Érdeklődve olvastam végig a topicot, mivel én magam is Skoda 120-as tulajdonossá váltam nemrégiben, pontosan tavaly november végén. Ez az első autóm, nem is régóta van jogsim, és nem nagyon értek műszakilag az autókhoz, de eddig elégedett vagyok vele. Ahogy itt olvastam az árakat, lehet, hogy kicsit drágán jutottam hozzá, de akkor jó vételnek tűnt. Skodás haverom is sokallta kicsit az árát, hiszen ő 120 ezerért vette a sajátját, én pedig 180ezret perkáltam ki érte, de azért a két autó között van egy kis különbség. Az enyém első tulajdonostól vett, garázsban tartott, 59.000 kilométerrel, gyári fényezéssel, egy csepp rozsda nélkül, motorikusan kiváló állapotban. Az elején kicsit bénáztam, hiszen nem szoktam meg, hogy szivatózni kelljen egy autót, és előfordult, hogy kihúzva felejtettem, úgy mentem vele, így aztán a kocsi sok benzint felzabált. Egyszer az is előfordult, hogy nem tudtam beindítani, pedig előző nap elég hosszú utat megtettem vele, és semmi probléma nem volt, de legalább hazáig hozott, és nem útközben fulladt le. Miközben megpróbáltam életre lehelni, lemerítettem az akkumulátort és gondolom a sok szivatózástól a gyertyák is be lettek köpve. Egy hozzáértő ismerősöm segített, akksi és gyertyák ki lettek cserélve, azonban kiderült, hogy benzin se nagyon maradt a tartályban. Lámaságom újabb jele.Azért nem gondoltam, hogy ha a benzinállás mutató a pirosba megy, akkor már gondok lehetnek, hisz azért nem teljesen nullán állt. Ismerős mindenesetre megnézte, megnyomkodta az AC pumpát, amiből semmi nem jött. Leszedte előtte a benzincsövet, csont száraz volt. Mobil kannában hoztunk bele egy kis üzemanyagot, behúzott, és láss csodát, a járgány pikk pakk elindult. Azóta erre is figyelek, de hát mindenki saját kárán tanul, és én tényleg meglehetősen laikus vagyok, de majd csak belejövök. Azóta nem volt baj a kocsival, és nagyon örülök neki, hogy rendelkezésemre áll, ha szükségem van rá.
subler: ismerős, amit írtál. Nemrég vártam egy parkolóban, a Skodimba ücsörögve, jött egy nagy Merv, kiszállt belőle 4 cigány, az egyik úgy nekivágta az ajtót, hogy még a kocsi is bemozdult! Úgy pofán vertem volna, azt a büdös férget, de sokan voltak, így csak magamban tudtam szidni! Rohadjon meg!
Jó érzés látni, hogy van még aki így szivén viseli ezeket a járgányokat!
87- áprilisban lett forgalomba helyezve. Tipikus piros színű. Az állásából adódó gondot úgy értem, hogy ami öregedni tud az öregszik, mint például a gumi tömítések. Ebből az következik, hogy sajna a főfékhenger és kuplungfőhenger már cserélve lett. Jellemző az autó állapotára, hogy a nyáron a vizsgán csont nélkül átment. Persze vittem elővizsgázni, és ott két hibát találtak: gumiharmónika szakadt volt a kormányműnél, a másik hibát én okoztam, mikor még télen a nagy hidegben eltört a távfénykapcsoló. Szóval ilyen apróságok a hibái.
Amennyire tudok vigyázok rá, csak az a szomorú, hogy másoknak ez csak egy skoda. A sok "igazi autót" vezető simán nekivágja az ajtót a parkolóban, mert hisz "ennek nem számít". Szóval megszakad érte a szívem.
Eddig én is Skodáztam. Volt egy 120 GLS-em még az orra össze nem tört. Na most ezt a kocsit szétbontom, ha esetleg kellene valakinek valami az irjon, biztos meg tudunk eggyezni. Még annyi, hogy a kocsi Nyiregyháza mellett van...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek memmyit lehet kérni, egy 120-asért?
Pontosabban az autóban 27000 km van, ebből az utóbbi 4 év alatt került bele 23e. Szinte minden gyári rajta, kifogástalan kívül-belül. Sehol egy rozsdafolt. Ami baja van, vagy volt, az a korából, és a sok állásból adódik.
Ha eladnám csakis egy olyannak adnám el, aki megbecsüli, mert szerintem különlegesség.
Ahogy azt korábban ígértem összedobtam egy kis oldalt, amin a Prágához közeli "Mladá Boleslav-i gyári múzeumban" lévő autók tetszelegnek. Nem is tudom mit mondjak?!?! Jó szórakozást?!?! Vagy csak annyit, hogy csorgassátok a nyálatokat?!?! :-)))
Köszi a gyors választ! A 15 mm-ről sajnos annyit tudok mondani, hogy a tartály gyakorlatilag üres. Szóval elég tragikus a helyzet, de akkor most megyek a boltba és ha igaz a jövő hét kedden meg szerelőhöz. Addig meg nem nagyon járok vele.
Még egyszer köszi!
KaraZ
A Skoda könyv azt írja a feltöltési mennyiségeknél,hogy 0,48 liter fékfolyadék kell bele.
De úgy vigyázz,hogy ez a tartály közös a tengelykapcsoló hidraulikus működtető rendszerével.
Azt írja még,hogy a folyadékszintet tartsuk a max töltet határának közelében,ami a tartály felső fala alatti kb. 5mm-nek felel meg,s ettől számítva kb. 15 mm-nyi szintcsökkenést engedjünk meg.
