Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 562

Na látod most ebben az egyben igazad van: a többek általi indokokkal alátámasztott tényekre nehéz azt mondani, hogy igazatok van, elnézést; sokkal egyszerűbb a pá... :-)

Előzmény: k.novotny (560)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 561

Most hova mész? Ne hagyj minket ilyen bizonytalanságban!

Még mindég nem tudtuk eldönteni, hogy fűtőgép volt a Kandó, vagy fékjármű...

Előzmény: k.novotny (560)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 560

Te meg engem:-)))

 

Na pá

Előzmény: M63,008 (558)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 559

csak valószínüleg nem kapott hozzá rövidítésjegyzéket, így nem tudja azt helyesen értelmezni.

 

Mivel a rövidités jegyzéket hárman csináljuk.)))

 

De ha már értelmezésről akarsz beszélni, akkor biztosan rengeteget tudsz mesélni, erről a képességeidről (Északi fütőház)

Előzmény: 7578 (552)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 558

Képzeld, láttam róluk eredeti fotókat is. A parkban készültet csak azért szúrtam be, mert itt közvetlenül egymás mellett van a két gép, és szépen kivehető róla, amiről beszélünk, és amit Te valamiért nem akarsz megérteni.

Előzmény: k.novotny (556)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 557

Én is ezt írtam: mivel a V60-nál alacsonyabban van a főkeret, és ezzel a kasztni is, az űtközőnek pedig meghatározott magasságban kell lennie, a kasznihoz képest magasabban van az ütköző (ezért látszik közelebb az ütköző és a llámpa); és az áramszedők is magasításon vannak. A mozgó alkatrészek zsírzása visziont nagyon szükséges lenne!

Előzmény: k.novotny (554)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 556

Tudom, ezért irtam korábban is azt, amit irtam az 1"D1', illetve az F hajtás miatt kellet változtatni a szerkezeten, de nem a kasztnin.

 

Amúgy pedig a a Vasúttörténeti könyvek 5 kötetében találsz róluk eredeti fotókat is (288-289) oldal

Előzmény: M63,008 (555)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 555

A felépítmény valóban /közel/ azonos, de olvasd el mit írtam előtted! Az egyik gépnek 1660 a másiknak 1150 mm a kerékátmérője.

Előzmény: k.novotny (554)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 554

A V40-es képet azért tettem, be mert alkotásutcának akartam bizonyitani, hogy a úgy a V40, mint a V60-as felépitmánye azonos volt gyárilag. Tehát nem voltak alacsonyabban a lámpák elhelyezve) A V60-ast később tettem be mert nem találtam hamar meg a képét, de igy ellenőrizheted, hogy azonos kasztnival épült mindkét tipus

Előzmény: kihúzóvágány (549)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 553

Valóban jól látszik a mozdonyokról készült fényképeken is, hogy míg a V60-nál a mellgerenda középvonala kb. a mozdonyszekrény alsó élével van egy síkban, addig a V40-es esetében a mellgerenda jóval a mozdonyszekrény alsó éle alatt helyezkedik el /ez érthető is a több mint fél méteres kerékátmérőbeli különbségből/. Ezért tűnik úgy, hogy a V60-ason közelebb vannak a lámpák az ütközőkhöz. Még egy lényegesebb különbség, ami sajnos az érintett kép felbontása miatt szintén nem kivehető: a "malaclábú" esetében a levegős tartályok a mozdonyvezető-állások alatt voltak elhelyezve; mivel a V40-es esetében a futókerekek miatt ott nem fért el, ezért ennél a sorozatnál a mozdonyszekrény oldalán, a futókerekek mellett vannak felfüggesztve. Egy kép a netről; a parkban készült ugyan, de ezeket az alapvető dolgokat biztosan nem ott "barkácsolták" a gépeken...

 

Előzmény: kihúzóvágány (531)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 552

A VF-003 jól szerepel az adatbázisban, (ebből villant Karcsi), csak valószínüleg nem kapott hozzá rövidítésjegyzéket, így nem tudja azt helyesen értelmezni.

Előzmény: Bárdos Imre (548)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 551

Az új mozdonyokat: terhelési próba (Diesel-mozdonynál is, nemcsak vízellenállás).

Előzmény: k.novotny (550)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 550

VF-001-002 állitólagos fékező mozdonyt amely a MÁV állományában jegyzi, 1954.12.30-án a MÁV a mozdony szerkezeti részét átadja a Klement Gottwald Villamosági gyárnak.

 

A kérdés most már az, hogy ez a mozdonyok mit is fékeztek, és hogyan

Előzmény: Bárdos Imre (548)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 549

Karcsi!

