Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-Robyka- Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41960

Csak a kesztyűtartót kaptam ki hozzá! :-)

Kedves Renaulték csinálták ekkorára, de tényleg olyan mintha szét lenne bombázva az egész.

Viszont egyszerű és egyértelmű minden, az előző 320d Touringom komplikáltabb volt.

Előzmény: Oczu (41959)
Oczu Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41959

Ennyire nem kellett volna szétbombáznod, kétségtelen, így kényelmesebb volt :-) Én a műszerfalat nem vettem ki.

Előzmény: -Robyka- (41957)
PPéter48 Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41958

Többen rágjuk a körmünket, mi volt a balhé a szerelőddel...... Ha végül nem teszed közzé, írd meg azt.

Üdv

Előzmény: Oczu (41956)
-Robyka- Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41957

Kellemes vasárnapot mindenkinek!

Tegnap volt másfél óra szabadidőm és nekiálltam kicserélni az előtét ellenállást (automata klímás) és kitakarítottam az eldugult esővíz elvezetőket a vízvályúban.Mondanom sem kell, hogy el voltak dugulva (nedvesség az első ülések előtti padlórekeszekben), de ez látszott a régi előtét ellenálláson is. Kívül-belül vízkő keményen.

Most már van minden fokozat, nem csak max fordulaton pörög.

Csináltam képeket, hátha valaki neki állna, vagy esetleg később lenne rá szüksége.

Az előtét ellenállás a kesztyűtartó kiszerelése után hozzáférhető, jól felül. ;-)

Sziasztok! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oczu Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41956

Csakis ELF és ez, mivel szerintem nem DPF-es

------------------------

Egyébként az újrahúzott kormány és vgomb sajna lehetséges 100.000km után. Az ebben az időszakban gyártott Rönók ezen két alkatrésze silány minőségüek voltak. Az enyémet olyan 125 ekm-rel vettem és abban is rommá volt kopva mindkettő. Erről a témáról már volt discussion a múltban.

Előzmény: Meli009 (41951)
fvcc Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41955

Meg ezt:

AZ ELIRÁS ÉS A TÉVEDÉS JOGÁT FENTTARTJUK! TÁJÉKOZODNI SZEMÉLYESSEN TELEPHELYÜNKÖN LEHET!

 

(hát istenem: tévedtek egy kicsit)

Előzmény: S.P (41954)
S.P Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41954

Ezt írják:

  • első tulajdonostól
  • Magyarországon újonnan üzembe helyezett
  • rendszeresen karbantartott
  • szervizkönyv

Ha így van, kérd el az alvázszámot, és a renault szervizekben tudnak infót adni.

Ha nem adják ki, akkor felejtős. Ha a közelben vagy, nézd meg, a szélvédőnél (a vezető felőli oldalon) látszik az alvázszám...

 

Nekem 180 ezer van benne, és szabad kezes, tehát a kártya soha nincs benne, ezért ott semmi kopás se látszik. De az indító körül se ilyen kopott...

 

Előzmény: Törölt nick (41952)
Betyárgombóc Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41953

Nem vagyok szaki, de a kormány újrahúzottnak tűnik, a váltógombról az "ezüstözés" teljesen lekopott, a kártyanyílás förtelmesen karcos, és a kijelzőnek is mindtha lenne egy kis bibije (bár ez lehet hogy csak a fénykép hibája). Én gyanakodnék.

Előzmény: Törölt nick (41952)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41952

Egy 121ekm-t futott 2005-ös SII-nál ez a kopás az kártyanyílás és az indítógomb körül lehet életszerű?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_1.6_dynamique_klima-abs-uvegteto__1.6_i-16v-7838673

 

Meli009 Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41951

Scenic II, 1.5dci. 2005ős évjáratban lenne olaj csere. Milyen olaj kell bele? Márka?

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41950

Illetve kb 20 ekm/év felhasználásnál igen, de a Pandába 2 év alatt tettünk 18ekm-t, és abból az első 9 hónapban volt napi 60 km munkába járás a zasszony részéről, de most ez nincs a gyerek miatt.

