Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41931

Tényleg szép megoldás lenne, de:  nem használható legálisan.  Ugyanis nem a szabványok által meghatározott helyen lenne a grillrácson. 

 

A DPL # DRL elhatárolás lehet a másik bukta.

Előzmény: bananatree (41927)
bananatree Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41930

lehet 

akkor máshová kell bekötni. lényeg, hogy ledes

:-)  

Előzmény: ThomBoy (41929)
ThomBoy Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41929

Szerintem ez nem Daylight Running Light, hanem helyzetjelzős (position light).

 

Egyébként csecse megoldás lenne ha tévedek. 

Előzmény: bananatree (41927)
ThomBoy Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41928

A héten volt négy éves "folyadék cserén" (hűtő, fék) a GSIII.

Picit több volt összességében  munkadíj (norma idő van ugye, de szívott is vele annyit a szerelő), mint a GSII-nél, több a hűtő rendszer, kevesebb a fék. Kaptam kedvezményt így is a munkadíjra, persze Béla bá'a sarkon biztos kevesebbet kért volna.

 

Ha már ott voltam kértem ajánlatot apu vezérlés cseréjére. A munkadíj kb. 55 ezer bruttó, az anyag annyi amennyi, 1.5 dCi-nél a gyári cucc (szíj, segédszíj, görgő, vízpumpa) kb egy százas ha mindent ott veszel. Ehhez jön a hűtő folyadék csere ami anyagban kb 10, az 55 ezer munkadíjban benne van.

Az alkatrész gyári minőségben (pl p.nci jel nélküli GATES szíj) kb fele, a munkadíj szintén kb fele lehet. Az előnye a márkaszerviznek bármelyik szintén képzett Renault szerelővel szemben, hogy probléma esetén az RH azért nem fog kifarolni (de meg fogja próbálni), hogy kapj egy új motort csekély önerő mellett. A kérdés megéri-e neked a plusz pénzt. A Renault Budapest szervizeibe pl vihetsz alkatrészt ha jobb forrásból hozzá jutsz, de rá fogják írni a munkalapra. Így az ha nem gyárilag elfogadott akkor fölösleges oda vinni csak ezért. 

Előzmény: maccci73 (41926)
bananatree Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41927
maccci73 Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41926

Köszi a biztatást nem szeretném alkatrészként értékesíteni az autót :-). Pont amiatt szeretném lecserélni, mert a szervizkönyv szerint 6 év, vagy 120 ezer km a csereperiódus. Esetleg ha tudna valaki megbízható szakembert ajánlani, aki elviselhető áron dolgozik, Budapest (Őrbottyán) környékén azt megköszönném. 

Előzmény: Trotter66 (41924)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41925

Komplett vezérlést illik cserélni. Görgők, szíjak, vízpumpa - ahogy írod is -, valamint szűrők, folyadékok.

 

Igaz is, korábban írtad, hogy valami gondod volt/van egy szerelővel. Ígértél beszámolót.  Rendeződött, vagy lesz írásmű róla?

 

Előzmény: Oczu (41923)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41924

Szerintem, akkor inkább vidd olyan szerelőhöz, aki a fél kocsi kiszerelése nélkül is meg tudja oldani a vezérléscserét a Scenicen. Van pár ilyen szakember a fórumon. 

 

Mellesleg a saját szememmel láttam, nem egyszer, hogy egy komplett vezérléscsere tokkal-vonóval 30-50 perc alatt elvégezhető, korrekt anyagokkal és szakszerű minőségben.

 

Viszont, a raklapos történetnek egy előnye van:  ha tovább bontják, akkor alkatrészként el lehet adni az egész kocsit. :))

 

A hatéves szíj nem túlzottan előnyös az álmoskönyv szerint, futásteljesítmény ide, vagy oda.  Szerény véleményem szerint mielőbb cseréltess komplett vezérlést és szíjakat, meg folyadékokat. Fékfolyadékot is. Meg váltóolajat is.

 

 

Előzmény: maccci73 (41921)
Oczu Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41923

Igen, a vízpumpa cserés ilyenkor, nem érdemes fenn hagyni, 7000Ft-os tétel.

Előzmény: Oczu (41922)
Oczu Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41922

Nem kell, ne aggódj. A csere olyan 70 körül meg kell, hogy álljon.

Előzmény: maccci73 (41921)
maccci73 Creative Commons License 2014.04.25 0 0 41921

Sziasztok!