Akárhogy nézem, az 533 képen V40.001 számot látok; tehát a véleményem továbbra is fenntartom.

Fékmozdonyok voltak: főleg a V40-esek, mert 100 km-ig alkalmasak voltak futópróbára.

Előzmény: k.novotny (537)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 548

Ehhez képest állományban volt VF-001 - VF-003 számon, Villamos Fékjármű státuszban 3 gép.

Előzmény: k.novotny (545)
M63,008 Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 547

Ez most miben válasz az előzményre?

Előzmény: k.novotny (545)
braun Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 546

Az összest azért nem, csak azokat, amelyeken volt dinamikus fék.

Előzmény: k.novotny (545)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 545

A MÁV gyakorlatilag az üzembe lévő összes villany gépét fékezőmozdonyként is használhatta. Tehát nem kellett külön fékező mozdonyt rendszeresiteni sehová sem, mindig azt a mozdonyt használták fékező mozdonyként, a mai nap is, amely éppenséggel szabad volt ráért stb., és az adott feltételeknek megfelelt Ezáltal nem is kaptak a villanygépek fékező mozdony számot sem. Tehát a mai nap is beosztanak TRAXX-ot, Taurust, meg más fajta mozdonyt is, adott egy egy fékező esetre, és maradnak az eredeti számaikon.

 

 

Előzmény: 7578 (544)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 544

Karcsi!

 

Ez, amit itt leírtál a V60-asról (nevezetesen hogy fűtőgépként ténykedett), ez Tőled ciki...

 

Bízom benne, hogy a következő mondatod az lesz, hogy csak vicceltél.

Előzmény: k.novotny (537)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 1 543

Miért a képen csak sima F betüt látsz???

 

 

 

 

Előzmény: 7578 (542)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 1 542

Te most komolyan mondod, hogy a VF-003 azt jelenti, hogy fűtőmozdony?

Előzmény: k.novotny (541)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 541

Nincs semmi baj, csak most meg kéne kérdezned ettől a mozdonytól, hogy fűt e, vagy fékez:-))

 

 

 

 

 

Előzmény: 7578 (540)
7578 Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 540

A V60-as volt fűtőgép? Én balga azt hittem, hogy a VF-003 a "Villamos Fékmozdony" rövidítése-:)))

 

Köszönöm hogy felvilágosítottál...

Előzmény: k.novotny (537)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 539

Azért mielött tovább vitatkoznál, a helyedben meg nézném a V40 -s a V60 hajtását. Mig a V40 1'D1' elrendezéssel van a hajtása (ezért lett V40), addig a V60-asnak pedig mind a 6 tengelyre megy a hajtás (ezért lett V60), azaz F hajtásról beszélünk

 

A különbség szemmel látható az általam betett két képen

Előzmény: k.novotny (538)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -2 0 538

Fedvény, minkét V60-as szürke volt, a a 003-as sötét olajzöldként jött ki a gyárból

 

A betett képemen a V60 001 kátható

Előzmény: k.novotny (537)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.17 -1 0 537

Ez a kép a V60-as a gyártáskori szürke szinében (mind a három gép 1936-ig szürke volt)

 

Egyébként pedig nyugodtan lebarkácsozom mert a V60,003-ast amikor átminősitették 1967-ben fütőgéppé, mindent lekopasztottak róla, majd mikor a ténykedését befejezte fütőgépként, mielött kikerült a Mechwartba akkor gyányolták ilyen 'széppé', mint múzeumi példányt

 

 

 

Tovább megyek, a II. vh. után a V60-al tehervonatoztak, a forteképen is tehervonattal látható

 

 

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (536)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.17 0 0 536

Ez a kép V40, és nem a V60. Tehát nem ad választ a kérdésre. Egyébként nem kellene lebarkácsozni a kiállított mozdonyt, nincs annak semmi baja, azonkivül, hogy néhány zsirzóhelyet meg kellene tölteni zsírral.

Előzmény: k.novotny (533)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.02.17 0 0 535

A helyszín Győr, az évszám a Fortepan szerint 1963.

Előzmény: Qqberci (525)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.16 -1 0 534

At eredetileg V60-on sem volt radiátor cső kigyó

 

Előzmény: Qqberci (529)
k.novotny Creative Commons License 2015.02.16 -2 0 533

Ne a múzeumi barkács mozdonyhoz viszonyisd a dolgokat, hanem az életből, mivel a forte kép is az életből lett készitve

 

 

 

Előzmény: alkotasu (528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!