Előzmény: Törölt nick (41949)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.27 0 0 41949

Értem. Hát igen ez elég nagy ugrás az 1.2-es Fiat Pandánk 5 literes vegyese után, de sajnos nem tudunk mit tenni, kell a nagyobb autó, dízelben meg nem merek gondolkodni ilyen idős autónál.

Előzmény: ThomBoy (41948)
ThomBoy Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41948

Én azért inkább tíz literrel számolnak ha sok a város és/vagy rövid táv. 

Előzmény: Törölt nick (41947)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41947

Igen, közben látom. Köszi Minden infót.

Előzmény: Trotter66 (41945)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41946

Én a Nagyfalu keleti agglomerációjában leledzek, de nem én kellek Neked, hanem egy Renault szaki. ;))

 

 

A két csomag, ha minden stimmel, a tapasztalatom szerint kb. 2 órás művelet, mégegyszer írom: a rutinos szakembernek.

 

Azt kellene eldönteni, hogy Neked melyik része esik közelebb az M0-nak, aztán az ottani szakembert kellene megkeresni.

 

Habár ismerek olyan OFF-os vidéki szervizt, ahova Pestről inkább lejárnak, mert még így is megéri.....

 

 

Előzmény: kelger (41942)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41945

Kedves leendő Scenic tulajdonos!

 

Ha az idézett hozzászólás utánit elolvasnád, akkor ott leírtam, hogy NEM kell kiszedni a motort a vezérléscseréhez. Jól is nézne ki.  Úgyhogy a kérdésed költői.. :)))

 

Fogyasztás ilyen körülmények között 8-10 liter között valószínűsíthető, habár nekem a középső diesel van, de az itteni tapasztalat ebben a tartományban szóródik.

Előzmény: Törölt nick (41941)
lamarton Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41944

Szervusz!

 

Nekem a héten cseréltek komplett vezérlést és okoskereket, ezeket a neten rendeletem 82ezerbe fájt. Csere közben derült ki h kell vezérműtengely és főtengely szimeringet is cserélni, plusz a kutyacsont is cserés lett, kapott még 3L váltóolajat is. Ezeket a szerelőm szerezte be és így vége munkadíjjal 50e volt.

Az egyém 2004.januári és 98e km van benne, most olyan mint az új.

 

Üdv.

ml

Előzmény: maccci73 (41921)
kelger Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41943

A masodik, fekes csomagra gondolok. Udv Greg

Előzmény: kelger (41942)
kelger Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41942

Helyileg merre vagy?  Idoben a 2 csomag mennyi idő,  azaz megvarhato...  udv Gergo

Előzmény: Trotter66 (41937)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41941

Sziasztok,

 

Autóvásárlás előtt állunk, a Megane II Grandtour mellett, nagyon tetszik a Scenic II is, a kisebbet favorizálnánk (jelenleg egy 11 hónapos gyerkőc van) 1.6 benzinmotorral, a 2004-2005-ös évjáratok közül. Évi 8-10ekm a felhasználás, és kb 5 évre tervezzük az autót, ezért dízelben nem gondolkodunk.

Leinformálás és szervizben átnézés után vásárolnánk meg a kiszemelt páldányt.

Nem sokkal lentebb, elég macerás vezérlés / vízpumpa csere metódus volt felvázolva, de ugye ezt lehet egyszerűbben a motor kiemelése nélkül is csinálni?

Az 1.6 motor vegyes fogyasztása, nyugodt családanya tempóban, nem nagyon megpakolva, város+országút, autópálya nem igazán (Miskolc mellett lakunk) mennyi lehet kb?

A vásárláskor vannak olyan dolgok amikre különösen figyelni kell ennél a típusnál ezzel a motorral?

 

Előre is köszönöm!

ThomBoy Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41940

Off

 

Egyébként ma megnéztem a Laguna szervizkönyvét, pontosan mikor mi volt vele,  11 évesen került bele az utolsó pecsét 210 ezernél.

Akkor volt benne vezérlés is cserélve, ami gyár szerint 120ezer kilométerenként cserés, kor nincs előírva.

Azóta keveset megy, évi 7-8000 km, így az olajat is gyakrabban cseréljük. Most ~275ezerig még cseréltük a katalizátort és a gyújtás rendszert (befecskendezést nem, rosszul emlékeztem) meg ami kellet karbantartás.

