulva jó időben jó pedálra tapostam :-) Esős vizes út és enyhe lejtő volt, de ég és föld a régi Off Astrához képest...azzal ilyenkor már csatt lett volna.

A rádió viszont továbbra sem tetszik, viszont USB portot nagyon komálom :-)

hofi078 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19278
Szia!
A Ceedservice -n regeltem már de a Ceedservice fórum az jó most fogok rá regelni. Valaki akinek van Ceed SW 6hangszoroval, az segitene abban ,hogy hol a 5dik 6todik. mert nekem az ajtókban bene van a 4 db, de szeretnék még 2db-ot be épiteni.
Aki szalonba van az esetleg meg nézzi? Elöre is köszi.
Előzmény: GregHozta (19207)
mozes76 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19277
Ez a nap elég olajozottan ment a fórumon :)
rezaa Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19276

hát milyen egy kamion?Ami huzza azt a nagy potot.A renault-nál 30000km-nél van olajcsere,ha személy ha teher.

Előzmény: ilias (19259)
Doki50 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19275
7 ezres fordulatig még nem pörgettem a motort, vészhelyzet kivételével, nem is tervezem.
Előzmény: GregHozta (19273)
ilias Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19274
Közlekedési lámpánál vagy olajnyomásjelzőnél? :-)
Előzmény: Doki50 (19269)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19273
Én azt szoktam hallani, hogy 7ezres fordulatnál sír a motor... biztos azért, mert nem cseréltem le az olajat. :-DDD
Előzmény: Doki50 (19269)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19272
Két szerviz között vacilálok.
Kia Szabó, vagy Érd M6.
Még nem döntöttem el, melyik lesz a befutó... de az biztos, hogy a kettő közül választok.
Előzmény: ilias (19270)
GregHozta Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19271
Igen... jelentős változás volt 5ezer, majd 8ezer kilométer környékén. Vagy akkor 2-3 alkalommal kell cserélni a kötelező előtt?
Előzmény: mozes76 (19267)
ilias Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19270
Van befutó szervized vagy még csemegézel?
Előzmény: GregHozta (19265)
Doki50 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 19269
Én annak idején az 1,4 EX-et 2000 km-nél elvittem egy olajcserére, hogy miért azt nem is tudom!

Az tény, hogy a motor a soron kívüli olajcserét meghálálta: amikor piros lámpánál állok, gyakran hallom a motor felől a rebegő szavakat: "Köszönöm gazdim!"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!