Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469966

Gödöllőn nem D55, hanem szabadkapcsolású Integra volt festett fémlapos kezelőpulttal.

Előzmény: nazareth (469965)
nazareth Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469965

Köszi szépen, erre gondoltam. Végig is játszottuk Gödöllőn a megboldogult D55-tel. 

 

Az alapkapcsolás-része egyelőre homályos, de igyekszem mihamarabb kiművelődni :)

Előzmény: _Nyuszi (469963)
ovarnet Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469964

Vonatok Bécsben: link

_Nyuszi Creative Commons License 2021.09.30 -1 2 469963

Egy ilyen esetleg nem tudom, segít-e.

Úgy találtam.


users.atw.hu/ashmelia/Biztber/Vonatveszélyeztetés_bemutató_NagyViki_v00.pdf

 

Előzmény: nazareth (469958)
Vendégsín Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469962

A legjobb mondat benne:

"Az állomás mindkét végén a közúti keresztezéseket fény- és félsorompó biztosítja."

Előzmény: nazareth (469959)
P75er Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469961

A jelző képéből biztos nem, hiszen:

 

"2.4.1.2. A továbbhaladást engedélyező jelzések jelzik az érkezési és továbbhaladási sebességet, ugyanakkor előjelzést adnak a következő jelzőn várható jelzésre is.
A jelzések nem utalnak a közlekedés irányára, továbbá a helytelen vágányra történő kihaladásra."

Előzmény: zjakabfi (469954)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.09.30 -1 0 469960

Az esemény korábban kezdődött,a meg nem valósult utasítás szerinti megállással.

Előzmény: Ashi Valkoinen (469953)
nazareth Creative Commons License 2021.09.30 -2 0 469959

Ó, már van is :) 

Előzmény: Fizolti (469957)
nazareth Creative Commons License 2021.09.30 -2 0 469958

Bár ez csak találgatás, de azért annak komoly esélye van, hogy a "vonatkozó szakmai előírásokkal ellentétes, esetleges módszerek" következtében nem állt szabadra a bejárati jelző, ugyanis nem volt meg neki az oldalvédelem. Ugyancsak nem valószínű, hogy a kijáró vonatnak tudott csíkot húzni és jelzőt kezelni a szolgálattevő úgy, hogy közeledett a bejáratra a másik vonat. A cikk azt említi, hogy a szolgálattevő betámasztott gombokat; márpedig így azt sem nagyon érhette el, hogy a bejáró vonatnak már kihúzott csík oldalvédelmében érintett váltót átdobjon. 

Szóval a kihaladó vonat így igazából csak a bejáratra érkező vonat majdani vágányútjáról a szolgálattevő fejében élő képbe gyalogolt bele. 

 

Az is feltételezhető, hogy a kihaladó vonat is M! mellett járt ki.

 

Első ráhallásra (mármint így, hobbisebészként) én azt tudom elképzelni, hogy a szolgálattevő a behaladó vonatnak nem tudott csíkot húzni, hanem betámasztotta a hívót; majd amikor a kihaladónak próbált csíkot húzni, összenyomta ugyan a start- és célgombokat, de mivel be volt nyomva a bejárati jelző, a D55 elkezdte átdobálni a ki- és bejárati jelzők közötti váltókat... (nem az első eset lenne; a D55-ről meg még én, laikus is tudom, hogy fura dolgokat tud csinálni, ha összenyomsz nem összetartozó jelzőket, ne adj' Isten, egyszerre három gombot nyomsz le.)

 

De mint mondtam, ez csak találgatás, előbb-utóbb lesz egy riport.

Előzmény: zjakabfi (469954)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.30 -1 1 469957
Előzmény: 1047 005-2 (469952)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.09.30 -2 0 469956

Hivo volt.

Van KBSz-jelentes is az esemenyrol. A leiras szerint a valto mar akkor allt at, amikor a vonat mozgasban volt, de meg nem az allitast gatlo szigeteltsin-szakaszon. A forgalmi szolgalattevo pedig teves kezelessel torolte a vaganyut lezarasat. Szoval a mozdonyvezeto siman lehet, hogy megfigyelte a valto allasat, nyugtazta magaban, hogy egyenes, aztan mar kiterobe ment nehany tucat masodperccel kesobb.

 

 

Előzmény: zjakabfi (469954)
Zolas Creative Commons License 2021.09.30 -1 2 469955

Megállhatott volna egy méterrel előtte is ...

Előzmény: Ashi Valkoinen (469953)
zjakabfi Creative Commons License 2021.09.30 -2 0 469954

A jelző képéböl? Bar ha bizt. ber.hiba volt...

Előzmény: Ashi Valkoinen (469953)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.09.30 -3 0 469953

94 meterrol mennyire allapithato meg a kitero allasa a fulkebol?

Előzmény: 1047 005-2 (469952)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.09.30 -1 1 469952

MÁV-Start verzió:(A miskolci mozdonyvezetőnek Kerékgyártó József, a vasúttársaság vezérigazgatója adta át a dicséretet."

 

 

https://iho.hu/hirek/elismeresben-reszesult-a-balesetet-megelozo-mozdonyvezeto-es-forgalmi-vonaliranyito-190813

 

 

 

Az ügyészségi verzió:(A váltók átállásának pillanatában a másodrendű vádlott által vezetett, kihaladó IC-vonat 94 méterre járt a rossz irányba lévő váltótól.

A mozdony vezetője azonban csak tovább fokozta a kialakult veszélyhelyzetet,

mivel nem figyelt, és nem vette észre a váltó kitérő irányba állását. Emiatt már csak akkor kezdett fékezni, amikor azon áthaladt. Így viszont a mozdony már bekerült az állomásra érkező IC-vonat tervezett vágányútjába, amely egyébként ekkor a bejárati jelző előtt 52 méterrel állt."

