A héten volt négy éves "folyadék cserén" (hűtő, fék) a GSIII.
Picit több volt összességében munkadíj (norma idő van ugye, de szívott is vele annyit a szerelő), mint a GSII-nél, több a hűtő rendszer, kevesebb a fék. Kaptam kedvezményt így is a munkadíjra, persze Béla bá'a sarkon biztos kevesebbet kért volna.
Ha már ott voltam kértem ajánlatot apu vezérlés cseréjére. A munkadíj kb. 55 ezer bruttó, az anyag annyi amennyi, 1.5 dCi-nél a gyári cucc (szíj, segédszíj, görgő, vízpumpa) kb egy százas ha mindent ott veszel. Ehhez jön a hűtő folyadék csere ami anyagban kb 10, az 55 ezer munkadíjban benne van.
Az alkatrész gyári minőségben (pl p.nci jel nélküli GATES szíj) kb fele, a munkadíj szintén kb fele lehet. Az előnye a márkaszerviznek bármelyik szintén képzett Renault szerelővel szemben, hogy probléma esetén az RH azért nem fog kifarolni (de meg fogja próbálni), hogy kapj egy új motort csekély önerő mellett. A kérdés megéri-e neked a plusz pénzt. A Renault Budapest szervizeibe pl vihetsz alkatrészt ha jobb forrásból hozzá jutsz, de rá fogják írni a munkalapra. Így az ha nem gyárilag elfogadott akkor fölösleges oda vinni csak ezért.
Köszi a biztatást nem szeretném alkatrészként értékesíteni az autót :-). Pont amiatt szeretném lecserélni, mert a szervizkönyv szerint 6 év, vagy 120 ezer km a csereperiódus. Esetleg ha tudna valaki megbízható szakembert ajánlani, aki elviselhető áron dolgozik, Budapest (Őrbottyán) környékén azt megköszönném.
Szerintem, akkor inkább vidd olyan szerelőhöz, aki a fél kocsi kiszerelése nélkül is meg tudja oldani a vezérléscserét a Scenicen. Van pár ilyen szakember a fórumon.
Mellesleg a saját szememmel láttam, nem egyszer, hogy egy komplett vezérléscsere tokkal-vonóval 30-50 perc alatt elvégezhető, korrekt anyagokkal és szakszerű minőségben.
Viszont, a raklapos történetnek egy előnye van: ha tovább bontják, akkor alkatrészként el lehet adni az egész kocsit. :))
A hatéves szíj nem túlzottan előnyös az álmoskönyv szerint, futásteljesítmény ide, vagy oda. Szerény véleményem szerint mielőbb cseréltess komplett vezérlést és szíjakat, meg folyadékokat. Fékfolyadékot is. Meg váltóolajat is.
Tavaly november óta vagyok tulajdonosa egy 2008-as 1.6-os Scenicnek, végig vezetett szervizkönyv, 85 ezer km van benne, lekérdezett szerviztörténet, augusztusban lesz 6 éves, még az eredeti vezérműszíj, vízpumpa van benne. Elvittem egy ismerős szervizébe (Honda), hogy cseréljék le, azt mondták, hogy ki kell venni a motort, le kell húzni a féltengelyeket, le kell ereszteni a váltóolajat,le kötni a klíma hűtőt, a motort raklapra kell tenni, és ott tudják lecserélni a szíjat és vízpumpát. Mindez gyári, vagy SKF csapágyakkal és minőségi szíjakkal kb. 130 ezer forint + klímagáz töltés. Kérdésem az volna, hogy valóban ennyire bonyolult lenne a csere? Szerintetek az ár mennyire reális? Ennyi pénzért szerintem már egy márkaszervizben is megcsinálnák, és a Renault rendszerébe is bekerülne (eladáskor előny?). Ezekben a kérdésekben kérném a segítségeteket.
A 19 éves R19 jelenlegi piaci "értéke" kb. 70eFt. A napi rövid helyi utakra megfelel (főleg ovijárat), tüzépre, vonóhorgos "bulikra" tökéletes.
A hibalistája most már jelentős, de ezek inkább kisebb-apróbb tételek, amik az üzembiztos müködést nem befolyásolják.