Engedjétek meg, hogy feltegyek egy körkérdést:
Skoda 120 L -be mennyi fékfolyadék megy bele?
Valahol szívárog, úgyhogy vennem kell, de nem tudom mennyi a maximum, amit elnyel a kocsi (a tartály sajnos már üres). Aztán ha feltöltöttem és merek vele menni huzamosabban is, akkor meglátogatok valami szerelőt, hogy keresse meg a szivárgás helyét. Előre is köszönöm a válaszokat!
Akkor én jobban állok: van 1 saját fotóm is az LR-ről! Igaz, papírkép, ennek megfelelő "felbontással", de azért van... :o)))) Meg a többi kuriózumról is. A 200 RS-t elég szépen körbefotóztam! Szerintem szép teljesítmény egy Wartburgostól... :o)
Jó konstrukció, kevés hibával. A benzinfogyasztás/per ár témát is olvashattad lejjebb, az is jó.
Én ajánlom neked, száguldozni nem fogsz vele, de remélem, nem is arra kell neked.
Szerintem igen, mert az alkatrészek viszonylag olcsóak és könnyen beszerezhetőek és relatíve olcsón hozzá juthatsz egy 120-as csodához! És ha még van kedved meg némi türelmed akkor okosítgathatod is!
Az viszont tény, hogy a 120-as a többi autóhoz képest egy olcsón fenntartható kocsi. Ugyan nemtom mennyi pénzed lenne rá, de szvsz. nem kereső ember lévén ez egy igencsak morbid húzás lenne tőled. (adók, benzin, kötelező, szervíz... stb.) Olvasd el elölről a topikot, ott találsz forintosított adatokat.
abban szeretném kérni a tanácsotokat hogy egy gimnazista diáknak érdemes-e egy skodat venni?
ezalatt azt értem hogy viszonylag nem túl sok pénzzel rendelkező diák fent tud-e tartani egy ilyen
autót?
Igazából nem az én képeim. Sajnos... A neten találtam rájuk és gondoltam megosztom veletek. Azért ebben a formában, mert a link ahonnan a képek származnak már elvesztek. A héten megpróbálom feldobni az oldalra a többi képet is (a még eredeti állapotában körbefotózott múzeumból)!
Viszont örülök annak, hogy leírtad, hogy hol található. Hiszen ha arra jár az ember be kell néznie oda. Gondolom az átépítés után újra látható lesz minden. Egyszer betervezek egy utat! És akkor viszek lóvécskát is a szuveníroknak... :-)
Ez a Mladá Boleslav-i gyári múzeum, jelenleg épp' átépítés (illetve bővítés) alatt van. Mikor tavaly október végén átmentünk Prágából, akkor már csak az autók fele volt kiállítva, és hát PERSZE, hogy pont a Motorsport-részleg hiányzott... :o( Se a 130 RS, se a lentebb látható 130 LR, se a 200 RS, se a 718-as pályaautó... és ezért autóztunk Prágából még 50 kilométert! Nekem még szerencsém volt, mert 2001-ben én a teljes kiállítást láthattam, de a barátaim most nem. Annak, aki el akar oda látogatni: Prága bármely pontjából remekül ki van MB felé táblázva az út, és a pályán a Jicin-i lehajtónál kell lejönni. Onnan a buszpályaudvar felé vezető táblákat kell figyelni, mert a múzeum nincs kitáblázva, viszont a buszpályaudvar mellett helyezkedik el. 20 CZK a belépő, és ennek a sokszorosát ott lehet hagyni ajándéktárgyakra (Skoda Motorsport-os téli satyi 175 CZK, SM baseballsapka 220 CZK, dzseki 600 CZK, stb) ... :o)))
Eddig csak lelekes olvasója voltam a listának, de a 130 LR kapcsán azt szeretném megkérdezni, hogy hol van ez a bizonyos műzeum, ahonnét ezek a képek származank?
Na igen, a múzeumi autó... :o) Én is körbejártam alaposan, bár ennyire nem mélyedtem bele a lelkivilágába, mint Te. Ráadásul akkor (2001-ben) még nem volt digi-fényképezőm, csak egy "móricka" fix-fókuszos filmes gépem. Ezzel a 130 LR-rel nyerte meg 1987-ben a Dolák/Palivec kettős az Int. Wartburg Rallye BBK-futamot. Abszolútban! VFTS-ek előtt. És a gyári B-s Wartik előtt... (hüpp... ). De a múzeumban egyből az LR-hez rohantam fotózni, pedig volt ott Felicia meg Octavia WRC is, és mégis. Itt még találsz egy SZÉP 130 LR-ről fotókat.
a kérdésem az lenne, hogy a Skoda 105,120 -AS tipusához melyik az a légszűrő, ami a legjobb minőségű, tartós ill. létezik -e hozzá nagyobb légátáresztő képességű (sportlégszűrő ).
Nekem nem skodához, ,hanem egy 1968-as évj. 250-es csepptankos Jawába kellene.
Csináltam egy rögtönzött oldalt a Skoda 130 LR Rally autóról. Gondoltam kíváncsiak lennétek rá. Csak mivel 23db kép van róla, amikkel nem akartam a topicot lassítani, ezért jött ez a html-es ötlet. De csupán csak 1Mb az egész mérete, a modemesek is hamar megnézhetik...
Sziasztok!
Van egy eladó tetőcsomagtartóm, gyári úszerű állapot, teljesen rozsdamentes, meg van egy csomó bontott alkatrészem 120-ashoz, ha esetleg valami kellene vkinek, emilben érdeklődjetek.
Krisz