Tavaly november óta vagyok tulajdonosa egy 2008-as 1.6-os Scenicnek, végig vezetett szervizkönyv, 85 ezer km van benne, lekérdezett szerviztörténet, augusztusban lesz 6 éves, még az eredeti vezérműszíj, vízpumpa van benne. Elvittem egy ismerős szervizébe (Honda), hogy cseréljék le, azt mondták, hogy ki kell venni a motort, le kell húzni a féltengelyeket, le kell ereszteni a váltóolajat,le kötni a klíma hűtőt, a motort raklapra kell tenni, és ott tudják lecserélni a szíjat és vízpumpát. Mindez gyári, vagy SKF csapágyakkal és minőségi szíjakkal kb. 130 ezer forint + klímagáz töltés. Kérdésem az volna, hogy valóban ennyire bonyolult lenne a csere? Szerintetek az ár mennyire reális? Ennyi pénzért szerintem már egy márkaszervizben is megcsinálnák, és a Renault rendszerébe is bekerülne (eladáskor előny?). Ezekben a kérdésekben kérném a segítségeteket.

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv: maccci73 

DAndras79 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 41920

A 19 éves R19 jelenlegi piaci "értéke" kb. 70eFt. A napi rövid helyi utakra megfelel (főleg ovijárat), tüzépre, vonóhorgos "bulikra" tökéletes.

A hibalistája most már jelentős, de ezek inkább kisebb-apróbb tételek, amik az üzembiztos müködést nem befolyásolják.

Ha a fontosabb dolgokat 100-150eFt-ból meg tudom javittatni, akkor a jövő év elején - még egyszer - levizsgáztatom.A motorja hibátlan, a fékrendszer csak 2 éves, a futómü elől-hátul gyengécske, a kaszni helyenként rozsdás, a hütő kicsit csöpög......

 

Más:

voltam klimatöltésen a GS-sel, kb. fele gáz volt benne ezért volt gyenge. Most fel van töltve, (gáz, UV és olaj), gépi fertőtlenités ajándékba. Ha valaki Észak-Buda környékén klimást keres, nyugodtan ajánlom őket: (gumishoz is hozzájuk járok már évek óta): http://obudaigumiszerviz.hu/

A nyomáspróba egy nagyon minimális szivárgást mutatott, ezzel egyelőre nem foglalkozok.

 

ThomBoy Creative Commons License 2014.04.24 0 0 41919

A helyzet az, hogy az off céges autó helyett lett, de miután már nem vagyok a cégnél és az új helyen ahova terv szerint megyek nincs opció tudtommal, céges autó van és pont, ráadásul a feltételek miatt jobb a vállalati. Így viszont csak a ház előtt állna, ennél többre, jobb sorsra érdemes. 

Előzmény: Trotter66 (41918)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 41918

A Mazda 323F, amit a lányom használ, szintén tizennyolc éves. Pörsenés van rajta, de eszünk ágában sincsen eladni. szeretjük. Most lesz némi rozsdátalanítás és némi fény + polír. 

Előzmény: ThomBoy (41917)
ThomBoy Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41917

Tapasztalatból modom, hogy 400ezer forintért tip-top autót venni nagy challenge lesz.

 

Gondolkodom a Laguna eladásán, az autó rendben működik, apró hibája van (meg akarom csináltatni, mert annál ostobább duma a földön nincs, hogy "csak párezer forint, nem komoly"), de elmúlt 18 éves, 275ezer van benne és igen, van ahol már kikezdte a rozsda, itt-ott látszik rajta az áruházi parkoló is, viszont bele merem rakni a gyerekeimet is.

 

Ugyan 400ezerben nem gondolkodom, de egy vezérlést illene dobni már rá kor (5év) miatt és a korából adódóan aktív használat esetén ez-az biztosan elő fog jönni, mert törvényszerű. Szóval a 100-200ezer azt kell mondjam nem túlzás és akkor nem is egy bontó szökevényről beszélünk.

Előzmény: stevie-13 (41916)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41916

Megnéztünk már jó pár autót, így nagyjából tudjuk, mire kell oda figyelni.

 

 

:-)))))

 

 

Milyen típushibái vannak a renaultnak, mire kell odafigyelni?

 

 

A 400 ezer forintos  kategória tipikusan az, ahol állapotot veszünk, nem autót. Ne indulj el autót venni a típust ismerő szerelő nélkül!

 

Számolj úgy, hogy közvetlenül a vásárlás után még 100-200 ezret azonnal rá kell költeni az autóra, a vásárlástól számított egy éven belül pedig még egy további százast.

