Sziasztok! A Szervíz csak a jobb oldali lengéscsillapítómat akarja lecserélni.Én úgy tudtam,hogy azt párban szokták.Van valakinek tapasztalata ebben a témában?
Megtapasztaltam amit eddig nem:( Tankoltam aztán irány a bnv (motorkiállítás) reggel csúcsforgalom... 16km/h átlaggal!!! végig 1-2 ritkán 3! átlag 7,6L :((( (1,6 CRDI) és ez már a 2. nap volt ami így megy, oda-vissza:(( kiváncsi lennék az elözö benzinesem mennyit fogyasztott volna?
Egy kamionba 60-80L !!!! olaj van!!! Az azért kicsit több idő alatt használodik el mint 4-5 L. A motorkerékpárokba azért is kell sürübben olajat cserélni mert azokba 0,6-3,2L olaj van!!! :)))
Röviden: mi nov. 24.-én rendeltük meg a kocsit, gyártásból mivel készleten nem volt az országban. Akkor 1,6 benzinest rendeltünk. A kereskedő bíztatott, 1-1,5 hónap alatt megjön. Sokáig semmi csak a várakozás, majd febr. elején kiderült, a rendelésünk elakadt a vezérképviselet asztalán (15 másikkal). A februári gyártásból márc. végére ígértek autót, de ez nekünk már túl hosszú idő lett volna, így elfogadtunk egy ugyanolyan de 1,4-t, kompenzálva ECS és tolatóradarral, bónusz GPS és szőnyeg garnitúrával. Maga az átvétel is 3 hétig tartott (szállítás, papírmunka). Hétköznapi használatra megfelelő ezzel a motorral is, de az 1,6CRDi az más világ.
Had gratuláljak én is az új autódhoz,sok-sok balesetmentes kilométert.
miért kellett 108 napig várni?Én is ilyet rendeltem egy hete ,de már meg is érkezett Szhely-re már ,,csak" a papírokat kell intézni.Majd írjál a fogyasztásról,meg a 109LE mennyire érezhető.Hogy sikerült a vétel?Hol vetted meg az autót?
Elvileg kb 1 perc kell a turbo miatt. Ennyi idő alatt akkor is lehül ha előtte a pályán küldted neki (kis töltésű turbó van benne). Akkor is megéri nem azonnal leállítani és hidegen nem hajtani a motort ha nincs benne turbo, ez a kenés miatt fontos.
De hallottam már olyan 'szakértőt' is aki szerint azonnal le lehet állítani 'mert ez már nem olyan turbo'. :))) Hát tegye azt.
Szerintem csak erőltetett menet után kell kímélni az autót. Magyarul, ha pályán meghajtot, de után a városba érkezvén szabályosan vezetsz akkor nem kell várni a leállítással.
1000es olaj csere-ártani nem árt, de tök felesleges- szerintem
Nekem tetszik a cikk. Sok dologra fényt derített a számomra. Viszkozitási táblázatot nem tudsz valahol? 0W-40-es és 5W-40-es olaj érdekelne leginkább dieselhez.
Tegnap du-n, 108 nap után, végre átvehettük az autónkat. Nagyon jól néz ki a Piston Gray szín az ECS sötétített üvegezésével. Hazafelé, az esőben, élveztem a vízlepergető oldalablak áldását is, viszont szegény az első nap után már koszos lett. Minden happy! SW 1,4 ExLimited ECS Piston Gray
Én pontosan így használom, járattam be eddig minden új motort. A kezdetektől kezdve úgy használtam, ahogy egyébként is teszem. Nekem 30 ezer az előírás, most lesz egy éves és 21 ezer van benne. Az első útja a szalonból az Örségbe vezetett rögtön pályán. Nem kapott idő előtti olajat, semmi baja, az olajszint is ugyanott van, mint átvételkor. Az előzőek sem.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 90%-ban pesten vánszorog szegénykém, így később szerintem fogok cserélni két kötelező szerviz között is. A gépkönyv is előírja ilyen használat mellett, de az anyagilag elég megterhelő, ha szakszervizben csináltatja az ember. Privátban meg 12 ezerből megvan egy olajcsere :)
Annyi plusz lesz, hogy kap légszűrőt (60-nál van előírva), gyertyákat (szintén 60-nál kéne) meg pollenszűrő + klímatisztítás. Ennyit megér.
Én is kb. 10-20 mp-et szoktam hűlni hagyni, de ez attól is függ, hogy milyen szinten hajtottam előtte. Ha mondjuk sokat tekergek parkolóhelyet keresni, akkor szinte azonnal leállítom, mert azalatt a lassú csordogálás alatt bőven kihűl minden, aminek ki kell :). De ha egy gyorsabb tempójú vezetés után rögtön leparkolok, akkor hagyom legalább fél percig, ha nem több ideig.
egyébként a nagyok (BMW, VW, SKODA) is ezt már tudják! a feldélzeti számítógép mondja meg mikor kell menni. plö ha tolod neki mint az állat akkor előbb dobja ki hogy ecsém szervíz! ha meg hétvégi nagypapásan nyomod akkor később! szal ott nem kőbevésett a periódus hanem használattól függő!
Mondjuk az sem mindegy, hogy az a 20ezret varosban araszolva teszed meg, vagy majdnem vegig 5osben orszaguton. Lehet, hogy a motor fordulat szama alapjan kene cserelni
jaja! egyébként is nem kell úgy tenni mintha tojás lenne a gázpedál alatt! a szemét azért nem kell kinyomni, de pörgetni, meg tolni lehet neki! úgy kell bejáratni ahogy később is használod. aztán cserélj olajat 5000. aztán utánna csak a kötelezőkön. aki a kötelezőkön kívül többször cserél az paranoiás. én személyszerint nem akarok folyton olajcserére járni csak ha kötelező! aztán akárki akármit mond.....ha meg a tervezőgárda nem így gondolta volna, és elszámoltak valahol valamit az meg legyen az ő bajuk. und csüsz!
ha egy kocsival bajod lesz az nem azért lesz mert kivártad a kötelező olajcseréket, az amúgy is hulladék, azon az sem segít ha havonta locsolod bele az olajat! jól én még a 15.000 / 20.000 is rövidnek találom!
Az olajban úszkáló fémszemcsékhez meg annyit, hogy ha már annyi úszkál benne, hogy kárt okozzon régen rossz, mert azt a szűrőből mosta vissza.
Azért találták ki az olajszűrőt, hogy felfogja a dzsuvát.
Arra is kíváncsi lennék, hogy mennyi reszelék kerül a motorba azután, hogy 1000 kilóméterig tojáslábakkal vezetsz, majd olajcsere után meghajtod, mert szerinted már jól bejáratódott.