Nekem tetszik a cikk. Sok dologra fényt derített a számomra. Viszkozitási táblázatot nem tudsz valahol? 0W-40-es és 5W-40-es olaj érdekelne leginkább dieselhez.
Tegnap du-n, 108 nap után, végre átvehettük az autónkat. Nagyon jól néz ki a Piston Gray szín az ECS sötétített üvegezésével. Hazafelé, az esőben, élveztem a vízlepergető oldalablak áldását is, viszont szegény az első nap után már koszos lett. Minden happy! SW 1,4 ExLimited ECS Piston Gray
Én pontosan így használom, járattam be eddig minden új motort. A kezdetektől kezdve úgy használtam, ahogy egyébként is teszem. Nekem 30 ezer az előírás, most lesz egy éves és 21 ezer van benne. Az első útja a szalonból az Örségbe vezetett rögtön pályán. Nem kapott idő előtti olajat, semmi baja, az olajszint is ugyanott van, mint átvételkor. Az előzőek sem.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 90%-ban pesten vánszorog szegénykém, így később szerintem fogok cserélni két kötelező szerviz között is. A gépkönyv is előírja ilyen használat mellett, de az anyagilag elég megterhelő, ha szakszervizben csináltatja az ember. Privátban meg 12 ezerből megvan egy olajcsere :)
Annyi plusz lesz, hogy kap légszűrőt (60-nál van előírva), gyertyákat (szintén 60-nál kéne) meg pollenszűrő + klímatisztítás. Ennyit megér.
Én is kb. 10-20 mp-et szoktam hűlni hagyni, de ez attól is függ, hogy milyen szinten hajtottam előtte. Ha mondjuk sokat tekergek parkolóhelyet keresni, akkor szinte azonnal leállítom, mert azalatt a lassú csordogálás alatt bőven kihűl minden, aminek ki kell :). De ha egy gyorsabb tempójú vezetés után rögtön leparkolok, akkor hagyom legalább fél percig, ha nem több ideig.
egyébként a nagyok (BMW, VW, SKODA) is ezt már tudják! a feldélzeti számítógép mondja meg mikor kell menni. plö ha tolod neki mint az állat akkor előbb dobja ki hogy ecsém szervíz! ha meg hétvégi nagypapásan nyomod akkor később! szal ott nem kőbevésett a periódus hanem használattól függő!
Mondjuk az sem mindegy, hogy az a 20ezret varosban araszolva teszed meg, vagy majdnem vegig 5osben orszaguton. Lehet, hogy a motor fordulat szama alapjan kene cserelni
jaja! egyébként is nem kell úgy tenni mintha tojás lenne a gázpedál alatt! a szemét azért nem kell kinyomni, de pörgetni, meg tolni lehet neki! úgy kell bejáratni ahogy később is használod. aztán cserélj olajat 5000. aztán utánna csak a kötelezőkön. aki a kötelezőkön kívül többször cserél az paranoiás. én személyszerint nem akarok folyton olajcserére járni csak ha kötelező! aztán akárki akármit mond.....ha meg a tervezőgárda nem így gondolta volna, és elszámoltak valahol valamit az meg legyen az ő bajuk. und csüsz!
ha egy kocsival bajod lesz az nem azért lesz mert kivártad a kötelező olajcseréket, az amúgy is hulladék, azon az sem segít ha havonta locsolod bele az olajat! jól én még a 15.000 / 20.000 is rövidnek találom!
Az olajban úszkáló fémszemcsékhez meg annyit, hogy ha már annyi úszkál benne, hogy kárt okozzon régen rossz, mert azt a szűrőből mosta vissza.
Azért találták ki az olajszűrőt, hogy felfogja a dzsuvát.
Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyi reszelék kerül a motorba azután, hogy 1000 kilóméterig tojáslábakkal vezetsz, majd olajcsere után meghajtod, mert szerinted már jól bejáratódott.
Csak azért, mert egy kamionnak a max fordulata kb. 1800, a literteljesítménye meg nevetséges egy személygépkocsihoz képest. Arról nem is beszélve, hogy simán elmennek 2 millió km-t is generál nélkül. Csak azért kérdeztem látszólag hülyét, mert nem találtam összefüggést egy kamion és egy személygépkocsi olajcsere periódusa és igénybevétele között. Egy kamionnál meg ha jól tudom 60-80.000 ként van olajcsere.
Ezt a 0. olajcserét én is még átgondolom...Egy kérdés: ki meddig vár a motor leállítással ha leparkolt? A gépkönyvben írtak vmi táblázatról de nem találtam :-(
Az autó nagyon szépen suhan, ma meg volt lehetőség kipróbálni az aut. esőérzékelőt és a vízlepergető oldalablakokat, frankó cuccok :-) No meg a féket is, mert egy kolléga elég későn gondolta meg, hogy lekanyarodik, így én kettővel utána a computert bambulva jó időben jó pedálra tapostam :-) Esős vizes út és enyhe lejtő volt, de ég és föld a régi Off Astrához képest...azzal ilyenkor már csatt lett volna.
A rádió viszont továbbra sem tetszik, viszont USB portot nagyon komálom :-)
Szia! A Ceedservice -n regeltem már de a Ceedservice fórum az jó most fogok rá regelni. Valaki akinek van Ceed SW 6hangszoroval, az segitene abban ,hogy hol a 5dik 6todik. mert nekem az ajtókban bene van a 4 db, de szeretnék még 2db-ot be épiteni. Aki szalonba van az esetleg meg nézzi? Elöre is köszi.
Én annak idején az 1,4 EX-et 2000 km-nél elvittem egy olajcserére, hogy miért azt nem is tudom!
Az tény, hogy a motor a soron kívüli olajcserét meghálálta: amikor piros lámpánál állok, gyakran hallom a motor felől a rebegő szavakat: "Köszönöm gazdim!"