Tegnap volt másfél óra szabadidőm és nekiálltam kicserélni az előtét ellenállást (automata klímás) és kitakarítottam az eldugult esővíz elvezetőket a vízvályúban.Mondanom sem kell, hogy el voltak dugulva (nedvesség az első ülések előtti padlórekeszekben), de ez látszott a régi előtét ellenálláson is. Kívül-belül vízkő keményen.
Most már van minden fokozat, nem csak max fordulaton pörög.
Csináltam képeket, hátha valaki neki állna, vagy esetleg később lenne rá szüksége.
Az előtét ellenállás a kesztyűtartó kiszerelése után hozzáférhető, jól felül. ;-)
Egyébként az újrahúzott kormány és vgomb sajna lehetséges 100.000km után. Az ebben az időszakban gyártott Rönók ezen két alkatrésze silány minőségüek voltak. Az enyémet olyan 125 ekm-rel vettem és abban is rommá volt kopva mindkettő. Erről a témáról már volt discussion a múltban.
Nem vagyok szaki, de a kormány újrahúzottnak tűnik, a váltógombról az "ezüstözés" teljesen lekopott, a kártyanyílás förtelmesen karcos, és a kijelzőnek is mindtha lenne egy kis bibije (bár ez lehet hogy csak a fénykép hibája). Én gyanakodnék.
Illetve kb 20 ekm/év felhasználásnál igen, de a Pandába 2 év alatt tettünk 18ekm-t, és abból az első 9 hónapban volt napi 60 km munkába járás a zasszony részéről, de most ez nincs a gyerek miatt.
Értem. Hát igen ez elég nagy ugrás az 1.2-es Fiat Pandánk 5 literes vegyese után, de sajnos nem tudunk mit tenni, kell a nagyobb autó, dízelben meg nem merek gondolkodni ilyen idős autónál.
Ha az idézett hozzászólás utánit elolvasnád, akkor ott leírtam, hogy NEM kell kiszedni a motort a vezérléscseréhez. Jól is nézne ki. Úgyhogy a kérdésed költői.. :)))
Fogyasztás ilyen körülmények között 8-10 liter között valószínűsíthető, habár nekem a középső diesel van, de az itteni tapasztalat ebben a tartományban szóródik.
Nekem a héten cseréltek komplett vezérlést és okoskereket, ezeket a neten rendeletem 82ezerbe fájt. Csere közben derült ki h kell vezérműtengely és főtengely szimeringet is cserélni, plusz a kutyacsont is cserés lett, kapott még 3L váltóolajat is. Ezeket a szerelőm szerezte be és így vége munkadíjjal 50e volt.
Az egyém 2004.januári és 98e km van benne, most olyan mint az új.
Autóvásárlás előtt állunk, a Megane II Grandtour mellett, nagyon tetszik a Scenic II is, a kisebbet favorizálnánk (jelenleg egy 11 hónapos gyerkőc van) 1.6 benzinmotorral, a 2004-2005-ös évjáratok közül. Évi 8-10ekm a felhasználás, és kb 5 évre tervezzük az autót, ezért dízelben nem gondolkodunk.
Leinformálás és szervizben átnézés után vásárolnánk meg a kiszemelt páldányt.
Nem sokkal lentebb, elég macerás vezérlés / vízpumpa csere metódus volt felvázolva, de ugye ezt lehet egyszerűbben a motor kiemelése nélkül is csinálni?
Az 1.6 motor vegyes fogyasztása, nyugodt családanya tempóban, nem nagyon megpakolva, város+országút, autópálya nem igazán (Miskolc mellett lakunk) mennyi lehet kb?
A vásárláskor vannak olyan dolgok amikre különösen figyelni kell ennél a típusnál ezzel a motorral?
Egyébként ma megnéztem a Laguna szervizkönyvét, pontosan mikor mi volt vele, 11 évesen került bele az utolsó pecsét 210 ezernél.
Akkor volt benne vezérlés is cserélve, ami gyár szerint 120ezer kilométerenként cserés, kor nincs előírva.
Azóta keveset megy, évi 7-8000 km, így az olajat is gyakrabban cseréljük. Most ~275ezerig még cseréltük a katalizátort és a gyújtás rendszert (befecskendezést nem, rosszul emlékeztem) meg ami kellet karbantartás.
Hogy miért írom ide ezt az egészet? Csak azért, mert ez bizonyítja, hogy egy megfelelően karban tartott autó (ami nem feltétlen márkaszerviz, hanem Renault szakember által elvégzett a gyári előírások szerint) meghálálja és hosszú hosszú évekig lehet különös gond nélkül használni.
Renault szerviz megmondja az utolsó szervizkor rögzített km óra állást, abból lehet következtetni a tényleges futásra. Nem lehetetlen, de ritka az ilyen alacsony futás teljesítmény egy 9 éves autónál.
Fentiek okán ahogy a cartárs írta: hajtókar csapágy, vezérlés, vízpumpa, olaj csere. Illetve minden egyéb nem dokumentált de az elmúlt kilenc évben előírt csere, pl fék- és főleg hűtő folyadék csere (bár a vezérléssel ez elvben együtt megy).
A vezérléscserével, folyadékcserével együtt, szedjétek le az olajkartert is és a hajtókarcsapágyat azonnal cseréljétek a vason. Sok bajt megelőznétek ezzel.
Vettünk egy 2005/07-i 7 személyes autót 1.5Dci. A kocsi olasz volt, szlovák nepper, magyar autókereskedés. 115000 km, műszer szerint.
Habár már le lett adva a szerelőhöz (független), van-e valami, amit érdemes átnézni/lecserélni/satöbbi, azon kívül, ami egyszerű halandónak eszébe jut (=olajok, szűrők,vezérlés,fékek,futómű)?
Üzemeltetés során van-e valami turpissága, amire oda kell figyelni (sose volt még rönónk)?
Nem-nem, a DPL és a DRL között nemcsak a bekötési rend más, hanem a teljesítmény is, vagyis a DRL erősebb fényt bocsájt ki, mint a DPL. Az egy más kérdés, hogy a homasitás ledes cuccost egyesek DRL-ként használják, teljesen szabálytalanul.
Gyakorlatilag a M0 mentén számos, a fórumozók által megbízhatónak jelölt szakember elérhető.
Én Zoltán_67-hez jártam, telefonja publikus. A múlt idő azért van, mert a kocsi jó, így minek zavargassam. :))
De Lencsés Zsolt Csepelen szintén csak ajánlható, vagy Vargamunka cartárs az északi szegmensen. Dél Pesten rendel Bagdány István is. A felsorolás a teljesség igénye nélkül történt.
Címek és elérhetőségek a fórumban sok helyütt, keress rá. Némelyek a fórumban is megfordulnak, ha nem is túl gyakran.