Én azt mondom ezek az ívek egyidősök a kártyákkal. +- 1.-2. év. Később mi értelme lett volna kiadni? Mindig az új technika volt a lényeg az feledtette a régi hiányait. És persze a 20 filléres ár, az is inkább 60-as évekre vall. Később már elérte a forintot az ilyen "dolog" pl. az üveggolyó, kis müa. autók.... Tehát én arra voksolok, hogy együtt a kártyával. Sokat én sem láttam még. (talán emlékeimben rémlik egy feldarabolt Wartburg)
zsivány a "lelet",de jó hogy van megint téma! :-) osztom Hattori véleményét, szerintem is vannak autórajzok, amik végül nem jutottak be a paklik "40-es döntőjébe" :-)
azon,hogy a grafikák máshol is felbukkannak a kártyalapokon kívül,nem csodálkozok annyira...
egyrészt ugyebár a kommunizmus a termelőeszközök közös tulajdonán alapul: na ebből pont annyi volt igaz, hogy a grafikákat vagy a nyomdai változatot (klisé?) az állami válallatok szabadon forgatták egymás közt...
másrészt meg - és most tessék megkapaszkodni - még a 90-es évek elején én is láttam egy kiccsákón olyan rövidújjúm inget,amit ezekkel az autókkal nyomtak mintásra!!!! A szakközepes osztálytársam vette észre és nagyon tetszett neki,jót derültünk az ügyön...
Látok közöttük egy pár olyan autót, ami szerintem végül egyetlen pakliban sem jelent meg. Nem biztos, le kell még ellenőriznem. (Sajnos ma nem nagyon lesz rá időm.)
Ez olyan unikum, mintha felbukkant volna a rejtélyes "zöld hátú" (?) pakli.
Láttam már ilyen grafikával vizes (?) / átsatírozós (?) - de lehet hogy csak hagyományos - "levonós" matricákat is... Sajnos csak képen...
És itt pedig a hab. Autóskártya desinges bélyegképek! Nem bélyegek, mert értékjelzés nincs rajtuk. Ezek ilyen kártya és matrica keverékek. Óriási a hasonlóság. Rokonok az biztos. Nekem 3 db ívem van, 3 x 16 bélyeggel. Még az ív szélei is meg vannak, gyönyörűek! A hátoldalakon típusismertetés ami megegyezik a kártyákon leírtakkal.
5. Szintén 1960-as évek. Szerintem ez az első, de erre rá lehet cáfolni ha valaki jobban tudja én elhiszem neki. A rajzokból és az egyszínű típus- csoport jelből ítélve. Kék hátlappal, fekete csoport, és fekete embléma jel. Szép állapotban egy pár hiányzik csak, majd nem teljes.
4. Szintén 60-as évek. Kék hátlappal. Fekete kategória és piros márkajelzésekkel. Többnyire új, szép állapotban. Egy pár lap hiányzik. Azok érdekelnének.
Üdv! Egyszer régen igértem felteszem gyűjteményem. Nos akkor elkezdem, de nem nagy és sok új lehet, hogy nem is lesz benne. 1, 1980-as évek beli. Leggyakrabb. Hibátlan, új állapotban, csak a játékszabály hiányzik belőle.
magam ellen beszélek,de én sem tudnám neked jó szívvel és tiszta lelkiismerettel ajánlani a laponkénti eladást :-( ez esetben némileg megnyugtat,hogy Bentley-d neked sincs
mindegy,ha mégis úgy döntesz, az "ezeröcsi"-t meg én jegyzem le...
pirosra rosszul emlékeztem, ebből egyetlen pluszlapm van: J - Honda N360
kék tartalékcsomagom lapjai: ----------------------------------- F - Citroen DS 23 F - Simca 1100 GLS F - Renault 17 TL F - Peugeot 104 Coupé
KGST - Trabant 601 KGST - Skoda 110 LS KGST - Wartburg 353 W (rajta egy fogsor lenyomata :) ) KGST - Poski Fiat 126
SU - Zsiguli VAZ-2102 Kombi SU - Zsiguli VAZ-2103 "Lada" SU - Moszkvics 1500 SU - ZIL 114
törpeautó - Suzuki Fronte Coupé törpeautó - DAF 33 törpeautó - Subaru Rex törpeautó - Citroen 2 CV 4
I - Alfa Romeo 2000 Spider Veloce I - Lancia 2000 Berlina I - Autobianchi A 112
GB - Austin Allegro 1750 GB - Rolls Royce Phantom VI. GB - Jaguar XJ 12 (az igazi, mert érthetetlen módon az E-type betűről-betűre ilyen néven fut, de az a sportkocsi kategóriában)
J - Toyota Publica 1000 J - Honda Life J - Mazda Chantez
D - Mercedes Benz 450 SEL D - BMW 3.3 L D - Opel Commodore GS/E Coupé
kékből fullos, pirosból hiányos csomagom van, de van pár felesleges lapom mindkettőből, a kékből elég sok... én a piros kiegészítésére, vagy egy teljes csomagra, illetve a sárgára hajtok
depont ebben a percben jöttem rá ezekre egy forrás segítségével. egy probléma kilőve már csak be kéne gyűjteni a kicsikéket valahogy, na meg a többit is eredetiben vagy hasonlóban. :)