"2.4.1.2. A továbbhaladást engedélyező jelzések jelzik az érkezési és továbbhaladási sebességet, ugyanakkor előjelzést adnak a következő jelzőn várható jelzésre is. A jelzések nem utalnak a közlekedés irányára, továbbá a helytelen vágányra történő kihaladásra."
Bár ez csak találgatás, de azért annak komoly esélye van, hogy a "vonatkozó szakmai előírásokkal ellentétes, esetleges módszerek" következtében nem állt szabadra a bejárati jelző, ugyanis nem volt meg neki az oldalvédelem. Ugyancsak nem valószínű, hogy a kijáró vonatnak tudott csíkot húzni és jelzőt kezelni a szolgálattevő úgy, hogy közeledett a bejáratra a másik vonat. A cikk azt említi, hogy a szolgálattevő betámasztott gombokat; márpedig így azt sem nagyon érhette el, hogy a bejáró vonatnak már kihúzott csík oldalvédelmében érintett váltót átdobjon.
Szóval a kihaladó vonat így igazából csak a bejáratra érkező vonat majdani vágányútjáról a szolgálattevő fejében élő képbe gyalogolt bele.
Az is feltételezhető, hogy a kihaladó vonat is M! mellett járt ki.
Első ráhallásra (mármint így, hobbisebészként) én azt tudom elképzelni, hogy a szolgálattevő a behaladó vonatnak nem tudott csíkot húzni, hanem betámasztotta a hívót; majd amikor a kihaladónak próbált csíkot húzni, összenyomta ugyan a start- és célgombokat, de mivel be volt nyomva a bejárati jelző, a D55 elkezdte átdobálni a ki- és bejárati jelzők közötti váltókat... (nem az első eset lenne; a D55-ről meg még én, laikus is tudom, hogy fura dolgokat tud csinálni, ha összenyomsz nem összetartozó jelzőket, ne adj' Isten, egyszerre három gombot nyomsz le.)
De mint mondtam, ez csak találgatás, előbb-utóbb lesz egy riport.
Van KBSz-jelentes is az esemenyrol. A leiras szerint a valto mar akkor allt at, amikor a vonat mozgasban volt, de meg nem az allitast gatlo szigeteltsin-szakaszon. A forgalmi szolgalattevo pedig teves kezelessel torolte a vaganyut lezarasat. Szoval a mozdonyvezeto siman lehet, hogy megfigyelte a valto allasat, nyugtazta magaban, hogy egyenes, aztan mar kiterobe ment nehany tucat masodperccel kesobb.
Az ügyészségi verzió:(A váltók átállásának pillanatában a másodrendű vádlott által vezetett, kihaladó IC-vonat 94 méterre járt a rossz irányba lévő váltótól.
A mozdony vezetője azonban csak tovább fokozta a kialakult veszélyhelyzetet,
mivel nem figyelt, és nem vette észre a váltó kitérő irányba állását. Emiatt már csak akkor kezdett fékezni, amikor azon áthaladt. Így viszont a mozdony már bekerült az állomásra érkező IC-vonat tervezett vágányútjába, amely egyébként ekkor a bejárati jelző előtt 52 méterrel állt."
A Kelet-szibériai Vasúton található Zima állomáson cserélni fogják a felsővezetékrendszert. Nem az egész állomásét egyszerre: most csupán az egyszerűbbik végén fogják meg, és a páros vágánycsoporttal foglalkoznak. (A légifelvételen a délebbre lévő szakasz, a folyóhoz közelebb.) A tendergyőztesnek a forgalom fenntartása mellett kell majd dolgoznia, 2024 májusi befejezéssel. (Bele sem merek gondolni, hogy a tenderkiírás után akadt-e olyan, reménybeli résztvevő, aki megjegyezte, hogy hát ő a magyarországi tanulmányútja során tapasztalt egy igen hatékony megoldást, és hogy ugye ezt alkalmazhatja, vagyis hirdethet teljes vágányzárt, mert úgy gyorsabban... - amire azonnal jöhetett a visszakérdezés, az ajtóra történő rámutatás kíséretében: - Hogy micsodát akar maga itt hirdetni?)
Cipőt a cipőboltból (3. melléklet a 19/2011. (V. 10.) NFM rendelethez):
Áltszakma modulok:
Képzés-modul és a hozzá kapcsolódó hatósági vizsga megnevezése: Országos jelentőségű vasútvonalakra érvényes általános szakmai ismeretek
A képzésben való részvétel feltételei:
- A vizsga időpontjáig betöltött 20. életév - Középfokú végzettség - A magyar nyelv ismerete
Infrastruktúra modulok:
Képzés-modul és a hozzá kapcsolódó hatósági vizsga megnevezése: Országos jelentőségű vasútvonalakon személy vagy áruszállítás és tolatás: Infrastruktúra megjelöléssel
A képzésben való részvétel feltételei:
- Országos jelentőségű vasútvonalakra érvényes általános szakmai ismeretek modul vizsga és érettségi végzettség vagy - Valamely EGT államban kiadott, területi korlátozást nem tartalmazó Mozdonyvezetői engedély és a magyar nyelvnek a 6. melléklet 3. pontjában meghatározott szintű ismerete és érettségi végzettség
Fentiek alapján szvsz "MÁV-os" "mozdonyjogsid" érettségi nélkül nem lesz.
Ez egy olyan kérdés, amit pont nem a mozdonyvezetők tudnak...
Viszont a legnagyobb techcégek, legnagyobb koponyái foglalkoznak vele és döntik a pénzt az önvezetésbe. Kvázi öket hülyézi le, aki szerint ebböl nem lesz semmi, vagy hogy hülyeség. Minden területnek megvannak a szakemberei. Nem kötelezö nekik hinni, de szerintem bölcsebb, mint hasraütésszerüen tippelgetni, vagy leírni, hogy mit szeretnénk. (Amúgy én sem szeretnék önvezető autókat, még a vezetéstámogató rendszereket is utálom az autómban)