Hogy miért írom ide ezt az egészet? Csak azért, mert ez bizonyítja, hogy egy megfelelően karban tartott autó (ami nem feltétlen márkaszerviz, hanem Renault szakember által elvégzett a gyári előírások szerint) meghálálja és hosszú hosszú évekig lehet különös gond nélkül használni.

 

On

ThomBoy Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41939

Renault szerviz  megmondja az utolsó szervizkor rögzített km óra állást, abból lehet következtetni a tényleges futásra. Nem lehetetlen, de ritka az ilyen alacsony futás teljesítmény egy 9 éves autónál.

Fentiek okán ahogy a cartárs írta: hajtókar csapágy, vezérlés, vízpumpa, olaj csere. Illetve minden egyéb nem dokumentált de az elmúlt kilenc évben előírt csere, pl fék- és főleg hűtő folyadék csere (bár a vezérléssel ez elvben együtt megy).

Előzmény: Törölt nick (41936)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41938

A vezérléscserével, folyadékcserével együtt, szedjétek le az olajkartert is és a hajtókarcsapágyat azonnal cseréljétek a vason.  Sok bajt megelőznétek ezzel.

 

Üdv a csapatban!

Előzmény: Törölt nick (41936)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41937

Az első csomag nálam: 39E

A második csomag: 49E

 

Mindkét csomag anyagárral és munkadíjjal értendő.

 

(a fék Brembo+Textar betét)

Előzmény: kelger (41935)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41936

Heló.

 

Vettünk egy 2005/07-i 7 személyes autót 1.5Dci. A kocsi olasz volt, szlovák nepper, magyar autókereskedés. 115000 km, műszer szerint.

 

Habár már le lett adva a szerelőhöz (független), van-e valami, amit érdemes átnézni/lecserélni/satöbbi, azon kívül, ami egyszerű halandónak eszébe jut (=olajok, szűrők,vezérlés,fékek,futómű)?

 

Üzemeltetés során van-e valami turpissága, amire oda kell figyelni (sose volt még rönónk)?

 

Köszi.

kelger Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41935

Sziasztok!

 

Most kaptam ajánlatot futómű  és fék szerelés kapcsán a következőkre az AKH-ban.

Érdeklődnék, hogy reálisak-e az ajánlatok

 

1. Ajánlat futómű

2 db axiál csere

2 db alsó tartó gömbfej csere

futóműállítás

SUM az egészre 44.616,- Forint

 

2. Ajánlat hátsó fék

Komplett hátsó tárcsa és betét csere (02738)

Azt mondták , hogy jobb Brembo minőségű anyaggal szerelve..

SUM az egészre: 76.274,- Forint

 

 

 

Autó:

2007 Grand Scenic 1,5 DCI

 

Üdv:

Gergő

maccci73 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41934

Köszönöm a segítő válaszokat.

Előzmény: Trotter66 (41932)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41933

Nem-nem, a DPL és a DRL között nemcsak a bekötési rend más, hanem a teljesítmény is, vagyis a DRL erősebb fényt bocsájt ki, mint a DPL.  Az egy más kérdés, hogy a homasitás ledes cuccost egyesek DRL-ként használják, teljesen szabálytalanul.

Előzmény: bananatree (41930)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41932

Gyakorlatilag a M0 mentén számos, a fórumozók által megbízhatónak jelölt szakember elérhető.

 

Én Zoltán_67-hez jártam, telefonja publikus. A múlt idő azért van, mert a kocsi jó, így minek zavargassam. :))

 

De Lencsés Zsolt Csepelen szintén csak ajánlható, vagy Vargamunka cartárs az északi szegmensen.  Dél Pesten rendel Bagdány István is.  A felsorolás a teljesség igénye nélkül történt.

 

Címek és elérhetőségek a fórumban sok helyütt, keress rá. Némelyek a fórumban is megfordulnak, ha nem is túl gyakran.

Előzmény: maccci73 (41926)
Trotter66 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 41931

Tényleg szép megoldás lenne, de:  nem használható legálisan.  Ugyanis nem a szabványok által meghatározott helyen lenne a grillrácson. 

 

A DPL # DRL elhatárolás lehet a másik bukta.

Előzmény: bananatree (41927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!