Na látod most ebben az egyben igazad van: a többek általi indokokkal alátámasztott tényekre nehéz azt mondani, hogy igazatok van, elnézést; sokkal egyszerűbb a pá... :-)
Képzeld, láttam róluk eredeti fotókat is. A parkban készültet csak azért szúrtam be, mert itt közvetlenül egymás mellett van a két gép, és szépen kivehető róla, amiről beszélünk, és amit Te valamiért nem akarsz megérteni.
Én is ezt írtam: mivel a V60-nál alacsonyabban van a főkeret, és ezzel a kasztni is, az űtközőnek pedig meghatározott magasságban kell lennie, a kasznihoz képest magasabban van az ütköző (ezért látszik közelebb az ütköző és a llámpa); és az áramszedők is magasításon vannak. A mozgó alkatrészek zsírzása visziont nagyon szükséges lenne!
A V40-es képet azért tettem, be mert alkotásutcának akartam bizonyitani, hogy a úgy a V40, mint a V60-as felépitmánye azonos volt gyárilag. Tehát nem voltak alacsonyabban a lámpák elhelyezve) A V60-ast később tettem be mert nem találtam hamar meg a képét, de igy ellenőrizheted, hogy azonos kasztnival épült mindkét tipus
Valóban jól látszik a mozdonyokról készült fényképeken is, hogy míg a V60-nál a mellgerenda középvonala kb. a mozdonyszekrény alsó élével van egy síkban, addig a V40-es esetében a mellgerenda jóval a mozdonyszekrény alsó éle alatt helyezkedik el /ez érthető is a több mint fél méteres kerékátmérőbeli különbségből/. Ezért tűnik úgy, hogy a V60-ason közelebb vannak a lámpák az ütközőkhöz. Még egy lényegesebb különbség, ami sajnos az érintett kép felbontása miatt szintén nem kivehető: a "malaclábú" esetében a levegős tartályok a mozdonyvezető-állások alatt voltak elhelyezve; mivel a V40-es esetében a futókerekek miatt ott nem fért el, ezért ennél a sorozatnál a mozdonyszekrény oldalán, a futókerekek mellett vannak felfüggesztve. Egy kép a netről; a parkban készült ugyan, de ezeket az alapvető dolgokat biztosan nem ott "barkácsolták" a gépeken...
A VF-003 jól szerepel az adatbázisban, (ebből villant Karcsi), csak valószínüleg nem kapott hozzá rövidítésjegyzéket, így nem tudja azt helyesen értelmezni.
VF-001-002 állitólagos fékező mozdonyt amely a MÁV állományában jegyzi, 1954.12.30-án a MÁV a mozdony szerkezeti részét átadja a Klement Gottwald Villamosági gyárnak.
A kérdés most már az, hogy ez a mozdonyok mit is fékeztek, és hogyan
A MÁV gyakorlatilag az üzembe lévő összes villany gépét fékezőmozdonyként is használhatta. Tehát nem kellett külön fékező mozdonyt rendszeresiteni sehová sem, mindig azt a mozdonyt használták fékező mozdonyként, a mai nap is, amely éppenséggel szabad volt ráért stb., és az adott feltételeknek megfelelt Ezáltal nem is kaptak a villanygépek fékező mozdony számot sem. Tehát a mai nap is beosztanak TRAXX-ot, Taurust, meg más fajta mozdonyt is, adott egy egy fékező esetre, és maradnak az eredeti számaikon.
Azért mielött tovább vitatkoznál, a helyedben meg nézném a V40 -s a V60 hajtását. Mig a V40 1'D1' elrendezéssel van a hajtása (ezért lett V40), addig a V60-asnak pedig mind a 6 tengelyre megy a hajtás (ezért lett V60), azaz F hajtásról beszélünk
A különbség szemmel látható az általam betett két képen
Ez a kép a V60-as a gyártáskori szürke szinében (mind a három gép 1936-ig szürke volt)
Egyébként pedig nyugodtan lebarkácsozom mert a V60,003-ast amikor átminősitették 1967-ben fütőgéppé, mindent lekopasztottak róla, majd mikor a ténykedését befejezte fütőgépként, mielött kikerült a Mechwartba akkor gyányolták ilyen 'széppé', mint múzeumi példányt
Tovább megyek, a II. vh. után a V60-al tehervonatoztak, a forteképen is tehervonattal látható
Ez a kép V40, és nem a V60. Tehát nem ad választ a kérdésre. Egyébként nem kellene lebarkácsozni a kiállított mozdonyt, nincs annak semmi baja, azonkivül, hogy néhány zsirzóhelyet meg kellene tölteni zsírral.