 

 

https://telex.hu/belfold/2021/09/30/ket-gondatlan-vasutas-miatt-majdnem-osszeutkozott-ket-ic-vonat

hmsoft Creative Commons License 2021.09.28 -1 8 469951

A Kelet-szibériai Vasúton található Zima állomáson cserélni fogják a felsővezetékrendszert. Nem az egész állomásét egyszerre: most csupán az egyszerűbbik végén fogják meg, és a páros vágánycsoporttal foglalkoznak. (A légifelvételen a délebbre lévő szakasz, a folyóhoz közelebb.) A tendergyőztesnek a forgalom fenntartása mellett kell majd dolgoznia, 2024 májusi befejezéssel. (Bele sem merek gondolni, hogy a tenderkiírás után akadt-e olyan, reménybeli résztvevő, aki megjegyezte, hogy hát ő a magyarországi tanulmányútja során tapasztalt egy igen hatékony megoldást, és hogy ugye ezt alkalmazhatja, vagyis hirdethet teljes vágányzárt, mert úgy gyorsabban... - amire azonnal jöhetett a visszakérdezés, az ajtóra történő rámutatás kíséretében: - Hogy micsodát akar maga itt hirdetni?)

hm

mcg Creative Commons License 2021.09.27 -2 1 469950

Mivel nem fognak a bisztróban árulni sültkrumplit... :)

Előzmény: PLACI (469913)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 -2 18 469949

A román nepperek szintet léptek!!!!!  Mondjuk jobb mintha horrorkaravánozzák őket :D 

 

 

1047 005-2 Creative Commons License 2021.09.25 -4 0 469948

"1047 005 -től"

 

 

1047 005-2 (1/2 vicc)

Előzmény: segélyvonókészülék (469945)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.09.25 -1 3 469947

Cipőt a cipőboltból (3. melléklet a 19/2011. (V. 10.) NFM rendelethez):

 

  • Áltszakma modulok:

Képzés-modul és a hozzá kapcsolódó hatósági vizsga megnevezése: Országos jelentőségű vasútvonalakra érvényes általános szakmai ismeretek

 

A képzésben való részvétel feltételei:

 

- A vizsga időpontjáig betöltött 20. életév
- Középfokú végzettség
- A magyar nyelv ismerete

 

 

  • Infrastruktúra modulok:

Képzés-modul és a hozzá kapcsolódó hatósági vizsga megnevezése: Országos jelentőségű vasútvonalakon személy vagy áruszállítás és tolatás: Infrastruktúra megjelöléssel

 

A képzésben való részvétel feltételei:

- Országos jelentőségű vasútvonalakra érvényes általános szakmai ismeretek modul vizsga és érettségi végzettség vagy
- Valamely EGT államban kiadott, területi korlátozást nem tartalmazó Mozdonyvezetői engedély és a magyar nyelvnek a
6. melléklet 3. pontjában meghatározott szintű ismerete és érettségi végzettség

 

Fentiek alapján szvsz "MÁV-os" "mozdonyjogsid" érettségi nélkül nem lesz.

 

 

 

Előzmény: Zolas (469946)
Zolas Creative Commons License 2021.09.25 -1 1 469946

Egyikről sem. Csak nem mindegy, hogy érettségi, vagy középfokú végzettség. A képzést indító dönti el, hogy ez alatt mit ért. Ha jók az információim.

Előzmény: segélyvonókészülék (469945)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.25 -4 4 469945

1047 005 -től kaptál el valamit, vagy r1232-től?

Korrekturitisz egyfolytábisz fertőzés (elég vacak, és erősen fertőző, többször átestem rajta már).

Előzmény: Zolas (469944)
Zolas Creative Commons License 2021.09.25 -1 0 469944

Egészen pontosan középfokú végzettség kell. 

Előzmény: segélyvonókészülék (469942)
r1232 Creative Commons License 2021.09.25 -2 0 469943

Ha szigorúan a mozdonyvezetésről van szó, nem. Viszont ha onnan elszakadunk.. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (469942)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.25 -2 1 469942

Kell hozzá? Nem kell hozzá, csak egy érettségi. Tehát nem számít. 😃

Előzmény: r1232 (469941)
r1232 Creative Commons License 2021.09.25 -3 0 469941

Iskolai végzettség, szakma, diploma nem is számít? ;-)

Előzmény: koller andor (469940)
koller andor Creative Commons License 2021.09.25 -4 2 469940

Pedig csak "betanított munkások." :-)

Előzmény: DJ. Bakter (469936)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.24 -8 1 469939

Ez egy olyan kérdés, amit pont nem a mozdonyvezetők tudnak...

Viszont a legnagyobb techcégek, legnagyobb koponyái foglalkoznak vele és döntik a pénzt az önvezetésbe. Kvázi öket hülyézi le, aki szerint ebböl nem lesz semmi, vagy hogy hülyeség. Minden területnek megvannak a szakemberei. Nem kötelezö nekik hinni, de szerintem bölcsebb, mint hasraütésszerüen tippelgetni, vagy leírni, hogy mit szeretnénk. (Amúgy én sem szeretnék önvezető autókat, még a vezetéstámogató rendszereket is utálom az autómban)

Előzmény: DJ. Bakter (469936)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.24 -1 1 469938

Természetesen itt és most csak az aszfaltos kérdéskörben. 😃

Előzmény: segélyvonókészülék (469937)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.09.24 -1 1 469937

Mint masiniszta, elhatárolódom mindkét kedves kollégámtól! 😇

Előzmény: DJ. Bakter (469936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!