 

 

Előzmény: zorroblanco (41913)
macibl Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41915

Urak,

 

Váltózárat szereltetett már vki? Ha igen, milyet/mennyiért?

 

Üdv

Én Defend Lock-ot rakattam a 6sebességes 1,5dci-be, Renault szervizben tavaly (48ezer volt szereléssel).

Azt hittem ők biztos értenek hozzá, de a végén kicsit csalódott voltam:

- először is megrendeltem náluk a váltózárat, 1hét múlva megjött, de nem volt jó mert olyat rendeltek hozzá, amelyiknek jobb hátul van az "R", de az enyémben bal elől van természetesen (megint 1hét várakozás).

- Beszerelés után pedig a váltó műszerfalburkolatát nem teljesen sikerült szépen illesztve visszarakni :( szakszervíz...

Előzmény: Ati_! (41909)
Ati_! Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41914

Eloszor is, keresd meg a megane forumot, mert ez nem az.

Előzmény: zorroblanco (41913)
zorroblanco Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41913

Sziasztok!

 

Autó vásárlás előtt állunk, találtunk is olyan gépjárműveket amelyek tetszenek, 400.000HUF-t szánunk rá.

Megnéztünk már jó pár autót, így nagyjából tudjuk, mire kell oda figyelni. Első autó lesz, így nincs tapasztalatom néhány márkával.

 

Az egyik autó ami tetszik egy Renault megan classic.

 

Milyen típushibái vannak a renaultnak, mire kell odafigyelni?

 

Válaszokat előre köszönöm!

ThomBoy Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41912

His name is Tilla, Attila. Ja, és Kovács. 

Előzmény: Ati_! (41911)
Ati_! Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41911

Köszi, polgári neve?

Előzmény: stevie-13 (41910)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41910

Váltózárat szereltetett már vki? Ha igen, milyet/mennyiért?

 

 

A váltózárak nem egyformák, minden autóhoz más válik be a legjobban. Az ötsebességes 1.6-os SII-höz biztosan nem jó például a Defend Lock - én már azzal vettem az enyémet, és nagyjából nem sok mindenre volt jó.

 

Hívd fel Minit mestert, és elmondja a lehetőségeket. (Emailre lassan válaszol.)

 

Azt azért érdemes tudni, hogy a váltózár nem a leghatékonyabb megoldás. Ha azt akarod, hogy ne lopják el az autódat, akkor elsőnek az OBD-csatlakozót trükközd meg (a kártyás Renault-kat OBD-n keresztül indítják be).

 

Ha ez megvan, a második lépés is inkább egy motortéri immo, nem a váltózár.

 

Ja, és egy kis plusz rettegnivaló:

 

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2014/04/15/csak_az_ar_volt_minosegi/

 

:-)

 

 

Előzmény: Ati_! (41909)
Ati_! Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41909

Urak,

 

Váltózárat szereltetett már vki? Ha igen, milyet/mennyiért?

 

Üdv

ThomBoy Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41908

Arra figyelj, hogy a váltószoknya legyen kipattintva, mert ha nagyon erősen tart és hirtelen indul meg nehogy kitörjön.

Előzmény: VEP10 (41907)
VEP10 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 41907

Köszönöm az infót, féltem, hogy valami egyéb trükk van a gomb rögzítésében, mert hiába húztam (még csavarni is próbáltam) de meg sem mozdul.

Biztos, hogy még soha nem volt leszedve.

A fiókot kipróbálom.

 

Üdv:

VEP

Előzmény: ThomBoy (41906)
ThomBoy Creative Commons License 2014.04.22 0 0 41906

1. Határozottan meghúzod felfelé.

2. Két oldalt van lemezrugó, anélkül, hogy elvágnád az ujjad lenyomod és kijön.

Előzmény: VEP10 (41898)
r105tc7 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 41905

Jogos, ezt update list-eshez használom

Előzmény: Don_Quijote_de_la_Mancha (41903)
bergember2 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 41904

Köszönöm!

 

...a tippet is!

Megpróbálom!

Előzmény: PPéter48 (41902)
Don_Quijote_de_la_Mancha Creative Commons License 2014.04.22 0 0 41903

Érdekes, de ezt nem TunerList-eshez vetted, ugye?

Előzmény: r105tc7 (41900)
PPéter48 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 41902

Részvétem. Írd meg a történetet a Renault Mégane Klubba is, ott szerelősebbek a népek.

Üdv.

Előzmény: bergember2 (41901)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!