Ha a fontosabb dolgokat 100-150eFt-ból meg tudom javittatni, akkor a jövő év elején - még egyszer - levizsgáztatom.A motorja hibátlan, a fékrendszer csak 2 éves, a futómü elől-hátul gyengécske, a kaszni helyenként rozsdás, a hütő kicsit csöpög......
Más:
voltam klimatöltésen a GS-sel, kb. fele gáz volt benne ezért volt gyenge. Most fel van töltve, (gáz, UV és olaj), gépi fertőtlenités ajándékba. Ha valaki Észak-Buda környékén klimást keres, nyugodtan ajánlom őket: (gumishoz is hozzájuk járok már évek óta): http://obudaigumiszerviz.hu/
A nyomáspróba egy nagyon minimális szivárgást mutatott, ezzel egyelőre nem foglalkozok.
A helyzet az, hogy az off céges autó helyett lett, de miután már nem vagyok a cégnél és az új helyen ahova terv szerint megyek nincs opció tudtommal, céges autó van és pont, ráadásul a feltételek miatt jobb a vállalati. Így viszont csak a ház előtt állna, ennél többre, jobb sorsra érdemes.
A Mazda 323F, amit a lányom használ, szintén tizennyolc éves. Pörsenés van rajta, de eszünk ágában sincsen eladni. szeretjük. Most lesz némi rozsdátalanítás és némi fény + polír.
Tapasztalatból modom, hogy 400ezer forintért tip-top autót venni nagy challenge lesz.
Gondolkodom a Laguna eladásán, az autó rendben működik, apró hibája van (meg akarom csináltatni, mert annál ostobább duma a földön nincs, hogy "csak párezer forint, nem komoly"), de elmúlt 18 éves, 275ezer van benne és igen, van ahol már kikezdte a rozsda, itt-ott látszik rajta az áruházi parkoló is, viszont bele merem rakni a gyerekeimet is.
Ugyan 400ezerben nem gondolkodom, de egy vezérlést illene dobni már rá kor (5év) miatt és a korából adódóan aktív használat esetén ez-az biztosan elő fog jönni, mert törvényszerű. Szóval a 100-200ezer azt kell mondjam nem túlzás és akkor nem is egy bontó szökevényről beszélünk.
Megnéztünk már jó pár autót, így nagyjából tudjuk, mire kell oda figyelni.
:-)))))
Milyen típushibái vannak a renaultnak, mire kell odafigyelni?
A 400 ezer forintos kategória tipikusan az, ahol állapotot veszünk, nem autót. Ne indulj el autót venni a típust ismerő szerelő nélkül!
Számolj úgy, hogy közvetlenül a vásárlás után még 100-200 ezret azonnal rá kell költeni az autóra, a vásárlástól számított egy éven belül pedig még egy további százast.
Váltózárat szereltetett már vki? Ha igen, milyet/mennyiért?
Üdv
Én Defend Lock-ot rakattam a 6sebességes 1,5dci-be, Renault szervizben tavaly (48ezer volt szereléssel).
Azt hittem ők biztos értenek hozzá, de a végén kicsit csalódott voltam:
- először is megrendeltem náluk a váltózárat, 1hét múlva megjött, de nem volt jó mert olyat rendeltek hozzá, amelyiknek jobb hátul van az "R", de az enyémben bal elől van természetesen (megint 1hét várakozás).
- Beszerelés után pedig a váltó műszerfalburkolatát nem teljesen sikerült szépen illesztve visszarakni :( szakszervíz...
Váltózárat szereltetett már vki? Ha igen, milyet/mennyiért?
A váltózárak nem egyformák, minden autóhoz más válik be a legjobban. Az ötsebességes 1.6-os SII-höz biztosan nem jó például a Defend Lock - én már azzal vettem az enyémet, és nagyjából nem sok mindenre volt jó.
Hívd fel Minit mestert, és elmondja a lehetőségeket. (Emailre lassan válaszol.)
Azt azért érdemes tudni, hogy a váltózár nem a leghatékonyabb megoldás. Ha azt akarod, hogy ne lopják el az autódat, akkor elsőnek az OBD-csatlakozót trükközd meg (a kártyás Renault-kat OBD-n keresztül indítják be).
Ha ez megvan, a második lépés is inkább egy motortéri immo, nem a váltózár.